AndroidHealthClinic

Wovano’s daddy gains (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zou iets met carbs/whey doen en evt fructose (banaan)

insuline spiken voor herstel. Ja mensen gaan zeggen dat dit bullshit is post-training als je geen slin zet, insuline is ook natuurlijk te spiken door snelle suikers
Insuline heeft pas een significante anabole werking (post workout) in suprafysiologische hoeveelheden. Met andere woorden onhaalbaar met voeding, daarvoor produceert je alvleesklier van nature te weinig insuline.
 
Carbohydrates (carbs) are what cause blood sugar to rise. When you eat carbs, they are broken down into simple sugars. Those sugars then enter the bloodstream. As your blood sugar levels rise, your pancreas releases a hormone called insulin, which prompts your cells to absorb sugar from the blood

no shit is het effect groter als je slin zet. Maar leiden carbs tot insuline aanmaak? Ja.
 
Ik heb het verkeerd gezegd. Ik bedoel een shake die ik in de gym direct na de laatste oefening achterover sla.
60gr whey + 80-100gr dextrojuice pro van xxl bijvoorbeeld. Dan heb je een easy 70-90 gr carbs binnen en +- 50gr eiwitten. Je kunt het natuurlijk ook met voedingsmiddelen, maar aangezien jij aangaf iets snels te willen is dit denk ik wel een makkelijke oplossing. Kan natuurlijk ook rozijnen of cranberry’s, banaan, gedroogd fruit etc. Maar niets is zo makkelijk om een shake achterover te slaan zonder vezels.
 
Carbohydrates (carbs) are what cause blood sugar to rise. When you eat carbs, they are broken down into simple sugars. Those sugars then enter the bloodstream. As your blood sugar levels rise, your pancreas releases a hormone called insulin, which prompts your cells to absorb sugar from the blood

no shit is het effect groter als je slin zet. Maar leiden carbs tot insuline aanmaak? Ja.
Maar dat leidt niet tot meer spiergroei. Maar ik ga niet met je discussiëren. Jij zult er wel veel meer verstand van hebben.


Lees dit even door voordat je bro science tot waarheid verheft.
 
Maar dat leidt niet tot meer spiergroei. Maar ik ga niet met je discussiëren. Jij zult er wel veel meer verstand van hebben.


Lees dit even door voordat je bro science tot waarheid verheft.
Bedankt voor je verwijten, je zult wel weer butthurt zijn omdat ik elke keer gelijk kreeg over het nog niet openen van de gyms, maar dat terzijde.

Insuline (en ook GH) leiden ook niet DIRECT tot hypertrofie zoals bv testosteron dat doet. Het idee is dat insuline de opname van nutriënten versneld, dus INDIRECT can betere opname tot meer spiergroei leiden. Netzoals GH de aanmaak van IGF-1 stimuleert en dus niet de GH zelf zorgt voor meer hypertrofie

wat is de bro science volgens jou?
 
Entrecote pre workout zou mij ook niet bevallen, zou eerder voor wat kip of vis gaan en de entrecote eerder of post workout eten en de rijst verminderen en die carbs aanvullen in een intra.

Tijdens mn bulk zat er in m’n intra: 400ml cranberry sap, 40g waxy maize, 25g isolaat (denk dat hydrolisaat beter is) en 5g creatine.
 
Bedankt voor je verwijten, je zult wel weer butthurt zijn omdat ik elke keer gelijk kreeg over het nog niet openen van de gyms, maar dat terzijde.

Insuline (en ook GH) leiden ook niet DIRECT tot hypertrofie zoals bv testosteron dat doet. Het idee is dat insuline de opname van nutriënten versneld, dus INDIRECT can betere opname tot meer spiergroei leiden. Netzoals GH de aanmaak van IGF-1 stimuleert en dus niet de GH zelf zorgt voor meer hypertrofie

wat is de bro science volgens jou?
Volgens mij is bro science dat je na het trainen denkt heel anabool bezig te zijn door de inname van snelle suikers.

Ennuh, jij dacht toch dat juli de gyms open gingen? Volgens mij heb je nog geen gelijk gekregen. :)
 
Insuline = spiergroei

Geen insuline = geen spiergroei

Wtf jongens is dat echt een discussie?
 
Insuline = spiergroei

Geen insuline = geen spiergroei

Wtf jongens is dat echt een discussie?
Het enige punt wat ik duidelijk wil maken is dat insuline manipuleren met voeding verspilde energie is, en dat als je echt extra massa wil bouwen met insuline je de spuit moet hanteren. :)

En nu hou ik erover op. :D
 
Entrecote pre workout zou mij ook niet bevallen, zou eerder voor wat kip of vis gaan en de entrecote eerder of post workout eten en de rijst verminderen en die carbs aanvullen in een intra.

Tijdens mn bulk zat er in m’n intra: 400ml cranberry sap, 40g waxy maize, 25g isolaat (denk dat hydrolisaat beter is) en 5g creatine.
Die entrecote gaat prima, maar de grote portie rijst was het probleem. Er is overigens ook geen ander moment op de dag dat ik die entrecote kan eten want dan zit ik op het werk. En ik vind het wel heerlijk om dagelijks te eten. Vandaag 500 gram aardappelen gegeten en dat was zo weg. Morgen komen de nieuwe supps binnen en dan start ik met dit schema:
Screenshot_20210419-230706_Chrome.jpg


Bij maaltijd 4 de entrecote en aardappelen pre workout en de shake direct erna.
 
Strak dieet. Eet je elke dag zo clean en gaat zo strikt eten je niet tegenstaan?
Respect hoor, dat je dat kan! :D

Als ik een intra-WO-shake neem, ga ik zelf voor dextro of een variant daarop en na m'n training een shake + fruit en evt. protein bar.
Dextrojuice pro kan inderdaad ook.
 
Strak dieet. Eet je elke dag zo clean en gaat zo strikt eten je niet tegenstaan?
Respect hoor, dat je dat kan! :D
Ja, voorheen heb ik op deze kcal ook wel eens meer iifym gedaan maar dan had ik meer problemen met vertering etc. De structuur van elke dag dezelfde hoeveelheden op dezelfde tijdstippen werkt wel goed hiervoor voor mij.
 
Ja, voorheen heb ik op deze kcal ook wel eens meer iifym gedaan maar dan had ik meer problemen met vertering etc. De structuur van elke dag dezelfde hoeveelheden op dezelfde tijdstippen werkt wel goed hiervoor voor mij.
Ah prima. Vroeger at ik ook zo gestructureerd, maar ben nu juist wat losser (een grote maaltijd 's avonds, tussendoor weleens wat snoepen of rijstwafels of Snack-A-Jacks met pindakaas en ei). Als je moeite hebt met het aantal maaltijden, is een handje noten ook altijd een gemakkelijk tussendoortje.
 
Die entrecote gaat prima, maar de grote portie rijst was het probleem. Er is overigens ook geen ander moment op de dag dat ik die entrecote kan eten want dan zit ik op het werk. En ik vind het wel heerlijk om dagelijks te eten. Vandaag 500 gram aardappelen gegeten en dat was zo weg. Morgen komen de nieuwe supps binnen en dan start ik met dit schema:
Bekijk bijlage 525774

Bij maaltijd 4 de entrecote en aardappelen pre workout en de shake direct erna.

115 gram vezels. :thumbup:

Poop Pooping GIF by swerk
 
Training van zojuist

Squat 10x20 10x60 10x80 5x100 5x120 5x140 5x160 5x180 https://youtube.com/shorts/jfOZrGb47ks?feature=share
Voelde bij de 160 al een klein krampje in mijn linker quad. Loop daar nu al 2 weken mee. Desondanks ging de 180 prima. Die plek voelt nu aan als flinke pip. Misschien een goed plan om eens te laten masseren bij een sportmasseur oid.

Unilateral leg press 15x75 15x125 15x150 12x175 10x175>10x125>10x75 dropset

Unilateral leg extension 15x25 12x30 2x10x30 12x25>8x25>5x25 clusterset met steeds 15 sec rust

Lying leg curl 5x10x30

Unilateral standing calf raises 5x15xBW
 
En dat met zo weinig groente:roflol:
Klopt iets niet trouwens. 200 gram havermeel levert volgens jouw schema 80 gram vezels. Never nooit, havermeel levert zo'n 11 gram vezels per 100 gram. :)
Kommaatje verkeerd denk ik. :D
 
Klopt iets niet trouwens. 200 gram havermeel levert volgens jouw schema 80 gram vezels. Never nooit, havermeel levert zo'n 11 gram vezels per 100 gram. :)
Kommaatje verkeerd denk ik. :D
Zaken als vezels, suiker en zout zou ik nooit vertrouwen op MFP. Vaak wordt dat niet goed ingevoerd.

Die aardappels hebben bijv. 0 gram vezels.
 
Back
Naar boven