Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Eens! Maar als je 45 loopt kan je ook 50 halen :p. Dan maar wat langer hetzelfde programma volgen ipv eerst eentje voor 50 volgen en dan eentje voor 45
Je logica is even sterk als grappig, maar de suggestie van Sparks79 is wel een goede.
 
Je logica is even sterk als grappig, maar de suggestie van Sparks79 is wel een goede.
Zeker eens (met beide opmerkingen natuurlijk, maar vooral de 2e) maar als je kijkt op die site die ik net citeerde zie je dat voor het 50 min 10k plan er sessies staan met als doel bijvoorbeeld 5k <25 min en 3 mijl met 5:27 per km. Dit lukt nu natuurlijk al zonder al teveel moeite, dus dan zou ik gelijk het plan moeten aanpassen naar een iets gevorderde variant. Niks mis mee natuurlijk, maar als je kijkt naar die 45 min 10k dan staan er sessies bij die nu nog net buiten mijn bereik liggen en waar ik ook naar toe zou moeten werken eerst. Zo is dat plan ook bedoeld. Dus dat is mijn logica er meer achter, een 10k in 50 min is nu denk ik ook nog niet haalbaar maar zal niet zoveel weken kosten. 10k in 45 min is wel wat ambitieuzer maar ik denk dat dat het ook wat leuker zal maken dan een 50 min 10k die goed haalbaar zou gaan zijn over een paar weken.
 
Zeker eens (met beide opmerkingen natuurlijk, maar vooral de 2e) maar als je kijkt op die site die ik net citeerde zie je dat voor het 50 min 10k plan er sessies staan met als doel bijvoorbeeld 5k <25 min en 3 mijl met 5:27 per km. Dit lukt nu natuurlijk al zonder al teveel moeite, dus dan zou ik gelijk het plan moeten aanpassen naar een iets gevorderde variant. Niks mis mee natuurlijk, maar als je kijkt naar die 45 min 10k dan staan er sessies bij die nu nog net buiten mijn bereik liggen en waar ik ook naar toe zou moeten werken eerst. Zo is dat plan ook bedoeld. Dus dat is mijn logica er meer achter, een 10k in 50 min is nu denk ik ook nog niet haalbaar maar zal niet zoveel weken kosten. 10k in 45 min is wel wat ambitieuzer maar ik denk dat dat het ook wat leuker zal maken dan een 50 min 10k die goed haalbaar zou gaan zijn over een paar weken.
Volgens mij verwar je trainingstempo hier met wedstijdsnelheid.

Een minder intensief schema kan je ook helpen bij het wennen aan de toename van de volume.

Wat je ook doet, succes ermee!
 
Eens! Maar als je 45 loopt kan je ook 50 halen :p. Dan maar wat langer hetzelfde programma volgen ipv eerst eentje voor 50 volgen en dan eentje voor 45
zeker. Knap als je dat nu zo haalt.

Volg het programma voor 45 en test over een aantal weken of je 50 minuten haalt. Kun je daarna gaan voor 45, wat fucking snel is, 4:30 per km...


Ik zou eerst eens 22:30 gaan lopen op de 5 en 50 op de 10.

p. S. Ik loop nu op sommige intervals 4:10. En loop vrij makkelijk 22:30 op de 5. 45 op de tien is niet haalbaar momenteel voor mij. Hoop binnenkort 21:00 aan te tikken op de 5.
 
Na het verhuizen naar Groningen vrij weinig gedaan qua lichamelijke activiteiten helaas, maar dat heb ik alleen mezelf aan te rekenen uiteraard. 2 weken terug ofzo BW oefeningen weer een beetje opgepakt, hardlopen hetzelfde. Nu weer rustig opbouwen dan maar dus.

Vorige week in totaal 20 km hard gelopen, deze week (na zometeen) 25 km. Volgende week 30 en dan ongeveer 6 weken 30-40 km per week aanhouden om weer een beetje een basis te regelen.

Op de dag van sportschool-opening was ik er uiteraard ook weer te vinden;
Incline bench 3x8x50kg
Squats 3x8x60
Seated row 2x8x45; 1x12x35
Shoulder press 2x8x30; 1x10x25
Daarna nog een beetje biceps en triceps gedaan. Belachelijk druk in deze kleine basic fit in Groningen helaas, maar al met al wel ok training.

Morgen een andere in Groningen uit proberen ;)
 
Even een korte blik op de huidige stand van zaken zodat mensen wat gerichter kunnen terugvuren op mijn vervelende opmerkingen:
BP 5RM 87,5kg
SQ 1RM 160kg
DL 1RM 170kg
BW 80kg.

Tot paar weken terug redelijk willekeurige 3x pw fb/ 4x ub/lb split vanwege meer focus op cardio.
10km tot 48 min gekregen totdat het er vanwege een drukke tentamenperiode (3e jaar technische natuurkunde RUG) er bij in schoot. Daardoor niet hardlopen kunnen pieken.
Verder 2x per week gezwommen om er weer wat meer in te komen.

Sinds vorige week 5x pw PHAT. Dat draai ik tijdens een kleine bulk tot eind jan met als doel ~85kg. Vanaf feb overgaan op een programma om een halve ironman (de echte, niet een meet) te fixen.

Ik hoop nu wat gerichtere comebacks te krijgen. Succes
 
Dat draai ik tijdens een kleine bulk tot eind jan met als doel ~85kg.

Ik hoop nu wat gerichtere comebacks te krijgen. Succes
post eens een fysiek foto, anders kan niemand je advies geven. Bulken tot een x gewicht is vrijwel altijd een verkeerde aanpak, aangezien je bulkt tot je bf% te hoog is of andere factoren die opkomen oa gezondheid/eetlust die verminderd etc.
 
wanneer fysiek update
 
hallo

Bulk ging door tot eind dec. Stats van toen:
BP: 100 3RM
DL: 180kg 1RM
SQ: 160kg 1RM

Op bw: 86kg.

Daarna overgegaan op cardio per 1 jan, vanwege training voor de halve Ironman van Maastricht. Halverwege februari te horen gekregen dat die niet door ging helaas.
Ondertussen zat ik door alle cardio al weer op 80kg. Aangezien KT en bulken toch leuker is (al helemaal met kut weer) weer over gegaan op PHAT.

Training gister:
DB BP: 46kg x4, 50kg x3, 48kg x4;
BOR: 80kg x5, 100kg x4, 80kg x5;
Incline DB BP: 30kg 2x8 (nog sore merkte ik);
BW PU x10 -> plate loaded PU machine met 50 kg per kant voor 8;
BB OHP: 60kg x8, plate loaded OHP ~60kg 2x8;
Seated cable row ??kg 2x8 (lekker knijpen);
Afgesloten met wat biceps, triceps, captains chair en oblique oefeningen.

Vandaag:
SQ: 150kg x3, 160kg x3, 140kg x5;
RDL: 140kg 2x4, 120kg x5;
Hack SQ: 80kg 2x8;
Liggende leg curl: 60kg 2x8;
Leg extension: 125kg 2x8 (kon niet meer op dus maar lekker knijpen).

BW ondertussen ook weer bijna op 85 kg. Doel is toch wel om eventjes de 90 aan te tikken. Hopelijk niet al te nat, maar anders interesseert me dat nou ook weer niet super veel.
 
Vandaag:
SQ: 150kg x3, 160kg x3, 140kg x5;
RDL: 140kg 2x4, 120kg x5;
Hack SQ: 80kg 2x8;
Liggende leg curl: 60kg 2x8;
Leg extension: 125kg 2x8 (kon niet meer op dus maar lekker knijpen).

BW ondertussen ook weer bijna op 85 kg. Doel is toch wel om eventjes de 90 aan te tikken. Hopelijk niet al te nat, maar anders interesseert me dat nou ook weer niet super veel.
Draag je een regenjas, dan valt het wel mee
 
Hoi

Rug + schouders
BB BOR: 90kg x8, 80kg 2x8, 70kg x8
D-handle pulldown: 42kg 3x8
BB OHP: 60kg 2x6
(Schouders en energie op)
Seated rows 66kg 3x8
Lateral raise, bent over rear delt fly SS 2x8
—— einde want op ——
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Gister benen geskipt wegens omstandigheden als een echte gymbro.

Vandaag borst + armen:

DB BP: 42kg 8,6 38kg 2x8
Hammer Strength incline press: 50kg 3x8
Hammer strength press: 80kg 3x8
Hoog-laag cable fly: 23kg x9, 18kg x10
Laag-hoog cable fly: 14kg 2x8
Smith jm press: 60kg 7,6
Cable pushdown
Reverse grip bb curls
Hammer curls
Nog wat biceps
En weighted captains chair en wat voor obliques.
 
Back
Naar boven