MuscleMeat

Bubs goes Ganbaru

Bezoekers in dit topic

De motivatie zit wel wat ver vandaag, ben echt brak van het slecht slapen. Deze nacht weer constant liggen woelen en hopeloos wakker om 5u.
Gisteravond met mijn papa naar de oncoloog geweest, en er gaat gewoon veel teveel door mijn hoofd op dit moment.
Zit nu dus beetje in tweestrijd betreffende komende trainingen: gewoon doorduwen en hard gaan, of tijdelijk wat gas terug nemen.
Je moet doen wat goed voor je voelt. Trainen kan lekker de geest afleiden, maar met de zorgen en slecht slapen erbij kan het ook je herstel helemaal vernaggelen.....
 
Zit nu dus beetje in tweestrijd betreffende komende trainingen: gewoon doorduwen en hard gaan, of tijdelijk wat gas terug nemen.
Bekijk het lekker van dag tot dag en durf af te wijken van het schema. Sla eens een training over, pak minder gewicht, doe iets anders dan er op het programma staat.

Je hoeft niet meer te bewijzen dat je een trainingsbeest bent, dat weten we al, jij zelf ook. Kies af een toe een training om te laten zien dat dat nog zo is.

'Gewoon doorduwen en hard gaan' lijkt mij niet de beste oplossing op dit moment, voor de sport.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Je moet doen wat goed voor je voelt. Trainen kan lekker de geest afleiden, maar met de zorgen en slecht slapen erbij kan het ook je herstel helemaal vernaggelen.....
De afleiding die erbij komt is inderdaad fijn, even echt focussen op iets anders.
Werken doet dat ook, maar daar dwalen mijn gedachten toch vaak naar andere zaken helaas.

Ik maak me inderdaad zorgen naar herstel toe als ik voluit ga op dit moment.
Bekijk het lekker van dag tot dag en durf af te wijken van het schema. Sla eens een training over, pak minder gewicht, doe iets anders dan er op het programma staat.

Je hoeft niet meer te bewijzen dat je een trainingsbeest bent, dat weten we al, jij zelf ook. Kies af een toe een training om te laten zien dat dat nog zo is.

'Gewoon doorduwen en hard gaan' lijkt mij niet de beste oplossing op dit moment, voor de sport.
Dit is zo lastig voor mij :o.
Dat ik niets hoef te bewijzen, is een feit. Niet tegenover mezelf en al zeker niet tegenover anderen.
Alleen voelt gas terug nemen voor mij als falen, iets waar ik - voor mezelf - een hekel aan/moeite mee heb.
Maar goed, het kan nu even niet anders.
Even proberen om een "beter iets dan niets" mindset op te zetten :).
 
De afleiding die erbij komt is inderdaad fijn, even echt focussen op iets anders.
Werken doet dat ook, maar daar dwalen mijn gedachten toch vaak naar andere zaken helaas.

Ik maak me inderdaad zorgen naar herstel toe als ik voluit ga op dit moment.

Dit is zo lastig voor mij :o.
Dat ik niets hoef te bewijzen, is een feit. Niet tegenover mezelf en al zeker niet tegenover anderen.
Alleen voelt gas terug nemen voor mij als falen, iets waar ik - voor mezelf - een hekel aan/moeite mee heb.
Maar goed, het kan nu even niet anders.
Even proberen om een "beter iets dan niets" mindset op te zetten :).
Juist, je zit nu in een andere obstacle race waarvan de afstand en de hindernissen de grote onbekende zijn.

Als je die 21k gaat rennen, ga je dan de dag ervoor zwaar squatten, start je dan ook met een sprint omdat het lafjes is niet alles te geven?

Trainen moet nu vooral een beetje ontspanning zijn.

Wees lief voor jezelf!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Als je die 21k gaat rennen, ga je dan de dag ervoor zwaar squatten, start je dan ook met een sprint omdat het lafjes is niet alles te geven?
Ik ben ertoe in staat :o.
Trainen moet nu vooral een beetje ontspanning zijn.

Wees lief voor jezelf!
Ja, klopt. Maar het is ook wel fijn en motiverend om progressie te (blijven) zien, ondanks het thuis trainen.
Dat laatste zal ik ook proberen ;).

Gisteren dan maar gekeken wat wel en niet lukte.
Uiteindelijk ging het eigenlijk super goed, heb ook serieuze spierpijn in mijn glutes vandaag, the :peachy: is happy.
Training ook afgerond in 67', perfect binnen het geplande timeframe dus :cool: .

Training dinsdag 27 april 2021 - LB1@Home Week 1
Front squat
1x15xBW
1x12x12
1x12x22
5x8x36 //
Volgende week proberen of ik 37kg gecleaned krijg?

Pulse paused bulgarian split squat
5x6x28
Had nog wel wat reps in de tank, maar die hoeft nu niet volledig leeg te zijn ;).

Glute bridge - 3" hold + slow excentric
4x15x35 +1kg

Reverse lunges
3x8x32 +1Kg

SS

Calve raises

3x12x32 +1Kg

Ham walkouts
3x8

Sit-ups
4x20

Lying bicycle crunches
4x20

Cardio: ~4km ochtendwandeling

Ondanks dat het woensdag is (en dus cardiovrije dag) toch even gaan wandelen deze ochtend.
De eendjes in het park krijgen kuikentjes, het is zo schattig om te zien! En het helpt ook gewoon om even tot rust te komen...
In mijn middagpauze staat training 2 van deze week op de planning.
 
Booty gainz :p
Ondanks dat het woensdag is (en dus cardiovrije dag) toch even gaan wandelen deze ochtend.
De eendjes in het park krijgen kuikentjes, het is zo schattig om te zien! En het helpt ook gewoon om even tot rust te komen...
In mijn middagpauze staat training 2 van deze week op de planning.
Wordt het toch nog een flinke dag ......
 
Booty gainz :p

Wordt het toch nog een flinke dag ......
Bwa, het is de bedoeling dat deze ook wordt afgerond in een uurtje.
Dus moet te doen zijn :).
 
Training woensdag 28 april 2021 - UB1@Home week 1
OHP
1x12x12
1x10x18
1x8x24
5x4x31 +3 reps ; 2' rust
1x8x28 1' rust
1x8x26 1' rust
1x9x24 1' rust

BB Row
5x10x26 +1Kg

Incline DB fly
4x12x8

DB Concentration curl
3x10x8 per kant

Palm down wrist curl
3x15x4

SS

DB One arm tricep overhead extension

3x12x6

Cardio: ~4km ochtendwandeling

Paar reps erbij met OHP, heel blij!
Ik zit inmiddels 2kg hoger dan toen de gyms 6 maand terug dicht gingen.
Trainingstijd ongeveer 67', ideaal dus.

Morgen rennen, of een dagje rust nemen.
 
Regen, regen, regen.
Mijn gemoedstoestand is momenteel niet goed genoeg om het te trotseren. En het is ook niet het moment om ziek te worden, om toch nog maar een lame excuus te kunnen geven ;).
Ik ben er bijna zeker van dat mijn lijf een dag rust de beste optie vindt, mijn hoofd iets minder.

Volgende week gaat er weer een hoop veranderen, en het moeilijke is dat het een en al onzekerheid is en ik er totaal geen controle over heb/kan hebben.
Maandag wordt de port a cath geplaatst bij papa, woensdag gaat de chemo van start. Het wordt een driewekelijkse cyclus (chemo/chemo/pauze).
Net zoals bij mama heb ik mijn aanvraag om 4/5 te werken ingediend, zodat ik minstens een dag per week met hem mee kan naar het ziekenhuis of er gewoon een andere dag kan zijn om hem bij te staan.
Ook de LEIF documenten hebben we gisteren ingevuld en die worden volgende week geregistreerd bij de dienst burgerzaken.
Voor de rest is het koffiedik kijken. Zal de behandeling aanslaan? Zullen er veel bijwerkingen zijn? Zal hij ze verder zetten in dat geval?
Mijn mama was een en al vechtlust, en onder andere omstandigheden zou papa dat zeker ook zijn. Maar je voelt dat hij mentaal gewoon al op is, dat hij nog verteerd wordt door verdriet van het verlies van mijn mama en dit er nu ook nog allemaal bij moet nemen. Ik heb geen idee wat ik op korte of lange termijn moet verwachten, maar ik zal zijn keuzes altijd respecteren. Hoe moeilijk dat misschien ook zal zijn...
 
"Na regen komt zonneschijn" (letterlijk in dit geval) en "Het bloed kruipt waar het niet kan gaan".
Dus ik ben in mijn middagpauze een rondje gaan rennen :o.
Kort rondje, maar wel aan een vlot tempo.

Training donderdag 29 april 2021
  • Hardlopen: HM schema W13D1 (Tempoloop 40', tempo2+)
    Cijfertjes: 44’; 7,5km; 10,4km/h (5’45”/km); ~410 kcal (Garmin);AVG HR 157bpm

    1619703408088.png
 
Oja, ik kreeg ook nog een mailtje van de gym dat ze met outdoor groepstrainingen starten vanaf 10mei.
Dat betekent dat ze hun materiaal terug willen.
Komende week is dus de laatste week dat ik met de mini-barbell zal kunnen trainen :janken:.
Dan is het weer behelpen met mijn dumbells en bands tot de gym weer helemaal open mag....
Materiaal buiten zetten voor krachttraining doen ze niet. Enkel spinning, yoga, BBB, Zumba, Body power en al die pussy groepsles dingen :headbang:.

Dus minder intensief trainen, en dan ook maar weer minder eten I guess.

Edit: als iemand hier nog wat materiaal kan missen voor een aantal weken/maanden... De bootygains danken u op voorhand.
 
Het is nooit te vroeg om met pussy spin yoga klasjes te beginnen :D
 
Oja, ik kreeg ook nog een mailtje van de gym dat ze met outdoor groepstrainingen starten vanaf 10mei.
Dat betekent dat ze hun materiaal terug willen.
Komende week is dus de laatste week dat ik met de mini-barbell zal kunnen trainen :janken:.
Dan is het weer behelpen met mijn dumbells en bands tot de gym weer helemaal open mag....
Materiaal buiten zetten voor krachttraining doen ze niet. Enkel spinning, yoga, BBB, Zumba, Body power en al die pussy groepsles dingen :headbang:.

Dus minder intensief trainen, en dan ook maar weer minder eten I guess.

Edit: als iemand hier nog wat materiaal kan missen voor een aantal weken/maanden... De bootygains danken u op voorhand.
Worden die pussy-yoga lessen die je gaat volgen ook online gestreamd?

Ik vraag dit voor een vriend.
 
Het is nooit te vroeg om met pussy spin yoga klasjes te beginnen :D
Spinning heb ik in het verleden nog wel gedaan en vind ik ook wel leuk.
Maar das eerder voor de winter, als het klote weer is en ik minder ga rennen.
Worden die pussy-yoga lessen die je gaat volgen ook online gestreamd?

Ik vraag dit voor een vriend.
Oh nono, ik ga ze niet volgen.
Maar ik wil wel vragen of je de 65+ yoga-sters kan streamen hoor, als je dat wil ;).
Nee, maar soms wel te laat....
:roflol:

Alle gekheid op een stokje: mijn brein vindt dit niet fijn.
Ik had nu net het gevoel dat ik best wat kon onderhouden en zelfs progressie maken. Nu weet ik helemaal niet meer hoe ik verder moet vanaf 10mei.
Niet met trainen, niet met eten,...
Schijtboel :janken: .
 
Spinning heb ik in het verleden nog wel gedaan en vind ik ook wel leuk.
Maar das eerder voor de winter, als het klote weer is en ik minder ga rennen.

Oh nono, ik ga ze niet volgen.
Maar ik wil wel vragen of je de 65+ yoga-sters kan streamen hoor, als je dat wil ;).

:roflol:

Alle gekheid op een stokje: mijn brein vindt dit niet fijn.
Ik had nu net het gevoel dat ik best wat kon onderhouden en zelfs progressie maken. Nu weet ik helemaal niet meer hoe ik verder moet vanaf 10mei.
Niet met trainen, niet met eten,...
Schijtboel :janken: .
Er is toch best veel te verkrijgen momenteel? Decathlon heeft terug een hele voorraad en ze vragen niet absurd veel zoals tijdens de eerste lockdown.
 
Laatst bewerkt:
Er is toch best veel te verkrijgen momenteel? Decathlon heeft terug een hele voorraad en ze vragen niet absurd veel zoals tijdens de eerste lockdown.
Dit lijkt wel een prima optie Bubs . Kun je prima mee uit de voeten toch. Prijs valt ook mee.

In België nog niet bekend wanneer de boel weer langzaam open kan gaan?
 
Een oplossing voor alles is, buiten gebruik maken van wat je nog wel hebt, de kettlebell.

Van de paar dingen die ik thuis heb en nauwelijks iets mee doe pak ik die het makkelijkst, laat staan iemand met jouw discipline.

Hoeveel weken denk je te moeten overbruggen, dat zal toch ook geen drama zijn?

Niet minder zwaar worden hoor, daar smelten je traps van!
 
Er is toch best veel te verkrijgen momenteel? Decathlon heeft terug een hele voorraad en ze vragen niet absurd veel zoals tijdens de eerste lockdown.
Valt inderdaad mee, misschien toch te overwegen. Alleen is het wel zonde als het hier dan binnen 4 weken stof ligt te vergaren.
Aan de andere kant, de kans is wel reëel dat we in het najaar weer in dit straatje belanden :headbang: . Dan heb ik dat alvast liggen, en het komt tussendoor ook vast nog wel eens van pas.
Ik ga er toch even over nadenken, thanks voor de links!
Dit lijkt wel een prima optie Bubs . Kun je prima mee uit de voeten toch. Prijs valt ook mee.

In België nog niet bekend wanneer de boel weer langzaam open kan gaan?
Nope, geen idee. Ten vroegste juni dacht ik, maar dat is eerst zien en dan geloven.
Een oplossing voor alles is, buiten gebruik maken van wat je nog wel hebt, de kettlebell.

Van de paar dingen die ik thuis heb en nauwelijks iets mee doe pak ik die het makkelijkst, laat staan iemand met jouw discipline.

Hoeveel weken denk je te moeten overbruggen, dat zal toch ook geen drama zijn?

Niet minder zwaar worden hoor, daar smelten je traps van!
Als ik denk aan een KB zie ik die in gedachten altijd uit mijn handen door het raam vliegen :roflol: .
Ik ben zo onhandig op sommige gebieden, geloof echt dat daar brokken van komen haha.
Maar het is wel een optie om bepaalde oefeningen zwaarder te kunnen doen.

Ik hoop een week of 4-6 max...

Edit: nog even rondgeneusd op decathlon site, denk dat het dit gaat worden:

1619776556820.png
 
Laatst bewerkt:
Er is toch best veel te verkrijgen momenteel? Decathlon heeft terug een hele voorraad en ze vragen niet absurd veel zoals tijdens de eerste lockdown.
Dat is goed nieuws. Vorig jaar was idd alles behalve de hele luxe merken uitverkocht...
 
Back
Naar boven