XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Das best gek man! Maar ook wel heel goed tegelijk.
 
Het is wel leuk om ze alle 4 tegelijk te starten, je bent inderdaad erg consistent
Das best gek man! Maar ook wel heel goed tegelijk.
In hoeverre het echt interessant is is natuurlijk de vraag maar het is in elk geval wel leuk om die consistentie te zien vind ik zelf. Nou hopen dat de gewichten weer snel verhoogd kunnen worden want ik ben wel weer een beetje klaar met dit soort werkgewichten op die drietjes.
 
B2W8D2

Bench press, touch & go
137,5x12x3
100x27

Deadlift, from blocks, beltless
hook, work up to
200x1
straps
200x3x5

Bent over rows
120x10x3

LPD, wide grip
heavyx12x3

Pushdowns
mediumx12x4

Db flyes
24x12x3

Face pulls
mediumx15x3

Side/front raises
lightx15x3

Echt een lekkere, flink pittige training. Die repout op bench met 100 was een beetje meh. Ik had al zo'n enorme pomp te pakken na die 12jes met 137,5 dat er niet echt veel meer in zat. Had ook nog wel ~40 reps kunnen halen denk ik maar ik vind het leuk eens 50x100 te doen. Dat zat er niet in vandaag, dus voortijdig gestopt.
Ik was erg blij met de block pulls, vooral ook met de hook grip progressie. Ik hoop echt helemaal over te kunnen gaan op hook grip en heb veel gehad aan het filmpje van Sean Noriega en Candito over hook techniek. Voelt ineens tien keer beter om op 'hun' manier te hook grippen, zeker een aanrader dus. Die single met 200 voelde super solide en zelfs vrijwel pijnloos.
Na de blockpulls alles gesuperset en in een halfuurtje gedaan. The pump was real.

Good times.
 
Laatst bewerkt:
Paar aardappelfilmpjes

27x100


200 hook single


200x3 strapped (5e set)
 
Sterke bench man, wat een volume. :eek:
 
Vraagje, wat heeft die 27 x 100 voor plaats qua periodisatie? AMRAP? Cardiovasculair? Total load?

gewoon nieuwsgierig, bij PL’ers zie je toch niet vaak dat soort rep ranges
 
Sterke bench man, wat een volume. :eek:
Thanks :)
Vraagje, wat heeft die 27 x 100 voor plaats qua periodisatie? AMRAP? Cardiovasculair? Total load?

gewoon nieuwsgierig, bij PL’ers zie je toch niet vaak dat soort rep ranges
Geen. Ik vind het gewoon leuk om 50x100 te kunnen benchen. Een week of acht geleden deed ik 40x100. Ik heb een paar jaar geleden eens 47x100 gedaan.
Het slaat verder nergens op, het is gewoon een persoonlijk dingetje.
 
Ik heb gelogen...
Het waren er maar 46 :(

 
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Geen. Ik vind het gewoon leuk om 50x100 te kunnen benchen. Een week of acht geleden deed ik 40x100. Ik heb een paar jaar geleden eens 47x100 gedaan.
Het slaat verder nergens op, het is gewoon een persoonlijk dingetje.
Tel je dan zelf of doet een ander dat. Kan helpen als een ander dat doet en bijvoorbeeld een keer of 4 aangeeft met een seintje waar je ongeveer staat. Dan kan je je volledig op de herhaling focussen (en verzuring, pomp, adem, kramp) en vermijd je dat je denkt shit ben pas bij x en moet nog x aantal. Push-ups doen is niet hetzelfde als banken maar het zorgt wel voor uithouding, kan je in een paar verloren minuten nog ff paar setjes pompen voor het slapen gaan bv.
 
Tel je dan zelf of doet een ander dat. Kan helpen als een ander dat doet en bijvoorbeeld een keer of 4 aangeeft met een seintje waar je ongeveer staat. Dan kan je je volledig op de herhaling focussen (en verzuring, pomp, adem, kramp) en vermijd je dat je denkt shit ben pas bij x en moet nog x aantal. Push-ups doen is niet hetzelfde als banken maar het zorgt wel voor uithouding, kan je in een paar verloren minuten nog ff paar setjes pompen voor het slapen gaan bv.
De main focus blijft natuurlijk mijn 1RM verhogen. Meer reps met 100 doen dan ik eerst kon is zowat een automatische bijvangst wanneer ik ook in alle andere rep ranges vooruit ga. Dus ik denk niet dat ik dit echt als hoofddoel ga stellen en er enorm naar toe ga werken met nog allerlei extra werk. Daarom doe ik ook maar eens in de zoveel tijd zo'n repout met 100. Het zou gewoon leuk zijn als het een keer lukt voor 50 reps. Ik bench al 3x/wk + slingshot bench en db bench press en allerlei triceps werk, dus ik ga niet nog meer doen dan dat.

In die 'toptijd' met 46x100 benchte ik onder anderen ook 19x140, 10x165, 8x175, 4x190 en 212,5 voor een 1RM. Daar zit ik nu (nog) niet op.

Ik tel altijd zelf. Soms tellen anderen mee maar mijn ervaring is dat ik altijd zelf goed tel en die anderen soms niet lol (zie einde van dat instagram filmpje). Daarnaast train ik nu vaak alleen of hooguit met één ander i.v.m. coronaregels dus is er ook niet altijd een spotter / aanmoediger / teller bij.
 
B2W8D3

Squat
170x5x4

RDL
140x8x4

Leg press, paused
mediumx10x4

Leg extensions, unilateral
heavyx15x3

Leg curls, banded
bandx15x3

Ab wheel
BWx12x3

Planks
BWx50secx3

Moest me een beetje door de training heen worstelen vandaag. Slecht geslapen en alles voelde wat minder vandaag. M.n. squats gingen niet echt zoals ik wilde.
Got the work done. Zondag weer een zwaardere sessie.
 
'You can't feel great all the time. But if this is your passion, you just get it done.'
 
'You can't feel great all the time. But if this is your passion, you just get it done.'
Zit ook nog wel een flip side aan soms. Niet om te klagen of over te komen als softie ofzo maar bij slechtere trainingen zit er toch altijd ergens ook een gedachte in de trant van 'ik had nu ook bij mijn kinderen kunnen zijn / ze naar bed kunnen brengen' of iets in die richting. Dat vind ik soms echt lastig. Zéker ook omdat zij ook al zo gelimiteerd worden in wat ze kunnen doen door die lockdown. Soms heb ik een soort schuldgevoel omdat ik nog wel kan en ga trainen. Gelukkig kunnen zij ook wel weer sporten, naar zwemles et cetera, maar toch.
Je weet wel dat je er op het moment zelf doorheen moet pushen - en ik superset bvb alle assistance om sneller thuis te kunnen zijn - maar het is oprecht een lastige gedachtekronkel.
 
Zit ook nog wel een flip side aan soms. Niet om te klagen of over te komen als softie ofzo maar bij slechtere trainingen zit er toch altijd ergens ook een gedachte in de trant van 'ik had nu ook bij mijn kinderen kunnen zijn / ze naar bed kunnen brengen' of iets in die richting. Dat vind ik soms echt lastig. Zéker ook omdat zij ook al zo gelimiteerd worden in wat ze kunnen doen door die lockdown. Soms heb ik een soort schuldgevoel omdat ik nog wel kan en ga trainen. Gelukkig kunnen zij ook wel weer sporten, naar zwemles et cetera, maar toch.
Je weet wel dat je er op het moment zelf doorheen moet pushen - en ik superset bvb alle assistance om sneller thuis te kunnen zijn - maar het is oprecht een lastige gedachtekronkel.

Daarom wil ook een extreem ruime time window voor training, klokkijken geeft me stress en verpest mijn trainingen

Als er iets in mijn (privé)leven speelt kan ik me ook vaak niet concentreren
 
B2W8D4

Deadlift, conv.
hook
tot 180x1x2
straps, ramped up
180x5
195x5
210x4

Bench press, paused
162,5x5x5

Bench press, slingshot (maddog)
180x3
200x2
210x1
220x1
230x1 PR
180x7

Pendlay rows
100x8x4

Cable rows
heavyx10x3

Db bench press
55x12x3

Lying triceps extensions
50x15x3

Cable curls
mediumx15x3

Pushdowns
mediumx15x3

Erg lange, maar echt kapot harde training.
Deadlift gaat als een trein ineens, voor mij is 210x4 echt wel erg goed gewoon.
Bench press was ook goed, en daarna eens even een potje volle bak ge-egolift op de slingshot. Er zit best wat ergernis op het moment over gemiste gains van de eerste zes weken van dit block, en dit moest even. Over het algemeen is die slingshot bench ook niet erg taxerend op mijn herstel dus het kon en mocht ook wel.

 
Mooi mooi ongeacht slingshot of niet. Je moet dat ding unracken ook natuurlijk :p
 
lekker recht gepraat coach
stond gewoon in mn schema hoor
wat ik zelf schrijf
Mooi mooi ongeacht slingshot of niet. Je moet dat ding unracken ook natuurlijk :p
Ja, dat valt soms niet mee, maar het self unracken bij alle gewichten zorgt er wel voor dat ik er toch eigenlijk nooit meer echt moeite mee heb.
Voor mij zijn het allemaal tekenen dat de boel weer de goede kant op gaat. In dat opzicht is zo'n PR toch altijd een soort vergelijkingsmateriaal. Ik ging meteen kijken naar eerdere cycles, soms al van jaren terug en hoeveel ik toen slingshot benchte. Ik maxte daar natuurlijk niet altijd op want waarom zou je, dus ik kan dat niet voor alle top bench periodes vergelijken, maar heb toch wel een aardige indicatie. Meestal haal ik een procent of tien uit die slingshot. Dus dan gaan we richting de 207,5 met een goeie peak. Zou erg mooi zijn.
 
Wat meer filmpjes nog voor de geïnteresseerden, in spoiler

180 hook


195x5


210x4


162,5x5 (set 2)


162,5x5 (set 4)


200x2 slingshot


210x1 slingshot


220x1 slingshot
 
Back
Naar boven