MuscleMeat

Flys (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb anecdotisch bewijs hoe goed flys zijn. Mijn broer en ik zagen er vroeger bijna hetzelfde uit. Ik was wel iets forser, had dikkere benen en was een kilo of 8 zwaarder, maar onze armen waren hetzelfde (45cm). Ik was veel sterker met bankdrukken, maar mijn pecs waren dun. Hij had hele dikke. Het enige verschil in onze training was dat hij wel flys deed en ik niet.
 
Arnold, de beste chest in de geschiedenis van bodybuilding en deze boy komt even kritiek geven op hoe Arnold z’n fly oefening doet.

Dude ben jij serieus of zit je nou gewoon te trollen?
Het is gewoon een gegeven dat db flyes niet het beste zijn voor een chest, ik zeg niks over cable flyes waar er meer spanning is.

En dan praat je over arnold de gene met wss de beste genen in de wereld voor een chest waarbij het waarschijnlijk geen drol uitmaakte hoe die ze trainde, lekker relevant.
 
en dit geloof je dus echt zelf? Of is je dit geleerd bij een studie?
Als de hoek tussen de boven- en onderarm niet verandert en de armen in een transversaal vlak bewegen, verrichten de biceps en de delts geen concentrische arbeid.
 
Toch ook een beetje risk reward in acht houden? Dus.....
 
Als de hoek tussen de boven- en onderarm niet verandert en de armen in een transversaal vlak bewegen, verrichten de biceps en de delts geen concentrische arbeid.
En dat is dus totaal iets anders dan ‘niets doen’, zoals je eerder claimde.
 
Hij is een keer ge-exposed op fake weights, ik weet even niet meer de exacte getallen. Maar hij deed een oefening voor, 300kg deadlift (ging heeel easy).
Toen werd hij beschuldigd van fake weights en 1 video later zag je hem tering hard struggelen met 200 kg deadlift. (wel echte gewichten)
Was 5 plates = 220 deadlift waarvan 2 per zijde fake waren. En een (pin) bench press filmpje met 3 plates voor reps ( :roflol: ) waarvan ook weer 2 fake waren.

Db flys zijn wel troep.
 
Was 5 plates = 220 deadlift waarvan 2 per zijde fake waren. En een (pin) bench press filmpje met 3 plates voor reps ( :roflol: ) waarvan ook weer 2 fake waren.

Db flys zijn wel troep.
Ja vind DB flyes idd ook troep
Banded DB flyes daarentegen vind ik wel top
 
Was 5 plates = 220 deadlift waarvan 2 per zijde fake waren. En een (pin) bench press filmpje met 3 plates voor reps ( :roflol: ) waarvan ook weer 2 fake waren.

Db flys zijn wel troep.

Wat triest.

Ja het zou mij niet verbazen dat meneer stiekem 'iets' gebruikt. Maar geef hem ongelijk, het is zijn inkomen.

Ik blijf wel van mening dat zijn shape voor sommigen natty haalbaar is. In mijn geval zou dat 68 kg op 8% zijn. Dat is echt wel te doen.
 
Was 5 plates = 220 deadlift waarvan 2 per zijde fake waren. En een (pin) bench press filmpje met 3 plates voor reps ( :roflol: ) waarvan ook weer 2 fake waren.

Db flys zijn wel troep.

Banded trainen vind ik sws top, continue spanning.
 
Het is gewoon een gegeven dat db flyes niet het beste zijn voor een chest, ik zeg niks over cable flyes waar er meer spanning is.

En dan praat je over arnold de gene met wss de beste genen in de wereld voor een chest waarbij het waarschijnlijk geen drol uitmaakte hoe die ze trainde, lekker relevant.
Dumbbell flys kan je behoorlijk zwaar doen. dat doet Arnold dan ook in dat filmpje. Cable flys niet, ik kan die oefening niet serieus nemen. Als je pecs daarvan groeien ligt dat niet aan de oefening zelf.
 
Ik heb ongeveer een jaar geen bench of andere zware chest oefening uit kunnen voeren vanwege een schouderblessure (ondertussen weer aan het benchen gelukkig) en in deze tijd eigenlijk alleen maar banded flys gedaan (4x20) 2 keer per week. M'n chest is gelijk gebleven, al dan niet wat gegroeid in die periode en kracht is binnen anderhalve maand eigenlijk praktisch volledig terug. Banded flys zijn wat dat betreft gewoon echt een prima oefening en qua stimulus to fatigue ratio is het naar mijn mening een van de betere oefening om naast je reguliere compounds te implementeren.
 
Dumbbell flys kan je behoorlijk zwaar doen. dat doet Arnold dan ook in dat filmpje. Cable flys niet, ik kan die oefening niet serieus nemen. Als je pecs daarvan groeien ligt dat niet aan de oefening zelf.
Het blijft een kut oefening voor borst en dat ligt niet aan mijn borst maar wel aan de oefening.
 
Het blijft een kut oefening voor borst en dat ligt niet aan mijn borst maar wel aan de oefening.
En er is natuurlijk geen mogelijkheid dat het aan de uitvoering ligt? Ik heb nog nooit delts of biceps gevoeld bij dumbbell fly - 100% chest, en ik krijg er ook een goeie pomp van.

To each his own, maar het ligt niet aan de oefening lol.
 
Banded trainen vind ik sws top, continue spanning.
Vind het met bands juist altijd jammer dat ze bij de gestrekte positie het minste weerstand geven. Cables zijn dan ideaal?
 
Dat slaat echt nergens op. :emo:
Bodybuilding berust voornamelijk op concentrische contractie. De functie van de pecs is adductie van de armen en dat gebeurt bij flys. Andere spieren stabiliseren alleen maar daarbij. Leg jouw punt eens uit want alleen blijven zeggen dat een uitspraak nergens op slaat, slaat nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Vind het met bands juist altijd jammer dat ze bij de gestrekte positie het minste weerstand geven. Cables zijn dan ideaal?
Cables zijn inderdaad ideaal omdat ze altijd gelijkmatige mechanische spanning leveren
 
Back
Naar boven