MuscleMeat

Calorie inname bij cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Batu

Novice
Lid geworden
22 mrt 2021
Berichten
3
Waardering
1
Jongens ik heb een vraag.
Ben momenteel aan het cutten maar als ik bijv na een maand wat afval moet ik dan ook mijn calorie inname verlagen omdat ik dan op minder kilos zit?
 
Nee, je verlaagd pas je calorieën wanneer je vet verlies stagneert.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je afvalt, val je vet en wat spier af.
Zie je in de spiegel en op de weegschaal dat je afvalt?
Als je gewicht stagneert gewoon wat verlagen. Ca 200-250 kcal.
 
Weer een behoorlijke statement die je maakt. Verklaar u nader.

Of niet, as usual :)
T hangt met elkaar samen.
Je gaat voor zoveel mogelijk spierbehoud. Maar (naturel) alleen 100% ver verbranden in een cut is eigenlijk niet mogelijk. Soms is spierverlies niet te zien maar t is er wel.
 
T hangt met elkaar samen.
Je gaat voor zoveel mogelijk spierbehoud. Maar (naturel) alleen 100% ver verbranden in een cut is eigenlijk niet mogelijk. Soms is spierverlies niet te zien maar t is er wel.

Tuurlijk wel. Indien je hoog genoeg in je vetpercentage zit is kan je zelfs vvm winnen.

Hier het tegenargument


Maar goed, laat ik voorop stellen dat het in de praktijk heeeeel lastig gaat zijn om vvm te gainen wanneer je aan het cutten bent, zeker wanneer je op single digit komt mag je van geluk spreken wanneer je niets kwijt raakt, vaak niet het geval. Cutten tot laten we zeggen een procentje of tien hoeft in tegenstelling tot wat jij beweert niet samen te gaan met spierverlies.

Leuk je dat je nu trouwens wel een dicussie aan wilt gaan :)
 
Tuurlijk wel. Indien je hoog genoeg in je vetpercentage zit is kan je zelfs vvm winnen.
Maar dat is juist wat we niet weten.
In het algemeen is het in een cut vrij lastig om echt totaal geen spierverlies te hebben.

Als training, voeding, rust alles optimaal is afgestemd zal het nog lastig zijn.
En gezien de vraag van TS verwacht ik niet dat hij 100% alles zo op orde heeft dat dit t geval is. ( is wel een aanname uiteraard).

Misschien wil Batu meer delen om advies te krijgen.
Stats, doel, voeding. :)
 
Maar dat is juist wat we niet weten.
In het algemeen is het in een cut vrij lastig om echt totaal geen spierverlies te hebben.

Als training, voeding, rust alles optimaal is afgestemd zal het nog lastig zijn.
En gezien de vraag van TS verwacht ik niet dat hij 100% alles zo op orde heeft dat dit t geval is. ( is wel een aanname uiteraard).

Misschien wil Batu meer delen om advies te krijgen.
Stats, doel, voeding. :)

Waarom weten we dat niet?
 
Omdat TS zijn stats niet heeft geplaatst ;)
Daar doelde ik op met mijn opmerking

Ik heb het niet over TS.

Ik reageer op jouw statement:
Spierverlies is onvermijdelijk tijdens het cutten.
 
Ik heb het niet over TS.

Ik reageer op jouw statement:
Spierverlies is onvermijdelijk tijdens het cutten.
Daar zat dus de verwarring op dat punt.
Ik blijf erbij dat 100% geen spierverlies niet haalbaar is in een cut. Iig niet naturel en geen zware obesitas inbegrepen.

Ik zal nog zoeken naar een goede onderbouwing als ik mijn pc heb. Op de telefoon is dat toch lastiger (oud geval)
 
Daar zat dus de verwarring op dat punt.
Ik blijf erbij dat 100% geen spierverlies niet haalbaar is in een cut. Iig niet naturel en geen zware obesitas inbegrepen.

Ik zal nog zoeken naar een goede onderbouwing als ik mijn pc heb. Op de telefoon is dat toch lastiger (oud geval)

Oke, dus iemand die van 20 procent naar 15 procent cut kan volgens jou geen spiermassa gainen maar daarintegen is het wel een gegeven dat die persoon spiermassa verliest?

Als coach zijnde heb je toch al tig personen gecoached en gezien dat dit niet het geval is?
 
Zolang je in verhouding meer vetmassa verliest dan spiermassa verliest daalt je vet%. En dat is wat ik vaak terug zie.

Beginner gains uitgezonderd.

Maar kom er nog op terug :)
 
Zodra ik wat ben.opgeknapt en achter een pc kan zitten ... sorry.
Korte antwoorden op foon gaat wel maar effe voor een gedegen antwoord zitten momenteel niet :(
 
Eerste tip:

1616742454024.png
 
Hoewel de caloriebalans heilig is om te bepalen of je gewicht verliest of wint, zegt het eigenlijk niets over je spiermassa. De stikstofbalans is namelijk heilig of je spiermassa wint of kwijtraakt.
Nu is het wel zo dat je in een calorietekort een positieve stikstofbalans kan behouden, zeker als je vetpercentage hoog genoeg is. Ik ben ook heel benieuwd hoe mensen meten dat ze spiermassa verloren hebben Tanita weegschaal? Krachtverlies?
In de praktijk heb ik vaak genoeg gezien dat mensen spiermassa winnen en vet verliezen. Wat zijn de overeenkomsten daarin: vetpercentage boven de 10-12%. niet koolhydraatloos eten en geen achterlijke hoeveelheid cardio.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven