XXL Nutrition

Koffie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hier een non fijnproever. Zou me nooit kunnen voorstellen dat ik verschil zal proeven met welk water een kopje thee gezet is. En heel eerlijk, denk ik de kenners zelf ook niet. Betreft smaak mensen is het heel makkelijk mensen voor de gek houden.
Zogenaamde "fijnproevers" die er verstand van denken te hebben tijdens de Horecava niet eens merken dat ze 0.0 bier drinken, of nepkaviaar van 5 euro aan het eten zijn.

Dit was ook een leuke.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Hier een non fijnproever. Zou me nooit kunnen voorstellen dat ik verschil zal proeven met welk water een kopje thee gezet is. En heel eerlijk, denk ik de kenners zelf ook niet. Betreft smaak mensen is het heel makkelijk mensen voor de gek houden.
Zogenaamde "fijnproevers" die er verstand van denken te hebben tijdens de Horecava niet eens merken dat ze 0.0 bier drinken, of nepkaviaar van 5 euro aan het eten zijn.
Jij proeft geen verschil in water? Voel je het ook niet tijdens douchen bijvoorbeeld? Dus of je Spa, kraanwater of Pellegrino drinkt maakt 0 verschil. Proef je het wel met cola of ook niet? Bier?
 
Jij proeft geen verschil in water? Voel je het ook niet tijdens douchen bijvoorbeeld?

Is mij nooit opgevallen nee. Proef jij verschil tussen een koud flesje kraanwater of bronwater?
 
Is mij nooit opgevallen nee. Proef jij verschil tussen een koud flesje kraanwater of bronwater?
Koud weet ik niet. Maar proef wel verschil tussen dood en vers water, en tussen water uit Brabant en Noordholland. Voel het qua hard en zacht met douchen. Spa blauw vind ik niet eens zo lekker, dus kraanwater vind ik fijner dat proef ik denk ik wel.

PS Moeilijk te omschrijven maar gefilterd kraanwater (noordholland) lijkt minder een soort van ijzer nasmaak te hebben.
 
Is mij nooit opgevallen nee. Proef jij verschil tussen een koud flesje kraanwater of bronwater?
Ik proef wel degelijk verschil, helemaal in het buitenland
 
Koud weet ik niet. Maar proef wel verschil tussen dood en vers water, en tussen water uit Brabant en Noordholland. Voel het qua hard en zacht met douchen. Spa blauw vind ik niet eens zo lekker, dus kraanwater vind ik fijner dat proef ik denk ik wel.

Je zou het eens moeten testen. Proeven is echt verdomt moeilijk als je blind uit 10 flesjes de Brabantse zou moeten halen. Ik denk niet dat het te doen is.

Lang geleden eens een keer mijn pa, die toen al 30 jaar elke dag hetzelfde ijs draaide beetgenomen en een ijsje bij de concurrent gehaald. Maar toch zijn eigen bolletje wat anders vorm gegeven en in het bakje van de concurrent gedaan. Hij proefde toch wel duidelijk verschil tegenover zijn eigen ijs. Smaak zit meer tussen de oren dan je denkt. Ook mensen hun favoriete biermerk laten proeven uit 5 biertjes valt vaak erg tegen, dan hebben we het zelfs over "kenners".
 

In Utrecht doucht iedereen met Sourcy.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Je zou het eens moeten testen. Proeven is echt verdomt moeilijk als je blind uit 10 flesjes de Brabantse zou moeten halen. Ik denk niet dat het te doen is.

Lang geleden eens een keer mijn pa, die toen al 30 jaar elke dag hetzelfde ijs draaide beetgenomen en een ijsje bij de concurrent gehaald. Maar toch zijn eigen bolletje wat anders vorm gegeven en in het bakje van de concurrent gedaan. Hij proefde toch wel duidelijk verschil tegenover zijn eigen ijs. Smaak zit meer tussen de oren dan je denkt. Ook mensen hun favoriete biermerk laten proeven uit 5 biertjes valt vaak erg tegen, dan hebben we het zelfs over "kenners".
Geloof ik graag. Dat gegeven ontken ik ook niet. Ik zeg ook niet dat ik het met ijs of ander voedsel heb. Al ben ik wel een freak die aan de patatboer vroeg wat die met zijn patat had gedaan. Niks zei die. Mompelde dat er toch iets anders was. Enige dat anders was was de olie. Ik denk toch echt dat dat het was. Misschien rook het anders want heb een gevoelige neus maar goed. Of ik voel ander water omdat ik gevolgen zie aan huid, of ik proef verschil omdat nasmaak anders is. Met koffie of thee zal die nasmaak misschien wel moeilijker te vangen zijn, maar met water geen idee. Ik geloof het en zal meespelen. Als water of drank koud is wordt smaak denk ik moeilijker te vangen. Ik proef toch ook verschil in bieren, niet alle maar wel uitersten. Bier bestaat ook grotendeels uit water, zeg niet dat ik het verschil in water direct proef maar zal meespelen in de uiteindelijke smaak.
 
Had een maatje vroeger die zweerde bij heineken, en grolsch de grootste bocht ooit vond.
Keer etiketjes los geweekt en die van heineken op een grolsch flesje geplakt.
Had het niet door en genoot naar eigen zeggen van een heerlijk pilsje. Tot op de dag van vandaag gelooft ie niet dat ik die etiketten had verwisseld.

Een andere maat die zweerde bij versgemalen bonenkoffie en coffeepads de vreselijkste uitvinding ooit vond.
Op weg naar een powerlifting wedstrijd thermos kannetje met senseo meegenomen en geclaimd dat ik 's morgens nog aan het malen was geweest.
Hij genoot onderweg van een heerlijk bakje versgemalen bonenkoffie. 'Nog nooit zulke lekkere koffie gedronken', herinner ik me nog.
 
Ik geloof jullie direct, maar dergelijke anekdotes gaan twee kanten op. Als je meer en meer toelegt op smaken zal je toch verschil kunnen proeven. Met koffie alleen al de geur. Met wijn geen idee, drink ik zelden dus een fles van 5 of 500 zal ik niet merken. Drink eens een tijdje senseo en daarna filterkoffie. Ruik en proef je dan nul verschil, ik kan het bijna niet voorstellen.
 
Geloof ik graag. Dat gegeven ontken ik ook niet. Ik zeg ook niet dat ik het met ijs of ander voedsel heb. Al ben ik wel een freak die aan de patatboer vroeg wat die met zijn patat had gedaan. Niks zei die. Mompelde dat er toch iets anders was. Enige dat anders was was de olie. Ik denk toch echt dat dat het was. Misschien rook het anders want heb een gevoelige neus maar goed. Of ik voel ander water omdat ik gevolgen zie aan huid, of ik proef verschil omdat nasmaak anders is. Met koffie of thee zal die nasmaak misschien wel moeilijker te vangen zijn, maar met water geen idee. Ik geloof het en zal meespelen. Als water of drank koud is wordt smaak denk ik moeilijker te vangen. Ik proef toch ook verschil in bieren, niet alle maar wel uitersten. Bier bestaat ook grotendeels uit water, zeg niet dat ik het verschil in water direct proef maar zal meespelen in de uiteindelijke smaak.

Heb een leuke zomerdag met je vrouw en het biertje of koffie wat je dan drinkt tijdens een geluksmomentje is de komende jaren je favo merk. Er zullen vast kenners zijn hoor, maar het is erg lastig.

Was wel een brouwer die zijn eigen pils uit 7 bieren haalden. Moet je dan ook maar durven.
 
Heb een leuke zomerdag met je vrouw en het biertje of koffie wat je dan drinkt tijdens een geluksmomentje is de komende jaren je favo merk.
Natuurlijk. Andere zintuigen spelen een rol. Ik heb jaren geen slagroom kunnen zien omdat ik als kind ooit over mijn nek ging. Heeft denk ik 20 jaar gekost voor ik het weer kon ruiken en daarna in chocomel wilde drinken zonder enorme weerzin. En toen toch wel lekker vond. Gember idem, nog steeds een no go.
 
Is mij nooit opgevallen nee. Proef jij verschil tussen een koud flesje kraanwater of bronwater?
Dan drink je niet genoeg water denk ik, letterlijk elk merk water smaakt duidelijk anders
 
Doe eens een test. Diepvrieskoffie of koffie met gemalen bonen. Knap als je niet denkt bij de ene er is iets wat hier anders aan is en en 2e of 3e bakkie laat ik maar even staan.
 
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat men het verschil tussen bijvoorbeeld Spa/Chaudfontaine en Nespresso/Senseo niet proeft. Uit een selectie benoemen welk merk het is, is voor een leek wat lastiger maar ik denk echt dat je ver komt.
 
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat men het verschil tussen bijvoorbeeld Spa/Chaudfontaine en Nespresso/Senseo niet proeft. Uit een selectie benoemen welk merk het is, is voor een leek wat lastiger maar ik denk echt dat je ver komt.
Coca cola en 3es/river. Ene is veel meer waterig.

Maar erken wel dat zien, horen en weten een verschil maakt. Echt blind maakt het lastig. Maar dat is niet voor alles of iedereen zo. Ik weet dat ik filterkoffie kon onderscheiden van nespresso. Niet dat ik vroeg of het filter was maar ik vroeg wel dit is andere koffie of niet? Goed het was veel heter de filter en rook anders, kan nog een rol hebben gespeeld.
 
Dan drink je niet genoeg water denk ik, letterlijk elk merk water smaakt duidelijk anders

Kenny Rogers GIF
 

haha die lul bij 1:55
 
Back
Naar boven