XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nice training man, wordt idd tijd dat de gyms weer open gaan. Begin last te krijgen van mn ellebogen met al die barbell trainingen.. Best veel sets doe je. Houd je nog wat over op je top sets of ga je tot falen?
 
Met een beetje mazzel en geluk vanaf de 11e van mei weer gym in.
Laten we het hopen!
Nice training man, wordt idd tijd dat de gyms weer open gaan. Begin last te krijgen van mn ellebogen met al die barbell trainingen.. Best veel sets doe je. Houd je nog wat over op je top sets of ga je tot falen?
Thanks kerel. Die pijntjes zijn echt kut ja, heb ik zelf ook. Ik moet altijd goed opwarmen en het liefst met kabels. Wij hebben een enkel kabelstation staan, maar die is altijd bezet. Laatst dan maar begonnen met skullcrushers en sindsdien loop ik ook al met elleboogpijn.
Nu ik samen train ga ik mijn topsets wel tot falen. Zelfs bij enkele oefeningen nog wat setjes met spot. Als ik alleen train is dat wel iets minder.
 
Zoals al eerder gezegd ben ik dit jaar weer van plan om een wedstrijd te draaien. De bedoeling is weer de Hercules cup, dezelfde wedstrijd als vorig jaar. Er staat nog geen datum vast, maar ik ga er vanuit dat de wedstrijd weer rond half november zal zijn. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik het weer zoals vorig jaar aanpak (dus zelf) of naar team Henno ga. Ik heb besloten dat ik het weer zelf ga doen. Vorig jaar is me dat erg goed bevallen en aangezien ik eigenlijk nog 4 weken te gaan had, voelt het alsof ik het niet heb kunnen afmaken. Voor de laatste weken zal Strive4muscle als objectieve blik meekijken en hij zal ook meegaan backstage op de wedstrijd. Dat is wel top. Maar nu eerst nog de laatste weken proberen zoveel mogelijk massa erop te knallen.

Verder gisteren bij mijn fysio geweest voor de verkramping in mijn quad. Hij heeft ernaar gekeken en er zijn twee mogelijkheden. Waarschijnlijk treden er precies op die plek wat problemen op omdat er wat littekenweefsel zit. Ik heb namelijk altijd op die plek geïnjecteerd. Hij zei dat ze vaker zien dat op plekken waar littekenweefsel zit sneller verkrampingen of irritaties ontstaan. Hij heeft me de plek helemaal losgemaakt en dat was behoorlijk pijnlijk moet ik zeggen. Een andere mogelijkheid is dat er een klein scheurtje is geweest, maar dat is heel onwaarschijnlijk omdat ik behalve squats de rest probleemloos kon doen. Om dat toch uit te sluiten wordt er maandag een echo gemaakt. Gisteren had ik nog flink last van de massage, voelde behoorlijk zuur als flinke spierpijn. Daarom rust gepakt en vandaag mijn legday gedaan.

Lying leg curl 20x20 15x30 12x35 3x10x40 2x12x35

Unilateral leg extension 3x20x15 (quads opwarmen omdat ik nog moest wachten op het squatrek)

Squat 10x60 8x100 5x130 5x160 5x160 10x160 eerste set met 160 voelde loeizwaar, 2e beter en de laatste een repout gedaan en die voelde echt goed. Vanaf hier weer even opbouwen en aanvoelen wat volgende keer lukt.

Unilateral leg extension 20x20 3x12x25 2x20x20

Unilateral leg press 3x20x125 setjes vrij snel achter elkaar moeten doen omdat het tijd was, duurde wel even om op adem te komen en bij te komen hiervan :roflol:
 
Zoals al eerder gezegd ben ik dit jaar weer van plan om een wedstrijd te draaien. De bedoeling is weer de Hercules cup, dezelfde wedstrijd als vorig jaar. Er staat nog geen datum vast, maar ik ga er vanuit dat de wedstrijd weer rond half november zal zijn. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik het weer zoals vorig jaar aanpak (dus zelf) of naar team Henno ga. Ik heb besloten dat ik het weer zelf ga doen. Vorig jaar is me dat erg goed bevallen en aangezien ik eigenlijk nog 4 weken te gaan had, voelt het alsof ik het niet heb kunnen afmaken. Voor de laatste weken zal Strive4muscle als objectieve blik meekijken en hij zal ook meegaan backstage op de wedstrijd. Dat is wel top. Maar nu eerst nog de laatste weken proberen zoveel mogelijk massa erop te knallen.

Verder gisteren bij mijn fysio geweest voor de verkramping in mijn quad. Hij heeft ernaar gekeken en er zijn twee mogelijkheden. Waarschijnlijk treden er precies op die plek wat problemen op omdat er wat littekenweefsel zit. Ik heb namelijk altijd op die plek geïnjecteerd. Hij zei dat ze vaker zien dat op plekken waar littekenweefsel zit sneller verkrampingen of irritaties ontstaan. Hij heeft me de plek helemaal losgemaakt en dat was behoorlijk pijnlijk moet ik zeggen. Een andere mogelijkheid is dat er een klein scheurtje is geweest, maar dat is heel onwaarschijnlijk omdat ik behalve squats de rest probleemloos kon doen. Om dat toch uit te sluiten wordt er maandag een echo gemaakt. Gisteren had ik nog flink last van de massage, voelde behoorlijk zuur als flinke spierpijn. Daarom rust gepakt en vandaag mijn legday gedaan.

Lying leg curl 20x20 15x30 12x35 3x10x40 2x12x35

Unilateral leg extension 3x20x15 (quads opwarmen omdat ik nog moest wachten op het squatrek)

Squat 10x60 8x100 5x130 5x160 5x160 10x160 eerste set met 160 voelde loeizwaar, 2e beter en de laatste een repout gedaan en die voelde echt goed. Vanaf hier weer even opbouwen en aanvoelen wat volgende keer lukt.

Unilateral leg extension 20x20 3x12x25 2x20x20

Unilateral leg press 3x20x125 setjes vrij snel achter elkaar moeten doen omdat het tijd was, duurde wel even om op adem te komen en bij te komen hiervan :roflol:
Goed van je dat je serieus naar die quad laat kijken! Benieuwd of de echo je meer laat weten.

Wedstrijdshape van vorige keer ga je helemaal domineren ;).
 
Goed van je dat je serieus naar die quad laat kijken! Benieuwd of de echo je meer laat weten.

Wedstrijdshape van vorige keer ga je helemaal domineren ;).
Ja ben benieuwd of er wat uit komt.

Dat is zeker de bedoeling, motivatie is ook 100%. Vorige keer ging het allemaal al vrij eenvoudig dus hopelijk nu ook weer.
 
Ja ben benieuwd of er wat uit komt.

Dat is zeker de bedoeling, motivatie is ook 100%. Vorige keer ging het allemaal al vrij eenvoudig dus hopelijk nu ook weer.
Het is ook allemaal geen rocket science, je moet alleen door een fase waar de meeste mensen mentaal niet voor zijn gemaakt :o.
 
Gisteren super armtraining samen met Natty87, elleboogpijn wordt steeds minder. Vandaag schouders+buik gedaan, ook weer een toptraining. Gewicht vanmorgen 116,9 kg.

Seated ohp 20x20 20x40 15x60 12x70 10x80 9(+1 spot)x90 2(+2 spot)x100

Plate loaded shoulder press ss plate loaded lateral raises 4x12x80 ss 4x15x10

Cable lateral raises 4x15x20

Dumbbell front raises 4x20x12

Face pulls 5x15x60

Leg raises 5x15xBW

 
Helpen elbow sleeves je ellebogen?
Ja ik gebruik ze de laatste tijd bij de hogere gewichten en ik vind het een zeer goede aankoop. Zeker sinds ik laatst mijn rechterelleboog flink had bezeerd. Gisteren had ik ze ook omgedaan bij skullcrushers en kon ze zo goed als pijnvrij uitvoeren.
 
Benen gedaan, top training weer.

10 min crosstrainer

Squat 10x60 8x90 5x120 5x150 1x160 5x170 10x170 heel lekker!

Unilateral leg extension ss goblet squat met schijf 4x15x25 ss 4x20x25

Lying leg curl 15x20 15x30 3x12x35

Unilateral standing calf raises 4x15xBW

 
Benen gedaan, top training weer.

10 min crosstrainer

Squat 10x60 8x90 5x120 5x150 1x160 5x170 10x170 heel lekker!

Unilateral leg extension ss goblet squat met schijf 4x15x25 ss 4x20x25

Lying leg curl 15x20 15x30 3x12x35

Unilateral standing calf raises 4x15xBW

Die squats zagen heel goed uit, volgende week 180kg?:p
 
Squats zien er echt sterk uit. Alsof je 40kg extra over hebt. Wat is jouw max backsquat eigenlijk?
 
Squats zien er echt sterk uit. Alsof je 40kg extra over hebt. Wat is jouw max backsquat eigenlijk?
Thanks! Ik heb 2 jaar geleden 1x220 gesquat, hopelijk blijf ik pijnvrij en dan kom ik weer een beetje in de buurt daarvan. Heb altijd veel last gehad van blessures :(
 
Thanks! Ik heb 2 jaar geleden 1x220 gesquat, hopelijk blijf ik pijnvrij en dan kom ik weer een beetje in de buurt daarvan. Heb altijd veel last gehad van blessures :(
Wat is de beperkende factor voor je squat? Dat kan toch bijna niet je quads zijn, die dingen zijn massief.
Wel lekker dat het allemaal weer goed gaat.
 
Wat is de beperkende factor voor je squat? Dat kan toch bijna niet je quads zijn, die dingen zijn massief.
Wel lekker dat het allemaal weer goed gaat.
Ik had een week of 4 geleden voor het eerst last van een soort verkramping in mijn linker quad. Vorige week opnieuw. Had er last van bij zwaar squatten of juist bij mijn been strekken en hard aanspannen. Bij de leg press gek genoeg niet. Dat is nu losgemaakt en hopelijk blijft het los.

Toch zijn mijn quads net de spiergroep die nog groter moeten. Vooral die sweep en dikte maar de zijkant mist wel.
 
Tof dat je weer een wedstrijd gaat doen. Ook gaaf dat je je voorbereiding zonder coach gaat doen.
 
Back
Naar boven