AndroidHealthClinic

Elk rondje is anders!

Heeft iemand al ideeën over het zeer koude en natte weer wat eraan komt?

  • 2. Wat doe je met je schema, sla je die dagen over over of stel je uit?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee mij te koud

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    11
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Sinds Dec 2020 gestart met interval training om het hardlopen weer op te pakken

5 KM staat sinds aug 2018 op 24.30 min
10 KM staat sinds sep 2018 op 1.01.12 uur

Eerst maar eens kijken of ik na meer als 1,5 jaar niet gelopen te hebben nog aan die tijden ga komen , wil de 10 km onder het uur lopen en wil daarna door voor 10 EM
Gewoon weer rustig opbouwen en dan komt dat vast vanzelf.
Met zo'n tijd op de 5km moet je de 10 ruim onder een uur kunnen lopen denk ik!
Succes, en vooral: geniet er ook van :).
 
Sinds Dec 2020 gestart met interval training om het hardlopen weer op te pakken

5 KM staat sinds aug 2018 op 24.30 min
10 KM staat sinds sep 2018 op 1.01.12 uur

Eerst maar eens kijken of ik na meer als 1,5 jaar niet gelopen te hebben nog aan die tijden ga komen , wil de 10 km onder het uur lopen en wil daarna door voor 10 EM
Leuke doelen, succes!

Hoe ziet je trianingsplan en -week eruit?
 
Leuke doelen, succes!

Hoe ziet je trianingsplan en -week eruit?

Thnx , Uhm trainingsplan is nog niet veel bijzonders , eind sep 2018 een obstacle run gelopen en daar een blessure aan overgehouden
hardlopen stop gezet maar in 2019 / 2020 met trainen ( SQ en DL ) een springersknie opgelopen .
Nu is alles hersteld en ben dus echt van 0 begonnen met intervallen

Loop met een app ( die gericht is op aantal min hardlopen / wandelen , daarbij heb ik een apple watch met hartslag zones en probeer ik daar op te letten.

Ik loop 3 x per week , op dit moment 30 min op tempo variërend van 8.5 km/u tot 9.4 km.u
 
Thnx , Uhm trainingsplan is nog niet veel bijzonders , eind sep 2018 een obstacle run gelopen en daar een blessure aan overgehouden
hardlopen stop gezet maar in 2019 / 2020 met trainen ( SQ en DL ) een springersknie opgelopen .
Nu is alles hersteld en ben dus echt van 0 begonnen met intervallen

Loop met een app ( die gericht is op aantal min hardlopen / wandelen , daarbij heb ik een apple watch met hartslag zones en probeer ik daar op te letten.

Ik loop 3 x per week , op dit moment 30 min op tempo variërend van 8.5 km/u tot 9.4 km.u
Na die blessures zou ik zeggen: bouw het RUSTIG op :)
 
Van elke dag lopen in januari nu mijn 5e run gedaan 🤣. Planning was 10k onder de 50min. Liep mooi op schema maar toen kwam mijn it band weer opspelen. Eigen schuld ook niet rekken band niet om. Ondanks dat wel blij qua snelheid. Mooier weer komt er ook aan dus ga beginnen met fiets/run trainingen
Screenshot_20210219-154557_Nike Run Club.jpg
 
Van elke dag lopen in januari nu mijn 5e run gedaan 🤣. Planning was 10k onder de 50min. Liep mooi op schema maar toen kwam mijn it band weer opspelen. Eigen schuld ook niet rekken band niet om. Ondanks dat wel blij qua snelheid. Mooier weer komt er ook aan dus ga beginnen met fiets/run trainingen Bekijk bijlage 521690
te hard en te weinig gelopen... wel mooie snelheid. Als je echt zou trainen zou je misschien ook nog echt snel kunnen worden :)
 
Hier morgen weer een rustige duurloop gepland (normaal tempo 1).
Neef gaat weer een stuk mee (ik gok 45' van de 60'), maar die weet intussen dat hij zich maar aan mij moet aanpassen of alleen moet gaan rennen :roflol: .
Dus ik hoop tussen de 8,5-9km/h te kunnen blijven.
 
Vandaag eindelijk weer hardgelopen!

Positief: makkelijk, korte broek, zonnebril, longsleeve uit, korte mouwen.

Negatief: HS gevoelsmatig wat aan de hoge kant, werd gaandeweg wel beter, liep in zone 3, maar voelde als 2.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vandaag eindelijk weer hardgelopen!

Positief: makkelijk, korte broek, zonnebril, longsleeve uit, korte mouwen.

Negatief: HS gevoelsmatig wat aan de hoge kant, werd gaandeweg wel beter, liep in zone 3, maar voelde als 2.
Het is ook ineens warm.... maarhem - als je even niet hebt gelopen ben je goed hersteld. Je conditie is misschien wat minder, maar spieren en pezen kunnen dan een wat grotere inspanning wel aan.

Bij mij andersom momenteel. Veel en vrij hard gelopen. Nu loop ik even wat langzamer en wat minder - om de boel te laten herstellen. Kan ik straks profijt van hebben. En met de racefiets houd ik mijn conditie wel op peil :)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vandaag eindelijk weer hardgelopen!

Positief: makkelijk, korte broek, zonnebril, longsleeve uit, korte mouwen.

Negatief: HS gevoelsmatig wat aan de hoge kant, werd gaandeweg wel beter, liep in zone 3, maar voelde als 2.
Heerlijk weertje om te lopen. Al heb ik gefietst gisteren :D
 
Graad of 8 vanochtend, heerlijk om te rennen. Ook nieuwe long sleeve gekocht om zo vroeg op de dag te rennen. Zelfde als mijn andere, gewoon ander kleurtje :p.
Het was pas 5u30 dus nog een slaapkop.

IMG_20210222_053439.jpg
 
Graad of 8 vanochtend, heerlijk om te rennen. Ook nieuwe long sleeve gekocht om zo vroeg op de dag te rennen. Zelfde als mijn andere, gewoon ander kleurtje :p.
Het was pas 5u30 dus nog een slaapkop.

Dus mensen in de Westhoek kunnen nu aan het einde van de nacht een zalmroze schicht voorbij zien flitsen? :D
 
Heerlijk weertje hoor. Zalig!
 
IRL is het meer oranje dan roze, dus ik ben nu gewoon een appelsien racemachine i.p.v. er alleen eentje in de garage te hebben :p.
Willen die Vlamingen zo graag bij een echt land horen dat ze de kleur vast aantrekken?

Al moet ik zeggen dat enige bescheidenheid wel past sinds er wat zeepbellen zijn doorgeprikt de laatste tijd.
 
Laatst bewerkt:
Aah gelukkig het rentopic is nog actief en de vaste kliek is goed bezig zo te zien👍 Zelf de afgelopen tijd rustig aan steeds meer km gemaakt en hamstring houdt zicht goed tot nu toe😁 Echt snel gaan durf ik nog niet maar af en toe een versnelling tot 22kmu gaat prima, moet alleen wel opletten dat ik geleidelijk versnel. Dus ga as zaterdag maar eens beginnen met het schema voor halve😎
 
Back
Naar boven