MuscleMeat

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2021-05-31

Qua trainen lekker volledige rust. Mag ook wel na 4 dagen achter elkaar. Betreft de verstandskies; naar de tandarts geweest, fototje laten maken, doorverwezen naar kaakchirurg om te laten trekken, 23 juli afspraak, dus nog even wachten. Zwelling is nog vrijwel hetzelfde, dikke wang en alles, maar wordt ook niet erger, dus we maken er het beste van. Zal vanzelf wel over gaan zei de tandarts, dus komt goed neem ik aan.

In bed liggen tussen 0:00 en 8:00. Wederom 600mg ibuprofen erin voor het slapen. Echter dit keer wat minder lekker geslapen. Komt vooral omdat ik op een of andere manier op m'n rug ben beland tijdens het slapen, dus dan snurk ik altijd maximaal, wat nou niet echt de nachtrust bevordert. Ook merk ik dat ik lastiger tot rust kom, omdat ik toch constant die druk op die kies blijf voelen, ook al is het qua pijn niet heel erg. Dus mediteren probeer ik wel, maar erg succesvol is het niet. Ach ja, komt vanzelf goed met wat tijd. Ik geef afgelopen nacht een 4/10.

Voeding was een drama vandaag, helemaal geen honger om een of andere reden. Sowieso is eten nu niet echt een pretje, maar ik maak er het beste van.
15.00: Sorbet ijsje en 2 radler 0,0 op terrasje.
17.00: Flink bord met noodles met babi pangang, kip en groente. Heel nice, vergeten fototje te maken :(
21:00: zo nog iets eten, wat weet ik nog niet, waarschijnlijk paar ham-kaas tosti's met ei En 3 caps visolie.
Water zit ik nu op 2L, dus nog even litertje erbij voor het slapen.

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warmup routine
20 bw squats

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
Bekijk bijlage 527962
Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
Bekijk bijlage 527963
Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
Bekijk bijlage 527964

Qua herstel: niks

Qua mindfulness wil ik zo nog even mediteren. Ben benieuwd of het iets gaat worden, zien we vanzelf wel.

Nog niks interessants gevonden hier. Als iemand leuke ideeën heeft voor hier, roep maar!
 
een kussenrol in je rug kan wel uitkomst bieden, als je maar op je zij blijft liggen... :zzz:
 
Ik kan je video's niet zien btw. Heeft nog iemand dit?
 
een kussenrol in je rug kan wel uitkomst bieden, als je maar op je zij blijft liggen... :zzz:
Heb dat ook wel eens gehoord, maar is dat niet rete irritant? Ben nogal een draaierd in/voor m'n slaap, denk echt dat ik gek zou worden, maar zal het eens proberen, why not toch?
Ik kan je video's niet zien btw. Heeft nog iemand dit?
Hmmm, geen idee. Ik heb ze op verborgen staan, maar iedereen met de link zou ze moeten kunnen zien. En aangezien de video hier gelinkt staat had ik dat wel verwacht. Maar wellicht wat Bosco zegt, kan je doorklikken naar YouTube? Of ik kan ook de directe link delen, kijken of dat werkt:

Edit: never mind, hij embed hem automatisch
 
Bij mij zegt het ook bekijken op YT.
 
Hmm, ik zie echter net dat Vimeo maar een totale opslag capaciteit heeft van 5GB (in de gratis versie), dus dat wordt ook lastig op termijn. Ik ben helaas bang dat het doorklikken wordt, mits jullie nog steeds geïnteresseerd zijn in hoe ik gewichten op de grond gooi.
 
Deze werkt inderdaad. Jou beslissing :) mss wel leuk om hier en daar 1 van je betere lifts te posten ofzo of als je echt een goeie dag had of weet ik veel. Jou keuze wat je met je log doet natuurlijk hehe
 
Deze werkt inderdaad. Jou beslissing :) mss wel leuk om hier en daar 1 van je betere lifts te posten ofzo of als je echt een goeie dag had of weet ik veel. Jou keuze wat je met je log doet natuurlijk hehe
Als ik een PR zet of een wedstrijd doe, en daar een video van maak, dan zet ik hem volledig open op YouTube (tov van verborgen net als de trainingsvideos nu), dus dan zal die sowieso voor iedereen correct ge-embed moeten zijn. Maar voor de minder spannende video's hou ik het denk ik zoals het is. Vind het wel verrassend dat ze voor sommige niet werken en voor anderen weer wel. Misschien weet Sanca Saxon waarom?
 
Als ik een PR zet of een wedstrijd doe, en daar een video van maak, dan zet ik hem volledig open op YouTube (tov van verborgen net als de trainingsvideos nu), dus dan zal die sowieso voor iedereen correct ge-embed moeten zijn. Maar voor de minder spannende video's hou ik het denk ik zoals het is. Vind het wel verrassend dat ze voor sommige niet werken en voor anderen weer wel. Misschien weet Sanca Saxon waarom?
Ik heb geen flauw idee :P
 
Vind het wel verrassend dat ze voor sommige niet werken en voor anderen weer wel. Misschien weet @Sanca Saxon waarom?
Als je direct na het uploaden de link wil kopiëren pakt hij een andere link die inderdaad niet ge-embed wordt hier. Dan is het een "short" link. Als je vervolgens naar de homepage op yt gaat, naar je kanaal, video's en vanaf daar de link kopieert doet hij het wel. Dit werkt in elk geval zo op mijn telefoon.
 
Als je direct na het uploaden de link wil kopiëren pakt hij een andere link die inderdaad niet ge-embed wordt hier. Dan is het een "short" link. Als je vervolgens naar de homepage op yt gaat, naar je kanaal, video's en vanaf daar de link kopieert doet hij het wel. Dit werkt in elk geval zo op mijn telefoon.
Ik doe het ook altijd via mijn kanaal, video's beheren en dat gaat prima, ik dacht dat het zo hoorde :P
 
2021-06-01

Lekkere zware training. Veel te laat gaan slapen, dus dat hakte er wel in. Maar wel erg tevreden met hoe het ging vandaag!

Tall clean
2x2 60kg
5x2 80kg soepeltjes.

Snatch + Overhead squat (Doel vandaag was max op 1+1)
3x1x(1+1) 60kg
1x(1+1) 80kg
1x(1+1) 100kg
1x(1+1) 110kg
1x(1+1) 120kg Dit hoopte ik voor vandaag, en het ging prima, beetje balans verlies, maar dat mag de pret niet drukken, dus nog verhoogd. In video.
0x(1+1) 130kg Kwam er mooi onder, maar mistte hem door gebrekkige spanning. In video.
1x(1+1) 130kg Heel blij met deze! Ook nog eens zonder sleeves, dus dat is veel beter dan ik ooit had mogen hopen! In video. (Excuus voor mijn domme geluiden, maar als je wilt lachen kan je het geluid aanzetten)

Clean + jerk (Doel vandaag was max op 2+1)
3x1x(2+1) 60kg
1x(2+1) 80kg
1x(2+1) 100kg
1x(2+1) 110kg
1x(2+1) 120kg
1x(2+1) 130kg Dit hoopte ik vandaag en het ging erg goed! Echter was m'n lockout op de jerk nogal soft, dus daar ga ik aan werken! In video.
0x(2+1) 140kg Eerste clean was mooi, helemaal zonder sleeves, 2de was de focus weg. Ook niet opnieuw geprobeerd, want weinig focus = vragen om blessures in WL. In video.

Low hang snatch pulls
4x5 112,5kg Verrassend goed. Moest alleen wel opletten dat ik niet lui werd betreft bovenlichaamsspanning.

Back squat
1x5 100kg
1x5 125kg
1x5 135kg
2x5 145kg Easy.

Depth jump
3x5 bodyweight

Bent over row
4x8 70kg

Dumbell lateral raise
3x8 12kg Moest eigenlijk nog 1 set, maar kreeg last van m'n traps, dus voor de zekerheid rust gepakt.


In bed liggen tussen 2.45 en 11.30. Bijna 9u dus. Ondanks dat ik vaak wakker werd, heb ik voor m'n gevoel best diep geslapen en was erna ook vrij goed uitgerust. Maar deze tijden zijn echt niet best voor m'n ritme, dus wederom niet lui zijn en optijd naar bed weer. Ik geef deze nacht een 5/10.

13.00: Kip met noodles en groente van gisteren.
Tijdens training: 250g druiven.
17.00: Aardappels met spek, asperges en andere groenten.
21:00: zo nog wat pan ham-kaas tosti's met ei, sla en mayo, en creatine en 3 visolie caps.
Water zit ik nu op 2L, dus vanavond nog een litertje erin.

S'ochtends:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats

Shoulder rotation stretch
Bekijk bijlage 528060
Front rack mobility stretch (maar dan met bezem)
https://www.catalystathletics.com/video/1438/Clean-Rack-Position-Stretch/
Underarm stretch
https://www.catalystathletics.com/video/1427/Underarm-Stretch-For-Snatch-Clean-Jerk-Mobility/

Qua herstel: niks. Volgende week dinsdag wil ik naar de sauna, dus hopelijk is die morgen ochtend niet al volgeboekt.

Qua mindfulness wil ik nog even muscle release meditatie voor slapen.

Verstandskies update: Zwelling lijkt nog steeds hetzelfde, dus niet ideaal. Maar ben al lang blij dat het niet erger is. Hopen dat het spoedig wel beter gaat.
Video update: Ik heb bij deze video op Youtube insluiten toegestaan. Als dit werkt zal ik kijken of ik dat bij de andere video's ook kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Goeie train! Jep je filmpje werkt gewoon in je log nu.
De geluiden zijn wel grappig ja xD maar wel nice man. Lekker ook die overhead squat erbij
 
Video update: Ik heb bij deze video op Youtube insluiten toegestaan, kunnen jullie kijken of het nu wel werkt @psycomantje @Mentat ? Als dit werkt zal ik kijken of ik dat bij de andere
Ja, werkt voor mij.
 
Back
Naar boven