Fitness Seller

Flys (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bodybuilding berust voornamelijk op concentrische contractie. De functie van de pecs is adductie van de armen en dat gebeurt bij flys. Andere spieren stabiliseren alleen maar daarbij. Leg jou punt eens uit want alleen blijven zeggen dat een uitspraak nergens op slaat, slaat nergens op.
Heb weinig interesse om mijn punt uit te leggen, je weet zelf ook wel dat je opmerking nergens op sloeg. Dat je vervolgens met wat wollig taalgebruik en het verplaatsen van de doelpalen toch je punt probeert te maken, zegt een hoop over je.
 
DB flyes zijn wel een fijne oefeningen om de pecs goed te stretchen. Voor meer focus op contractie zijn er uiteraard betere oefeningen.

Ik houd er van om DB flyes met een pronated grip te doen.
 
DB flyes zijn wel een fijne oefeningen om de pecs goed te stretchen. Voor meer focus op contractie zijn er uiteraard betere oefeningen.

Ik houd er van om DB flyes met een pronated grip te doen.
Bedoel je niet ´hammer grip´? Pronated kan je veel minder gewicht nemen.
 
Bedoel je niet ´hammer grip´? Pronated kan je veel minder gewicht nemen.

Nee ik bedoel pronated grip... Kijk maar eens wat filmpjes van John Meadows.

Je bent inderdaad wel veel slapper in die positie... doe ze meestal met 10 of 12,5kg dumbbells aan het einde van de training :hahaha: Geeft echt een lekker gevoel.
 
Cable crossovers vind ik trouwens helemaal kut. Of ik ze nu van boven of beneden doe, of ik rechtop sta of voorovergebogen... Geen goed gevoel in mijn chest. Nooit. En ik heb het vaak genoeg geprobeerd.

Voor een flye met goede stretch + contraction zou ik een pec deck machine doen, of desnoods een cable flye op een bankje, maar als je dat doet in een drukke gym ben je een mongool want je bezet en een bench en 2 pulleys. Dat kan je je alleen permitteren als je ook daadwerkelijk huge bent, anders ben je maar een downie.
 
Ik heb ongeveer een jaar geen bench of andere zware chest oefening uit kunnen voeren vanwege een schouderblessure (ondertussen weer aan het benchen gelukkig) en in deze tijd eigenlijk alleen maar banded flys gedaan (4x20) 2 keer per week. M'n chest is gelijk gebleven, al dan niet wat gegroeid in die periode en kracht is binnen anderhalve maand eigenlijk praktisch volledig terug. Banded flys zijn wat dat betreft gewoon echt een prima oefening en qua stimulus to fatigue ratio is het naar mijn mening een van de betere oefening om naast je reguliere compounds te implementeren.
Stelt me wel een beetje gerust. Doe op het moment ook enkel flyes
 
Wanneer de spieren gestrekt zijn, niet de bands dan wordt het inderdaad andersom :eek:

Op die manier. Ja het is maar net hoe je ze gebruikt natuurlijk. Ik gebruik ze momenteel met db presses, waar ik de bands achter mijn rug bevestig en de bands worden uitgerekt bij het uitstoten.

Strive4muscle gebruikt ze bij het benchen op de manier dat ze gestrekt zijn wanneer het gewicht op het laagste punt ligt, dan krijg je een soort slingshot effect.
 
Ik ook niet, maar het zit me al heel lang dwars.
Als ik aan "flies" denk

1615212361441.png
 
Greg Douchette heeft daar een video over. Athlean X is blijkbaar met de jaren beter geworden, terwijl je mag verwachten dat het stabiliseert.

Lijkt mij onmogelijk om year round rond of zelfs onder de 10% vet te blijven en massa vast houden. Dat is niet te doen als je een beetje een normaal leven wil.
Is best prima te doen als je je genen mee hebt. Gaat dan alleen nooit groter worden dan hij nu is
 
DB flyes zijn wel een fijne oefeningen om de pecs goed te stretchen. Voor meer focus op contractie zijn er uiteraard betere oefeningen.

Ik houd er van om DB flyes met een pronated grip te doen.
Pronated voel ik ze ook tien keer beter in mijn chest. Ik zie een dumbell fly overigens ook als een leuke finisher maar niet als goede chest bouwer
 
En er is natuurlijk geen mogelijkheid dat het aan de uitvoering ligt? Ik heb nog nooit delts of biceps gevoeld bij dumbbell fly - 100% chest, en ik krijg er ook een goeie pomp van.

To each his own, maar het ligt niet aan de oefening lol.
Ik krijg van leg extensions ook een pomp, betekent niet dat het iets doet.
 
Welke bands gebruiken jullie dan bij die flys ?
 
Heeft deze man een punt,
zonder in details te treden, met sommige opmerkingen ben ik het eens met andere had ik zoiets van "HUH???

Ik vind de oefening op zich niet "gevaarlijk" oid maar vind wel dat sommigen de aandacht te veel plaatsen op met zo gestrekt mogelijke armen zo diep mogelijk te zakken. Verder ben ik van mening dat wat borst betreft zware flyes een betere keuze is dan presses en staat wat flyes betreft de cable flye dan op nr. 1

Ik zeg er trouwens "zware" omdat ik van mening ben dat je voor flyes gewoon de rep range aan moet houden die je voor presses zou doen en er geen lichte pomp oefening van moet maken aan het eind van je training.
 
Als de hoek tussen de boven- en onderarm niet verandert en de armen in een transversaal vlak bewegen, verrichten de biceps en de delts geen concentrische arbeid.
Volgens mij werken de delts niet tussen de boven en onderarm maar over de bovenarm en het schouderblad/sleutelbeen.
Ook de biceps tussen het schouderblad. Met andere woorden: zowel de biceps als de delts verrichten concentrische arbeid tijdens een fly.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Volgens mij werken de delts niet tussen de boven en onderarm maar over de bovenarm en het schouderblad/sleutelbeen.
Ook de biceps tussen het schouderblad. Met andere woorden: zowel de biceps als de delts verrichten concentrische arbeid tijdens een fly.
Dat boven- en onderarm ging over de biceps. Als het ellebooggewricht niet beweegt levert die spier geen concentrische arbeid. De delt tilt de arm op en draagt niet (veel?) bij aan de adductie naar mediaal.
 
Back
Naar boven