MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jij zegt dat ik - zonder corona gehad te hebben - bijdraagt aan de verspreiding, en dat de gyms dankzij mij dicht blijven ;)
Hoe dan
Als jij op je werk klantcontact mag hebben binnen anderhalve meter zonder mondkapje, neem ik mijn woorden terug. Maar wat voor werk doe jij dan, dat dit gewoon mag?
 
Als jij op je werk klantcontact mag hebben binnen anderhalve meter zonder mondkapje, neem ik mijn woorden terug. Maar wat voor werk doe jij dan, dat dit gewoon mag?
Note to self: Geen grapjes maken over werk op ongeveer 18 cm.

Dat heeft ze toch net nog gezegd, lezen we wel mee.
 
Als jij op je werk klantcontact mag hebben binnen anderhalve meter zonder mondkapje, neem ik mijn woorden terug. Maar wat voor werk doe jij dan, dat dit gewoon mag?
Fotograaf. Als ik fotografeer met mondkapje beslaat mijn lens.

Ik werk meestal op locatie. In theorie zou ik een mondkapje moeten dragen als ik een studio opbouw. Maar als die eenmaal staat, zit ik op mijn werkplek en hoeft 't niet meer. Knap onzinnig. Ik fotografeer ook kleine ukkies, dat kan simpelweg niet op anderhalve meter afstand. Met volwassenen wil dat prima.

Volop ventileren en constant mijn handen wassen en ontsmetten (want hé, ik druk mijn gezicht tegen mijn camera) hebben bij mij denk ik meer nut.
 
Als jij op je werk klantcontact mag hebben binnen anderhalve meter zonder mondkapje, neem ik mijn woorden terug. Maar wat voor werk doe jij dan, dat dit gewoon mag?
dit is geen bedreiging. note to sanca.

maar als ik jouw voor mijn auto krijg geef ik wat extra gas.
man man man, wat ben jij een zuur persoon.
 
Sportscholen pas open bij 20% minder ziekenhuisopnamen volgens dit advies van het OMT:

OMT-advies: versoepel pas bij 20 procent minder ziekenhuisopnamen​

Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert het kabinet om pas weer versoepelingen in te stellen als het aantal coronapatiënten dat wordt opgenomen, in een "lopend 7-daagsgemiddelde" met 20 procent is gedaald. Het gaat om opnames op de intensive cares en de gewone ziekenhuisafdelingen.

Van zo'n daling is nu nog geen sprake, schrijft het OMT in een nieuw advies aan het kabinet. Wel denkt het OMT dat de piek in de ziekenhuisopnames is bereikt en "de kans op een verdere stijging is afgenomen", zo schrijft minister De Jonge in een begeleidende brief.

Voor de eerste stap van het openingsplan had het OMT geadviseerd dat het aantal nieuwe opnames met minstens 10 procent moest zijn gedaald, gemiddeld over een week bekeken. Hoewel de eerste versoepelingen vorige week ingingen is die daling nog altijd niet gerealiseerd, concludeert het OMT. Op 11 mei zou op z'n vroegst de tweede ronde versoepelingen worden ingesteld, maar daar is het nu dus nog te vroeg voor.

Afgelopen weekend werd al duidelijk dat het kabinet nog zeker een week langer wacht met de tweede fase van versoepelingen. Vanwege de hoge belasting van de zorg en het "huidige onzekere epidemiologisch beeld" zijn verdere versoepelingen "nog niet verantwoord", aldus De Jonge.
 
Sportscholen pas open bij 20% minder ziekenhuisopnamen volgens dit advies van het OMT:

OMT-advies: versoepel pas bij 20 procent minder ziekenhuisopnamen​

Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert het kabinet om pas weer versoepelingen in te stellen als het aantal coronapatiënten dat wordt opgenomen, in een "lopend 7-daagsgemiddelde" met 20 procent is gedaald. Het gaat om opnames op de intensive cares en de gewone ziekenhuisafdelingen.

Van zo'n daling is nu nog geen sprake, schrijft het OMT in een nieuw advies aan het kabinet. Wel denkt het OMT dat de piek in de ziekenhuisopnames is bereikt en "de kans op een verdere stijging is afgenomen", zo schrijft minister De Jonge in een begeleidende brief.

Voor de eerste stap van het openingsplan had het OMT geadviseerd dat het aantal nieuwe opnames met minstens 10 procent moest zijn gedaald, gemiddeld over een week bekeken. Hoewel de eerste versoepelingen vorige week ingingen is die daling nog altijd niet gerealiseerd, concludeert het OMT. Op 11 mei zou op z'n vroegst de tweede ronde versoepelingen worden ingesteld, maar daar is het nu dus nog te vroeg voor.

Afgelopen weekend werd al duidelijk dat het kabinet nog zeker een week langer wacht met de tweede fase van versoepelingen. Vanwege de hoge belasting van de zorg en het "huidige onzekere epidemiologisch beeld" zijn verdere versoepelingen "nog niet verantwoord", aldus De Jonge.
Nou dan duren versoepelingen dus sowieso nog een week of drie, of langer
 
Sportscholen pas open bij 20% minder ziekenhuisopnamen volgens dit advies van het OMT:

OMT-advies: versoepel pas bij 20 procent minder ziekenhuisopnamen​

Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert het kabinet om pas weer versoepelingen in te stellen als het aantal coronapatiënten dat wordt opgenomen, in een "lopend 7-daagsgemiddelde" met 20 procent is gedaald. Het gaat om opnames op de intensive cares en de gewone ziekenhuisafdelingen.

Van zo'n daling is nu nog geen sprake, schrijft het OMT in een nieuw advies aan het kabinet. Wel denkt het OMT dat de piek in de ziekenhuisopnames is bereikt en "de kans op een verdere stijging is afgenomen", zo schrijft minister De Jonge in een begeleidende brief.

Voor de eerste stap van het openingsplan had het OMT geadviseerd dat het aantal nieuwe opnames met minstens 10 procent moest zijn gedaald, gemiddeld over een week bekeken. Hoewel de eerste versoepelingen vorige week ingingen is die daling nog altijd niet gerealiseerd, concludeert het OMT. Op 11 mei zou op z'n vroegst de tweede ronde versoepelingen worden ingesteld, maar daar is het nu dus nog te vroeg voor.

Afgelopen weekend werd al duidelijk dat het kabinet nog zeker een week langer wacht met de tweede fase van versoepelingen. Vanwege de hoge belasting van de zorg en het "huidige onzekere epidemiologisch beeld" zijn verdere versoepelingen "nog niet verantwoord", aldus De Jonge.
17,5% 19% is genoeg, dan heb je 2x 10%, moeten wij nu gestraft worden omdat het kabinet de eerste keer niet wilde luisteren?
 
Laatst bewerkt:
20% t.o.v. welke waarde? Plak er nou gewoon een absoluut getal aan.
 
20% t.o.v. welke waarde? Plak er nou gewoon een absoluut getal aan.
Dat hebben ze helemaal aan het begin weleens geprobeerd met het aantal besmettingen, en toen deden ze het toch niet.

Waarom iedere flexibiliteit opgeven, dan heb je altijd gelijk?
 
20% t.o.v. welke waarde? Plak er nou gewoon een absoluut getal aan.
Dus stel het gemiddelde verdubbeld 2 weken achter elkaar, maar zakt de week daarop vervolgens met 20% dan gaan de sportscholen dus open.

Logisch.
 
Dus stel het gemiddelde verdubbeld 2 weken achter elkaar, maar zakt de week daarop vervolgens met 20% dan gaan de sportscholen dus open.

Logisch.
Dat zou kunnen ja, maar ook weer niet als ze dan zeggen we bedoelden een daling van 20% t.o.v. het moment dat we het bedachten.
 
Tuurlijk niet. Alle deurtjes open houden, dan valt het falen-voor-gevorderden minder op
Ik heb wat meer vertrouwen in het OMT, die zullen het waarschijnlijk wel goed geformuleerd hebben, maar de politiek en de media maken er dan weer een puinhoop van.
 
Ik heb wat meer vertrouwen in het OMT, die zullen het waarschijnlijk wel goed geformuleerd hebben, maar de politiek en de media maken er dan weer een puinhoop van.
Media lijkt het toch wel goed over te kunnen tikken:

Het Outbreak Management Team definieerde half april in een advies (.pdf) nieuwe criteria voor wanneer daling van de derde golf zou zijn ingezet. Dat was niet op basis van besmettingsaantallen, maar van het aantal nieuwe opnames op verpleegafdelingen en IC's. Versoepelen is verantwoord als het gemiddeld aantal nieuwe opnames op beide afdelingen minstens 10 procent lager ligt dan een week eerder, zo stelde het OMT. Elke nieuwe stap kan gezet worden als er daarna wéér een verlaging van 10 procent, maar liever 15 procent, is bewerkstelligd.
Het enige wat ik mij afvraag, maar dat is mogelijk in het advies te vinden, is of die tweede 10% (of 15%) ten opzichte van 100% of 90% is.
 
Laatst bewerkt:
20% t.o.v. welke waarde? Plak er nou gewoon een absoluut getal aan.
Doet me wel aan de grens van de eerste golf denken, als die in de 700 lag en we nu rond 800 zitten kun je wel stellen dat er een 20% daling nodig is om weer goed te zitten. (niet meteen bij 699)


Media lijkt het toch wel goed over te kunne tikken:


Het enige wat ik mij afvraag, maar dat is mogelijk in het advies te vinden, is of die tweede 10% (of 15%) ten opzichte van 100% of 90% is.
Ik denk gewoon t.o.v. het begin van die week, zodat het gaat om of er meerdere weken zo'n significante daling is en niet zo zeer welk exact niveau dat dan op uitkomt. Meer om te kunnen zeggen dat een piek voorbij is, wat dan kan omdat die niet langer dan weken duren. Zo lees ik het in dat advies rapport.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven