XXL Nutrition

Elk rondje is anders! (1 bezoeker)

Heeft iemand al ideeën over het zeer koude en natte weer wat eraan komt?

  • 2. Wat doe je met je schema, sla je die dagen over over of stel je uit?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee mij te koud

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    11
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Dit is wat de echtste man erover zegt:
Endurance- We define endurance by the time required and resisting the urge to stop. End. efforts are marked as a pace that you can hold for longer than 90-minutes (when food and hydration become a requirement)
bron:

Volgens mij zijn er atleten die AV bier gebruiken voor hydratatie en/of refuel.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is 6 liter juist al vrij groot (voor een training kan dat heel prettig zijn), form & function gaan bij mij iets meer hand in hand.

Dynafit_Vert_6_DANN_Rucksack_nimbus_black_out[640x480].jpg

Dit zou voor mij de (bijna) perfecte 6 liter zijn: Dynafit vert 6 DNA nimbus black out.

Maar laat ik nu eerst maar weer eens regelmatig gaan lopen!
Ziet er netjes uit. 6 liter is niet zo groot - ze rekenen de inhoud van de zakken voor en aan de heup ook mee... En ik wil graag ook een liter water in een camelbak meenemen. Volgens mij staan die dynafit dingen er pas sinds vandaag op trouwens.... was ze eerde rniet tegen gekomen.
 

Dit is wat de echtste man erover zegt.


Volgens mij zijn er atleten die AV bier gebruiken voor hydratatie en/of refuel.
:thumb:
Aan de uni van Kaapstad hebben ze wel leuk onderzoek naar hardlopen en hydratatie gedaan. Prof Tim Noak (?) volgens mij.
 
:thumb:
Aan de uni van Kaapstad hebben ze wel leuk onderzoek naar hardlopen en hydratatie gedaan. Prof Tim Noak (?) volgens mij.
Chocolademelk was de beste hersteldrank begreep ik. En melk is een hele goede tweede.
 
:thumb:
Aan de uni van Kaapstad hebben ze wel leuk onderzoek naar hardlopen en hydratatie gedaan. Prof Tim Noak (?) volgens mij.
Interessant!

Chocolademelk was de beste hersteldrank begreep ik. En melk is een hele goede tweede.
Volgens mij was dat AV bier tijdens vrij lange trails op de posten, dus nog lang geen herstel.

Eigenlijk zijn ultra lopers en PLers hetzelfde?
 
Interessant!


Volgens mij was dat AV bier tijdens vrij lange trails op de posten, dus nog lang geen herstel.

Eigenlijk zijn ultra lopers en PLers hetzelfde?
Zit best veel koolhydraten in bier. En zoet raak je snel zat. Kan me er iets bij voorstellen.

Ultralopers, dat is wel een apart slag trouwens. Zal ik nooit worden. Trails lopen vind ik wel tof. Lijkt een beetje op mijn oude hobby’s, bergbeklimmen, bushcraft/survival en ronddwalen in de natuur. Het hele wedstrijdelement vind ik niet boeiend en zelfs zonde. Veel routes zijn zo mooi, echt zonde om die compleet gesloopt en zonder slaap af te leggen.
 
Even serieus, ik heb geslapen in de sneeuw, op bergwanden, in onbemande hutjes bovenin de bergen, ergens midden in de bossen ergens. Op onbewoonde eilanden in Zweden. Echt heel tof.

Maar ook wel eens ergens twee dagen gewoon een oventje gebouwd, brood gebakken en een prachtige wc met confortsbel zitje gebouwd met uitzicht over de gletsjers.
 
Even serieus, ik heb geslapen in de sneeuw, op bergwanden, in onbemande hutjes bovenin de bergen, ergens midden in de bossen ergens. Op onbewoonde eilanden in Zweden. Echt heel tof.

Maar ook wel eens ergens twee dagen gewoon een oventje gebouwd, brood gebakken en een prachtige wc met confortsbel zitje gebouwd met uitzicht over de gletsjers.
Volgens mij hebben we een aantal zaken gemeen :)
Alleen hangend aan een wand heb ik nooit geslapen, dat hele klimmen is nooit mijn ding geweest :(
 
Volgens mij hebben we een aantal zaken gemeen :)
Alleen hangend aan een wand heb ik nooit geslapen, dat hele klimmen is nooit mijn ding geweest :(
Daar ben ik ook mee gestopt. Te gevaarlijk, met name de lawines in de winter waren echt doodeng. Ben niet vaak echt bang, lawines maken me wel serieus bang. Vooral als ze voor en achter je over je route heen komen. Best wat geluk mee gehad.
 
Daar ben ik ook mee gestopt. Te gevaarlijk, met name de lawines in de winter waren echt doodeng. Ben niet vaak echt bang, lawines maken me wel serieus bang. Vooral als ze voor en achter je over je route heen komen. Best wat geluk mee gehad.
Of over je tent :roflol:
Niet letterlijk een lawine, maar in Turkije heeft het een keer 3m gesneeuwd in de nacht, we zijn er een aantal keer uitgeweest om een slotgracht vrij te houden rond de tent. Op een gegeven moment begon de wand toch in te zakken en stortte over de tent, honderden kilo's. Gelukkig konden we er nog uitwurmen maar de tent was verloren. Het kit ook meteen vast tot een soort beton. Zo gauw het licht werd het dal in en de laatste paar nachten in een hotelletje gezeten....
Maar meestal was het wel leuk, winterkamperen.
 
Of over je tent :roflol:
Niet letterlijk een lawine, maar in Turkije heeft het een keer 3m gesneeuwd in de nacht, we zijn er een aantal keer uitgeweest om een slotgracht vrij te houden rond de tent. Op een gegeven moment begon de wand toch in te zakken en stortte over de tent, honderden kilo's. Gelukkig konden we er nog uitwurmen maar de tent was verloren. Het kit ook meteen vast tot een soort beton. Zo gauw het licht werd het dal in en de laatste paar nachten in een hotelletje gezeten....
Maar meestal was het wel leuk, winterkamperen.
Geluk gehad. Je schijnt ook te kunnen stikken onder te veel sneeuw op je tent. Zelf nooit meer dan twintig cm ofzo. Wij zorgden er voor dat we nooit helemaal ingesneeuwd raakten.
 
5k in 23:30 gelopen im happy 💪🤞
Heel mooi!
Ik deed zaterdag ook eens een inspanning om een "snelle" 5km te rennen aan een stuk (ipv de berekeningen via interval).
Niet geheel accuraat als je gewoon een rondje doet en Strava laat meten, I know. Maar daar geef ik ook niet veel om.

Uiteindelijk kwam ik op 25'26", tweede best tijd volgens Strava (beste is amper 3 seconden sneller). Ik ben er ook blij mee :D.
 
Heel mooi!
Ik deed zaterdag ook eens een inspanning om een "snelle" 5km te rennen aan een stuk (ipv de berekeningen via interval).
Niet geheel accuraat als je gewoon een rondje doet en Strava laat meten, I know. Maar daar geef ik ook niet veel om.

Uiteindelijk kwam ik op 25'26", tweede best tijd volgens Strava (beste is amper 3 seconden sneller). Ik ben er ook blij mee :D.
Is ook een mooie tijd :)

Mijn Pr is 22:36, maar al ongeveer een jaar geen serieuze poging meer ondernomen deze tijd te verbeteren. Een echt snelle 5km is echt keihard afzien.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Zeg ik niet
 
Eindelijk weer fietsweer. Veel gelopen laatste tijd. Zondag 18 km trail, dinsdag weer eens fietsen met wat maatjes.
 
Back
Naar boven