MuscleMeat

Cutlog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Laten we eerlijk zijn, je barbell rows hadden ook een minimale rom.

Post eens een vid van je db rows?
Ik doe nooit barbell rows?

Zal ze volgende keer voor je filmen
 
Gedaan zowel de variatie als jij noemt en meadows. Was niet super

Bijzonder dat je weet dat ik rows ‘niet normaal uitvoer’ en ‘smijt’ zonder er ooit wat van gezien te hebben
Bro, niet zo op je pik getrapt zijn. Zelfs als je ze "prima" doet kan je ze nog altijd "heel strict doen" en nog altijd veel uit db rows halen. Dat is wat ik met mijn punt bedoel. De enige mensen die ik "ken" (als in; waar ik trainingen van volg op bijv. social media, want ik ken letterlijk niemand bij wie dit geld, zelfs top 3 sterkste mannen van nederland niet) die ECHT meer dan 50 a 60kg NODIG hebben om db rows goed te doen zijn gasten die 400+ deadliften en/of 250 benchen. Als jij 57.5 voor sets van 12-8 dusdanig strict doet dat je echt meer kg nodig hebt omdat db rows anders geen goede oefening zijn, dan zijn je rows dusdanig overpowered tov je andere stats dat je ze helemaal niet hoeft te doen :roflol:

Ik val letterlijk niet eens je rows aan. Als je ze met 57.5 doet met acceptabele vorm (of van mijn part cheated as fuck maar je voelt ze goed) vind ik het prima. / care. Ïk wilde alleen melden dat ik (en dit lees ik vaker, niet alleen in jou log) het onzin vind dat mensen kei zware dumbells nodig hebben. Ik hoor dit ook in veel gyms. 99/100 lifters hebben meer dan voldoende aan dumbells tussen de 30 en de 50kg. Dat je 55kg dumbells KAN pressen of 70kg dumbells KAN betekent niet dat het nodig is. Thats all I meant...
 
Ik doe nooit barbell rows?

Zal ze volgende keer voor je filmen

Oh ik zou zweren dat je rows deed waarbij je niet voorbij je knieën kwam en niet tot aan je buik. Maar misschien waren het wel je Rdl's :roflol:
 
Oh ik zou zweren dat je rows deed waarbij je niet voorbij je knieën kwam en niet tot aan je buik. Maar misschien waren het wel je Rdl's :roflol:
rdl’s zijn tot mid scheen? Of bedoel je dat niet
 
12-1-2021: Pull
89,3kg

Toen ik RDL's ging opwarmen voelde ik bij 160 aan dat het hem niet zou worden vandaag i.v.m. heup/stuitje (werkset is 172,5 x 5 (+) dus maar vervangen voor BB rows. Misschien even een weekje super light squats om pijnvrij door te kunnen trainen. Nogmaals dank aan tymboo voor zijn waardevolle input gister.

V-bar pulldown x 12
BB row: 120kg x 5 - 110kg x 7 - 100kg x 9
T-bar row: 76,25kg x 8 - 65kg x 11 + 5 rest-pause
Meadows row: 42,5kg x 12 - 36,25kg x 14
1-arm pulldown x 12 , x 13
Rope pullover x 13 + 7 rest-pause

BW + 10kg deadhang

DB rear delt x 13 , x 12 + 5 rest-pause

1-arm DB hammer curl x 10 , x 11 , x 11 + 5 rest-pause
Incline DB curl x 11 , x 11 , x 10 + drop

Wrist curl x 11 , x 10

Morgen push. Aim voor 102,5 x 5 bench.

:wave2:

Maar je doet hier anders best wel tering zware bb rows voor iemand die nooit bb rows doet. Nee ik weet toch wel zeker dat jij in het verleden geregeld vids dropte van je rows. Toen dacht ik nog van ja zo kan mijn buurmeisje het ook.
 
Row met landmine uitvoeren een optie voor je?
 
Meadows was heel raar staan

1-arm BB komen die platen tegen me aan
Misschien ff video even opzoeken en kijken. Maar dat heb je vast al gedaan... denk ik nu.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
cool, een onzindiscussie in iemands log die daar verder helemaal niet naar gevraagd heeft

ik doe even mee als het mag

Bro, niet zo op je pik getrapt zijn. Zelfs als je ze "prima" doet kan je ze nog altijd "heel strict doen" en nog altijd veel uit db rows halen. Dat is wat ik met mijn punt bedoel. De enige mensen die ik "ken" (als in; waar ik trainingen van volg op bijv. social media, want ik ken letterlijk niemand bij wie dit geld, zelfs top 3 sterkste mannen van nederland niet) die ECHT meer dan 50 a 60kg NODIG hebben om db rows goed te doen zijn gasten die 400+ deadliften en/of 250 benchen. Als jij 57.5 voor sets van 12-8 dusdanig strict doet dat je echt meer kg nodig hebt omdat db rows anders geen goede oefening zijn, dan zijn je rows dusdanig overpowered tov je andere stats dat je ze helemaal niet hoeft te doen :roflol:

Ik val letterlijk niet eens je rows aan. Als je ze met 57.5 doet met acceptabele vorm (of van mijn part cheated as fuck maar je voelt ze goed) vind ik het prima. / care. Ïk wilde alleen melden dat ik (en dit lees ik vaker, niet alleen in jou log) het onzin vind dat mensen kei zware dumbells nodig hebben. Ik hoor dit ook in veel gyms. 99/100 lifters hebben meer dan voldoende aan dumbells tussen de 30 en de 50kg. Dat je 55kg dumbells KAN pressen of 70kg dumbells KAN betekent niet dat het nodig is. Thats all I meant...
Je teksten zijn amper te lezen met al die haakjes en toevoegingen en het valt me ook wel op dat je soms heel veel woorden nodig hebt om eigenlijk niets bijzonders te zeggen, D.
Paar vragen.
1. Jij ziet geen nut in cheated rows?
2. Waar komt die standaard vandaan die jij gebruikt? 99/100 lifters hebben dumbbells nodig tussen de 30 en 50kg? Wat is dat nu weer voor statistiek? 99/100 'lifters' uit de hele range van alle mensen die wel eens in een gym zijn geweest of 99/100 lifters die competitief zijn of op een andere manier heel serieus bezig zijn? Of iets daar tussenin? Ik deadlift nog geen deuk in een pakje boter maar ik barbell row ook met 120-140 en dumbbell row met 50-70 voor reguliere werksets. Ben ik dan die 1/100? En TS ook? 2/200? Je bovenrug kan ook gewoon relatief sterk zijn? Ik begrijp wel dat jij mensen kent, ik ken ook een hoop mensen waarvoor weer het tegenovergestelde geldt van wat jij zegt.
3. Is het niet zo dat voor TS deze rows misschien veel meer een main lift zijn dan voor de gemiddelde strongman die jij kent? Het scheelt nogal hoe en waar in je training je je rows programmeert?

Sorry TS, maar ik vind het interessant om dit soort posts te ontleden.
 
cool, een onzindiscussie in iemands log die daar verder helemaal niet naar gevraagd heeft

ik doe even mee als het mag


Je teksten zijn amper te lezen met al die haakjes en toevoegingen en het valt me ook wel op dat je soms heel veel woorden nodig hebt om eigenlijk niets bijzonders te zeggen, D.
Paar vragen.
1. Jij ziet geen nut in cheated rows?
2. Waar komt die standaard vandaan die jij gebruikt? 99/100 lifters hebben dumbbells nodig tussen de 30 en 50kg? Wat is dat nu weer voor statistiek? 99/100 'lifters' uit de hele range van alle mensen die wel eens in een gym zijn geweest of 99/100 lifters die competitief zijn of op een andere manier heel serieus bezig zijn? Of iets daar tussenin? Ik deadlift nog geen deuk in een pakje boter maar ik barbell row ook met 120-140 en dumbbell row met 50-70 voor reguliere werksets. Ben ik dan die 1/100? En TS ook? 2/200? Je bovenrug kan ook gewoon relatief sterk zijn? Ik begrijp wel dat jij mensen kent, ik ken ook een hoop mensen waarvoor weer het tegenovergestelde geldt van wat jij zegt.
3. Is het niet zo dat voor TS deze rows misschien veel meer een main lift zijn dan voor de gemiddelde strongman die jij kent? Het scheelt nogal hoe en waar in je training je je rows programmeert?

Sorry TS, maar ik vind het interessant om dit soort posts te ontleden.
Ik snap het ook niet maar fijn. Na 2 sets RDL’s ga ik DB rowen en heb gewoon een zekere hoeveelheid gewicht nodig. Voor de lat in de fully shortened position doe ik een 1-arm cable pulldown met 2 tel hold. Again, bodybuilding doeleinden, ik zie db row als main lift en niet als assistance.

maar zal wel filmen morgen en dan kan iedereen los
 
Wel heavy, cheats of niet. Vooral wat Camelus zei, 120kg BB row voor iemand die amper rows doet is sick. Ik doe rows meestal tot 100kg (bb rows dan), 120 krijg ik gewoon niet netjes voor elkaar, niet eens een beetje netjes en al helemaal niet meer dan 2/3 reps, en dat terwijl mijn dl hoger is. Ik geloof het allemaal wel, joe
 
Wel heavy, cheats of niet. Vooral wat Camelus zei, 120kg BB row voor iemand die amper rows doet is sick. Ik doe rows meestal tot 100kg (bb rows dan), 120 krijg ik gewoon niet netjes voor elkaar, niet eens een beetje netjes en al helemaal niet meer dan 2/3 reps, en dat terwijl mijn dl hoger is. Ik geloof het allemaal wel, joe
Als mensen goed lezen zien ze dat het ook maar 6 reps zijn
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Als mensen goed lezen zien ze dat het ook maar 6 reps zijn

Ik wil daar wel een vid van zien, denk dat je ze zoals Meadows doet toch?

6 reps met 120 is sterk man!
 
Tymen, punt 1 en 3 eens hoor. Ik val zijn barbell rows ook niet aan (dat deed kameel :roflol: ) maar alleen het feit dat er hier (en op andere plekken) vaak gedaan wordt alsof je per sé 60+ kg nodig hebt om dumbell rows te kunnen doen.

About punt 2: je bent te slim om dit punt te noteren broeder. Jij bent een 200 bencher en 280 deadlifter (of whatever). Dus ja, jij valt in de categorie 1/100 die wel baat KAN hebben bij zwaardere dumbells. Ligt er idd aan hoe je ze programmeert. Ik denk ook dat jij in je eigen gym traint en het bij jullie niet 1/100 zou zijn. In de gemiddelde gym zie ik bijzonder weinig mensen die meer dan 50kg nodig hebben om nut te halen uit dumbell rows. That's all...
 
Back
Naar boven