XXL Nutrition

'PostWO' meal op rustdagen

Bezoekers in dit topic

Tentstok

Cool Novice
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
168
Waardering
250
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
Na lang alleen rondstruinen in boeken weer eens het forum opgepakt sinds een weekje :D.

Zit met de volgende vraag:

Normaliter neem ik op trainingsdagen na mijn workout een maaltijd zonder (of in ieder geval zo min mogelijk) vetten i.v.m. de vertraagde absorptie van eiwitten i.c.m. met vetten. Omdat ik behoorlijk autistisch ben in m'n voeding neem ik vrijwel elke dag hetzelfde. Is het handiger om juist op niet-trainingsdagen wel vetten in deze maaltijd in te lassen?

Een dag eten ziet er ongeveer als volgt uit:
- meal 1: shake met whey, noten/pindakaas
- meal 2: ontbijt, no carbs except greens
- meal 3 (alleen in bulk): 300g groente, vlees, noten
- meal 4 (Pre Workout): 300g groente, vlees, noten
- meal 5 (post-wo): 300g groente, vlees, carbs zoals witte rijst of 'naturel' wraps
- meal 6: kwarkmaaltijd voor bed

Thanks alvast!
 
Zorg gewoon dat je over een dag voldoende vetten binnen krijgt.
Als het voor jou makkelijker is om een vast schema aan te houden op alle dagen (zowel sort als rust dagen) Dan maakt het echt niet zoveel uit allemaal.
Wat (gezonde) vetten in je maaltijd na het sporten gaat echt niet in ene de eiwitopname zo erg vertragen dat dit negatief zal werken.
 
Op rustdagen carbs verlagen en vetten verhogen

voeg anders eens wat vetten in je pre-bed maaltijd (walnoten, amandelen, etc)
 
Op rustdagen carbs verlagen en vetten verhogen

voeg anders eens wat vetten in je pre-bed maaltijd (walnoten, amandelen, etc)
Standaard daarbij 20g noten, 20g 85% pure chocola of een kleine lepel (20g) pindakaas. Ietwat vertraagde opname van de eiwitten op deze manier en chocola met wat fruit door kwark vind ik gewoon écht fucking lekker.


Zorg gewoon dat je over een dag voldoende vetten binnen krijgt.
Als het voor jou makkelijker is om een vast schema aan te houden op alle dagen (zowel sort als rust dagen) Dan maakt het echt niet zoveel uit allemaal.
Wat (gezonde) vetten in je maaltijd na het sporten gaat echt niet in ene de eiwitopname zo erg vertragen dat dit negatief zal werken.

Maakt dit dan echt dusdanig weinig verschil? Ik mis namelijk soms de carbs oprecht voor een workout, maar aangezien de coach dit met klem adviseert (en ik - buiten om vele aanpassingen om - het niet gefixt krijg om vooraf in m'n schema te mixen) volg ik het netjes op om zo factoren van invloed zo minimaal te maken. Tegenover staat de backload, wat mij ook heerlijk bevalt.
 
Probeer je carbs van na de workout eens in tweeen te delen.
Helft pre en helft post workout en kijk hoe dat bevalt.
 
Back
Naar boven