XXL Nutrition

log chrisk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

db ohp, one hand
35+ x 10-10-10-10--

triceps extensions, overhead, ez bar
36 x 17-15-15--
 
Oorontsteking ofzo, best pijnlijk. :treuren: Denk dat het beter is om maar even niet te trainen voordat al die druk iets doet knappen ofzo.
 
bench, bridged decline, close grip
111 x 9-6-6-6-6- // pr
 
Zou 2x pw een setje chins en een setje rows @ RIR 3-0 genoeg zijn om de rug spieren helemaal te behouden? Zie daar niet veel mogelijke progressie meer dus misschien beter om het puur te onderhouden en meer tijd energie en ruimte te hebben voor de rest.
Ik denk het wel. En stel je wordt hierdoor sterker in andere spiergroepen, dan denk ik dat je rug daarna ook weer verder kan ontwikkelen.
Dat RIR ... dat krijg ik ook niet voor elkaar tijdens het trainen. Leuk in theorie, maar in de praktijk voor mij niet bruikbaar.
 
Ik denk het wel. En stel je wordt hierdoor sterker in andere spiergroepen, dan denk ik dat je rug daarna ook weer verder kan ontwikkelen.
Dat RIR ... dat krijg ik ook niet voor elkaar tijdens het trainen. Leuk in theorie, maar in de praktijk voor mij niet bruikbaar.
Ja RIR is lastig man. Ik nijg snel naar of voluit willen gaan of ik kan reps inhouden maar dan lukt het om eindeloos sets met hetzelfde aantal te doen wat alsnog enorm vermoeiend is. Kan niet echt iets vinden wat op gevoel het trainen efficiënter maakt.

Maar voor behoud is denk ik niet zo veel volume aan sets nodig.

Voor m'n rug oefeningen kan ik wel makkelijk gewoon vooraf bepalen om -3 reps van m'n PR af te beginnen en dan wekelijks een rep meer te doen tot het weer op het PR komt. Puur voor het behoud en om in de gaten te houden dat de prestaties niet achteruit gaan.
 
atg squat, paused, nylon belt
111 x 3-3---

good mornings
56 x 8-8-8-

Squats hier maar bij gelaten vanwege de druk op het hoofd/oor, het is al redelijk weg aan het trekken maar wil het niet weer aanwakkeren of erger.

//nog een oplossing voor natural hamstring curls zoeken
 
IMG_20210201_185605.jpg


Hoera pushdowns en face pulls kunnen weer op het menu. Heb er nog 2 dus allerlei andere oefeningen zouden ook kunnen, zal nog wat met verschillende kabels en lengte opties maken.
 
Laatst bewerkt:
incline
73.5 x 20 // PR easy
76 x 15-12-10---

bench, bridged decline, close grip
88.5 x 12-13-14-15--

face pulls, cable, lying
12.5 x 30
22.5 x 25

Was bang dat het gewicht aan de kabel zou gaan slingeren maar dat doet het eigenlijk helemaal niet. Heel fijn zo.
 
En curls voor de hamstring ook ?
Anders stiff legged deadlift doen, goeie strech en contractie :thumb:
 
En curls voor de hamstring ook ?
Anders stiff legged deadlift doen, goeie strech en contractie :thumb:
Deadlifts ben ik wel voor voorzien. Zal weer even moeten opbouwen maar dat ging tot de eerste lockdown zo goed dat ik weer voorbij 220 x 12 zou moeten en dat is zo zwaar dat ik me er niet heel erg gemotiveerd voor voel. Low reps misschien maarja wat heb je daar aan.

Ik doe sowieso graag natural ham curls, maar moet iets hebben om m'n voeten vast te zetten.


Zoiets maar ben bang dat ik met dat zwaartepunt te lang ben voor m'n bankjes en omver kukel. Misschien op een net wat langere heel sterke plank.
 
En curls voor de hamstring ook ?
Anders stiff legged deadlift doen, goeie strech en contractie :thumb:
Ohja of $525 voor een plank met voetenklem van Rogue. :roflol:

 
Ohja of $525 voor een plank met voetenklem van Rogue. :roflol:

Dat ding is natuurlijk een (fit) chick-magnet, beter en goedkoper dan een baby of een hond.
 
Ohja of $525 voor een plank met voetenklem van Rogue. :roflol:

Waarom dan geen GHD?
 
Waarom dan geen GHD?
Dan zou ik inderdaad eerder/liever een GHD nemen. Punt was hoe belachelijk dat floor glute ding is.

Voor $50-100 zou het een redelijk alternatief zijn om ham raises te kunnen doen zonder dure ghd te moeten kopen.

45-is-the-best-i-can-do.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ding is natuurlijk een (fit) chick-magnet, beter en goedkoper dan een baby of een hond.
Ben niet zo van de fit chicks, dan toch liever een hond. Zal ook goedkoper zijn. En zal me eerder accepteren hoe (blut) ik ben.
 
Als je handig bent kan je makkelijk zoiets maken

met alleen de pads.
 
Als je handig bent kan je makkelijk zoiets maken

met alleen de pads.
Ik dacht aan een opgerolt yoga matje onder m'n knieën op een plank en m'n voeten vast met een belt/strap.


Meer dan prima imho.
 
Moet ook kunnen ja, het kan zelf op je bed als je een grote lus tussen het matras en de zijkant door trekt.
 
Moet ook kunnen ja, het kan zelf op je bed als je een grote lus tussen het matras en de zijkant door trekt.
Dat klinkt wel heel relaxed, eens kijken..
 
Back
Naar boven