XXL Nutrition

Snuff's Sunday Binge (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die basis verlies je weer wanneer je of gaat, dacht je nu werkelijk nog wat over te houden na jarenlang niet meer te hebben gekuurd of getraind?
Moest het ff opzoeken.
Als je traint maakt je lichaam, myonuclei aan in de spier.
Die myonuclei raak je nooit (neem bv een periode van 20 jaar ) meer kwijt.
Daar heb jij nu echt wel voordeel van.
Check Jeff Nipard, how to use muscle memory of Atlean X muscle memory explained.
Daarnaast zullen jouw pezen en aanhechting ook sterker geworden zijn van je eerdere, niet natuurlijke, trainingsarbeid. Dat zal je nu beschermen tegen overbelasting van de pezen en aanhechtingen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Moest het ff opzoeken.
Als je traint maakt je lichaam, myonuclei aan in de spier.
Die myonuclei raak je nooit (neem bv een periode van 20 jaar ) meer kwijt.
Daar heb jij nu echt wel voordeel van.
Check Jeff Nipard, how to use muscle memory of Atlean X muscle memory explained.
Daarnaast zullen jouw pezen en aanhechting ook sterker geworden zijn van je eerdere, niet natuurlijke, trainingsarbeid. Dat zal je nu beschermen tegen overbelasting van de pezen en aanhechtingen.
Je praat echt onzin man. Ik heb niets overgehouden van mijn kuurverleden, niks nada noppes! En je pezen, aanhechtingen, gewrichten, spieren zullen weer helemaal moeten wennen aan gewichtstraining wanneer je langere tijd gestopt ben.
 
Binge day was trouwens over de 10000 kcal, still as lean as ever. 👍
 
Gefeliciteerd. Als je cut op 2500 kcal per dag (en ik voor het gemak even reken met een deficit van 500 kcal) dan heb je dus in één dag 7500:500 = 15 dagen cutten ongedaan gemaakt
 
Gefeliciteerd. Als je cut op 2500 kcal per dag (en ik voor het gemak even reken met een deficit van 500 kcal) dan heb je dus in één dag 7500:500 = 15 dagen cutten ongedaan gemaakt
Maak gewoon progressie ondanks de cheat.
 
14 da
mooi

ik heb even gebeld met de 19e eeuw om door te geven dat de wetten van de thermodynamica voor jou niet gelden
14 dagen teniet is zwaar overdreven. Mijn lichaam zal een dag of drie nodig hebben om de bloat te lozen, that's it, vanaf dat punt gewoon weer resultaat boeken.
 
14 da
14 dagen teniet is zwaar overdreven. Mijn lichaam zal een dag of drie nodig hebben om de bloat te lozen, that's it, vanaf dat punt gewoon weer resultaat boeken.
Je schijt dus zeker 5000kcal ongebruikt weer uit?
 
De calorieën zitten hem toch niet in de bloat bloke
 
14 da
14 dagen teniet is zwaar overdreven. Mijn lichaam zal een dag of drie nodig hebben om de bloat te lozen, that's it, vanaf dat punt gewoon weer resultaat boeken.
hoezo overdreven
gaat toch niet om de bloat
gaat om de energiebalans
het is een simpele rekensom toch

andere invalshoek:
als je de hele week steady 3000 kcal had gegeten was je uitgekomen op 21000 kcal voor de gehele week
nu eet je in je 'cut' 2500x6+10000 = 25000 kcal
Oftewel, je hebt over een hele week heen ruim boven onderhoud gegeten
 
Is verder prima allemaal hoor, als jij dat leuk vindt

Maar wel goed om dit er even bij te zeggen in de voeding subsectie van dit forum, lijkt mij

Er lezen hier misschien nogal wat mensen mee

Voor je het weet zitten we weer in de jaren negentig van de vorige eeuw waarin iedereen 'super strict' de hele week rijst met broccoli en gekookte kip eet, en op zondag alles vreet wat los en vast zit om daarmee de volledige voorgaande week ongedaan te maken
 
Volgens mij is dit gewoon een troll.

Zelfs die gargamel is niet dom genoeg om dit op deze manier te doen.
 
in dat geval lijkt het me goed om dit topic naar de humor en geouwehoer sectie te verplaatsen @mods
 
Ik doe niet aan rekensommetjes, of theorieen, ik kijk hoe mijn lichaam reageert, en dat gaat prima.
 
Tuurlijk ben je nog zo lean als hiervoor en boek je weer progressie. De progressie gaat alleen 15 dagen langer duren. Net als dat je niet zo lean bent geworden in 15 dagen cutten, ben je nu niet in 1 binge moddervet.
2500 kcal, zit nog steeds in een cut dieet wat mij heel erg goed af gaat.
Als het al voelt als 'nog steeds', waarom zou je dit willen verlengen?
Dan komt ook nog de vraag op, bij hoeveel van de gegeten maaltijden heb je echt genoten? En bij hoeveel van het volume per maaltijd?

Als jij het prima vindt, wij kunnen je niet tegenhouden. En gaan het ook zeker niet voor je doen. Ze proberen je in het topic wel heel waardevol te waarschuwen voor bepaalde signalen die heel veel sporters hebben. Fitness is de enige sport waar het blijkbaar normaal lijkt te zijn om een dag te vreten met alle risico's tot een verstoorde relatie tot voeding, progessieverneuking en lange termijn. Wil je over 25 jaar ook nog steeds een cut-fase hanteren waarin je niets meer mag eten waar je van houdt? Of zijn dit de prime-jaren waarin je kan beuken in een gym, sneller herstellen, minimaal blessures oplopen en een patroon bouwen waarin je voor jezelf de juiste keuzes maakt.
 
Ik begrijp dat 10000 junk kcal naar binnen werken natuurlijk wel impact op progressie heeft en dat het wat langer duurt eer ik bij mijn einddoel aan kom. Maar ik ben het gewoon 2500 kcal per dag te eten en geniet van elke maaltijd al zijn de maaltijden elke dag hetzelfde. Een cheat houd mij sane en geeft mij een wekelijks streven. Ik kijk altijd uit naar zondag. De cheat dag was pure uitzondering, heb altijd een cheatmeal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven