XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ja dat kan wel zo zijn, maar stel als ik Thomas zou vragen hoe ik net zo grote guns kan krijgen als hij, dan is er toch een fundamenteel verschil in hoe wij kijken naar deze kwestie, hij zou mij kunnen zeggen dat het mij nooit zou lukken als natty.
    Thomas zou je denk ik zeggen dat stap 1 is niet te trainen als een wijf.
     
    Neen, in de gym waar ik train zitten meer mensen als RonnReeves waar ik dus eerder advies aan zou vragen dan bijvoorbeeld th0maz, het advies wat Thomas mij zou geven heb ik vrij weinig aan omdat het niet aansluit op wat ik doe. Het zou toch raar zijn als je dingen aanneemt van iemand die kuurt terwijl jij het zelf niet doet.
    Nee, th0maz vertelt je de waarheid en dat strookt niet met wat je wilt horen. Dat is heel wat anders.

    Wat voor een naturel werkt, werkt ook enhanced. En andersom. Nee, je biceps zullen niet zo groot worden maar de weg er naartoe is wel hetzelfde. Of doen enhanced mensen een magische soort bicep curl? Nee, toch?

    Je stelt ook simpelweg de verkeerde vraag.

    “Hoe worden mijn biceps groter” is een hele andere vraag als aan een kuurder vragen “hoe worden mijn biceps zo groot als de jouwe”.
     
    “Hoe worden mijn biceps groter” is een hele andere vraag als aan een kuurder vragen “hoe worden mijn biceps zo groot als de jouwe”.
    Je hebt gelijk, maar hier komt het volgende. Die vraag kan je bij wijze van spreke dan toch aan iedereen stellen waar je bij ziet dat die traint, zelfs aan een vrouw met ontwikkelde biceps, op voorgaande pagina’s worden er voorbeelden gegeven in de trant van van hoe breder/groter iemand erbij loopt, hoe meer waardevol zijn advies zou kunnen zijn.
     
    Ik zou eerder een cable flye doen of een weerstandsband aan de dumbells flye toevoegen
    Eens, cable vind ik ook fijner en voordeel is dat de weerstand/spanning constant blijft (en niet bepaald wordt door de hoek t.o.v. de grond en richting van de zwaartekracht) wat Arnold ook zegt verandert daar niets aan.
     
    de weerstand/spanning constant blijft (en niet bepaald wordt door de hoek t.o.v. de grond en richting van de zwaartekracht) wat Arnold ook zegt verandert daar niets aan.
    Precies dit inderdaad
     
    Ongeacht aan wie je advies vraagt... Je kijkt na 2 weken toch altijd even terug, of het je iets goeds brengt? 🤷🏻‍♀️
     
    Het boeit niet zo veel wie het zegt, maar het gaat erom wat iemand zegt. Gewoon met gezond boeren verstand luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dit door je bullshitfilter laten gaan. Meestal merk je al gauw genoeg of iemand onzin loopt uit te kramen of iets zinnigs zegt. En anders vraag je gewoon even door naar het hoe en waarom en dan merk je al gauw genoeg of iemand loopt te zwetsen of z'n punten gedegen kan onderbouwen.
     
    Het boeit niet zo veel wie het zegt, maar het gaat erom wat iemand zegt. Gewoon met gezond boeren verstand luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dit door je bullshitfilter laten gaan. Meestal merk je al gauw genoeg of iemand onzin loopt uit te kramen of iets zinnigs zegt. En anders vraag je gewoon even door naar het hoe en waarom en dan merk je al gauw genoeg of iemand loopt te zwetsen of z'n punten gedegen kan onderbouwen.
    En wat zegt jouw bullshitfilter over het squatten met kneewraps in een smith machine? :thinking:
     
    En wat zegt jouw bullshitfilter over het squatten met kneewraps in een smith machine? :thinking:
    Squatten in de Smith machine denk ik dat an sich niets mis mee is wanneer je dit bijvoorbeeld doet om de focus op quads of hams te leggen door een bepaalde voetpositie aan te nemen. Echter zie ik het als aanvullende oefening en zal het voor mij nooit de basisoefening zijn waarmee ik een beentraining begin.

    Kneewraps heb ik geen kennis van en ervaring mee dus ga ik geen uitspraken over doen. Daarover zou ik geneigd zijn naar de adviezen van een goeie PL-coach zoals tymboo of Beowulf te luisteren en niet zo gauw naar wat een bb'er zegt. Als het pijn wegneemt/voorkomt, prima, maar dan zou ik toch naar een fysio of sportarts gaan om te laten onderzoeken wat de oorzaak van die pijn is. Als blijkt dat pezen, aanhechtingen, ligamenten het niet kunnen bijbenen zou ik advies vragen met welke oefeningen ik deze sterker kan maken. Verder zou ik mijn squatform laten beoordelen om te kijken of ik deze kan verbeteren, wederom bij voorkeur door een PL-coach waar ik vertrouwen in heb.
     
    Volgens het gros van de DBBers kan je dus beter aan een zwerver om advies vragen hoe je rijk moet worden dan aan een multimiljonair.
    Hoe komt bij jou multimiljardair Jack Ma bijv. over:
     
    Ongeacht aan wie je advies vraagt... Je kijkt na 2 weken toch altijd even terug, of het je iets goeds brengt? 🤷🏻‍♀️
    Beetje kort termijn niet voor blessurepreventie? :trollface:
     
    De beste trainers zijn niet de beste atleten.
    Fysiek zegt echt absoluut niets over kennis
    Dumbell fly is een kutoefening als je de keuze hebt om kabels te gebruiken
    Fysiek is wel een visitekaartje als je de kennis wil verkopen.
     
    Je hebt gelijk, maar hier komt het volgende. Die vraag kan je bij wijze van spreke dan toch aan iedereen stellen waar je bij ziet dat die traint, zelfs aan een vrouw met ontwikkelde biceps, op voorgaande pagina’s worden er voorbeelden gegeven in de trant van van hoe breder/groter iemand erbij loopt, hoe meer waardevol zijn advies zou kunnen zijn.
    Het is eigenlijk ook een ongelooflijk simpele vraag die je stelt. Hoe krijg ik grotere biceps? Door biceps oefeningen te doen.

    En voordat de smartasses komen: ja, een kcal surplus lijkt me ook handig.

    Dit is zo’n voor de hand liggend antwoord waar iedereen het juiste antwoord op kan geven. Hoe gedetailleerder je vraag is, hoe minder mensen een juist antwoord zullen/kunnen geven.
     
    Het is eigenlijk ook een ongelooflijk simpele vraag die je stelt. Hoe krijg ik grotere biceps? Door biceps oefeningen te doen.

    En voordat de smartasses komen: ja, een kcal surplus lijkt me ook handig.

    Dit is zo’n voor de hand liggend antwoord waar iedereen het juiste antwoord op kan geven. Hoe gedetailleerder je vraag is, hoe minder mensen een juist antwoord zullen/kunnen geven.

    Waarom ga je nog serieus in op die kerel. Als je zijn posts zo af en toe leest kan je niks anders dan concluderen dat die gast in een inrichting zit :o
     
    Galen je kan je boeken beter door iemand anders laten verkopen :trollface:
    Ik weet dat je het grappend bedoelt, maar zonder twijfel zouden mijn boeken veel beter hebben verkocht als ik 20 kg meer spier had :roflol:
     
    Ik weet dat je het grappend bedoelt, maar zonder twijfel zouden mijn boeken veel beter hebben verkocht als ik 20 kg meer spier had

    :roflol:


    Het leest nou ook niet heel makkelijk weg en ik denk dat 95% van de kuurders het ook geen zak interesseert
     
    Back
    Naar boven