AndroidHealthClinic

Brab0 & Gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
De schouder impinged al bij normaal gebruik. Verder is de upright row niet enorm blessuregevoelig zoals vaak gedacht wordt als je hem gewoon netjes uitvoert. Wanneer er idiote gewichten worden verplaatst met belabberde vorm is bijna alles blessuregevoelig.
Je hebt gelijk maat, ik doe die 5 oefeningen in 1 keer, finish met de arnold press, tegen de tijd dat je de upright row hebt gedaan en aankomt bij de arnold press, ben je al redelijk gesloopt, zit er ook aan te denken het te splitten. Iets teveel van het goede op deze wijze en wat jij dus zegt, het kan ten koste van je vorm gaan.
 
naast de arnold press, reverse fly, side lateral raise, front raise en upright row, heb je de hele schouder aangepakt. Pas wel op met die upright rows, die zou ik ergens aan het begin doen, kans op schouder blessure is aanwezig (impingement)

Thanks mate. Die upright row doe ik sowieso niet want dat is bij mij vragen om blessures.
 
Thanks mate. Die upright row doe ik sowieso niet want dat is bij mij vragen om blessures.
Is niet erg, zijn genoeg alternatieven. Die eerste 5 oefeningen zijn mijn basis schouder oefeningen, die andere 5 zijn iets zwaarder en complexer, als de sportscholen weer opengaan, wil ik naast de compounds gewoon nog 2 oefeningen van de 5 die hier boven staan uitkiezen (ook voor de armen) en hier nog mee aan de gang met dumbbels om het af te sluiten. Geen idee of ik hiermee overtraining riskeer maar ik vind trainen met losse gewichten ook belangrijk en hoe meer je traint met losse gewichten des te sneller je ze onder de knie krijgt en het allerbelangrijkste je vergeet ze niet meer, net als leren fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Is niet erg, zijn genoeg alternatieven. Die eerste 5 oefeningen zijn mijn basis schouder oefeningen, die andere 5 zijn iets zwaarder en complexer, als de sportscholen weer opengaan, wil ik naast de compounds gewoon nog 2 oefeningen van de 5 die hier boven staan uitkiezen (ook voor de armen) en hier nog mee aan de gang met dumbbels om het af te sluiten. Geen idee of ik hiermee overtraining riskeer maar ik vind trainen met losse gewichten ook belangrijk en hoe meer traint met losse gewichten des te sneller je ze onder de knie krijgt en het allerbelangrijkste je vergeet ze niet meer, net als leren fietsen.

Ik snap je.
Ik heb nu 45 minuten de tijd. Dus ik moet gewoon meer sets/reps doen met het materiaal wat ik heb.
En wat betreft mijn schouders: ik denk dat ik de military press, side raises en rear delt fly doe. Als ik tijd over heb arnold presses.
 
Is geen grapje, heb haar (meisje, enhanced) gevraagd welke oefeningen ze deed. Schouders zijn bij mij (oude man, natty) ook mijn beste spiergroep en we doen allebei vooral side raises naast MP.
Oude man ben ik het niet mee eens, u bent jong van geest met een build body wat al tientallen jaren meegaat. Wanneer ik oud lees denk ik aan 90 joh. Je moet jezelf de vraag stellen hoeveel mannen van uw leeftijd er nog zo strak bijlopen. Respect.
 
Donderdag 22-4-2021

Pull down (machine)
Opwarmen: 2 x 10 x 30 KG
1e set: 8 x 80 KG
2e set: 8 x 90 KG
3e set: 8 x 95 KG
4e set: 8 x 100 KG
5e set: 8 x 100 KG

Barbell bent over row
4 setjes: 8 x 90 KG

Dumbbell bent over row (one-handed)
1e set: 8 x 32.5 KG
2e set: 8 x 32.5 KG
3e set: 8 x 40 KG
4e set: 8 x 40 KG

En toen was de tijd op :( Ik snak echt naar zeker 2 oefeningen meer want er zit nog genoeg in de tank. Helaas moet ik het hiermee doen. Ook de pull down machine gaat maar tot 100 KG terwijl ik ook daar zwaarder kan gaan. Idem dito voor de dumbell rows.
Maar goed, is beter dan niks.

Met de ramadan gaat het ook goed. Ongelooflijk hoe snel je lijf zich hierop aanpast. Geen dorst, geen honger. En op de avond kun je maar ‘beperkt’ eten dus dan word ik ook gedwongen om zoveel mogelijk clean alles naar binnen te krijgen. Op zich gaat dat best goed. Ik ben inmiddels 74.4 KG (ochtendgewicht).
Op naar morgen.
Vind die Ramadan leefregels niet zo streng, behalve niet (water) drinken. Best zwaar als je je daar strikt aan houdt, petje af.
 
Oude man ben ik het niet mee eens, u bent jong van geest met een build body wat al tientallen jaren meegaat. Wanneer ik oud lees denk ik aan 90 joh. Je moet jezelf de vraag stellen hoeveel mannen van uw leeftijd er nog zo strak bijlopen. Respect.
In landen in centraal Afrika waar ik heb gewoond, wordt het als een persoonlijke verdienste gezien als je ouder weet te worden dan 40. Als man wordt je dan m'dala genoemd en jongere mensen vragen en volgen je advies in de hoop ook zo oud te worden.
 
Vind die Ramadan leefregels niet zo streng, behalve niet (water) drinken. Best zwaar als je je daar strikt aan houdt, petje af.

het is niet kiezen. Je doet je er aan mee (of niet) en dan houd je je ook aan de ‘spelregels’.

Dus ook geen glaasje water als niemand het ziet :roflol:
 
het is niet kiezen. Je doet je er aan mee (of niet) en dan houd je je ook aan de ‘spelregels’.

Dus ook geen glaasje water als niemand het ziet :roflol:
Mensen die dat doen, dus stiekem een glaasje water wanneer niemand kijkt begrijp ik dus niet, alsof je voor anderen aan het vasten bent, petje af voor jou.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven