MuscleMeat

Cut en sterker worden --> Massa?

Bezoekers in dit topic

Oprechte vraag: Is dat zo en zo ja, in hoeverre?
Nouja, ook o.b.v. reacties in dit topic denk ik dat iedereen zijn lichaam anders is geprogrammeerd m.b.t. excess calorie-inname. De ene zal meer spierontwikkeling zien. Het andere lichaam grijpt die extra calorieën gelijk aan voor vet-opslag.
Je moet je eigen manier zien te vinden hoe je lichaam dit calorie-excess gebruikt. Geloof dat dat ook het hele idee is met die exotische diëten tegenwoordig. Keto/Paleo (geen carbs) zou je lichaam weer triggeren geen vet op te slaan etc etc.
 
Elk lichaam functioneert toch hetzelfde, het is niet zo dat je vrienden uit hun oren poepen he :p
 
Nouja, ook o.b.v. reacties in dit topic denk ik dat iedereen zijn lichaam anders is geprogrammeerd m.b.t. excess calorie-inname. De ene zal meer spierontwikkeling zien. Het andere lichaam grijpt die extra calorieën gelijk aan voor vet-opslag.
Je moet je eigen manier zien te vinden hoe je lichaam dit calorie-excess gebruikt. Geloof dat dat ook het hele idee is met die exotische diëten tegenwoordig. Keto/Paleo (geen carbs) zou je lichaam weer triggeren geen vet op te slaan etc etc.
Nee
 
Nouja, ook o.b.v. reacties in dit topic denk ik dat iedereen zijn lichaam anders is geprogrammeerd m.b.t. excess calorie-inname. De ene zal meer spierontwikkeling zien. Het andere lichaam grijpt die extra calorieën gelijk aan voor vet-opslag.
Je moet je eigen manier zien te vinden hoe je lichaam dit calorie-excess gebruikt. Geloof dat dat ook het hele idee is met die exotische diëten tegenwoordig. Keto/Paleo (geen carbs) zou je lichaam weer triggeren geen vet op te slaan etc etc.

Al die diëten "functioneren" voor 1 en enkel 1 reden.

Als je meer eet dan je verbruikt zal je aankomen. Val je af? Dan verbruik je meer dan je inneemt. Guess what carbs uit je dieet halen verlaagt je inname ?!

Er is geen magische trigger of beter soort dieet.
 
Goed om te horen!

Ikzelf blijf progressive overloaden terwijl ik onder mijn behoefte eet. Al een halfjaar lang.
Maar inderdaad, zoals de comments hierboven, ook al blijf je overloaden, als je niet genoeg eet ga je het niet zien in spiermassa.

Ik ga ook maar wat meer eten, om aan de buitenwereld mijn gains te kunnen laten zien ;). Hopelijk komt er bij mij ook niet te veel vet bij.. is bij iedereen anders natuurlijk.

Wat ik nu aan 't proberen ben zijn mini bulk cycles. 3 a 6 weken bulk 500-1000 calorieën boven dagelijks onderhoud. Dan cut ik terug tot bepaald aantal vetpercentage. Kom ik een halve tot een kg aan per week.

Een goede deload of een week niet trainen doet ook wonderen voor spiergroei als je terug gaat progressive overloaden.
 
Elk lichaam functioneert toch hetzelfde, het is niet zo dat je vrienden uit hun oren poepen he :p
Er zijn er hier op het forum zat waarbij als je ze zou horen zeggen wat ze typen je denkt dat ze uit hun bek schijten en er zijn er voldoende waarvan je denkt dat ze poep in in hun ogen en oren hebben. :p
 
Nouja, ook o.b.v. reacties in dit topic denk ik dat iedereen zijn lichaam anders is geprogrammeerd m.b.t. excess calorie-inname. De ene zal meer spierontwikkeling zien. Het andere lichaam grijpt die extra calorieën gelijk aan voor vet-opslag.
Je moet je eigen manier zien te vinden hoe je lichaam dit calorie-excess gebruikt. Geloof dat dat ook het hele idee is met die exotische diëten tegenwoordig. Keto/Paleo (geen carbs) zou je lichaam weer triggeren geen vet op te slaan etc etc.
Ja, iedereen is anders, maar de grote lijnen zijn duidelijk en voor bijna iedereen hetzelfde.

Veelal is de mate en verhouding waarin iemand spier en vet bijkomt afhankelijk van het vp en de grootte van het overschot. Voldoende trainen zal ook wel een factor zijn.

Lekker tussen "laag in de 10" en 20% bf heen en weer blijven gaan zou de meest efficiënte manier zijn, met natuurlijk een beetje letten op je macro's. Zeker voor niet ver gevorderden is het geen hogere wiskunde.

Er zijn voldoende bodybuilders hier die je dat veel beter kunnen vertellen, uitleggen en dan ook nog uit eigen ervaring .
 
Laatst bewerkt:
Kracht kan je ook zien als een vaardigheid en de bewegingen die je maakt zijn patronen. Je wordt vaardiger in de patronen die je maakt en de techniek beter. In het begin moet je alles nog leren, na verloop van tijd ben je aan het optimaliseren. Dat maakt ook dat je kracht sprongen maakt zonder fysiek direct verschil te zien.
 
Er zijn er hier op het forum zat waarbij als je ze zou horen zeggen wat ze typen je denkt dat ze uit hun bek schijten en er zijn er voldoende waarvan je denkt dat ze poep in in hun ogen en oren hebben. :p
Sinds Biomek mij tijger heb genoemd kunnen mijn dagen niet meer stuk, ik ben sowieso team Biomek vanaf nu, ook mooi hoe hij die Spambod tegensprak met zelfspot pfoehahahahaha. That grenade didn’t went off.
 
Back
Naar boven