Fitness Seller

Cutlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tymen, punt 1 en 3 eens hoor. Ik val zijn barbell rows ook niet aan (dat deed kameel :roflol: ) maar alleen het feit dat er hier (en op andere plekken) vaak gedaan wordt alsof je per sé 60+ kg nodig hebt om dumbell rows te kunnen doen.

About punt 2: je bent te slim om dit punt te noteren broeder. Jij bent een 200 bencher en 280 deadlifter (of whatever). Dus ja, jij valt in de categorie 1/100 die wel baat KAN hebben bij zwaardere dumbells. Ligt er idd aan hoe je ze programmeert. Ik denk ook dat jij in je eigen gym traint en het bij jullie niet 1/100 zou zijn. In de gemiddelde gym zie ik bijzonder weinig mensen die meer dan 50kg nodig hebben om nut te halen uit dumbell rows. That's all...

Ik val helemaal niets aan. Ik kan alleen een vid herinneren waar er met een korte rom gewerkt werd, that's it.
 
Ik val helemaal niets aan. Ik kan alleen een vid herinneren waar er met een korte rom gewerkt wordt, that's it.
Haha okay kameeltje, niks dan liefde voor jou hoor, ouwe turk ;) Alleen ik heb letterlijk nergens de barbell row van TS genoemd, dus snapte niet waarom die erin betrokken werd door sommigen hier. Boeien ook, het is morgen vrijdag :)
 
Ja stance is idd een beetje raar. Ik voel hem desondanks wel heel goed in mijn lats, beter dan een db row.
Ik voel al die landmine oefeningen niet (krijg goede tips van jou, probeer dus alles) en rows nog wel het minste.
 
Wat zijn jouw favoriete rug oefeningen naast de pulldown varianten?
T-bar (is wel een landmine oefening natuurlijk, maar niet unilateraal) die ik zelf veel beter voel dan barbell rows. Verder cable rows, en dumbbell rows met extra veel gewicht. De laatste maand voor de sluiting van de sportschool had ik ook rackpulls met straps (die had ik ook nog nooit gebruikt) 'ontdekt', vind ik een fantastische bodybuilding oefening.
 
T-bar (is wel een landmine oefening natuurlijk, maar niet unilateraal) die ik zelf veel beter voel dan barbell rows. Verder cable rows, en dumbbell rows met extra veel gewicht. De laatste maand voor de sluiting van de sportschool had ik ook rackpulls met straps (die had ik ook nog nooit gebruikt) 'ontdekt', vind ik een fantastische bodybuilding oefening.
Ik heb ook lang rackpulls gedaan maar ben geswitcht naar RDL’s voor meer lower back loading
 
Ik heb ook lang rackpulls gedaan maar ben geswitcht naar RDL’s voor meer lower back loading
Je kan ook proberen om rackpulls als een soort RDL te doen. Volgens mij schreef Jim Wendler dat ooit eens. Dat de meeste mensen bij een rackpull een totaal andere set up hebben (veel meer legdrive nog, terwijl bij een normale deadlift je benen al bijna gelockt zijn tegen de tijd dat je rond/boven de kniëen komt) als een normale deadlift. Om dat te voorkomen kan je een rackpull doen op bijv. kniehoogte maar dan je set up doen met semi gestrekte benen en echt alles uit de rug/glutes halen :)
 
Je kan ook proberen om rackpulls als een soort RDL te doen. Volgens mij schreef Jim Wendler dat ooit eens. Dat de meeste mensen bij een rackpull een totaal andere set up hebben (veel meer legdrive nog, terwijl bij een normale deadlift je benen al bijna gelockt zijn tegen de tijd dat je rond/boven de kniëen komt) als een normale deadlift. Om dat te voorkomen kan je een rackpull doen op bijv. kniehoogte maar dan je set up doen met semi gestrekte benen en echt alles uit de rug/glutes halen :)
Klopt, zo deed ik ze ook een tijdje in mijn gym. Maar mijn huidige steunen kunnen niet zoveel gewicht aan. Daarnaast nu ook RDL's om niet elke rep te deadstoppen
 
Klopt, zo deed ik ze ook een tijdje in mijn gym. Maar mijn huidige steunen kunnen niet zoveel gewicht aan. Daarnaast nu ook RDL's om niet elke rep te deadstoppen
Eens hoor, ik doe zelf ook liever RDL of SLDL. Als je de lock out van de deadlift wil verbeteren maar je gebruikt 30-50% meer dan je normale deadlift (met alle bijkomende druk op je CNS en pezen/gewrichten) ben je sowieso niet zo handig bezig. Niet dat het niet werkt hoor, zal best wel, maar het hoeft niet en kan ook op een andere, minder belastende manier :)
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Imo is een blok deadlift beter/meer caryover dan een rack pull in mijn beleving. En als je dan meer upperback wil pakken zou ik eerder een Snatch greep deadlift doen
 
Imo is een blok deadlift beter/meer caryover dan een rack pull in mijn beleving. En als je dan meer upperback wil pakken zou ik eerder een Snatch greep deadlift doen
Zal die snatch grip uitvoering eens proberen wanneer/als de sportscholen weer open mogen, thanks. Had hem al eens uitgevoerd zien worden door WSM Martins Licis, op youtube.

Ik had eigenlijk helemaal niets verwacht van rack pulls, behalve slechte pijn in mijn onderrug misschien. Maar de sportschoolhouder had recent zijn nieuwe powerrack verplaatst naar de ruimte waar de pullly's voor rug staan, zodat ik er letterlijk tegenaan liep en het maar eens uitprobeerde. Had vroeger wel een blauwe maandag aan deadliften gedaan en dat is een oefening die me heel makkelijk afging.

Voor mij blijkt rack pulls dus een hele fijne bodybuildingoefening te zijn. Pomp met setjes van 10 reps mijn lats nog beter op met deze grotendeels isometrische oefening, dan met mijn andere rugfavoriet, de pulldown. Ook de combinatie van deze twee oefeningen in 1 training bevalt me erg goed.
 
BB press voelde zwak vandaag, wel sterk op DB's (doe sowieso liever de laatste)

25-2-2021: Push
90,5kg / High day: 4400 kcal

Cuffed cable lateral x 11 , x 15

Flat BB:
102,5kg x 3
92,5kg x 6
82,5kg x 9 + negative rep

Seated DB shoulder:
35kg x 5
30kg x 9

Low incline DB press:
40kg x 7
35kg x 10 + 4 rest-pause

Flat DB press:
40kg x 7
35kg x 9
Cluster: 30kg x 11 - 7 - 5

Incline DB fly (2 tel stretch) x 13 + 6 rest-pause

DC chest stretch

Rope pushdown x 7 , x 11 , x 10 + 5 rest-pause
Overhead extension x 11 , x 13 , x 13 , drop x 2
Tricep stretch

Standing DB lateral x 11 , x 13 + 7 rest-pause , partials

Cable crunch x 12 , x 9

Prima training.

Morgen wordt smith-rack geleverd dus die ga ik in elkaar zetten en 's avonds voor het eerst gebruiken. Zin an. Kan ik meteen mooi alles even opruimen en grondig schoonmaken.

:wave2:
 
Maak ff wat foto's van die smith, ben wel benieuwd
 
  • Like
Waarderingen: Onit
EBFD23FF-997F-41BC-B9CB-E6DBAC89CF14.jpeg
 
Camelus snowke90

1e set 55 x 9


ja ik zou ze stricter kunnen doen, maar voor de lat in shortened position doe ik een 1-arm pulldown met 2 tel squeeze, wil deze in de andere range overloaden

brand maar los
 
Back
Naar boven