AndroidHealthClinic

advies gevraagd voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bram92

Cool Novice
Lid geworden
25 mei 2021
Berichten
35
Waardering
30
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
26%
Goedenavond heren en dames

ik ben nieuw op dit forum zit er wel al een tijdje te lezen maar ik dacht het is tijd om even een topic aan te maken

ik ben bram ik werk als cv servicemonteur en heb 8 jaar geleden veel getraind in de sportschool nu zijn we een tijd verder en wil ik graag weer wat aan mijn lichaam doen

toen ik nog 4 5 dagen in de week trainde woog ik 75 kg zonder vet ( percentage weet ik niet )

nu een tijdje terug woog ik 83kg met een vierkante rug en een klein buikje en heb ik besloten nu echt wat te gaan veranderen

ik ben tot nu toe 3kg afgevallen zonder sporten niks

maar ik ben nu 1 week bezig thuis trainen met dumbells trainingsbankje etc heb nog niet heel veel apperatuur maar ga binnenkort een halterset met 100kg kopen bench pres curl stang

Ik heb vervolgens een bestelling gedaan bij body fit
whey eiwit
en 7 days dieet ik ben daar nu 3 dagen mee bezig en het bevalt redelijk heb behoorlijk honger en dat is ook niet gek met zoveel te kort is maar rond de 1000 callorieen dus ik heb toegevoegd 100 gram gerookte zalm en light sandwichspread bieslook en 1 plak kaas anders zijn die pannenkoeken echt niet te eten
overigens drink ik er 1 eiwit shake bij per dag en 2 appels en 200 gram groentes

ook heb ik een bestelling gedaan bij muscle meat

2.5kg broccili
2.5kg bloemkool
2.5kg aardappelblokjes en 2.5kg zoete aardappelblokjes
1 kg cordon bleu
1kg kipfilet schnitzel
en 10x 200 gram kipfilet om te proberen
en light mayonaise en ketchup

nu heb ik voor mezelf even een schema gemaakt hoe het ongeveer per dag zal moeten worden beleg in de middag zal verschillen en ik denk dat 5 boterhammen nog te weinig is ook wil ik nu 4 dagen in de week trainen voor spiermassa en afvallen tegelijk

vroeger gebruikte ik ook creatine en pre workout maar ik vind dit nu nog een beetje onnodig of jullie moeten het daarmee oneens zijn

tevens wil ik erbij vermelden dat mijn werk fysiek niet erg zwaar is veel rondrijden en dan met een zware koffer vaak de trap op maar dat is het wel ongeveer vandaar dat ik ook twijfel welke bmr ik moet aanhouden

en wil ik even zeggen dat ik een hele moeilijke eter ben groentes ben ik echt geen fan van maar het is tijd om gezonder te gaan leven en zo blijven leven dus tips zijn altijd welkom

erg lang verhaal geworden uiteindelijk ik hoop dat jullie de moeite willen nemen voor mij

zie bijlage voor alle specificaties bmi bmr etc

alvast hardstikke bedankt

groeten bram
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
1000 calorieën klinkt als een crash dieet & ik zou kijken naar wat je onderhoud is, en dan langzaam daarop afbouwen
ben zelf ook geen fan van groente, dus ik ram het door een blender en knal het zo naar binnen:p
en op 1000 calorien afvallen+spiermassa erbij klinkt niet echt realistisch
 
Dat klopt het is een crash dieet die ik.een beetje aanvul met 1 eiwit shake en 100gram gerookte zalm + light sandwichspread bieslook
Crash dieet komt van body fit en doe ik alleen deze week nog 4 dagen te gaan....
Wil gewoon even snel een deeo afvallen en dan goed eten doormiddel van musclemeat en dan niet tever onder me onderhoud zitten zodat ik dan wel spier opbouw
Mijn onderhoud etc staan in het excell bestand
Heb die van marina bekeken maar kwam er niet echt uit dus heb er elf 1 gemaakt
Soms is het beleg anders en ik denk dat ik wel meer dan 5 boterhammen kan eten of iets anders en kwa vlees af en toe de cordon bleu
En cheat meal in het weekend z3lf pizza maken met tomatensaus kaas olijf tonijn
 
Waarom wil je een crashdieet? Je bent alleen je lijf maar kapot aan het maken daarmee.
Heb je wel excel? dan zou ik toch de excel uit post deze hier even goed bekijken
Het is niet moeilijk. Het werkt met eenvoudige dropdown menuutjes.

Ik zou niet zo laag gaan zitten. Weet je je onderhoud? (kan je ook in de exel berekenen). Ik zou niet meer dan 500 kca daaronder gaan zitten maar dat is nog altijd veel meer dan nu.
Ook je eiwitten op ca 160 gram houden (minimaal) en vetten wat hoger (0,8-1 gr per kg BW) Je gaat dan veel meer van alles overhouden. Nu zit je je lijf alleen maar uit te hongeren. Verdeel het ook wat meer. Gewoon een fatsoenlijk ontbijt nemen ook.

Lust je geen groente? helemaal niets? Tomaten en rauwkorst etc ook niet?
Kijk gewoon eens wat voor groente je wel lust. Er zal vast wel iets zijn wat je goed weg kan krijgen. En anders verwerken.

Broodje filet of kaas of ham etc kan je een plakje komkommer/tomaat opdoen. Smeerkaas met rauwe ui is ook lekker.
Maak eens een eitje. Roerbak er gewoon wat soepgroenten en ham doorheen. Kan me bijna niet voorstellen dat je dat helemaal niet lust. Of gewoon wat paprika en champignons roerbakken. Een keer een lekkere biefstuk met gebakken champignons.

als je uit eten gaat (nou ja ging nu) at je dan ook wel eens de geserveerde groente of salade op? wat was het dan en vond je het lekker?
Er is veel meer mogelijk dan gewoon alleen maar simpel koken.
Paksoy bakken (ja is een groente) en wat ketjap erdoorheen.
Roerbakken van chinese kool met gerookte kip en spaghettisaus. Lekker in een pannenkoek of met rijst.
Lof in ham
doe eens voorgekookte aardappelschijfjes om en om met courgette in een schaal. Kip plakken tussen de lagen door leggen (vleeswaren). pot tomatensaus eroverheen en wat geraspte kaas eroverheen. Kan je voor 2 dagen maken.

En uiteraard muscle meat is een lekkere oplossing! :D
Kijk dan bijvoorbeeld ook eens naar de kant en klare roasted kip blokjes gekruid. Eenvoudig en lekker en als je budget het toelaat een prima optie.
Tomaatje met een uitje en eventueel wat andere groenten (zakje groentemix) even prutten en die blokjes erdoorheen. Smaak komt er wel aan.
Je moet ook denken in oplossingen van hoe kan ik het lekker maken ;)

oh ja.. taggen doe je zo bram92
 
marina bedankt voor de reactie

ik zal er vanavond nog even naar kijken heb voor nu zelf een schema gemaakt in excel daar staat ook mijn bmi en onderhoud in weet niet of u dat gezien hebt ?

Ik dacht al dat het niet heel goed zou zijn maar zag het bij body fit staan denk ik kan het proberen....
waarom ik het doe is om toch snel even een aantal kg weg te krijgen en dan vanaf volgende week via normaal eten rond de 500kcal onder mijn onderhoud te komen maar zoals in mijn schema kom ik er nog een stuk verder onder
vraag me af wat ik daarbij zou kunnen voegen om het rond de 500kcal te kunnen krijgen ?

Ik lust wel wat groente maar geen tomaat bijvoorbeeld witlof champignons totaal niet
ui lust ik eieren eet ik graag broccoli bloemkool sperziebonen witte bonen bruine bonen vind ik wel lekker en vast nog wel wat andere dingetjes
verder lust ik alle type fruit dan weer wel
salade lust ik wel eet graag tonijn zalade of zalm alle soorten vis vind ik lekker ook de slechte haha zoals kibbeling enzo

muscle meat bestelling is vandaag binnen gekomen en wou ik eigenlijk volgende week maandag mee starten maar ik denk dat ik daar gewoon aankomende zaterdag mee start dan heb ik er 5 dagen opzitten van dat crash dieet want het is ook bijna niet te doen heb veel honger en is inderdaad veel te weinig kcal per dag
wel heb ik vandaag een pizza bodem gehaalt en tomatenpuree tonijn olijven en belegen kaas voor een cheatmeal maar ik wil graag eerst even deze week tot zaterdag in elk geval afmaken met dit dieet
ik heb nog genoeg vetreserve vind ik dus hopenlijk word dat nog een beetje minder in deze korte tijd ik snap dat het niet weg kan zijn dat is logisch maar iets sneller zou mooi zijn

heb er te lang niks aan gedaan dus is natuurlijk mijn schuld en met werk vaak broodjes keurslager etc helpt allemaal niet natuurlijk

jazeker ik heb bij muscle meat het sample pakket gekocht 10x200gram kipblokjes

ik ga nu maar even die pannenkoeken maken met 100gram zalm 1 plak kaas en light bieslook spread anders val ik om van de honger

ik ben benieuwd wat u van het schema vind dat ik wel al gemaakt had zie bijlage 1e bericht alvast bedankt en ik ben al weer wat wijzer en ga zeker wat met de tips doen

oja en nog 1 vraag een cheatmeal per week is juist goed om de vetverbranding op gang te houden of zie ik dat verkeerd ?

groeten bram
 
heb er ook even 2 eitjes gebakken en een beetje sardientjes
en drink nu een gemixd bosvruchten met water en klein schepje whey van muscle meat
 
marina bedankt voor de reactie
Om te taggen zet je het "@" teken voor de naam. Dankrijgt diegene een bericht. Nu is het maar hopen dat ik het zie ;)
ik zal er vanavond nog even naar kijken heb voor nu zelf een schema gemaakt in excel daar staat ook mijn bmi en onderhoud in weet niet of u dat gezien hebt ?
BMI zegt niet veel in de krachtsport wereld. Alle BB ers hebben overgewicht ;)
Maar dat je vet kwijt wil en spieren op wil bouwen is natuurlijk goed. Maar staar je niet blind op gewicht en BMI. De spiegel is je vriend. Meer spieren = zwaarder worden
Maar je rekent nu een onderhoud uit met 1-3 x sporten? Dan nog.. ik reageerde meer vanuit het feit 1000 kcal onder je onderhoud. Enige wat je doet is dus je lijf kapot maken met een crash dieet. Je verliest heel snel vocht en maag en darmvolume en vervolgens ga je weer normaal eten en het is er weer bij. Daar verlies je op korte termijn niet veel mee aan vet. Uiteindleijk wel maar dan ook spiermassa. Je lijf zoekt de energie en gaat eerst hetgeen verbranden wat het minste moeite kost om om te zetten naar energie. En dat is eiwit.. dus spieren. Uiteraard verlies je zo ook vet. Maar ook de weinige spieren die je hebt. Dus daarom.. niet crashen!
Ik dacht al dat het niet heel goed zou zijn maar zag het bij body fit staan denk ik kan het proberen....
Tja... dat zegt al genoeg....
Maar goed is het zeker niet.
waarom ik het doe is om toch snel even een aantal kg weg te krijgen en dan vanaf volgende week via normaal eten rond de 500kcal onder mijn onderhoud te komen maar zoals in mijn schema kom ik er nog een stuk verder onder
vraag me af wat ik daarbij zou kunnen voegen om het rond de 500kcal te kunnen krijgen ?
Snelle kilo's weg in korte tijd is maag en darmvullling en vooral vocht. Ga je weer normaal eten dan is dat er zo weer bij. Misschien niet alles maar een groot deel wel.
Voeg eens 50 gram havermout bij je ontbijt toe en in de avond 30 gram noten. Heb je de 500 kcal ongeveer binnen en ook wat meer vetten. Daar zit je namelijk veel te laag in. Bovendien heb je dan een wat fatsoelijker ontbijt. Want een bakje kwark is geen ontbijt imo.
Ik lust wel wat groente maar geen tomaat bijvoorbeeld witlof champignons totaal niet
ui lust ik eieren eet ik graag broccoli bloemkool sperziebonen witte bonen bruine bonen vind ik wel lekker en vast nog wel wat andere dingetjes
Zo zie je maar dat je al wat dingen hebt. Maar je kijkt nu enkel naar simpele gekookte groenten. Lust je ook van die roerbakpakketten? Even wat olie in de pan en wokken. Genoeg variatie daarin. Je hoeft echt niet alleen maar gekookte groente te eten.
verder lust ik alle type fruit dan weer wel
Das mooi!
salade lust ik wel eet graag tonijn zalade of zalm alle soorten vis vind ik lekker ook de slechte haha zoals kibbeling enzo
Wat bedoel je met salade... kant en klare mayo salades die je op brood doet? Of zelf een blikje tonijn pakken (op water) en dan een uitje en wat augurk en appel en ketchup erdoor. Das een prim salade. Lekker met wat komkommer oid en ook prima te combineren met pasta/rijst als salade. Gewoon door elkaar mikken.
Zalm is prima. Kan je gewoon een keer eten. Let dan wel op de kcal. Want daar zit meer in dan kip. Kibbeling kan je ook zelf maken. Gewoon met wat koolvis of kabeljauw. Even door bloem halen en dan door wat ei en weer door bloem en even bakken in de pan met wat olie. Scheelt alweer met de kant en klaar halen ;) denk in oplossingen.
muscle meat bestelling is vandaag binnen gekomen en wou ik eigenlijk volgende week maandag mee starten maar ik denk dat ik daar gewoon aankomende zaterdag mee start dan heb ik er 5 dagen opzitten van dat crash dieet want het is ook bijna niet te doen heb veel honger en is inderdaad veel te weinig kcal per dag
Waarom doorzetten met iets wat gewoon onzin is en wat eigenlijk geen zin heeft. Waarom die zooi niet aan de kant gooien en starten? (zooi ja.. want al je voeding vervangen met supplementen poeders en repen is niet bepaald gezond.... ook niet als alle vitamines zijn toegevoegd.
Het is niet uit te houden en je het teveel honger en je weet dat het slecht is voor je lijf. Dus waarom jezelf doorpijnigen? Beter meteen eengoed schema proberen op te pakken. De repen kan je een keer als nood nemen... of zo een maaltijdvervanger als je toevallig op werk bent en geen eten meehebt en langer moet blijven. dus gewoon nu starten met normaal eten en een gezond tekort handteren wat uithoudbaar is.
wel heb ik vandaag een pizza bodem gehaalt en tomatenpuree tonijn olijven en belegen kaas voor een cheatmeal maar ik wil graag eerst even deze week tot zaterdag in elk geval afmaken met dit dieet
Maar waarom?
ik heb nog genoeg vetreserve vind ik dus hopenlijk word dat nog een beetje minder in deze korte tijd ik snap dat het niet weg kan zijn dat is logisch maar iets sneller zou mooi zijn
Je bent zo ook je spieren aan het verbranden. In een paar dagen val je veel af maar nogmaals.. vnl vocht en maag en darmvulling. Dus ja....
heb er te lang niks aan gedaan dus is natuurlijk mijn schuld en met werk vaak broodjes keurslager etc helpt allemaal niet natuurlijk
Dat je te lang hebt gewacht oke. Dat weet je nu. Dus waarom nu ook weer wachten met het echt goed aanpakken?
en zo een broodje van de keurslager kan je ook best een keer in je macros laten passen. Gewoon een kwestie van je schema de dag wat omgooien en ergens anders wat minder eten. Een goed cut schema is niet jezelf alles ontzeggen. Maar goed en gezond en met mate eten en er ook van genieten.
jazeker ik heb bij muscle meat het sample pakket gekocht 10x200gram kipblokjes
Dat klinkt goed! :)
ik ga nu maar even die pannenkoeken maken met 100gram zalm 1 plak kaas en light bieslook spread anders val ik om van de honger
Doe er wat plakjes komkommer ui en sla tussen. Je zal merken dat je dan wel groenten lust ;)
ik ben benieuwd wat u van het schema vind dat ik wel al gemaakt had zie bijlage 1e bericht alvast bedankt en ik ben al weer wat wijzer en ga zeker wat met de tips doen
Zie mijn opmerking. De er 50 gr havermout bij het ontbijt bij en 30 gr noten op de avond en je zit al een stuk beter.
oja en nog 1 vraag een cheatmeal per week is juist goed om de vetverbranding op gang te houden of zie ik dat verkeerd ?
Dat zie je verkeerd. Een cheatmeal is een mentaal dingetje. Ik zie nu in je schema een avondmaaltijd van ca. 500 kcal staan.
Als je nu eens 200 gr ovenfriet pakt (airfryer of in de oven) = 250 kcal. 2 ons kip erbij en je zit op 500 kcal. Beetje salade met dressing (je hebt zat 0% dressings) dat is vast wel eetbaar dan. Wat light mayo erbij en je hebt een goede cheat en je zit een 50 kcal hoger. Neem je 15 gram minder noten en zit je nog in je schema. Ook een cheat past in een schema. Als je een beetje kan spelen met de getallen en hoeveelheden.

en een tip... leer groente eten. KOmkommer met ee dipsausje van kwark met kruiden. Daar kan je ook stukjes paprika en wortel indippen. Daar kan je ook je honger mee opvullen. ;)
Succes!
 
heb er ook even 2 eitjes gebakken en een beetje sardientjes
en drink nu een gemixd bosvruchten met water en klein schepje whey van muscle meat
En hoe reken je dit nu in je schema mee? afgewogen? kcallen etc?
meten = weten. Vooral als je aan het cutten bent. En reken ook de boter van je ei mee ;)
 
En hoe reken je dit nu in je schema mee? afgewogen? kcallen etc?
meten = weten. Vooral als je aan het cutten bent. En reken ook de boter van je ei mee ;)
Uhm op dit moment niet nee omdat ik weet dat ik vandaag toch al ver onder me kcal zit zou dit niet uitmaken dacht ik ???
bosvruchten is van musclemeat rond de 60gram denk ik en water
en 2 eieren gewoon geen idee hoe ik de boter daarvan moet uitrekenen heb gewoon een heel klein beetje olijfolie gebruikt
 
Laatst bewerkt:
marina1975

bedankt voor het uitvoerige antwoord vind het echt tof dat er zoveel moeite gedaan word om mij te helpen hiermee had niet zoveel info verwacht heel gaaf:D

ik zal even antwoorden.

Ik heb het inderdaad uitgerekend met 3x trainen en ik werk 5 dagen per week waarvan vaak avonden en weekenden storingsdienst
ja bmi zegd dan niet veel nee ik weet dat er vet weg moet van me rug/zwembandjes en me buik een beetje buikspieren zijn niet bepaald zichtbaar meer......

Ik ga het dan anders doen ik ga beginnen met het schema die ik gemaakt heb en zal de havermout en noten toevoegen welke noten adviseer je ?

Roerbak pakketen ben ik niet dol op ik eet dan liever gekookte groenten op dit moment

nee ik bedoel inderdaad zelf een bakje tonijn op water met uitjes en voorheen mayonaise voor op brood en los als salade blikje tonijn sla ui appel en dressing
van de zalm zal ik zeker op letten als ik het in mijn voedingschema zet voor die dag

Eigenlijk moet ik het inderdaad niet doorzetten en me schema meteen oppakken maar ik moet zeggen dat ondanks het mischien vocht etc is ik toch wel een beetje verschil zie kwa vet in de spiegel ook al ben ik pas begonnen
ik ben ook niet dik maar er moet wel echt wat af kwa buik en vooral zwemband misschien plaats ik nog wel een foto binnenkort
Ik ga dus niet doorzetten met het dieet want ik wil natuurlijk niet de spieren die ik nog had en waarvoor ik nu weer train weg laten gaan daardoor

Dit maakt het verhaal van een cheat meal wel duidelijk zo
eigenlijk komt het erop neer dat als je een keer een pizza besteld of iets dergelijks dat je dan vrijwel niks moet eten op de dag zelf zodat je nog niet over je kcal heen komt

haha komkommer sla ui dat lust ik sowieso allemaal wel

ja dat is ook slim inderdaad wel een cheat omdat het even wat anders is maar toch geen mega ongezonde hap

het is voor mij al zo lang geleden dat ik trainde maar ik merk wel dat ik het niet verleerd ben de techniek en spierherkenning lijkt er wel nog te zijn ik was niet enorm breed maar ook niet klein moet zeggen dat ik sowieso geen dun persoon ben kwa armen en benen enzo maar toch wel een stuk kleiner kwa spier dan voorheen maar dat is ook niet gek na zo lang niet getraind te hebben

ik ga met alle tips aan de slag en nog maal heel erg bedankt voor de uitvoerige reactie heb er een hoop aan
 
marina1975

bedankt voor het uitvoerige antwoord vind het echt tof dat er zoveel moeite gedaan word om mij te helpen hiermee had niet zoveel info verwacht heel gaaf:D
Even kort proberen te antwoorden. :)
Bij serieuze vragen en als mensen er wat mee willen doen wordt er best veel advies gegeven. Mijn advies geef ik graag en ik help graag waar ik kan. :) Dus welkom. :)
ik zal even antwoorden.

Ik heb het inderdaad uitgerekend met 3x trainen en ik werk 5 dagen per week waarvan vaak avonden en weekenden storingsdienst
Oke. Begrijpbaar. Vergeet ook niet dat onregelmatige diensten ook slaap beinvloeden en rust en herstel ook heel belangrijk zijn. Kost ook veel energie.
ja bmi zegd dan niet veel nee ik weet dat er vet weg moet van me rug/zwembandjes en me buik een beetje buikspieren zijn niet bepaald zichtbaar meer......
Dat er vet weg moet oke. Maar BMI zou ik me als je spieren op wil bouwen niet teveel op richten. Je gaat vet zien verdwijnen als je onder je kcal eet. Die buikspieren zal je 1 moeten trainen en laten groeien wat bulken inhoudt en 2 zichtbaar moeten maken met cutten. Het is dus een proces van cutten en bulken om alles mooi zichtbaar te krijgen en dat kost tijd. Dat geld voor alle spieren.
Ik ga het dan anders doen ik ga beginnen met het schema die ik gemaakt heb en zal de havermout en noten toevoegen welke noten adviseer je ?
Top! Lust je geen havermout dan kan je ook kijken naar muesli (ongezoet merk van Zoelen is een prima variant). Maar vermijdt de creusli's. vaak veel suiker en vetten.
Roerbak pakketen ben ik niet dol op ik eet dan liever gekookte groenten op dit moment
Oke. Er zijn heel wat varianten. Spinazie met ei is ook lekker. Misschien lust je ook asperges met ham. Kijk eens om je heen. Er is zoveel meer dan alleen de standaard dingen.
nee ik bedoel inderdaad zelf een bakje tonijn op water met uitjes en voorheen mayonaise voor op brood en los als salade blikje tonijn sla ui appel en dressing
Klinkt goed! kijk ook eens naar de tonijn in pikante groente. Heb je gewoon in blikjes en ook een prima en makkelijke tussendoor.
van de zalm zal ik zeker op letten als ik het in mijn voedingschema zet voor die dag
Mooi! ander visje kan ook. WItvis is over het algemeen magere vis. Kan je lekker veel van eten maar moet je wel een beetje goed kruiden. Anders is er niet veel aan. Maar bak eens een witvisje in rauwe ham gewikkeld. Geeft een hele andere smaakbeleving
Eigenlijk moet ik het inderdaad niet doorzetten en me schema meteen oppakken maar ik moet zeggen dat ondanks het mischien vocht etc is ik toch wel een beetje verschil zie kwa vet in de spiegel ook al ben ik pas begonnen
Je ziet maar weinig verschil qua vet. Als je vocht afneemt zie lijkt het vaak of het vet afneemt. Dat is het bedrog er ook van. Vocht zie je ook aan vaak als vet. Er zit natuurlikj wel vet maar als je zo snel gewicht verliest is het over het algemeen veel vocht.
ik ben ook niet dik maar er moet wel echt wat af kwa buik en vooral zwemband misschien plaats ik nog wel een foto binnenkort
Bewaar in ieder geval een foto voor jezelf. Dan kan je terug vergelijken als het even stagneert. ;)
Ik ga dus niet doorzetten met het dieet want ik wil natuurlijk niet de spieren die ik nog had en waarvoor ik nu weer train weg laten gaan daardoor
Mooi zo! Heel verstandig. Beter langzaam en goed volhoudbaar en dat het doorzet dan heel snel veel vocht kwijtspelen wat je snel weer terug hebt!
Dit maakt het verhaal van een cheat meal wel duidelijk zo
eigenlijk komt het erop neer dat als je een keer een pizza besteld of iets dergelijks dat je dan vrijwel niks moet eten op de dag zelf zodat je nog niet over je kcal heen komt
Dat valt wel mee hoor. Een pizza salami van dr oetker is zo een 830 kcal. Je avondmaaltijd is al 500 kcal. Laat je de nootjes in de avond weg en 1 boterham bij je lunch dan kan jij gerust die pizza eten. snap je? ;) beetje puzzelen dus.
haha komkommer sla ui dat lust ik sowieso allemaal wel
Heeee.. en jij zei ik lust bijna geen groenten!!! :roflol: ook dat zijn groente he! geraspte wortel ook.. radijsjes, wat zuur erbij en eet smakelijk.
Simpele rijstsalade met wat rijst/doperwten/ui/fijngesneden rode paprika, gerookte kip en wat may/yoghurt/kerrie is ook lekker! zeker in de zomer.
ja dat is ook slim inderdaad wel een cheat omdat het even wat anders is maar toch geen mega ongezonde hap
Je kan alles infitten. Zelfs een frikandel erbij ;) je moet gewoon wat meer inventief worden in verdeling en de getalletjes. En een keer 200 kcal meer eten kan geen kwaad. zolang je het niet altijd doet he! Gewoon rekening mee houden. Het moet wel leefbaar en leuk blijven. :)
het is voor mij al zo lang geleden dat ik trainde maar ik merk wel dat ik het niet verleerd ben de techniek en spierherkenning lijkt er wel nog te zijn ik was niet enorm breed maar ook niet klein moet zeggen dat ik sowieso geen dun persoon ben kwa armen en benen enzo maar toch wel een stuk kleiner kwa spier dan voorheen maar dat is ook niet gek na zo lang niet getraind te hebben
Dus nu weer lekker buffelen en op een gezonde manier! Rustig aan je vet wegwerken en zoveel mogelikj spieren behouden en dan daarna weer opbouwen. Kiezen dus... eerst afvallen en dan spieren bouwen of andersom (ik denk nummero uno ;) )
ik ga met alle tips aan de slag en nog maal heel erg bedankt voor de uitvoerige reactie heb er een hoop aan
Heel veel succes! Ben benieuwd wat ehet voor je doet. en schroom niet vragen te blijven stellen.
 
Sorry voor de late reactie marina1975 was erg druk de afgelopen dagen

Als nog vind ik het tof hoe u op mij reageert!!

Jaa onregelmatige diensten het is inprincipe weekend en avond dienst waarbij dan de hele dag van 8 tot half 5 gewerkt is en dan storingsdienst tot ongeveer 10 uur in de avond voor weekenden geld hetzelfde dus kwa slaap niet veel anders gelukkig
maar rust is natuurlijk belangrijk

Dat er vet weg moet is 1 ding wat zeker is het is ook niet zo dat ik dik ben maar de wel bekende zwemband en buikvet moet wat minder moet zeggen dat ik denk ik nog wel aardig wat buikspieren heb want het lijkt alsof ze er nog zijn omdat er precies op de bovenste spieren zegmaar een vetje zit heel dun maar toch wat ik zal toch even een foto bijvoegen voor het idee en mischien kan ik nog een foto vinden van toen ik 18 was hahah

Ik ben inmiddels bezig met het muscle meat eten en de gordon bleu bevalt me zeer goed :D
ik eet nu dus 200 gram broccoli 200 gram zoete aardappel en 200g cordon bleu dat zijn er 2 als ik me schema bekijk zou dat moeten kunnen toch ?
ook eet ik zeker 6 boterhammen in de middag vandaag toevallig met 150gram filet american en 100gram rosbief mischien iets teveel maar daarom eet ik ook verder niks vanavond behalve een bakje kwark zometeen

welke noten bedoelde jij eigenlijk want er zijn nogal wat soorten

Spinazie en witlof nee dat krijg ik echt niet weg mischien in een smoothie maar dat moet ik even zoeken hoe dat mischien te drinken is

Witvis is koolvis toch ? dat vind ik niet erg lekker maar met kruiden misschien wel te doen

De foto die ik geplaats heb zometeen is van vorige week

jaa ik heb gemerkt dat het echt een beetje passen en meten is met eten maar ik snap nu wat hoe ik het dan moet aanpassen

Ik denk ook eerst afvallen dan weer echt spier opbouwen afvallen lijkt me nu ook het beste omdat het bijna zomer is haha moet er wel een beetje normaal uitzien in frankrijk over paar weken haha maar begrijp me niet verkeerd dit is niet even me best doen voor de zomer ik wil gewoon echt weer gezonder gaan leven en stoppen met roken binnenkort en weer goed fit worden en wat minder met vrienden drinken ( dit is niet elk weekend haha maar zeker wel 1x per maand )

zal ik zeker doen bedankt nogmaals

Foto 2 is aangespannen maar zonder van te voren te trainen dus niet gepompt niks dacht misschien goed om erbij te doen

tevens inham bij me borst is een litteken die ik heb van toen ik geboren werd daar valt niks aan te doen:p
 

Bijlagen

  • Foto 1 bewerkt .jpg
    Foto 1 bewerkt .jpg
    68,5 KB · Weergaven: 118
  • foto 2 bewerkt .jpg
    foto 2 bewerkt .jpg
    78,9 KB · Weergaven: 125
marina1975

ik heb de oude foto.s gevonden weet niet of het ergens goed voor is maar zal ze even plaatsen moet zeggen dat ik toen wel echt een laag vet percentage had denk ik zoals toen hoeft van mij niet persee liever wat groter dan :D
 

Bijlagen

  • foto vroeger bewerkt 1.jpg
    foto vroeger bewerkt 1.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 128
  • foto vroeger bewerkt 2.jpg
    foto vroeger bewerkt 2.jpg
    18 KB · Weergaven: 128
  • foto vroeger 3 bewerkt .jpg
    foto vroeger 3 bewerkt .jpg
    18,6 KB · Weergaven: 121
  • foto vroeger 4.jpg
    foto vroeger 4.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 125
Sorry voor de late reactie marina1975 was erg druk de afgelopen dagen

Als nog vind ik het tof hoe u op mij reageert!!
Welkom
Jaa onregelmatige diensten het is inprincipe weekend en avond dienst waarbij dan de hele dag van 8 tot half 5 gewerkt is en dan storingsdienst tot ongeveer 10 uur in de avond voor weekenden geld hetzelfde dus kwa slaap niet veel anders gelukkig
maar rust is natuurlijk belangrijk
Vooral je rust goed bewaken.
Dat er vet weg moet is 1 ding wat zeker is het is ook niet zo dat ik dik ben maar de wel bekende zwemband en buikvet moet wat minder moet zeggen dat ik denk ik nog wel aardig wat buikspieren heb want het lijkt alsof ze er nog zijn omdat er precies op de bovenste spieren zegmaar een vetje zit heel dun maar toch wat ik zal toch even een foto bijvoegen voor het idee en mischien kan ik nog een foto vinden van toen ik 18 was hahah
Op de foto valt t mee. Ja er zit vet. Maar heel veel spier ook niet. Ik zou niet te extreem cutten
Ik ben inmiddels bezig met het muscle meat eten en de gordon bleu bevalt me zeer goed :D
ik eet nu dus 200 gram broccoli 200 gram zoete aardappel en 200g cordon bleu dat zijn er 2 als ik me schema bekijk zou dat moeten kunnen toch ?
ook eet ik zeker 6 boterhammen in de middag vandaag toevallig met 150gram filet american en 100gram rosbief mischien iets teveel maar daarom eet ik ook verder niks vanavond behalve een bakje kwark zometeen
6 boterhammen op een hele dag is niet veel. Dat zijn normale hoeveelheden ook voor een vrouw ;)
Als je daarnaast alleen de avondmaaltijd eet.
6 boterhammen is 450 kcal de rosbief 150 en filet 200. Dus op een dag 800 kcal met een avondmaaltijd van 70 kcal broccoli met 200 kcal zoete aardappel en 300 kcal cordon blue (die weet ik niet zeker) is totasl dus zo een 1400 kcal. Bakje kwark a 250 gr is 125. Dan zit je op een crash aantal van 1525 kcal.
Reken net wat meer omdat ik ook wat fout kan hebben zo een 1700 kcal. Wat extreem weinig is....
welke noten bedoelde jij eigenlijk want er zijn nogal wat soorten
Alle. Ook pinda's. Meestal wordt ongezouten aangeraden maar ik vind wat zout niet fout. Hangt vsn de rest van je voeding af.
Spinazie en witlof nee dat krijg ik echt niet weg mischien in een smoothie maar dat moet ik even zoeken hoe dat mischien te drinken is
Denk in oplossingen. Aardappel prei soep of broccoli aardappelsoep met kip of ham.
Witvis is koolvis toch ? dat vind ik niet erg lekker maar met kruiden misschien wel te doen
Goed kruiden. Kabeljauw (duur), koolvis,pangang, tilapia, wijting, zeebaars, tong, schat of schol, wilde/gewone zalm ter afwisseling. Er zijn veel soorten witte vissen.
De foto die ik geplaats heb zometeen is van vorige week

jaa ik heb gemerkt dat het echt een beetje passen en meten is met eten maar ik snap nu wat hoe ik het dan moet aanpassen
Mooi :)
Ik denk ook eerst afvallen dan weer echt spier opbouwen afvallen lijkt me nu ook het beste omdat het bijna zomer is haha moet er wel een beetje normaal uitzien in frankrijk over paar weken haha maar begrijp me niet verkeerd dit is niet even me best doen voor de zomer ik wil gewoon echt weer gezonder gaan leven en stoppen met roken binnenkort en weer goed fit worden en wat minder met vrienden drinken ( dit is niet elk weekend haha maar zeker wel 1x per maand )
Stoppen met roken en drinken is hoe dan ook goed. Stop dat geld in lekker en gezond eten. Biertje op zijn tijd kan best
zal ik zeker doen bedankt nogmaals

Foto 2 is aangespannen maar zonder van te voren te trainen dus niet gepompt niks dacht misschien goed om erbij te doen

tevens inham bij me borst is een litteken die ik heb van toen ik geboren werd daar valt niks aan te doen:p
Littekens zijn er nu eenmaal. Massa erop en lekker spieren bouwen doet dat ook minder opvallen;)

Succes
 
Mijn excuses marina1975 blijkbaar heb ik geen eens meer gereageerd op wat u als laatste gezegd heeft

Wegens bepaalde omstandigheden vervelende dingen is eigenlijk alles een beetje op hold gegaan en is er vrijwel niks veranderd ten opzichte van vorig jaar ben nu een paar weken bezig alles om te gooien

Ben nu weer gestopt met blowen (was 2jaar gestopt na 10 jaar lang veel te blowen)
Wegens omstandigheden weer aan begonnen maar nu weer vanaf en ben op dit moment ook 12 dagen gestopt met sigaretten roken
En drink al 2 weken geen frisdrank meer dronk zeker 5 glazen cola per dag tel maar op die kcal hahah
1 redbull in de ochtend drink ik nog ik drink geen koffie namelijk en moet toch wakker worden hehe

Maar goed er is een hoop veranderd in me leven afgelopen jaar en probeer nu alles echt om te gooien en volgas aan de bak te gaan maandag schrijf ik me ook in bij de sportschool want dat thuis trainen is niks

Ik heb een nieuw voedingsschema gemaakt en zal de screenshots via de fitness app even hier plaatsen
Tevens zal het avond eten vlees varieren per dag vanaf volgende week
Ga de zalmburgers en kipschnitzels van muscle meat bestellen en cordonbleu van de slager

Middag eten neem ik in bevroren toestand mee naar werk eieren met kaas bak ik zondag van te voren en dan in de vriezer
Beleg doordeweeks rosbief en blikje tonijn in water met beetje mayo en natuurlijk de gebakken ei

Hierbij het voedingsschema zit dus weer in de cut op dit moment onderhoud 2500kcal nu dus op 2000kcal ben dit nu al 2 weken aan het doen en gaat lekker

Vanaf morgen ga ik dus eindelijk weer de sportschool in is het dan bijvoorbeeld beter om meer dan 2000kcal te eten of gewoon houden op 2000kcal

Zit trouwens op 79kg met 1.74 lengte

Alvast bedankt voor alle tips iedereen en dit keer ga ik het doorzetten zal met paar maanden progressie foto.s posten

Ontbijt redbull gaat vast verkeerd vallen hier en ik snap dat het niet gezond is maar ik heb gewoon geen honger als ik wakker word en nooit ontbijt gegeten me hele.leven al haha







Screenshot_20220619-233229.png
Screenshot_20220619-233235.png
Screenshot_20220619-233239.png
Screenshot_20220619-233244.png
Screenshot_20220619-233258.png
Screenshot_20220619-233302.png
 
Welkom terug!!

Balen van alle tegenslagen, maar goed dat je het weer oppakt.

Probeer niet te snel af te vallen je bent al niet al te zwaar.
Richt je op 250 tot 500 gram per week.
Als je meer dan dat afvalt dan eet je te weinig.

Met je schema. Probeer anders de redbull te vervangen door een shakemet eiwit en wat havermout. Is ook vloeibaar en misschien lukt dat wel. Of start met enkel een shake. Een ontbijt kan echt wennen.

Heel veel succes weer.
 
Goedenmorgen marina1975

Dank u ik ga er nu echt voor de motivatie is aanwezig dit keer

Jaa ik. Zal er op letten ik heb vorige week elke dag gewogen en doe dit deze week ook

Dan moet ik het gemiddelde van vorige week nemen en dan deze week afwachten en weer het gemiddelde nemen en dan van elkaar aftrekken als het goed is toch ?

Kijk dat is een goede tip ik ga kijken of dit voor mij werkt
Wat vind u verder van het schema tot nu toe ziet u verder nog ruimte voor verbetering en hoe kijkt u tegen het idee om kcal te verhogen op trainingsdagen ?
 
Je kunt ook elke ochtend wegen en dan gem. daarvan nemen. (elke ochtend als je opstaat in je ondergoed of zo- zelfde omstandigheid-)
 
Je kunt ook elke ochtend wegen en dan gem. daarvan nemen. (elke ochtend als je opstaat in je ondergoed of zo- zelfde omstandigheid-)
Hij zegt dat al ;)

bram92 Waarom gepaneerde schnitzels?

Wat ik al zei. Pak je ontbijt aan. Desnoods drink ontbijt of een shake.
En ik zou wat meer vetten toevoegen. 54 gram is qel erg weinig. Richt je meer op 1 gr per kg lichaamsgewicht.
 
Back
Naar boven