AndroidHealthClinic

33 LOG (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Heb ff je video gepauzeerd, zo kan je het duidelijker zien nog. Volgens mij kan je dus inderdaad wel hoger touchen zodat je ellebogen beter onder de bar blijven ipv achter de bar, waardoor je nu eerst richting je buik uitduwd en heel veel kracht verspeeld. Vanaf je borst iets sneller je ellebogen een beetje proberen flaren zodat die bar naar achter komt riching je schouders toe.
30 bench.jpg
 
Je bent serieus een sterke turbo kleuter hoor. Natty en @ jou bw denk ik dat je best wel een goede powerlifter bent/kunt worden. Misschien (als Corona langs is) Steve Ringoot of Orhan Billican eens contacten?
Thanks. Via een maatje van me werd ik ook aangeboden om een keertje de puntjes op de I te zetten, maar door corona helaas niks van gekomen. Soms moeilijk om zelf tot analyses te komen. Het lukt me nog wel best goed per lift kijk ik altijd even terug. Ook daar heb ik dan mijn plezier in.
Heb ff je video gepauzeerd, zo kan je het duidelijker zien nog. Volgens mij kan je dus inderdaad wel hoger touchen zodat je ellebogen beter onder de bar blijven ipv achter de bar, waardoor je nu eerst richting je buik uitduwd en heel veel kracht verspeeld. Vanaf je borst iets sneller je ellebogen een beetje proberen flaren zodat die bar naar achter komt riching je schouders toe.
Bekijk bijlage 520776
Nu je het zo formuleert ja ik doe dat denk ik om de schouders zo hard mogelijk te sparen. In 2018 a 2019 mijn schouder onder zoveel stress gezet door vaak 2x week te maxen op de Bench. Kan er naast zijn maar dat is mijn gevoel. Ik ga er proberen werk van te maken en idd niet te laag te landen.. Fijn om mooie feedback te krijgen! En een beetje bevestiging te vinden in mijn gevoel van vorige week. Gevoel dat ik zo meer kracht kan zetten.
 
Fijn dat je wat feedback aangenaam vind :) sommigen vinden dat niet, sommigen wel. Ik weet er zelf zeker niet alles over, maar als ik iets spot bij iemand probeer ik het wel altijd mee te geven (voor zover ik kan dan toch). Blessures of pijntjes kan je idd krijgen door vaak te maxen of te vaak te hoog in intensiteit/volume te liften, tot je er niet meer van hersteld bijna. Ik zie je nu ook bijna elke training in RPE 10 gaan op bench/press. Zolang je geen pijntjes krijgt of het gevoel krijgt dat je moeilijk begint te herstellen lijkt het me niet echt een probleem, maar als je vaak in die zone zit probeer je best goed naar je lichaam te luisteren. Zelf kreeg ik richting het einde van mijn schema kleine blessures opgestapeld omdat mijn singles die @8 moesten zijn 9 van de 10 keer @9 waren, gevolgd door een set van 4of5 reps @9. en dan nog volume werk.
 
Fijn dat je wat feedback aangenaam vind :) sommigen vinden dat niet, sommigen wel. Ik weet er zelf zeker niet alles over, maar als ik iets spot bij iemand probeer ik het wel altijd mee te geven (voor zover ik kan dan toch). Blessures of pijntjes kan je idd krijgen door vaak te maxen of te vaak te hoog in intensiteit/volume te liften, tot je er niet meer van hersteld bijna. Ik zie je nu ook bijna elke training in RPE 10 gaan op bench/press. Zolang je geen pijntjes krijgt of het gevoel krijgt dat je moeilijk begint te herstellen lijkt het me niet echt een probleem, maar als je vaak in die zone zit probeer je best goed naar je lichaam te luisteren. Zelf kreeg ik richting het einde van mijn schema kleine blessures opgestapeld omdat mijn singles die @8 moesten zijn 9 van de 10 keer @9 waren, gevolgd door een set van 4of5 reps @9. en dan nog volume werk.
Ik ga vaak uit van zeker 4 à 5 weken doenbare werksets en dan een paar weken pushen. En dan heb je idd die kans op wat pijntjes. Probeer ik ook rekening mee te houden.
 
Je OHP is al sterker dan die van mij, jij zit in stijgende lijn, ik blijf al jaren hangen door blessures door zware techniek fouten. Het is niet onrealistisch dat je op een bepaald moment gewoon sterker bent op de main lifts dan mij puur omdat je techniek en training beter beheerst. Diep van binnen hoop ik natuurlijk dat ik het sterkste bleef op alles, maar het kan heel zeker dat je mij op relatief korte tijd op alle lifts kunt toppen. Hangt heel veel af of je de juiste techniek kunt blijven toepassen, geen blessures tegenkoment en een trainingsopbouw vind die je graag doet en bij je lichaamsbouw/conditie en levensstijl paar
Roids zijn handig voor massa maar lossen geen technische fouten op en voorkomen daarmee ook geen blessures, helpen ze zelfs in de hand indien de training niet juist is
 
Je OHP is al sterker dan die van mij, jij zit in stijgende lijn, ik blijf al jaren hangen door blessures door zware techniek fouten. Het is niet onrealistisch dat je op een bepaald moment gewoon sterker bent op de main lifts dan mij puur omdat je techniek en training beter beheerst. Diep van binnen hoop ik natuurlijk dat ik het sterkste bleef op alles, maar het kan heel zeker dat je mij op relatief korte tijd op alle lifts kunt toppen. Hangt heel veel af of je de juiste techniek kunt blijven toepassen, geen blessures tegenkoment en een trainingsopbouw vind die je graag doet en bij je lichaamsbouw/conditie en levensstijl paar
Roids zijn handig voor massa maar lossen geen technische fouten op en voorkomen daarmee ook geen blessures, helpen ze zelfs in de hand indien de training niet juist is
Eens je alles op orde krijgt qua techniek ga je wel sterk worden. Je bent nu al aardig sterk zonder goeie techniek. Word veel belovend denk ik als je dit wat goed krijgt.
 
Je OHP is al sterker dan die van mij, jij zit in stijgende lijn, ik blijf al jaren hangen door blessures door zware techniek fouten. Het is niet onrealistisch dat je op een bepaald moment gewoon sterker bent op de main lifts dan mij puur omdat je techniek en training beter beheerst. Diep van binnen hoop ik natuurlijk dat ik het sterkste bleef op alles, maar het kan heel zeker dat je mij op relatief korte tijd op alle lifts kunt toppen. Hangt heel veel af of je de juiste techniek kunt blijven toepassen, geen blessures tegenkoment en een trainingsopbouw vind die je graag doet en bij je lichaamsbouw/conditie en levensstijl paar
Roids zijn handig voor massa maar lossen geen technische fouten op en voorkomen daarmee ook geen blessures, helpen ze zelfs in de hand indien de training niet juist is

Ja ik wil me ook niet overdoen. En het huidge regime is OK voor me. Geen blessures is nog het voornaamste eigenlijk. Ja moet zeggen dat alles buiten Bench nog wel vrij doenbare progress in zit qua gevoel. Die squat en deadlift had ik zonder blessures ook wrs nu op hogere gewichten gedraaid, maar het is niet anders.

Gewoon zien waar we uit komen is nog het mooiste. En technisch lijkt er nog wat werk te zijn haha :p
 
Eens je alles op orde krijgt qua techniek ga je wel sterk worden. Je bent nu al aardig sterk zonder goeie techniek. Word veel belovend denk ik als je dit wat goed krijgt.
Ja dat technisch stuk blijft een leerschool. Maakt het weliswaar wel leuker en uitdagender nog.
 
Ja dat technisch stuk blijft een leerschool. Maakt het weliswaar wel leuker en uitdagender nog.
True. Ben nog altijd bezig aan mijn squat techniek.... de ene keer voelen platte schoenen beter en dan weer heeled schoenen. Meer lowbar meer highbar. Ik ben er nog altijd niet uit wat het meest efficient is voor me en het beste qua blessure preventie. Ohja ooit komen we er wel uit zeker haha. Vorige cycle platte schoenen gesquat, goeie gains gemaakt. Nu deze cycle word heeled schoenen en echt lowbar. Eens zien waar dit me brengt. Switchen zal niet het meest optimale zijn voor gains maja :p
 
True. Ben nog altijd bezig aan mijn squat techniek.... de ene keer voelen platte schoenen beter en dan weer heeled schoenen. Meer lowbar meer highbar. Ik ben er nog altijd niet uit wat het meest efficient is voor me en het beste qua blessure preventie. Ohja ooit komen we er wel uit zeker haha. Vorige cycle platte schoenen gesquat, goeie gains gemaakt. Nu deze cycle word heeled schoenen en echt lowbar. Eens zien waar dit me brengt. Switchen zal niet het meest optimale zijn voor gains maja :p
Gho dat durf ik niet onmiddelijk zeggen. Geloof altijd wel dat het 1 het ander ook kan opheffen. Enkel zie je dat niet snel. Ik had dit met beltless squats enorm hard dat ik me maar plat vond, terwijl je dit niet kan vergelijken met belt squats. Ik had ook weinig referentie omdat het de 1ste keer was.
 
09/02/2021

Min 6 graden. Goed lekker warm aangekleed. 2 truien en goed jasje. Muts en buff er deels over aan. Enkel de voeten waren het probleem. Die waren retekoud, maarja kapotte all stars :p alhoewel dat dit bij zulke schoenen niks uitmaakt denk ik.

Deadlift:
20kg x? X?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

Werkset:
145kg x 5 x 4 sets
FUCK verkeerd geteld. Dit moest 155kg zijn. Dan nog maar 155kg gedaan.

155kg x 5 x 2 sets
155kg x 5 VID

Laatste set alles paused buiten rep 2. Vraag me niet waarom. Vergeten?

Bent icer rows:
60kg x 8
70kg x 8
80kg x 8
 

Bijlagen

  • VID_20210209_125134_768x432.mp4
    8,5 MB
09/02/2021

Min 6 graden. Goed lekker warm aangekleed. 2 truien en goed jasje. Muts en buff er deels over aan. Enkel de voeten waren het probleem. Die waren retekoud, maarja kapotte all stars :p alhoewel dat dit bij zulke schoenen niks uitmaakt denk ik.

Deadlift:
20kg x? X?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

Werkset:
145kg x 5 x 4 sets
FUCK verkeerd geteld. Dit moest 155kg zijn. Dan nog maar 155kg gedaan.

155kg x 5 x 2 sets
155kg x 5 VID

Laatste set alles paused buiten rep 2. Vraag me niet waarom. Vergeten?

Bent icer rows:
60kg x 8
70kg x 8
80kg x 8
Bent over rows na deadlifts. Netjes :p
Vond het zelf erg overbelastend voor mijn onderrug maar ik snap ook dat je nu weinig keuze hebt voor row oefeningen. :p
 
Sterk dat je dit volhoud man bij deze temp en kleding :p
 
Sterk dat je dit volhoud man bij deze temp en kleding :p
Ja mijn kleding was er op voorzien hoor. Het voelde echt wel goed, enkel vergissen van gewicht was minder... Wel goed gemaakt nog door 3 sets van het eigenlijke werkgewicht te doen. Pull ups heb ik bewust wel niet meer gedaan. Ik wou gewoon een warme douche haha.

Over het algemeen is het gewoon gewenning. Als het morgen weer 8 graden is doe ik desets in 't shirt denk ik :p
Bent over rows na deadlifts. Netjes :p
Vond het zelf erg overbelastend voor mijn onderrug maar ik snap ook dat je nu weinig keuze hebt voor row oefeningen. :p
Bent over rows n'a deadlifts zijn enkel echt belastend voor me als ik beltless deads doe op niveau. Dat merkte ik wel haha. Rows doe ik wel zolang mogelijk beltless..als ik nu zou opwerken zie ik me ze wel met belt doen om de overgang naar zware beltless te maken.
 
11/02/2021

Links upper trap vast. Zo mee opgestaan. Training ging nog wel. Gelukkig een week 1. Voelde wel zwaar maar eens ik verhoogde leek er ook maar weinig verschil. Voor mijn week 1 schouders weinig structuur. Misschien dat ik wel terug ga naar een 5 x 5 weer.

Paused ohp:
20kg x 12 x 2
30kg x 8
40kg x 8 pushpress

Werksets:
50kg x 8 x 2
55kg x 5
60kg x 8

Mooie duidelijke pauzes. Zeker blij dat ik dit zo easy verzet krijg. Enkel de kou viel me vandaag wat zwaar en qua gevoel wat minder haha.

Afgerond met een superset:
Side raises vs rear delt raises
 
13/02/2021

Vandaag veel last gehad van koude voeten. Wisselende reps puur op gevoel. Enige constante was de diepte. Had vorige week al gezegd dat het paused stuk relatief werd en eerlijk gezegd voor nu weg mag vallen.
Meest uit het oog springende werkset was Nr.3. Door de koude voeten 2 a 3 reps moeite gehad met het krommen van de tenen en voor die reps was het meer momentum en een lekker hipreflex en enorm diep :p. Daarna even naar binnen en gewoon de haardroger boven gehaald om even op te warmen. Kousen waren nat ook van de koude.

Squat:
20kg x ? x 4
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1
120kg x 1

Werkset: belt
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5 VID VOLUME PR!!

Laatste PR op 5 x 5 dateert van eind juli 2020 op 132.5kg met belt. Deze heb ik recent ook gedraaid zonder belt en nu met belt 7.5kg meer en hwrs veel meer diepte. Zit nog wat in vind ik, vandaar dat ik volgende week gewoon 145kg ga draaien :p.
Nog steeds blij dat ik zonder belt een cyclus heb gedraaid. Het valt nu pas echt op wat je met een belt kan forceren :p.

90kg x 8

Dag :)
 

Bijlagen

  • VID_20210213_164854_864x486.mp4
    9,6 MB
Sterk man. Das een mooi gewicht voor 5x5! Vlotte en mooie reps ook
 
Sterk man. Das een mooi gewicht voor 5x5! Vlotte en mooie reps ook
Was aanvankelijk zenuwachtig gezien het volume, maar door het wegvallen van het paused stuk bij de meeste reps bood dat weer perspectief. Merk dat ik technisch veel beter presteer. Zeker veel sterker onderaan op diepte. En thanks man ! Op naar 145kg!
 
was vergeten te reageren lol
Lekkere diepte man, goed bezig:flexbiceps:
 
was vergeten te reageren lol
Lekkere diepte man, goed bezig:flexbiceps:
Thanks man! Laat de gain train maar rustig aan doordenderen :p
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Back
Naar boven