MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (50 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Waarom ga je nog serieus in op die kerel. Als je zijn posts zo af en toe leest kan je niks anders dan concluderen dat die gast in een inrichting zit :o
    Normaal is cliché, ik ben ook een beetje getikt, ik wil gewoon Bruce Willis frontline action die hard style knallen in de gym.
     
    Het leest nou ook niet heel makkelijk weg en ik denk dat 95% van de kuurders het ook geen zak interesseert
    Over dat eerste valt natuurlijk niet te twisten. Wel is het zo dat sinds ik m'n Engelstalige boek heb geschreven ik redelijk veel e-mails krijg met consultaanvragen/vragen. Met vlagen krijg ik die dagelijks. Van het overgrote merendeel van de vragen staat het antwoord vrij letterlijk in m'n boek, dus ik denk eerlijk gezegd wel dat het ze interesseert. En het zou ze ook moeten interesseren, er staan nu eenmaal veel dingen in die ingrijpen op de schade van kuren minimaliseren, dan wel in elk geval informeren erover. En als je kuurt lijkt het me meer dan terecht dat je wat geeft om je gezondheid.
     
    Neen, in de gym waar ik train zitten meer mensen als RonnReeves waar ik dus eerder advies aan zou vragen dan bijvoorbeeld th0maz, het advies wat Thomas mij zou geven heb ik vrij weinig aan omdat het niet aansluit op wat ik doe. Het zou toch raar zijn als je dingen aanneemt van iemand die kuurt terwijl jij het zelf niet doet.
    Mijn advies zou dan zijn... train als Thomas of als Camelus of Spambot of Wovano of .... in elk geval harder dan je nu doet.
    Naturel of ondersteund het blijft hard werken. En voeding.
    Ook AAS is zwaar overrated hier.
    AAS kan niets doen als jij niets doet.
    Onderzoeken met betrekking tot spiergroei in combinatie met krachttraining is zwaar overrated.
    Full ROM idem.
    Het elke training zwaarder trainen is juist underrated. En daarbij zo nu en dan tijd nemen om te herstellen, deload op welke manier dan ook.

    Maar dit wisten sommigen in de jaren 70 ook al.
    Waarom ziet niet iedereen die nu traint er beter uit dan 30jaar geleden?
     
    Over dat eerste valt natuurlijk niet te twisten. Wel is het zo dat sinds ik m'n Engelstalige boek heb geschreven ik redelijk veel e-mails krijg met consultaanvragen/vragen. Met vlagen krijg ik die dagelijks. Van het overgrote merendeel van de vragen staat het antwoord vrij letterlijk in m'n boek, dus ik denk eerlijk gezegd wel dat het ze interesseert. En het zou ze ook moeten interesseren, er staan nu eenmaal veel dingen in die ingrijpen op de schade van kuren minimaliseren, dan wel in elk geval informeren erover. En als je kuurt lijkt het me meer dan terecht dat je wat geeft om je gezondheid.

    Denk als je een mini e-bookje maakt in jip en janneke taal over aas en gezondheid etc het een veel breder publiek aanspreekt.
    En dan begrijpen we het ook 😋
     
    Mijn advies zou dan zijn... train als Thomas of als Camelus of Spambot of Wovano of .... in elk geval harder dan je nu doet.
    Naturel of ondersteund het blijft hard werken. En voeding.
    Ook AAS is zwaar overrated hier.
    AAS kan niets doen als jij niets doet.
    Onderzoeken met betrekking tot spiergroei in combinatie met krachttraining is zwaar overrated.
    Full ROM idem.
    Het elke training zwaarder trainen is juist underrated. En daarbij zo nu en dan tijd nemen om te herstellen, deload op welke manier dan ook.

    Maar dit wisten sommigen in de jaren 70 ook al.
    Waarom ziet niet iedereen die nu traint er beter uit dan 30jaar geleden?
    Mijn mening is dat de mate waarin AAS het resultaat beïnvloedt underrated is hier.

    Denk als je een mini e-bookje maakt in jip en janneke taal over aas en gezondheid etc het een veel breder publiek aanspreekt.
    En dan begrijpen we het ook 😋
    Het verliest dan alleen de nuance die het, mijns inziens, een goed boek maakt. Ik schrijf redelijk uitvoerig omdat ik een eerlijk en gebalanceerd overzicht van wat er bekend is uit de wetenschappelijke literatuur wil schetsen. Problematisch hierbij is dat je studies niet één op één kunt overnemen, en studies nu eenmaal gebreken kennen. Er wordt mij weleens kwalijk genomen dat ik "blind" op studies vertrouw of teveel waarde hecht aan studies. Ik ben me er juist gedegen van bewust welke gebreken studies kennen en hoe moeilijk het kan zijn om die te vertalen naar de situatie van bijv. een kuurder. Om dat voldoende te erkennen voeg ik aardig wat nuance en kanttekeningen toe om mijn conclusies te onderbouwen, maar dat maakt het wel een stuk moeilijker om te lezen. Maar zonder die nuance en kanttekeningen is mijn content geen haar beter dan wat er aan broscience wordt verspreid. Vandaar dat ik voor deze wijze heb gekozen. Het valt dan goed te verifiëren wat ik beweer.
     
    Laatst bewerkt:
    Het boeit niet zo veel wie het zegt, maar het gaat erom wat iemand zegt. Gewoon met gezond boeren verstand luisteren naar wat iemand te zeggen heeft en dit door je bullshitfilter laten gaan. Meestal merk je al gauw genoeg of iemand onzin loopt uit te kramen of iets zinnigs zegt. En anders vraag je gewoon even door naar het hoe en waarom en dan merk je al gauw genoeg of iemand loopt te zwetsen of z'n punten gedegen kan onderbouwen.
    Je kan dat pas weten als je zelf ook de benodigde kennis hebt om dus te kunnen concluderen dat die persoon naast het net vist. Zo’n filter hoor je eerst te ontwikkelen lijkt mij, ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen kennis erop nahoudt maar er wel bepaalde richtlijnen worden gevolgd waarvan algemeen bekend is dat deze werken en hier een wetenschappelijk consensus over bestaat. Natuurlijk heb je ook het grijze gebied, mensen die van iedereen in deze branche wat opsteken.
     
    Je kan dat pas weten als je zelf ook de benodigde kennis hebt om dus te kunnen concluderen dat die persoon naast het net vist. Zo’n filter hoor je eerst te ontwikkelen lijkt mij, ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen kennis erop nahoudt maar er wel bepaalde richtlijnen worden gevolgd waarvan algemeen bekend is dat deze werken en hier een wetenschappelijk consensus over bestaat.
    Een stukje mensenkennis is vaak al voldoende.
     
    Dus ja jullie hebben gelijk ik zou ook wat van th0maz kunnen opsteken, daar kan ik niet omheen.
     
    ? Kun je dit motiveren?
    Jazeker. Je ziet in studies met relatief lage doseringen een forse toename van spiermassa en -kracht, op een relatief korte termijn: https://peterbond.org/post/how-well-do-anabolic-steroids-work

    Verder zie je in de praktijk gewoon een enorm verschil tussen de grootste kuurders en de grootste naturals. Anekdotisch, maar dat mag weinig waarde hebben, zie ik de mensen die ik heb begeleid simpelweg de meeste vooruitgang in een relatief korte tijd maken als zij beginnen met kuren, of als zij meer AAS gaan gebruiken. Aanpassingen van training en voeding hebben een relatief kleine effectgrootte in vergelijking daarmee (wat je trouwens ook terugziet in de literatuur).
     
    Verder zie je in de praktijk gewoon een enorm verschil tussen de grootste kuurders en de grootste naturals. Anekdotisch, maar dat mag weinig waarde hebben, zie ik de mensen die ik heb begeleid simpelweg de meeste vooruitgang in een relatief korte tijd als zij beginnen met kuren, of als zij meer AAS gaan gebruiken. Aanpassingen van training en voeding hebben een relatief kleine effectgrootte (wat je trouwens ook terugziet in de literatuur).
    Is er ook aantoonbaar verschil tussen een trainee die pakweg 5-10 jaar consistente training achter de rug heeft en pas dan begint met verstandig kuren, en een trainee die na 4 bro splits (6-18mnd) begint met flink te kuren?

    Ik heb dat idee namelijk van wel.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Is er ook aantoonbaar verschil tussen een trainee die pakweg 5 jaar consistente training achter de rug heeft en pas dan begint met verstandig kuren, en een trainee die na 4 bro splits (6-18mnd) begint met flink te kuren?
    Vanuit de literatuur niet (als in: is geen goede data over). Wel zie ik, in absolute zin, vergelijkbare massawinsten in beide situaties in hetzelfde bestek van tijd. Het belangrijkste verschil daarbij is dat het voor de trainee die al vergevorderd is eerder ophoudt dan bij die laatste. Maar, zeker de eerste 3 maanden, zie ik vergelijkbare progressie in absolute zin. Maar maak daarvan wat je wilt, want dat is mijn observatie en ik zou daar niet teveel waarde aan hechten verder. Ik zou heel benieuwd zijn naar een onderzoek in die richting.
     
    Ik zou heel benieuwd zijn naar een onderzoek in die richting.
    Ik ook. Heb namelijk het idee maar volgens mij is daar geen hard bewijs van idd.

    Toen ik richting de 190 close grip bench pakte werd mij weleens gezegd als je nu simpele kuur zou doen zou je echt sprongen gaan maken (dl en sq lagen in verhouding tov de cgbp). Als je net een jaar training achter de rug hebt zit je niet op de kracht level. Daar komt mijn idee vandaan. Met minder zware kuren kom je tot een level waar een ander die naturel minder arbeid heeft verricht wellicht zwaarder voor moet kuren, langer en bij stoppen sneller terugzakt.
     
    Ik ook. Heb namelijk het idee maar volgens mij is daar geen hard bewijs van idd.

    Toen ik richting de 190 close grip bench pakte werd mij weleens gezegd als je nu simpele kuur zou doen zou je echt sprongen gaan maken (dl en sq lagen in verhouding tov de cgbp). Als je net een jaar training achter de rug hebt zit je niet op de kracht level. Daar komt mijn idee vandaan. Met minder zware kuren kom je tot een level waar een ander die naturel minder arbeid heeft verricht wellicht zwaarder voor moet kuren, langer en bij stoppen sneller terugzakt.
    Mocht het waar zijn, dan vermoed ik dat het zoiets is dat als je als natural lang hebt getraind, je door trial & error verhoudingsgewijs beter hebt kunnen leren wat werkt voor je, dan wanneer je vroeg bent begonnen met kuren. Immers, als natural is het moeilijker om spiermassa te winnen, dus nadelige veranderingen zullen eerder limiterend zijn voor je progressie. Die kennis kun je dan mooi meenemen als je gaat kuren.
     
    Mocht het waar zijn, dan vermoed ik dat het zoiets is dat als je als natural lang hebt getraind, je door trial & error verhoudingsgewijs beter hebt kunnen leren wat werkt voor je, dan wanneer je vroeg bent begonnen met kuren. Immers, als natural is het moeilijker om spiermassa te winnen, dus nadelige veranderingen zullen eerder limiterend zijn voor je progressie. Die kennis kun je dan mooi meenemen als je gaat kuren.
    Met sneller herstel is er meer mogelijk (zelfs met minder doen). Meer volume, meer intensiteit, meer en meer. Ik denk als ik had willen kuren dat voor mijzelf daar met name grote winst had gelegen.
     
    1621781340244.png
     
    Back
    Naar boven