MuscleMeat

Nieuwe start na corona, ramadan en depri tijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat herken ik wel. Als je in ene meer gast eten krijg je meer trek. Je lijf heeft tekort gekregen een tijd lang. Dit gevoel trekt ook weer weg.
Probeer voor t slapen gaan eiwit met vet te combineren. Dit verzadigd en de vetten zorgen voor vertraagde opname. Bijvoorbeeld kwark net noten oid.

Probeer verder verzadigende voeding te nemen. Vezelrijk zoals havermout, volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkoren pasta en aardappel. Vooral aardappel kan je veel volume eten voor de kcal zeg maar.
Groente lekker toevoegen. Bij trek snoeptomaatjes, komkommer met dipsaus (tzaziki of kwark met beetje mayonaise en kruiden of ketchup.

Eet regelmatig.
Zijn eigenlijk logische dingen maar toch.
Hoop dat t wat helpt.
 
Nog minder... Dan heb je aan 125 gr eiwit al zat.

Hoeveel eet je nu?
Ik zou zeggen probeer 3000 kcal en kijk eens wat t doet met 1 a 2 weken

Tips
Havermout aanmaken met volle melk 250ml oid
Ochtend tussendoor wat nemen. Rijstwafels met pindakaas? Of boterham met pindakaas.
Lunch en diner kip halveren (of 125 gr) Neem sausje bij je eten. Pindasaus, curry, ketchup, sweet Chili (mijn verslaving). Neem eens gehakt ipv kip of een stuk zalm.
Zelf pak ik vaak 125 gr pasta (ongekookt) of dezelfde hoeveelheid rijst.
Middag tussendoor wat noten en evt die shake dan met volle melk.
Avond kwark halveren en een flinke hand noten/pinda's erbij of evt iets van choco pops oid.
Eet ook eens wat anders. Een pizza past qua kcal ook best als avondeten tot een 125 gr pasta met vlees oid
Denk voor tussendoor eenvoudig. Dus wat ik al zei. Krentebollen, wraps met roomkaas zalm (of kip).
Wil je perse warm met de lunch?
Brood volstaat ook prima. Is niets mis mee. Maak tosti en bak je aardappelen in de avond met een uitje en eventueel wat bacon. Kortom genoeg opties om wat minder eiwit te pakken en lekker te eten.
mooie vette koolvis of makreel is ook niet fout
 
mooie vette koolvis of makreel is ook niet fout
Koolvis is niet vet ;)
Ik had alleen zalm genoemd. Maar makreel, sardien, gerookte forel (niet heel vet maar toch wat), paling ( als je budget t toestaat en je het lust), haring etc zijn ook lekker. :)
 
Koolvis is niet vet ;)
Ik had alleen zalm genoemd. Maar makreel, sardien, gerookte forel (niet heel vet maar toch wat), paling ( als je budget t toestaat en je het lust), haring etc zijn ook lekker. :)
ik vind m vet , paling is niet te doen en hoe dan ook niet verantwoord
 
Wat is er mis met paling dan? ik vind paling heerlijk, kan t alleen niet betalen :D
ik vind m vet , paling is niet te doen en hoe dan ook niet verantwoord

Gerookte forel had ik deze week bij de lidl gekocht, superlekker!

kleine update: zit nog steeds op 60,5... Denk datik daar nu stabiel op ben. Laatste dagen zit ik rond de 2900 kcal/dag.
Merk door stage (vooral tot laat) de tussendoortjes er weleens tussenuit schieten.

Maakt t eigenlijk uit om laat in de avond (01.00) nog wat te eten? probeer daar nu kwark + pindakaas of + noten te eten.

Dag is nu meestal zo:
rond 11.00 - 11.15 ontbijt

rond 14.30 - 15.00 lunch

Avond heel wisselend afhankeijk van stage
 
Ik vind paling gruwelijk. Wordt er ziek van.
Maar imo niets mis mee. T zijn aaseters maar ja... zo is er met alles wel wat mis. Dan moet je groente en fruit ook maar laten liggen ivm bespuiten en vlees ook ivm mogelijke antibiotica... gewoon zo nu en dan is niets mis mee. Maar inderdaad duur.

Die forel is zalig. Nu 2 voor 3 euro. Vroeger hadden ze een knoflook variant. Die was veel lekkerder maar is eruit. :(

Tijd maakt op zich niet uit. Gaat om de kcal.
Maar een goede nachtrust is wel erg belangrijk dus zorg wel dat je genoeg slaapt.
 
Paling is haram, zijn lijketers.
 
Wat is er mis met paling dan? ik vind paling heerlijk, kan t alleen niet betalen :D


Gerookte forel had ik deze week bij de lidl gekocht, superlekker!

kleine update: zit nog steeds op 60,5... Denk datik daar nu stabiel op ben. Laatste dagen zit ik rond de 2900 kcal/dag.
Merk door stage (vooral tot laat) de tussendoortjes er weleens tussenuit schieten.

Maakt t eigenlijk uit om laat in de avond (01.00) nog wat te eten? probeer daar nu kwark + pindakaas of + noten te eten.

Dag is nu meestal zo:
rond 11.00 - 11.15 ontbijt

rond 14.30 - 15.00 lunch

Avond heel wisselend afhankeijk van stage
Paling heeft inmiddels bedreigde status in Nederland , dat is mijn bezwaar .meer niet
 
kleine update, deze week weer een meting gedaan in de gym. Spiermassa omhoog, vet% omlaag.
Gewicht is wel beetje hetzelfde (62 kilo).

Train 6-7 dagen per week PUSH (borst/schouders) PULL (rug/armen) benen
Meestal 3-4 setjes van 10-12 herhalingen.
Moet ik miss qua trainen wat aanpassen ? weet ook niet hoeeveel sets/herhalingen beste is.

Qua eten zit ik rond de 2900 kcal, strugle een beetje met de tijden. Is vanwege stage ook niet altijd even regelmatig.

Ontbijt - meestal rond 11.15-11.30

Lunch - meestal rond 14.30-15.00

Diner - heel wisselend, na stage vaak pas rond 21.00
 
kleine update, deze week weer een meting gedaan in de gym. Spiermassa omhoog, vet% omlaag.
Gewicht is wel beetje hetzelfde (62 kilo).

Train 6-7 dagen per week PUSH (borst/schouders) PULL (rug/armen) benen
Meestal 3-4 setjes van 10-12 herhalingen.
Moet ik miss qua trainen wat aanpassen ? weet ook niet hoeeveel sets/herhalingen beste is.

Qua eten zit ik rond de 2900 kcal, strugle een beetje met de tijden. Is vanwege stage ook niet altijd even regelmatig.

Ontbijt - meestal rond 11.15-11.30

Lunch - meestal rond 14.30-15.00

Diner - heel wisselend, na stage vaak pas rond 21.00
Als je tevreden bent over je voortgang, en je vind de training een beetje leuk zou ik kwa sets/herhalingen niets veranderen.
kwa tijdstippen van eten maakt het niet zo veel uit voor een gematigde BBer naar mijn mening, als het maar wat verdeeld is.
 
Sta je ook pas 11.15 op?
 
Sta je ook pas 11.15 op?

nee meestal ga ik rond 10.00 uit bed. Komt ook doordat als ik pas rond 20.15 - 20.30 thuis ben… mijn avond vaak laat eindigd. Voor ik gegeten heb… en nog wat verslagen moet afmaken.. en dna even ontspannen. Is t vaak 01.00 - 01.30 dat ik t licht uitdoe

wordt meestal rond 09.00 - 09.30 wakker. Vaak half uurtje blijven liggen en dan eruit.

hoeveel tijd zouden jullie tussen (hoofd) maaltijden?
Training vind ik leuk nu, al zou ik meer vooruitgang willen zien in kracht en gewicht. Merk afgelopen weken steeds kon ik wat ophogen maar nu al n weekje beetje stil staan
 
Als je zo struggeld om aan die 2900 te komen. Neem dan om 10.00 je ontbijt.

Pak dan ook wat rond 13.00 en rond 18.00.
Beter verdeeld en zo kan je ook. Makkelijker aan je kcal komen.
 
Als je zo struggeld om aan die 2900 te komen. Neem dan om 10.00 je ontbijt.

Pak dan ook wat rond 13.00 en rond 18.00.
Beter verdeeld en zo kan je ook. Makkelijker aan je kcal komen.
Ik kan moeilijk direct ontbijten als ik uit bed kom.
Maar miss moet ik spelen met tijden tussen de maaltijden? Hoeveel tijd zouden jullie tussen (hoofd) maaltijden nemen?

merk dat ik laatste week stil sta qua gewicht ophogen… dus zoiezo voeding moet ophogen
 
Kan je wel drinken als je net wakker bent?
Shake erin met volle melk of chocomelk?

Je hoeft echt niet x uur tussen je hoofdmaaltijden te hebben. Maar van 15.00 tot 21.00 niets eten zou ik niet redden. Ik zou t wat regelmatiger verdelen. Maar dat is persoonlijk.

Gewoon een goed ontbijt pakken als je het kan. Dan zou ik in jouw geval als je pas 21.00 je avondeten neemt 3 maaltijden en 2 tussendoor nemen. Eet als je pauze hebt of honger hebt. Misschien heb je rond 13.30 al trek in je lunch. Dan kan je tussendoor best 2 eetmomenten inplannen lijkt me. Of stop voor die lange middag een zakje noten/pinda's bij je of een havermout shake oid.
Gewoon een shaker vast 50 gr havermout en evt eiwitpoeder oid doen en op je stage aanvullen met melk. Gewoon pak houdbare melk mee.
Of een bak kwark met muesli oid. Neem aan dat je op je stage best Gewoon tussendoor wat kan eten.

En wil je meer kcal zonder meer maaltijden. Dan Gewoon rijkere producten nemen.
 
Zal eens kijken ! Hoeveel tijd doen jullie eigenlijk tussen maaltijden ?
Zit nu zelf meestal op 3 uur (stel ontbijt 11,30 is lunch vaak 3 uur later )

maakt t eigenlijk uit hoeveel tijd tussen maaltijdenv

en miss gekke vraag, hoe gezond zijn aardappels nou? Vind zelf die kant en klare krieltjes wel lekker (en puur aardappel als ik het moet geloven op achterkant)
Ik eet wel zin 450 gram zakje jn 1x snap niet dat dat 2 personen staat? Hebben jullie dat ook ?
 
Dat is geheel persoonlijk. Zelf eet ik 6 a 7 x per dag. Beginnend rond 6.00 en eindigend rond 22.00
Tijden kunnen soms wat variëren. Maar het is ook afhankelijk van het aantal kcal en hoeveel je per maaltijd kan eten of wil eten. De een verdeel 3500 over 3 maaltijden en de ander over 5 of meer bijvoorbeeld.
Zelf geef ik voorkeur aan verdelen. Voel ik me beter bij.
Maar tijd ertussen maakt op zich niet zoveel uit. Als je je kcal maar haalt.

Niets mis met aardappels. Zo een zakje even bakken met wat ui en je eet inderdaad zo een zakje weg.
Porties klopt vaak toch niets van.
Bakkie kwark staat 4 porties op... das toch ook maar 1 portie ;)
 
Ik heb zelfde stats ongeveer als jou (1.75m en 64kg). Ik was paar jaar geleden 52kg, ik at misschien een broodje en klein beetje avondeten dat was het.

ik ben (was) een zeer slechte eter. Ik had gewoon geen honger.

wat bij mij heeft geholpen is gewoon eten! Gewoon eten.

het probleem is dat jij je druk maakt om alles. Ik had ook dat ik nu moet eten, gezond moet eten, dit moet eten etc etc.

het maakt niet uit wanneer je eet en wat* je eet, als je maar eet.

zorg ervoor dat je 100g eiwitten elke dag binnen krijgt, klein beetje groente en wat fruit. De rest lekker pompen met carbs en vetten. Niet bang zijn als je de ene dag meer vetten hebt of ene dag minder calorieën. Gewoon volgende dag wat meer eten of gewoon aan je kcal houden.

Tips : instant oats myprotein + whey isolate myprotein vanille - 250ml soja melk, 100g oats, 30g eiwit. Goed shaken en in je koelkast doen voor 2u. Smaakt als vanille milkshake, kost geen reet en heeft 500kcal. Doe dit 2x per dag en je hebt al 1000kcal.

Kellogs. Maakt niet uit wat: Coco pops, loops, tresors, wat jij lekker vindt. Bakje vol van 100-120g is nog eens 500kcal.

De grootste tip : meal prep je maaltijden alvast voor de dag/2 dagen daarna. Je hebt geen idee hoe makkelijk het dan gaat als moeilijke eter. Stel doelen voor jezelf van een week. Na een week ga je nog een x week volhouden. Voor je het weet eet je easy een hele pizza en vraag je je af waar het “mis” ging :p.
 
Hele drukk periode gehad.... Maar nu weer rust gevonden en ga alles herpakken.
Eet momenteel rond de 2500kcal/dag. en ben iets van 62 kilo. Dus echt werk aan de winkel!

Ik wil 6x per week gaan trainen weer (split - benen / rug / borst) (tips voor trainingschema altijd welkom! zal ook een idee posten wat ik in ge dachten had)
qua eten, dacht gezien ik 2500 eet nu, beginnen met ophogen naar 3000? of zelfde houden ? mn activiteit wordt behoorlijk minder, maar zou wel langzaam (miss kilo per maand?) qua gewicht/spieren erbij willen en ook weer toename in kracht merken
 
Hoeveel sets en herhalingen zouden jullie aanraden? Doe nu push/pull/legs
En elke oefening 4x10 en zo’n 8 oefeningen per training

Zal eens een voedingssvhema opstellen …
 
Back
Naar boven