AndroidHealthClinic

Feedback op cut afgelopen twee maanden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Basalt

Novice
Lid geworden
12 jan 2020
Berichten
28
Waardering
20
Lengte
1m85
Massa
89kg
Vetpercentage
19%
Goedenavond,

Ik ben nu exact twee maanden bezig met afvallen. Ik woog op 1 februari 86 kg en ik weeg momenteel ongeveer 82.5 kg. Dit is een afname van 3.5 kg. Hier zit uiteraard wel nog vocht afname bij dus het netto vet-verlies zal geen 3.5 kg zijn. De afgelopen twee maanden heb ik tussen de 2900 en 3000 kcal per dag gegeten. Ik schat mijn maintainance rond de 3300-3400.
Tegen de zomer zou ik graag 10-12% bf willen hebben. Om hiervoor een goed doel (als in: hoelang nog? hoeveel kcals per dag?) te kunnen stellen vind ik het belangrijk om mijn vetpercentage (ongeveer) te weten. Ik weet dat er mooie plaatjes zijn op internet waar ik mijzelf mee kan vergelijken maar ik denk dat ik mijzelf niet objectief kan vergelijken met deze plaatjes dus ik zou hierbij graag jullie hulp willen hebben. Wat is jullie schatting van mijn vet-percentage nu? En wat is jullie schatting van mijn vet-percentage op de begin-foto’s?

Daarnaast zou ik graag willen weten of de 10-12% vp haalbaar is tegen de zomer (bijvoorbeeld 1 juni). Zo ja, denken jullie dat ik hiervoor mijn kcal inname iets moet verlagen? Of zal ik op deze manier doorgaan en pas verlagen als de weegschaal stil gaat staan.

Voor het totaalplaatje: de foto’s zijn gemaakt in de ochtend, zonder pomp op een lege maag. In heel goed licht begin ik inmiddels abs te zien. Ik heb de foto hiervan ook toegevoegd.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en advies kunnen geven.
 

Bijlagen

  • 3ACB8E83-295B-40CC-81C7-037F9367BBFB.jpeg
    3ACB8E83-295B-40CC-81C7-037F9367BBFB.jpeg
    78,6 KB · Weergaven: 154
  • 951B9DE5-27C8-4AD7-BC86-B921B612C892.jpeg
    951B9DE5-27C8-4AD7-BC86-B921B612C892.jpeg
    84 KB · Weergaven: 141
  • F0F6DA9F-F800-4030-B619-5650325224BB.jpeg
    F0F6DA9F-F800-4030-B619-5650325224BB.jpeg
    68,6 KB · Weergaven: 140
  • DCA1C7C2-C1FF-4A0C-9710-BEDF6FF352BC.jpeg
    DCA1C7C2-C1FF-4A0C-9710-BEDF6FF352BC.jpeg
    88,2 KB · Weergaven: 153
  • 17FBA5B8-6CAB-4806-8E9B-0DC28040CEC5.jpeg
    17FBA5B8-6CAB-4806-8E9B-0DC28040CEC5.jpeg
    32,7 KB · Weergaven: 151
Goed dat je open staat voor feedback al denk ik wel dat je het niet leuk gaat vinden wat mijn feedback is.

je vp inschatten is erg lastig omdat je niet heel veel massa hebt , aan zich niet erg ik zou je ook niet blind staren daarop! Focus op de spiegel en lineair gewicht verlies en dan kom je vanzelf op een punt dat je tevreden bent met je vetpercentage. Er staat wel tegenover dat (afhankelijk van je doel) 10 procent bij deze massa niet een heel indrukwekkende shape gaat zijn. Mag ik vragen wat jouw beweegreden is om te cutten i.p.v. recompen of bulken?
 
Goed dat je open staat voor feedback al denk ik wel dat je het niet leuk gaat vinden wat mijn feedback is.

je vp inschatten is erg lastig omdat je niet heel veel massa hebt , aan zich niet erg ik zou je ook niet blind staren daarop! Focus op de spiegel en lineair gewicht verlies en dan kom je vanzelf op een punt dat je tevreden bent met je vetpercentage. Er staat wel tegenover dat (afhankelijk van je doel) 10 procent bij deze massa niet een heel indrukwekkende shape gaat zijn. Mag ik vragen wat jouw beweegreden is om te cutten i.p.v. recompen of bulken?
Bedankt voor je feedback. Ik ben altijd al 20+% bf geweest en ben er intussen wel klaar mee omdat ik me daar niet heel prettig bij voel. Ik verwacht ook niet dat ik er top uit ga zien, maar waar ik wel naar toe wil is een goede basis voor een lange en hele langzame lean bulk. Nu wil ik niet gaan bulken, omdat ik hierbij dan misschien weer richting de 20+% ga. Body recomposition heb ik me nog niet heel erg in verdiept. Maar wat ik me wel kan herinneren is dat dit te maken heeft met eten op maintainance en dan massa opbouwen en tegelijkertijd vp te verlagen? Zou dit een betere optie zijn in jouw ogen? En is het niet mogelijk om in deze (volgens mij niet hele grote) deficit een beetje massa (nooby gains) op te bouwen?
 
Bedankt voor je feedback. Ik ben altijd al 20+% bf geweest en ben er intussen wel klaar mee omdat ik me daar niet heel prettig bij voel. Ik verwacht ook niet dat ik er top uit ga zien, maar waar ik wel naar toe wil is een goede basis voor een lange en hele langzame lean bulk. Nu wil ik niet gaan bulken, omdat ik hierbij dan misschien weer richting de 20+% ga. Body recomposition heb ik me nog niet heel erg in verdiept. Maar wat ik me wel kan herinneren is dat dit te maken heeft met eten op maintainance en dan massa opbouwen en tegelijkertijd vp te verlagen? Zou dit een betere optie zijn in jouw ogen? En is het niet mogelijk om in deze (volgens mij niet hele grote) deficit een beetje massa (nooby gains) op te bouwen?
Duidelijk dat je goed ingelezen bent , is het halve werk! Je moet ten alle tijden doen waar je je goed bij voelt en als dat in jouw geval vet verliezen is en daarna lekker bouwen is dat een goed plan , zeker op de lange termijn. Massa winst in een cut is echt lastig vandaar dat ik een recomp opperde alleen is dit dan voor een paar maanden tot de zomer een leuke optie zodat je wat voller oogt en nog net wat droger wordt. Maar gezien je z.s.m. Van je vet af wil zou ik je cut lekker doorzetten.

pas je calorieën zodanig aan dat je 400/500 gram per week verliest, tempo ligt nu naar mijn inziens een beetje laag. Meeste wat je verloren bent is watergewicht denk ik namelijk
 
Duidelijk dat je goed ingelezen bent , is het halve werk! Je moet ten alle tijden doen waar je je goed bij voelt en als dat in jouw geval vet verliezen is en daarna lekker bouwen is dat een goed plan , zeker op de lange termijn. Massa winst in een cut is echt lastig vandaar dat ik een recomp opperde alleen is dit dan voor een paar maanden tot de zomer een leuke optie zodat je wat voller oogt en nog net wat droger wordt. Maar gezien je z.s.m. Van je vet af wil zou ik je cut lekker doorzetten.

pas je calorieën zodanig aan dat je 400/500 gram per week verliest, tempo ligt nu naar mijn inziens een beetje laag. Meeste wat je verloren bent is watergewicht denk ik namelijk
Dan ga ik dat doen. Ik haal de kcals dan iets omlaag en dan hoop ik rond juni te kunnen overgaan op een lean bulk. Denk je dat twee maanden lang genoeg zal zijn? Of valt hier echt niks over te zeggen.
 
Met 1m85 en 2 maanden/4 kilo zit je op 78.5. Denk dat je dan al blij moet zijn voor jaar 1 en zoals wesleyb8 al zegt, kunt denken aan een lean bulk of zoals ik zou doen, even onderhoud vasthouden (ook lastig) tijdens de zomer. Als het kouder word en je meer wil eten dan die lean bulk in gaan.

Zelf zou ik die 10-12% even in de ijskast zetten, in jaar 1 leren hoe je effectief cut/onderhoud/lean bulk eet/sport op een manier dat je dat lang vol kunt houden zou ook een prachtig doel zijn. Haalbaarheid is goed, motivatie blijft hoog en het is als eerst leren hoe je een pen vasthoudt voordat je kunt gaan zeggen dat je een boek wilt schrijven. Korte termijn doel kan gewoon die 4 kilo in 2 maanden zijn.
 
Met 1m85 en 2 maanden/4 kilo zit je op 78.5. Denk dat je dan al blij moet zijn voor jaar 1 en zoals wesleyb8 al zegt, kunt denken aan een lean bulk of zoals ik zou doen, even onderhoud vasthouden (ook lastig) tijdens de zomer. Als het kouder word en je meer wil eten dan die lean bulk in gaan.

Zelf zou ik die 10-12% even in de ijskast zetten, in jaar 1 leren hoe je effectief cut/onderhoud/lean bulk eet/sport op een manier dat je dat lang vol kunt houden zou ook een prachtig doel zijn. Haalbaarheid is goed, motivatie blijft hoog en het is als eerst leren hoe je een pen vasthoudt voordat je kunt gaan zeggen dat je een boek wilt schrijven. Korte termijn doel kan gewoon die 4 kilo in 2 maanden zijn.
Als ik nu rond de 18% zit op 82.5 kg, dan zal 78.5 rond de 14% zijn denk ik? Dan laat ik de 10-12 % los.
 
Ja ik denk dat je dan gewoon heel tevreden mag zijn met wat je bereikt hebt. Next challenge is dan het vasthouden!
 
Back
Naar boven