Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Hoe gaat het met je 3km tijd? Al vooruitgang?
 
Willen jullie dat logje van woensdag niet spoileren!
 
Nou ik zal maar weer eens wat opschrijven voor jullie. De fitheidstest is gehaald, 2800m, 39 pushups, 9 pullups en 32 situps. Situps aardig op verkeken, het was altijd een sterk punt wat ik makkelijk haalde alleen door aanpassingen in m’n schema pak ik ze (blijkbaar) een stuk minder mee.
1,5 week van tevoren begon ik met, mijn variant van, een deload. Dit hield in in totaal 2x hardgelopen en 2x KT gedaan om m’n lichaam zo fris mogelijk te houden voor de test. Ik zou dit niet nog eens op deze manier doen of een ander aanraden. Als je 1,5 week eigenlijk helemaal niks meer doet is (in mijn geval) m’n lichaam zo “lui” geworden dat het allemaal toch wel van erg diep moet komen. Gewoon iets minder frequent je schema aanhouden met lichtere gewichten en meer focus op herstel zou een veel verstandigere stap zijn.
Maar al met al gehaald. Niet denderende cijfers, maar dat komt nog zeker wel goed
 
Nou ik zal maar weer eens wat opschrijven voor jullie. De fitheidstest is gehaald, 2800m, 39 pushups, 9 pullups en 32 situps. Situps aardig op verkeken, het was altijd een sterk punt wat ik makkelijk haalde alleen door aanpassingen in m’n schema pak ik ze (blijkbaar) een stuk minder mee.
1,5 week van tevoren begon ik met, mijn variant van, een deload. Dit hield in in totaal 2x hardgelopen en 2x KT gedaan om m’n lichaam zo fris mogelijk te houden voor de test. Ik zou dit niet nog eens op deze manier doen of een ander aanraden. Als je 1,5 week eigenlijk helemaal niks meer doet is (in mijn geval) m’n lichaam zo “lui” geworden dat het allemaal toch wel van erg diep moet komen. Gewoon iets minder frequent je schema aanhouden met lichtere gewichten en meer focus op herstel zou een veel verstandigere stap zijn.
Maar al met al gehaald. Niet denderende cijfers, maar dat komt nog zeker wel goed
Netjes, gefeliciteerd! Wanneer heb je de kennismakingsdagen?
 
Gefeliciteerd man!!
 
Nou ik zal maar weer eens wat opschrijven voor jullie. De fitheidstest is gehaald, 2800m, 39 pushups, 9 pullups en 32 situps. Situps aardig op verkeken, het was altijd een sterk punt wat ik makkelijk haalde alleen door aanpassingen in m’n schema pak ik ze (blijkbaar) een stuk minder mee.
1,5 week van tevoren begon ik met, mijn variant van, een deload. Dit hield in in totaal 2x hardgelopen en 2x KT gedaan om m’n lichaam zo fris mogelijk te houden voor de test. Ik zou dit niet nog eens op deze manier doen of een ander aanraden. Als je 1,5 week eigenlijk helemaal niks meer doet is (in mijn geval) m’n lichaam zo “lui” geworden dat het allemaal toch wel van erg diep moet komen. Gewoon iets minder frequent je schema aanhouden met lichtere gewichten en meer focus op herstel zou een veel verstandigere stap zijn.
Maar al met al gehaald. Niet denderende cijfers, maar dat komt nog zeker wel goed
Gefeliciteerd! Goed gedaan. Natuurlijk horen we ook graag hoe je opleiding je bevalt en of het een beetje te doen is :)
 
Gefeliciteerd! Goed gedaan. Natuurlijk horen we ook graag hoe je opleiding je bevalt en of het een beetje te doen is :)
Dankjewel! Zal ik doen! Ik zou pas op z’n vroegst pas kunnen beginnen in augustus en daar heb ik nog wel wat bedenkingen bij, maar mocht het allemaal zo lopen dan horen jullie het zeker!
 
Vandaag maar weer ff nieuwe 1RM’s getest na veel focus op conditie gehad te hebben. Komende periode weer wat meer de blik op kracht richten. 1RM’s:
- front squat 100 kg (Squat 125kg, dus -25kg). Behoorlijk afgenomen dus 😪
- Benchpress 85 kg (-7,5 kg)
- Deadlift 140 kg (- kg, wonderbaarlijk genoeg)
- OHP 55 (-5 kg)

Dus al met al redelijk wat afname, vooral m’n squat. Was enigszins te verwachten maar nog steeds wel jammer
 
Medio december even een 2 weken durende pauze genomen van sporten want kut met gym dicht, 4 weken terug weer opgepakt.
Even tussendoor kutcorona stats bijhouden:
Push-ups: 63
Pull-ups: 13
5K: 25:00
10K: ???


Vandaag tranquilo 12k in 1:16 gelopen. Voor het eerst 11k+

Wou vanaf volgende week een 10K 45 min programma volgen, maar ivm met de temp (-11°C!!) denk ik maar even een weekje rustig aan doen en de week erop eraan beginnen.
KT gaat dan weer naar 2x per week, push-up progressie via een app, pull-ups natte vinger werk en de rest vooral core oefeningen omdat mn core lacking is.

Houdoe
 
Medio december even een 2 weken durende pauze genomen van sporten want kut met gym dicht, 4 weken terug weer opgepakt.
Even tussendoor kutcorona stats bijhouden:
Push-ups: 63
Pull-ups: 13
5K: 25:00
10K: ???


Vandaag tranquilo 12k in 1:16 gelopen. Voor het eerst 11k+

Wou vanaf volgende week een 10K 45 min programma volgen, maar ivm met de temp (-11°C!!) denk ik maar even een weekje rustig aan doen en de week erop eraan beginnen.
KT gaat dan weer naar 2x per week, push-up progressie via een app, pull-ups natte vinger werk en de rest vooral core oefeningen omdat mn core lacking is.

Houdoe
45 minuten is wel ambitieus tov die 5 in 25, leuk!

Suggestie om ook chinups en andere bw oefeningen te doen.

Wat ga je doen voor core?

Misschien heb je er iets aan, ik doe van Uphill Athlete weleens het Strength Circuit V2 met als Warming Up de Basic Core Routine, er is ook een uitgebreide Core Routine die je als stand alone workout kan doen. Oefeningen, PDF en filmpjes vind je via de site.
 
45 is snel! Denk dat je eerst beter voor 50 kunt gaan.

belangrijkste is gewoon blijven lopen en een periode wat minder hard maar gewoon rustig kilometers maken gaat je ook helpen later sneller te worden.
 
45 minuten is wel ambitieus tov die 5 in 25, leuk!

Suggestie om ook chinups en andere bw oefeningen te doen.

Wat ga je doen voor core?

Misschien heb je er iets aan, ik doe van Uphill Athlete weleens het Strength Circuit V2 met als Warming Up de Basic Core Routine, er is ook een uitgebreide Core Routine die je als stand alone workout kan doen. Oefeningen, PDF en filmpjes vind je via de site.
Helemaal eens! Maar hoeft ook zeker niet gelijk, paar maandjes ervoor trainen en dan moet het wel te doen zijn hoop ik. Ik ben van plan een cyclisch programma te volgen (te weten https://www.runningfastr.com/10k-training-plan/45-minute-10k-training-plan/), die bepaalde vereisten stelt alvorens eraan te beginnen waaraan ik gelukkig al wel voldoe. Enige spannende puntje is dat het misschien een te grote sprong in km's per week gaat zijn (nu 30), maar dat zien we dan wel! Over die bron las ik veel goeds overigens, dus ik hoop op wat moois.

Qua core doe ik momenteel niet zoveel spannends: 3 setjes van 25 sit-ups (zonder dat mn poten vast zitten uiteraard) met 60' rust ertussen. Daarna 3 setjes van 25 para's met 60' rust. Dan 3x 1 min side-plank met weer 60' rust. Vervolgens 3 setjes van 25 4-count flutter kicks. Ik was idd ook van plan om naar een goed core programmatje te zoeken dus ik denk dat ik je bron zeker goed ga kunnen gebruiken, dank!
 
45 is snel! Denk dat je eerst beter voor 50 kunt gaan.

belangrijkste is gewoon blijven lopen en een periode wat minder hard maar gewoon rustig kilometers maken gaat je ook helpen later sneller te worden.
Eens! Maar als je 45 loopt kan je ook 50 halen :p. Dan maar wat langer hetzelfde programma volgen ipv eerst eentje voor 50 volgen en dan eentje voor 45
 
Back
Naar boven