AndroidHealthClinic

33 LOG (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat het vooral het gebrek aan tijd nemen is. Squat neem je toch ook je tijd voor om te setten, ohp is daar niet anders in.
Niettemin ik de neiging hiertoe goed genoeg ken.

Aangezien je de neiging hebt om naar voor te pressen zou ik zwaar gaan pushpressen. Mij heeft dat iig geleerd om recht te pressen als het zwaar is.
Ook al omdat je onderin overschot hebt.
Haha ja die tijd nemen lijkt alsof ik energie of spanning zou verliezen dan. Maar kan ook wel begrijpen dat qua core het minder kan zijn door te snel te zijn.

Oke dan kan ik misschien wel is een tijdje pushpressen ofzo of het gwn al integreren.
 
Haha een paar dagen geleden nog piepen toen ik begon over die 90kg en nu heb je hem al bijna :D
 
04/02/2021

Laatste 2 dagen best moe. Virusje ofzo. Snel ziek worden doe ik toch niet. Vertaald zich in vermoeidheid en zoals nu enorme stijfheid na rug. Wel overtuigd dat er op een goeie dag net dat tikkeltje meer in zit. Dus enorm tevreden terwijl ik me eigenlijk wel heb overdaan en achteraf gezien niet zo slim ben geweest door overmoedig te worden :p.

Overheadpress:
20kg x 14
30kg x 10
40kg x 8
50kg x 3
60kg x 2
70kg x 1
75kg x 1

Doel: 85kg

Werksets:
85kg x 1 PR! VID
90kg x F VID
90kg x F
87.5kg x F VID
87.5kg x F

Biedt me weer een mooi perspectief voor dit jaar ;).
Achteraf gezien had ik die 90kg niet moeten proberen en dan had de weg open gelegen voor de lock out bij de 87.5kg.

70kg x 4
50kg x 5

Side raises + rear delt:
5kg x 20 + x 12

Nu gewoon goed rusten
Nice!
Zie je goede progressie (betreft spiermassa) nu je meer focust op schouders?

Als ik me goed herinner focuste je eerder meer op de bench press ofniet waardoor je overhead wat achter bleef (correct me if im wrong).
 
Haha een paar dagen geleden nog piepen toen ik begon over die 90kg en nu heb je hem al bijna :D
Ja had niet verwacht dat die 85kg zo goed ging gaan. Ja en ben voorzichtig om te zeggen wat wel of niet lukt. Nu weet ik wel wat het is om zulk gewicht in mijn handen te hebben en zien we weer verder.
 
Nice!
Zie je goede progressie (betreft spiermassa) nu je meer focust op schouders?

Als ik me goed herinner focuste je eerder meer op de bench press ofniet waardoor je overhead wat achter bleef (correct me if im wrong).
Ik ben jaren bezig geweest met de Bench press en schouders werd idd nogal snel vergeten of niet gedaan of niet zo consequent. Nu qua massa merk ik al een tijdje wel progressie. Toen in 2018 benchte ik 130 en deed ik qua schouders mss 32 à 36kg halters met moeite. Laatste keer in de gym durfde ik weleens 40 à 42 doen denk ik. Niet veel reps maar om maar een idee te geven qua progress.

Nu doe ik op de Bench geen idee :p. Zullen we binnenkort wel weten.
 
Laatst bewerkt:
06/02/2021

Mooie dag naar mijn gevoel. Was 8 graden en de sets in t shirt gedaan. Voelde wel goed.
Algemeen gevoel wel goed. Progressie zit hem vooral in diepte en in het gepauzeerde stuk bij minstens 90% van de lifts. Tegenover de laatste 5 x 5 op 132.5kg vorig jaar is de squat gecontroleerder naar beneden en meest recentelijk merk ik weinig hip shift zoals eerder vernoemd door psycomantje .


Squats:
20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1
120kg x 1

Werksets paused(?):
135kg x 5
135kg x 5
135kg x 5
135kg x 5 VID
135kg x 5 VID

2 reps waren wat off en geprobeerd om zoveel mogelijk paused te doen. Verder koude voeten, waardoor ik vaak midset pas de juiste vibe had qua uitduwen en die tenen in de grond te krommen.


Higbar squat:
100kg x 1 --> maar 1 rep, voelde gewoon te zwaar haha :p

Wider squat:
60kg x 6 --> heel diep
 

Bijlagen

  • VID_20210206_155225_672x378.mp4
    9,7 MB
  • VID_20210206_155325_672x378.mp4
    8,3 MB
Mooie squat sessie. Ziet er aardig uit
 
Mooie squat sessie. Ziet er aardig uit

Ja heeft me best uitgeput. Na set 1 was er de vrees dat ik dit niet ging rondkrijgen, maar weer een mooie reminder dat je gewoon moet knallen :p. Na set 3 ook nog een banaan en 2 klontjes suiker gegeten en voor set 5 werd ik even misselijk en moest ik me concentreren om niet te kotsen haha. Al bij al set 5 best fris gestart.
Ook de eerste keer dat ik per 5kg wekelijks stijg. 140kg op dit niveau gaat mooi worden :p waarschijnlijk wel het stukje paused laten wegvallen, aangezien dat nu al niet meer zo consequent gebeurde.
 
07/02/2021

Meest frisse training die ik ooit heb gedaan! Ik heb handschoenen boven gehaald, waarvan de vingers knelde. Dus de schaar erin, zodanig de vingers wel ontbloot waren. Ik heb enkel gebencht en ook niks extra gedaan, want mijn tenen hadden het wel gehad met de kou. Wel blij met de hulp van de stiefzus met het unracken van de barbell. Was toch een wereld van verschil en andere starthouding.

Wel 2 a 3x bij aanvang van een werkset de reet niet op de bank gezet bij het starten van de set. Dus kwam ik 3x bedrogen uit door disbalans. beneden de beweging ging de kont wel weer de bank op, maar heeft me dit wat energie gekost.

Benchpress:
20kg x ? x 1
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 1
100kg x 1
105kg x 1

Werksets:
120kg x 3 x 5 sets
Laatste set VID

100kg x 6

1ste keer dat ik dergelijke volume qua rep/set range draai. Enige vergelijking zijn volgende sets op 84kg BW van midden 2019 nog:
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8
110kg x 5
120kg x 4
130kg x 1

100kg x 8
 

Bijlagen

  • VID_20210207_160918_1152x648.mp4
    10 MB
Laatst bewerkt:
Mooie sets gedraaid op de 120kg
 
Sta je niet stabieler als je je hakken op de grond zet?
 
Sta je niet stabieler als je je hakken op de grond zet?
Ja toch wel. Gisteren toevallig nog wat over aan het opzoeken geweest. Zoals gisteren was het wat instabiel soms. Volgende keer ga ik het tijdens de warming up testen met de voeten plat en voeten wat schuin. Techniek is nog niet echt vaststaand want doe elke week wel iets anders naar mijn gevoel. Span jij eigenlijk de glutes aan? Ik hou ze vrij ontspannen en vooral spanning uit de benen

Had ook beter een bankje gekocht met een middensteun aan de voeten. In de basic fit ging het me allemaal beter af qua plaatsing voeten ook
 
Ja toch wel. Gisteren toevallig nog wat over aan het opzoeken geweest. Zoals gisteren was het wat instabiel soms. Volgende keer ga ik het tijdens de warming up testen met de voeten plat en voeten wat schuin. Techniek is nog niet echt vaststaand want doe elke week wel iets anders naar mijn gevoel. Span jij eigenlijk de glutes aan? Ik hou ze vrij ontspannen en vooral spanning uit de benen

Had ook beter een bankje gekocht met een middensteun aan de voeten. In de basic fit ging het me allemaal beter af qua plaatsing voeten ook

Ja. Ik hou heel m'n core goed aangespannen.
Zoiezo van een zo stabiel mogelijke basis drukken.
 
Lekker man 120x3x5!
Enkel je barpath man! Zeker die eerste rep op je filmpje. Dat kost je minimum 1 rep aan kracht die je verspeeld. Sommige reps (wederom vooral die eerste) duw je richting je navel. Ipv richting je schouders. Dat kost echt erg veel krachr
 
07/02/2021

Meest frisse training die ik ooit heb gedaan! Ik heb handschoenen boven gehaald, waarvan de vingers knelde. Dus de schaar erin, zodanig de vingers wel ontbloot waren. Ik heb enkel gebencht en ook niks extra gedaan, want mijn tenen hadden het wel gehad met de kou. Wel blij met de hulp van de stiefzus met het unracken van de barbell. Was toch een wereld van verschil en andere starthouding.

Wel 2 a 3x bij aanvang van een werkset de reet niet op de bank gezet bij het starten van de set. Dus kwam ik 3x bedrogen uit door disbalans. beneden de beweging ging de kont wel weer de bank op, maar heeft me dit wat energie gekost.

Benchpress:
20kg x ? x 1
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 1
100kg x 1
105kg x 1

Werksets:
120kg x 3 x 5 sets
Laatste set VID

100kg x 6

1ste keer dat ik dergelijke volume qua rep/set range draai. Enige vergelijking zijn volgende sets op 84kg BW van midden 2019 nog:
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8
110kg x 5
120kg x 4
130kg x 1

100kg x 8
Het duurt niet meer lang voor je mij naturel met alles kwijt lift :)
 
Lekker man 120x3x5!
Enkel je barpath man! Zeker die eerste rep op je filmpje. Dat kost je minimum 1 rep aan kracht die je verspeeld. Sommige reps (wederom vooral die eerste) duw je richting je navel. Ipv richting je schouders. Dat kost echt erg veel krachr
Zal volgende keer wel eens de 1ste sets ook filmen om te kijken. Enige waar ik dan vorige week aan moest denken was of ik niet weer wat hoger kan landen. Enkel toen met de opwarming wat geprobeerd. Ik land nu nrml ergens ter hoogte van de de sternum. Vermoed dat wel gangbaar is. Ik heb 3 anders sets ook technisch verspeeld maar dat terzijde. Had bij die laatste set niet meer als 3 kunnen halen hahaha
 
Je bent serieus een sterke turbo kleuter hoor. Natty en @ jou bw denk ik dat je best wel een goede powerlifter bent/kunt worden. Misschien (als Corona langs is) Steve Ringoot of Orhan Billican eens contacten?
 
Back
Naar boven