Fitness Seller

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Olympisch gewichtheffen

Introductie

Na jaren lang af en aan gelogd te hebben in dezelfde log, was die te chaotisch geworden naar mijn smaak. Ik merkte na de recente terugkomst naar mijn vorige log echter snel dat ik loggen erg gemist had. Maar omdat het oude log ergens voelde als oude koeien uit de sloot halen, ben ik deze nieuwe begonnen. Dus bij deze, op een mooi nieuw begin!
De titel zegt waarschijnlijk al genoeg, maar voor de volledigheid; ik train volledig gericht op competitief (Olympisch) gewichtheffen. Met de huidige Corona crisis veel progressie verloren door onder andere blessures, gebrek aan materieel en waarschijnlijk door de voorgaande, ook gebrek aan motivatie. Echter verwacht ik dat de sportscholen volgende week weer open gaan, dus dan kan ik weer fatsoenlijk aan de slag.
Naast dat ik het leuk vind om te loggen, merk ik voor mezelf dat het ergens ook een gevoel van accountability geeft. Vind trainen fantastisch, maar iedereen heeft wel eens een momentje waarop die geen zin heeft. En vooral de zaken om training heen kan ik nogal laks mee zijn. Omdat loggen zo publiekelijk is, geeft dat toch ergens een stok achter de deur om net wat door te zetten als dat nodig is. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat ik uiteindelijk volledig voor mezelf log, maar juist het gevoel van samenhorigheid maakt het hier zoveel beter. Dus schroom vooral niet op iets achter te laten, of het nou een uitgebreide comment is, of een simpele like!

Doelen en log opzet
Mijn huidige doel is tweezijdig. Enerzijds wil ik zo veel mogelijk progressie maken op de bewegingen van het gewichtheffen, maar anderzijds heeft gezondheid een hoge waarde, zowel fysiek als mentaal. De tijd waarbij alles moest wijken voor progressie in de sport, is voor mij ondertussen wel over. Nu ik wat volwassener wordt, zijn werken en school toch wel weer wat belangrijker geworden, in plaats van alleen het getalletje aan de halter. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat ik nog steeds graag veel progressie wil maken.
Met oog op de progressie binnen de sport, zullen de trainingen in deze log nog steeds centraal staan. Daadwerkelijke progressie zal gemeten worden op wedstrijden. Naar mijn (wellicht onpopulaire) mening de belangrijkste maat-staaf om progressie te meten zijn wedstrijden. Trainingsrecords zijn leuk en motiverend, maar zijn in mijn ogen te gevoelig voor eigen interpretatie van wel of niet gehaald om deze als maat-staaf aan te houden. Hopelijk beginnen wedstrijden spoedig weer, want ik ben onder andere erg benieuwd waar ik op dit moment sta.
Met oog op gezondheid wil ik de volgende zaken bijhouden:
  • Slaapduur en -ritme. Slaap naar mijn mening voor mij op dit moment de grootste factor waar veel te winnen valt, maar tegelijkertijd iets waar ik soms erg nalatig op kan zijn.
  • Voeding. Ik ga voor nu geen calorieën tellen of eten afwegen of iets dergelijks. Het belangrijkste vind ik dat ik toegevoegde suikers minimaliseer in m'n voeding. Ik ben zeker geen zoetekauw, maar uit ervaring weet ik dat dit voor mij enorm helpt qua energie en focus. Zou goed placebo kunnen zijn, maar als het werkt, dan ben ik tevreden. Ik wil op termijn wel wat serieuzer met voeding aan de slag, maar als ik nu alles tegelijk probeer te fiksen, gaat dat geheid fout. Het enige wat ik wel actief bij wil houden is m'n water inname. Het doel is om elke dag minimaal 3L water te drinken.
  • Mobiliteit. Mobiliteit helpt enorm bij efficiëntie in de beweging en ook voor het voorkomen van blessures. Het gros van de mobiliteit voor gewichtheffen komt letterlijk door de bewegingen gewoon te doen. Echter voeg ik hier bepaalde stretches aan toe om wat probleem punten extra aandacht te geven. Foam rollen doe ik ook. Eigenlijk is dit voor zowel mobiliteit als voor herstel, maar mijn eigen gemak tel ik deze ook bij mobiliteit.
  • Herstel en mindfulness. Onder de eerste valt alles wat met direct fysiek herstel te maken heeft. Denk hierbij aan sauna, (sport-)massage, ect. Hier zullen waarschijnlijk geen dingen onder vallen die dagelijks terug gaan komen, maar dat gaan we met de tijd zien wat ik tegen kom. Onder mindfulness valt alles voor mentaal herstel. Dit is een aspect wat binnen de sport (en eigenlijk ook in het algemene leven) zwaar onderschat worden naar mijn mening. Denk hierbij aan meditatie, (natuur-)wandelingen, ect. Net als slaap, iets wat voor mij uit verleden gebleken, enorme meerwaarde heeft, maar tevens iets wat ik heel makkelijk links laat liggen.
  • Overig. Hier komen de dingen onder die ik tegen kom, maar niet in de bovenste 4 ga kunnen plaatsen. Ik weet om eerlijk te zijn nog niet wat hier onder zal vallen, dus ik denk dat deze de vaak leeg zal zijn.

Persoonlijk records
All-time wedstrijd PRs in de -102kg klasse
Snatch: 146kg (2019-11-10)
Clean&jerk: 147kg (2019-11-10)
Total: 293kg (2019-11-10)

Kenners van de sport zullen wellicht opmerken dat deze getallen veel verder uit elkaar horen te liggen, en zijn daarmee ook zeker correct. Voor mij voelde de Snatch al heel snel erg natuurlijk aan. De Clean&jerk daarentegen duurde een stuk langer. Dit kwam vooral door gebrekkige mobiliteit van bepaalde posities in deze beweging, iets wat overigens nog steeds speelt.
De huidige getallen zullen zeker een stuk lager liggen in verband met wat ik beschreven heb in de intro. Hopelijk zit ik spoedig weer op wat hogere getallen en kunnen de wedstrijden weer beginnen! Ik had aan het begin van het jaar de onderstaande doelen gesteld. Ik zie de kans op slagen hierop mager in gezien de eerste helft van dit jaar, maar als het komende half jaar mee zit, denk ik dat het zeker mogelijk moet zijn!
Snatch: 150kg
Clean&jerk: 170kg
Total: 310kg


Deze spoiler is voor nu een placeholder. Hier wil ik gaandeweg opmerkelijke dingen uit het jaar aan toevoegen zoals bijvoorbeeld wedstrijden, en aan het einde van het jaar terug kijken naar de geboekte progressie in vergelijking tot de gestelde doelen. Het doel is om dit jaarlijks te doen, maar dat zien we tegen die tijd allemaal wel.

Ik denk dat velen van jullie mij wel kennen, maar voor de gene die mij niet kennen een kleine samenvatting van mijn sport verleden.
Rond het jaar 2010 voor het eerst in de sportschool gekomen, circa 15 jaar oud. Had daar een paar vrienden die Powerlifting deden, en dat wekte ook snel mijn interesse. Na mijn eerste beginnerswedstrijd was ik verkocht. Uiteindelijk naar eigen zeggen vrij veel bereikt in de Powerlifting sport. Een paar noemenswaardigheden zijn meervoudig Nederlands junioren kampioen, Nederlands senioren kampioen (als junior), tientallen Nederlands records verbroken, zilver en brons op het EK, 2x 6de plaats op het WK, en 6x het wereld record deadlift verbroken.
Echter raakte ik na deze periode zwaar overbelast. Zo zwaar overbelast dat de sportarts zei dat ik een jaar volledige rust moest nemen. Maar ja, als eigenwijze tiener die net van grote successen op internationale wedstrijden behaald had, ging dat er niet helemaal in. Toevallig kwam ik in de sportschool een oud gewichtheffer tegen. Deze heeft mij de basis van de bewegingen geleerd en wederom verliefd geraakt op de sport. Gewichtheffen kon ik nog doen, omdat trainingen vrijwel alleen bestonden uit lichte techniek trainingen. Qua herstel zeker nog steeds niet ideaal, maar wilde gewoon weer dingen tillen. Ik heb nog geprobeerd om gewichtheffen te combineren met Powerlifting, maar merkte dat mijn ambitie als Powerlifting atleet gedoofd was. Nu ga ik alleen nog verder als coach voor Powerlifting, maar ook voor gewichtheffen.
 
Laatst bewerkt:
2021-05-17

Ochtend bodyweight: 105kg. Dus een goeie 5kg aangekomen sinds de laatste weging, wat net voor de Corona crisis was. Heb overigens een hele oude weegschaal met een nauwkeurigheid van +/- 1kg, dus het kan de komende tijd wat afwijken. Heb niet echt een doel hiervoor, we zien wel waar het schip strandt.

Qua "training" vandaag alleen s'ochtends hard gelopen. Ook echt maar 1km, dus het was praktisch gezien niks. Mijn hoofddoel hiervan is als eerste dat ik het een hele goede manier vind om wakker te worden. En als tweede is dit voor mij een manier om m'n ademhaling onder controle te leren krijgen. En aangezien ik daar al mee struggle bij 1km langzaam hardlopen, hou ik het voorlopig daar op.

In bed liggen tussen 23.30 en 9.00, dus 9 en half uur. Erg lang, maar denk dat ik effectief ongeveer 8u geslapen heb. Ik denk dat ik richting de ochtend 5x wakker geworden ben, maar gewoon ben blijven liggen tot ik niet meer gaar was. Lang leven het Corona studenten leven, geen begintijd om ergens heen te moeten, dus ook geen wekker. Uiteindelijk overdag redelijk uitgerust wel, dus dat is fijn. Al met al geef ik afgelopen nacht een 5/10.

9.30: 500g bakje druiven.
13.00: Stamppot met hachee en rode bieten. Ook 3 caps visolie en 5g creatine.
17.00: Spaghetti met groente.
21:00: zo nog een ronde Spaghetti met groente, en nog 3 visolie caps.
Water zit ik nu al op 3L, denk dat ik voor het slapen nog wel een halve liter erbij pak.

Erg tevreden met hoe dit eruit ziet. Doel is om dit voor nu op deze manier vast te houden. Water is wel een stuk meer dan dat ik normaal drink en ben heel de dag naar de wc aan het gaan voor m'n gevoel, maar ja, that's the life.

IMG_20210517_170720[1].jpg

S'ochtends direct na het wakker worden, voor het hardlopen:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats
Foam rollen van lats, spinal erectors, traps & neck

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
1621275743905.png

Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
1621275791587.png

Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
1621275863724.png


Edit: Achteraf gezien was beetje een matige stretch sessie

Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.
Qua mindfulness zo 30 min mediteren. Ik wilde eigenlijk s'ochtends ook nog een korte ronde doen, en had eigenlijk ook graag ergens in de middag buiten even een rondje gelopen. Maar ja, dat nemen we dan maar mee voor morgen he.

Edit: Uiteindelijk is de meditatie 10 min geworden

Nog niks interessants gevonden hier.
 
Laatst bewerkt:
In.

lijkt wel of je ziek weinig eiwit eet man
 
In.

lijkt wel of je ziek weinig eiwit eet man
Welkom! Wat je zegt klopt inderdaad wel. Ik denk dat ik überhaupt vrij weinig eet voor mijn lichaamsgewicht. Goed opgemerkt wel, ik ga eens kijken naar wat manieren om dit iets op te krikken. Gaat waarschijnlijk vlees en/of noten worden, wellicht wat eieren, maar merk dat ik daar soms buikpijn van krijg, dus wordt niet veel daarvan. Vloeibare eiwitten ga ik waarschijnlijk niet doen.
 
Laatst bewerkt:
*lees mee*
Succes.

Slaap is vaak iets wat onderschat wordt.
Ben zelf van mening (en ervaring) dat slechte slaap grote invloed heeft op herstel en op algehele rust vinden en ook op mentaal vlak.
Hoe ben je beginnen met meditatie? Gewoon benieuwd omdat ik er zelf ook wat mee zou willen maar de rust er niet voor vind.

Is er een reden dat je weinig vlees eet? Of gewoon toeval?

Is zuivel nog een optie voor eiwitten?
Wat kaas bij de pasta, of huttenkase door pasta oid? Is het iig niet vloeibaar.

Mogelijk wat plantaardige eiwitten erbij? Stamppot kan je een deel aardappel vervangen met witte bonen. Proef je niet eens zo erg.
Of pasta met champignons en paddenstoelen oid.
 
*lees mee*
Succes.

Slaap is vaak iets wat onderschat wordt.
Ben zelf van mening (en ervaring) dat slechte slaap grote invloed heeft op herstel en op algehele rust vinden en ook op mentaal vlak.
Hoe ben je beginnen met meditatie? Gewoon benieuwd omdat ik er zelf ook wat mee zou willen maar de rust er niet voor vind.

Is er een reden dat je weinig vlees eet? Of gewoon toeval?

Is zuivel nog een optie voor eiwitten?
Wat kaas bij de pasta, of huttenkase door pasta oid? Is het iig niet vloeibaar.

Mogelijk wat plantaardige eiwitten erbij? Stamppot kan je een deel aardappel vervangen met witte bonen. Proef je niet eens zo erg.
Of pasta met champignons en paddenstoelen oid.
Bedankt en welkom!
Qua slaap ben ik het echt 100% met je eens! Wat ik aan mezelf merk is dat ritme een groot effect heeft op de kwaliteit van mijn slaap, dus het doel is om dat te stabiliseren.
Qua meditatie ben ik begonnen met erover te lezen en het te proberen. Kostte wat tijd om los te laten, en nog steeds vind ik dat soms lastig op sommige dagen. Het is net als trainen eigenlijk, in het begin lijkt het nergens op en heb je geen idee wat je aan het doen bent, maar met ervaring gaat het steeds beter. Wat ik heel sterk zou aanraden is de serie "Headspace guide to meditation" op Netflix. Deze is echt perfect voor beginners omdat deze hele duidelijke uitleg geeft over vrijwel alle aspecten. En elke aflevering eindigt met een korte begeleide meditatie.
Qua voeding lijkt het inderdaad of er weinig vlees bij zit, maar ik denk dat ik per dag gemiddeld 500g vlees naar binnen werk. Kaas, bonen en paddenstoelen zijn zeker opties die ik mee ga nemen!
 
Slaap en regelmaat is echt belangrijk. Ook als je "gewend" bent echt te slapen is regelmaat belangrijk. Zelfde tijden naar bed en opstaan.

Gezien mijn (niet) slaap patroon wil ik me meer verdiepen in meditatie. Helaas geen Netflix :( nog andere tips? Internet/boeken?

Ben benieuwd qua voeding. :)
 
Slaap en regelmaat is echt belangrijk. Ook als je "gewend" bent echt te slapen is regelmaat belangrijk. Zelfde tijden naar bed en opstaan.

Gezien mijn (niet) slaap patroon wil ik me meer verdiepen in meditatie. Helaas geen Netflix :( nog andere tips? Internet/boeken?

Ben benieuwd qua voeding. :)
Hmmm, dat maakt het wat lastiger. Wat ik zelf vaak doe, is Netflix aanzetten, en dan paar dagen later weer uitzetten. Dan heb je 30 dagen Netflix voor een tientje, en daarna stopt je abonnement. Niet ideaal uiteraard, maar wellicht een optie. Verder een wellicht controversiële optie, maar op YouTube heeft Julien Blanc een paar goede begeleide meditaties, maar die zijn gericht op los laten opgekropte zaken uit het verleden, en niet zo zeer op innerlijke rust vinden. Uiteraard ook erg interessant als je dat zoekt. Daarnaast is zijn video "The happiness manifesto" ook een van de beste video's die ik ooit gezien heb. Verder het boek van Eckhart Tolle "A new earth" is interessant, maar een beetje te 'spiritueel' voor mijn smaak. Maar verder heb ik niet een andere goede bron die ik zelf ook gebruikt heb.
 
Thanks voor de info. :)
Netflix is niet echt een optie. O.a kosten en geen smart tv oid
Maar ik zal eens kijken naar de andere dingen die je noemt. T gaat mij echt om innerlijke rust vinden.
 
In & succes!
 
Thanks voor de info. :)
Netflix is niet echt een optie. O.a kosten en geen smart tv oid
Maar ik zal eens kijken naar de andere dingen die je noemt. T gaat mij echt om innerlijke rust vinden.
Geen probleem en veel succes! Veel van de positieve dingen die ze over meditatie zeggen kan ik zeker beamen, het kost wel wat tijd, oefening en frustratie om er te komen, vooral in het begin.
Welkom & thanks!
 
2021-05-18

Ochtend bodyweight: Vergeten te wegen, maar verwacht niet dat ik opeens veel veranderd ben tov gisteren.

Vandaag complete rust gepakt betreft trainen.

In bed liggen tussen 23.50 en 9.40, dus 9 en half uur. Wederom erg lang. Dit keer kwam het doordat ik tot 2u s'nachts nog wakker lag. Gewoon weer wennen aan het ritme, zal over een week wel weer prima zitten. Ik geef het een 4/10.

12.00: 500g bakje druiven.
14.45: Spaghetti van gisteren, met extra kaas. Ook 100g noten mix, 3 caps visolie en 5g creatine.
17.00: Aardappels met spinazie en asperges, en wat vlees.
19:00: 100g noten mix
21:30: Zo nog spaghetti van gisteren, met extra kaas. Ook 3 caps visolie.
Water zit ik nu op 2.5L, die laatste halve liter voor het slapen nog wegwerken. Wellicht too much information, maar ik merk dat m'n urine gedurende de dag nu bijna compleet transparant is, wat zou duiden op overhydratie. Ook ben ik vandaag al bijna 10x naar de wc gegaan. Wat ik ergens een beetje vreemd vind, want 3L is voor m'n gevoel niet heel gek veel water, en ik eet ernaast ook voldoende zout. Is dit normaal en/of moet m'n lichaam wennen, of moet ik me zorgen maken?

IMG_20210518_211910[1].jpg
Zeker niet de gezondste, maar echt 10/10 qua smaak!

S'ochtends direct na het wakker worden:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats
Foam rollen van front delts, biceps, triceps & onderarmen

Zo meteen nog:
Shoulder rotation stretch
1621365749837.png

Front rack mobility stretch (maar dan met bezem)
https://www.catalystathletics.com/video/1438/Clean-Rack-Position-Stretch/
Underarm stretch
https://www.catalystathletics.com/video/1427/Underarm-Stretch-For-Snatch-Clean-Jerk-Mobility/

Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.

Qua mindfulness vandaag een hele lange wandeling gemaakt, zeker wel een paar km, minimaal een uur. Wilde eigenlijk maar 10 min lopen, maar zonnetje scheen en bleef maar doorlopen. Zo nog 30 min mediteren.

Edit: uiteindelijk geskipt, moet hier echt minder luie draak op worden.

Nog niks interessants gevonden hier.
 
Laatst bewerkt:
2021-05-19

Ochtend bodyweight: Weer vergeten hahaha!

Man man man, wat is het toch weer verdomd fantastisch om naar de sportschool te kunnen! M'n benen voelen nu al alsof ze 300kg per stuk wegen, maar wat is het toch heerlijk om eindelijk weer eens met fatsoenlijk materieel te trainen!
Merkte dat mijn volume capaciteit nu echter wel echt om te huilen is, dus alles viel rete zwaar, maar dat had ik ergens ook wel verwacht. Omdat het zo zwaar was, was het gros van de training meer op survival mode. Met oog op techniek dus een hele slechte training eigenlijk. Morgen wil ik dit beter doen.
Iets anders wat ik opmerkte is dat ik na de training opeens allemaal vlekken in m'n zicht kreeg. Maar na het avond eten was het weer als voorheen. Ik denk (of beter gezegd, Google denkt) dat het aan een lage suikerspiegel ligt, dus volgende training neem ik wat druiven mee tijdens het trainen.

High hang snatch (Achteraf gezien had dit high hang power snatch moeten zijn, maar goed)
2x2 50kg
5x2 70kg

Snatch
1x3 70kg
1x3 97,5kg
5x3 105kg Denk dat ik hier een derde van de beurten gemist heb door technische fouten, dus dat is iets om aan te werken.

Deficit snatch pull (Op 15kg bumper plates)
4x5 125kg Rete zwaar na die snatches.

Segment Snatch deadlift (Gepauzeerd net van de grond en bij de knie)
3x3 105kg Heb deze erg onderschat, hadden langere pauzes mogen zijn en beter op de juiste plaats gepauzeerd. Waarschijnlijk vermoeiing van de oefeningen ervoor.

Highbar squat
1x8 60kg
1x8 100kg
1x8 120kg
3x6 140kg Had eigenlijk 4x8 moeten zijn, een gewicht wat ik voorheen prima aan kon, maar het was echt op. Had ze er nog goor uit kunnen halen, maar dat was het niet waard vond ik.

Jump squat
4x5 40kg Nooit gedaan, grappige oefening

Deadbug
4x5 bodyweight. Beide kanten 1x zakken tel ik overigens als 1 rep.

In bed liggen tussen 23.50 en 9.00, dus iets meer dan 9 uur. Ik merk wel dat het al beter gaat. Lag gisteren nog steeds wel tot 1u wakker, maar dat is al een uur minder dan gisteren. Ook maar 2x wakker geworden. Dus mooie progressie als je het mij vraagt! Vond deze nacht een 5/10.

10.30: 2 appels met kaneel + 1 banaan
12.30: Spaghetti van eergisteren, met extra kaas. Ook 3 caps visolie en 5g creatine.
17.00: Noodles met vis en groente.
Edit: 21:00: Eieren met spek lapjes en champignons en scheutje mayo en 2 broodjes met boter. Ook 3 caps visolie.
Water zit ik nu op 2.5L, die laatste halve liter voor het slapen nog wegwerken.

IMG_20210519_171053[1].jpg
Ziet er niet 3 Michelin sterren uit, maar smaakt wel top!

IMG_20210519_210117.jpg

S'ochtends direct na het wakker worden:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
1621443166869.png
1621443205910.png

Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.

Qua mindfulness vandaag 30 min gemediteerd. Voor het slapen gaan wil ik ook een 15min sessie doen. Niet gelopen, want regen, hopelijk morgen beter weer.

Nog niks interessants gevonden hier.
 
Laatst bewerkt:
2021-05-20

Ochtend bodyweight: Morgen weer een poging.

Jeetje, kapot veel spierpijn van gisteren, was bijna niet te doen allemaal, maar we zijn er doorheen. Kijk alleen niet echt uit naar de leg day van morgen, als de spierpijn zo doorgaat, maar goed. Weightlifter life he.
Veel meer m'n focus op techniek gelegd, en dat ging ook een heel stuk beter al! Wellicht omdat het soort van UB dag was en de inspanning wat lager was, maar toch wel tevreden mee. Ook druiven mee genomen tijdens trainen. Hielp erg goed, maar eet nooit tijdens trainen, dus was wel beetje wennen.

Dip&drive
2x2 70kg
1x2 110kg
5x2 140kg Wennen weer aan dit gewicht, maar ging met de set beter, dus mooi!

Jerk from rack
2x3 70kg
1x3 90kg
1x3 105kg
1x3 112.5kg
4x2 112.5kg Kreeg m'n balans steeds niet goed op die laatste en viel die op de grond. Denk dat het wederom vermoeidheid is, en dus weer gewoon wennen, komt goed.

Power clean
2x3 70kg Pfff, die benen zaten wel vast
1x3 90kg Hier ondertussen al wat losser gelukkig
5x3 97.5kg Goed te doen, nice.

Push press
5x4 80kg Heel vreemd, maar echt elke set verloor ik m'n balans en spanning na de 4de. Moest eigenlijk 5x5 zijn, maar gewicht ging wel makkelijk omhoog verder.

Incline bench press
4x8 70kg Denk dat ik deze al jaren niet meer gedaan heb, dus was erg onwennig.

In bed liggen tussen 0.00 en 8.15. Dus net iets meer dan 8u. Stuk korter dan voorheen. Geen idee waarom, want lag weer tot 1u wakker. Maar goed, was niet heel moe overdag, dus op zich prima. Al met al geef ik afgelopen nacht een 5/10.

10.30: 200g aardbeien + 2 bananen
13.00: Aardappels met spinazie, vlees en asperges van eergisteren. Ook 5g creatine. Was visolie vergeten.
Tijdens trainen: 250g druiven.
17.00: Aardappels met kipschnitzel, bloemkool en want andere groenten
21:00: zo nog noodles met vis en groente van gisteren, en 3 visolie caps.
Water zit ik nu op maar op 1,5L, dus moet even door tanken om de 3L te halen voor het einde van de dag.

IMG_20210520_165827.jpg

S'ochtends direct na het wakker worden, voor het hardlopen:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats (deze waren echt rete zwaar na die training van gisteren hahaha!)
Foam rollen van lats, spinal erectors, traps & neck

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
Bekijk bijlage 527962
Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
Bekijk bijlage 527963
Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
Bekijk bijlage 527964

Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.

Qua mindfulness wil ik zo nog even 30 min mediteren. Vandaag ook nog bijna 2u met een vriend door de bossen gelopen, gewoon rustig aan. Telt eigenlijk niet echt als mindfulness, maar vond het wel noemenswaardig.

Nog niks interessants gevonden hier.
 
2021-05-21

Ochtend bodyweight: Nope niet gelukt, wellicht morgen weer.

Vandaag complete rust gepakt betreft trainen. Eigenlijk stond er in het schema weer een leg day, maar ik weet dat als ik dat nu weer ging doen, ik helemaal kapot zou gaan, en niet op de goede manier. Ik heb het schema voor deze week aangepast, de heavy day aan het einde is komen vervallen. Volgende training zondag wordt de leg day die vandaag gepland stond. Hopen dat ik dan afdoende hersteld ben.

In bed liggen tussen 0.20 en 8.40, dus iets meer dan 8u. Iets later naar bed dan het plan was, maar ik kwam snel in slaap, dus zou eigenlijk top geweest moeten zijn. Maar toch heel de dag vermoeid. Wellicht omdat m'n lichaam zoveel aan het herstellen is van de trainingen. Ik geef het een 4/10.

12.00: Aardappels met vlees en bloemkool. Ook 3 caps visolie en 5g creatine.
14.45: 100g noten mix, een half worstenbroodje, 2 krentenbollen met boter en 2 bananen.
17.00: Vrijdag friet & snacks dag.
20:30: Zo nog 3 eieren met spek en champignons, en 2 broodjes met boter. Ook nog 3 caps vis olie
Water zit ik nu op 1.5L. De 3L ga ik vandaag hoogstwaarschijnlijk niet halen, want morgen vroeg op om te coachen bij het NK Powerlifting.

Bekijk bijlage 528055
Zeker niet de gezondste, maar echt 10/10 qua smaak!


Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.

Qua mindfulness zo nog 30 min mediteren. Helaas wederom heel de dag regen, dus lekker wandeling zat er niet echt in.

Nog niks interessants gevonden hier.
 
Rust is ook een keer goed :)
Veel plezier en succes morgen bij t NK.
 
Rust is ook een keer goed :)
Veel plezier en succes morgen bij t NK.
Thanks! Coaching op het NK was enorm goed gegaan, echt enorm tevreden met hoe ze het gedaan heeft!
Rust is nog steeds iets wat ik te weinig doe, want het voelt als achteruitgang, terwijl ik logisch juist wet dat het progressie is. Lastig dubio.
 
Super dat t NK zo goed is gegaan. Geen idee hoe en wat maar hoop dat ze een mooie plek heeft behaald. :)

Echt fysieke rust nemen is enorm lastig. Met mediteren en wandelen neem je ook soort van rust maar echt fysiek een keer niets doen is lastig. Zo te horen ben je ook geen stilzitter. Misschien een keer een boek lezen? Dan moet je wel stil zitten ;)
 
Hoi Alex, ik lees dit nu pas...maar ook in!!

Heb je het 1e boek van Eckart gelezen "De kracht van het Nu" Zeker een aanrader als 1e boek (ook zijn 1e boek)
 
2021-05-22

Ochtend bodyweight: Nope, morgen weer een keertje proberen.

Vandaag weer complete rust. Spierpijn is verrassend genoeg nog steeds een flinke 8.5/10. Hoop dat het morgen wat beter is, want anders gaat het een hele pittige training worden.

In bed liggen tussen 0.10 en 6.00. Was te wakker, dus pas laat in bed, ondanks dat ik wist dat ik de volgende dag vroeg op moest. Uiteindelijk nog steeds tot 2u wakker gelegen. En het beetje slaap dat ik mee heb gepakt was heel onrustig. Het is dat de wedstrijd adrenaline mij wakker heeft gehouden, want ik ben nu echt compleet aan het in kakken. Maar ja, als ik nu ga slapen is m'n ritme weer verrot, dus even door strijden. Deze nacht was een hele matige 1/10.

8.00: 250g druiven
13.30: Aardappels met vlees en bloemkool.
17.00: Aardappels met vlees, champignons en groente.
21:00: Aardappels met vlees & champignons. Ook 3 caps visolie en 5g creatine.
Water zit ik nu net over de 2L. Niet echt bijgehouden vandaag hoeveel ik gedronken heb, maar ik pak nog een litertje en dan zal het wel goed zitten.

S'ochtends direct na het wakker worden:
Niet meer aan toe gekomen.

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
Bekijk bijlage 528136Bekijk bijlage 528137
Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel is er weinig te doen op dit moment. Sauna in m'n gym blijft dicht helaas met deze opening stap.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen. Al ben ik bang dat als ik dat doe, ik ter plekke in slaap val.

Nog niks interessants gevonden hier.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven