Fitness Seller

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2021-06-02

In bed liggen tussen 1:45 en 10.30. Dus bijna 9u. Op zich wel lekker geslapen, maar nog steeds weer veel te laat naar bed. Het is ook pokke warm nu, en dat slaapt ook super slecht, vooral omdat ik op zolder lig. Heb een ventilator en een fles water in de vriezer gelegd zodat ik wat koeling heb. Komende dagen wordt het gelukkig een paar graden kouder, wat echt de perfecte zomerse temperatuur is naar mijn mening. Al met al geef ik deze nacht een 4/10.

15.00: 200g aardbeien en 2 bananen
17.00: Noodles met vis en groente. Ook 3 vis caps visolie en klein bakje ijs.
21:00: Zo meteen nog: Wat overblijfselen van maandag en dinsdag, zie zo wel wat er in de koelkast ligt. Ook: 3 caps visolie en schep creatine.
Water heb ik niet heel goed bijgehouden, maar ik denk dat ik over de 2L zit.

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
Bekijk bijlage 528136Bekijk bijlage 528137
Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel: niks. Wel sauna gereserveerd voor komende dinsdag, 2u lang, heerlijk! Kan nu al niet wachten!

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Eindelijk iets wat deze spoiler waardig is, sorry dat de cliffhanger zo'n anticlimax geworden is Mentat :roflol:
Verstandskies update: Zwelling begint eindelijk af te nemen, maar het is nog verre van weg. Toevallig vandaag ook voor algemene controle geweest bij tandarts en alles was verder goed. Heb zo'n jaarlijkse grote schoonmaak laten doen, dus hopelijk geen problemen meer in de toekomst.
 
2021-06-03

Beetje gaar vandaag, maar toen ik begon met trainen was alles weer prima. Het enige wat ik een beetje mistte was de spanning. Was om een of andere reden te losjes vandaag, kon het ook niet goed vast zetten, en dat is sterk terug te zien in m'n bewegingen helaas. Maar goed, uiteindelijk nog een prima training waar ik zeker tevreden mee ben. Goor volume ook voor m'n benen, dus dat ik altijd goed. Net al lichte traploop struggles. Heerlijk!

High hang power snatch
2x2 50kg
5x2 70kg

Snatch
1x3 70kg
1x3 97,5kg
1x3 105kg
3x3 112,5kg Heb vandaag niet uitgesprongen en merk dat ik dan veel sneller eronder kon, wat eigenlijk tegenstrijdig is met wat logisch is. Waarschijnlijk vind ik het 'loslaten' nog steeds onbewust lastig. Op zich vrij mooie bewegingen, buiten de matige vangspanning. Eerste rep van de 2de set gemist, want duwde te veel naar voren met m'n heupen. Domme fout, maar snel hersteld gelukkig. Laatste set ging erg goed, blij mee! Alle 3 de sets in video onder.

Deficit snatch pull
1x5 112,5kg
3x5 132,5kg Gaat al beter gelukkig, maar blijft zwaar voor mij. Wel is te zien dat spanning matig is. 3de set in video onder.

Segment snatch deadlift (Pauze van grond en bij knie)
3x3 120kg Prima 3de set in video onder.

High bar squat
1x8 80kg
1x8 107,5kg
1x8 125kg
2x8 135kg Afzien weer. Zonder sleeves en volle highbar is dit echt rete zwaar voor die spaghetti benen van mij. 2de set in video onder.

Squat jumps
4x5 35kg

Dead bug
4x5 bodyweight


In bed liggen tussen 0.45 en 9.15. Dus 8 en half uur. Wel matige geslapen, want rete warm en daarmee dus onrustig. Kijk echt op tegen de zomer als het weer 40 graden wordt. Wellicht investeren in een airco. Ik geef afgelopen nacht een 3.5/10.

10.30: 200g aardbei en 2 bananen.
12.00: Aardappels met vlees en groente van eergisteren. Ook: schep creatine en 3 caps visolie.
17.00: Aardappels met vlees en groente.
21:00: zo nog iets eten, wat weet ik nog niet, waarschijnlijk noodles met vis en asperges van gisteren. En 3 caps visolie.
Water zit ik nu ongeveer 2L. Prima wat mij betreft. Komende uurtjes nog een litertje en ben weer good to go!

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
Bekijk bijlage 527962
Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
Bekijk bijlage 527963
Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
Bekijk bijlage 527964

Qua herstel: Niks

Qua mindfulness wil ik zo nog even mediteren.

Verstandskies update: Zwelling sterk afgenomen, dus gaat de goeie kant op! Denk dat het over een paar dagen helemaal goed is!
Duim update: Weer iets nieuws, heb echt zieke blauwe/bruine plekken op m'n duimen van 5x in de week zwaar hookgrippen, dus daar moet ik iets op gaan verzinnen. Ze beginnen nu ook af te leiden van de trainingsfocus.
 
Team spaghetti benen joining in haha xD Lijkt me zoiezo inderdaad wel retezwaar na al die pulls man! nice train
 
jeetje alles valt en staat met techniek!! de kleinste details maken echt verschil! Knap Alex!
 
Team spaghetti benen joining in haha xD Lijkt me zoiezo inderdaad wel retezwaar na al die pulls man! nice train
Hahaha the struggle, wel goed voor DL tho! Maar al die pulls frituren echt m'n benen, en dan moet ik nog 8 reppers op squat, heavy, maar wel lekker! Thanks man!
jeetje alles valt en staat met techniek!! de kleinste details maken echt verschil! Knap Alex!
100%, dat is wat het enorm lastig maakt, maar naar mijn mening juist ook weer leuk. Tevens precies de reden waarom ik hooked ben aan gewichtheffen. Thanks Bosco!
 
Hahaha the struggle, wel goed voor DL tho! Maar al die pulls frituren echt m'n benen, en dan moet ik nog 8 reppers op squat, heavy, maar wel lekker! Thanks man!

100%, dat is wat het enorm lastig maakt, maar naar mijn mening juist ook weer leuk. Tevens precies de reden waarom ik hooked ben aan gewichtheffen. Thanks Bosco!
jij wordt vast heel oud met zo'n sterk lichaam!! (true story)
 
2021-06-04

Wederom een lekkere training. Beetje een luie training wel, maar ging naar mijn mening verder wel erg goed! Core spanning zou ik op deze training op letten en dat ik nog relatief goed, dus ook daarin mooie progressie!

Jerk dip&drive
2x2 70kg
1x2 110kg
5x2 140kg Gaat steeds soepeler! Merk alleen wel dat ik echt dikke blauwe plekken ervan krijg op m'n sleutelbenen.

Jerk from rack
2x3 70kg
1x3 105kg
1x3 112,5kg
3x3 120kg Allemaal gelukt, en tevens nog best prima! Keek echter na m'n 2de set terug en merkte dat de drive wat slapjes was, dus bij laatste set aangezet en merkte meteen het verschil. Ook gelet op betere strekking van de armen, en ook dat ging beter, echter blijf ik dat wel lastig vinden. Alle sets in video.

Power clean
1x3 70kg
1x3 90kg
1x3 97,5kg
3x3 105kg Ging goed dit! Vooral de laatste rep van de 2de set was eeeecht on point. Alle sets in video.

Push press
2x5 80kg
3x5 87,5kg Werd stiekem een beetje pittig op het eind.

Incline bench press
4x8 70kg Deze vloog echt omhoog, terwijl die vorige week nog RPE10 was, dus sicko progressie hier ook!


In bed liggen tussen 1.45 en 10.15. Dus 8 en half uur. Gewoon pure luiheid deze tijden, geen excuusjes, moet beter. Verder ook niet heel lekker geslapen door de hitte. Ik geef afgelopen nacht een 3.5/10.

10.30: 1 banaan en een stuk komkommer.
12.30: Aardappels met vlees en groente.
17.00: Vrijdag friet dag
21:00: zo nog wat Aardappels met vlees en groente, en 3 visolie caps en schep creatine.
Water zit ik nu op 2L. Dus nog litertje te gaan vandaag.

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zometeen nog:
Shoulder rotation stretch
Bekijk bijlage 528060
Front rack mobility stretch (maar dan met bezem)
https://www.catalystathletics.com/video/1438/Clean-Rack-Position-Stretch/
Underarm stretch
https://www.catalystathletics.com/video/1427/Underarm-Stretch-For-Snatch-Clean-Jerk-Mobility/

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness wil ik nog even 30 min muscle release meditatie voor slapen.

Verstandskies update: Steeds beter, bijna helemaal genezen ondertussen, dus mooi!
 
Eindelijk iets wat deze spoiler waardig is, sorry dat de cliffhanger zo'n anticlimax geworden is @Mentat :roflol:
Bent toch wel fier op deze mention! :D

Zag de mention en klikte ineens op het goede blauwe knopje :roflol:

Gelukkig weer de goede kant op met de verstandskies.
 
2021-06-05

Op zich een prima training. Voelde beetje traag vandaag, waarschijnlijk omdat het alweer de 3de relatief zware training achter elkaar is. Maar dat mag de pret niet drukken. Moet wel zeggen dat ik er aan het einde helemaal doorheen zat en depth jumps maar gelaten heb.

Tall clean
2x2 60kg
5x2 80kg Traag.

Cleans
1x3 80kg
1x3 105kg
1x3 112,5kg
3x3 120kg Bewegingstechnisch vind ik ze eigenlijk heel netjes, maar qua snelheid viel het tegen. Laatste set in video.

Deficit clean pull
3x5 141,25kg Missloaded, aan rechter kant een 1,25kg schijf vergeten. Maar ging verder wel beter dan verwacht. Laatste set in video.

Clean segment deadlift (pauze van de grond en bij knie)
3x3 127,5kg Ook deze ging relatief prima. Laatste set in video.

Front squat
1x5 80kg Wilde na deze eigenlijk al stoppen, zat er helemaal doorheen :roflol:
2x5 112,5kg Strijden.
2x5 120kg Er toch nog uit weten te persen, zien er ondanks de vermoeidheid nog best prima uit. Mooi recht op. Laatste set in video.

Ab wheel
3x5 bodyweight


In bed liggen tussen 1:00 en 8.00. Dus 7u in bed. Heb effectief maar ~5,5u geslapen, maar wel aan 1 stuk door, dus ik pak de winsten die ik kan pakken! Ik geef afgelopen nacht een 3/10.

11.30: 200g aardbeien.
Tijdens trainen: 250g druiven
15.00: Halve 35cm pizza.
18:00: De andere helft van de 35cm pizza. Ook: 3 caps visolie en schep creatine.
21:00: Zo meteen nog iets, geen idee wat.
Water zit nog maar een liter in, en verwacht ook niet dat ik de 3L vandaag ga halen. Maar goed, morgen beter.

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
Bekijk bijlage 528136Bekijk bijlage 528137
Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Verstandskies update: Praktisch gezien genezen, mooi!
 
Trager is vermoeidheid, wat denk jij?💤💤
 
Trager is vermoeidheid, wat denk jij?💤💤
100% komt het voort uit vermoeidheid. M'n lichaam is dit volume nog niet gewend, dus dit had ik ook zeker wel verwacht. Maar komt goed, ik geef het wat tijd. Als de gewenning erin zit en de conditie beter op peil is, ben ik ervan overtuigd dat het beter zal gaan!
 
2021-06-06

M'n lichaam voelt op, maar gelukkig is er morgen een rustdag. Ik merkte vandaag meteen dat de explosiviteit en stabiliteit ver te zoeken waren, net als vorige week op de 4de training. Echter was m'n focus gedurende de training al beter, dus dat is positief, het is nu vooral dat m'n lichaam het grote volume nog niet gewend is. Al met al, matige training, maar wel al iets beter dan vorige week ondanks dat de training qua gewicht zwaarder was, dus dat is mooie progressie al zeg ik het zelf! Beetje vergeten om te filmen vandaag, dus het zijn maar 2 setjes geworden.

High hang power snatch
2x2 50kg
5x2 70kg Prima.

Power snatch
1x3 85kg
1x3 90kg
3x3 95kg Beetje met techniek gemodderd. Trage bewegingen, maar niet zo traag als vorige week, ondanks meer gewicht. Laatste set op video.

Power jerk
1x3 85kg
1x3 90kg
3x3 95kg Deze al wel zeker beter! Het gene waar ik nog wel op wil letten is dat de strekking van m'n armen wat steviger is. Laatste set op video.

Overhead squat
1x3 97,5kg
3x3 105kg Beetje disbalans, maar merkte ook wel dat m'n benen op waren na gisteren.

Snatch push press
1x5 97,5kg
3x5 105kg Verbazingwekkend makkelijk

Lat pull down
4x8 45kg


In bed liggen tussen 1.15 en 10.00. Dus bijna 9u totaal in bed. Hiervan een solide 8u achter elkaar geslapen zonder wakker te worden. Bijna de hele dag voelde ik me fit, ondanks dat m'n lichaam toch wel flink vermoeid is door het trainen. Werd wel wakker met droge bek en schorre keel, dus flink gesnurkt, maar goed, al met al een van de betere nachten in lange tijd. Ik geef afgelopen nacht een 7,5/10.

Erg druk vandaag, dus een beetje vergeten te eten/drinken tussen alles door, dus een vrij matige voedingsdag wel.
11.30: 200g aardbeien en 300g druiven.
16.00: De helft van een 35cm Domino's pizza, was goeie!
19:00: 3 pan tosti's met ei, mayo en sla. Ook: schep creatine.
Zo meteen nog kijken of ik wat noten heb liggen voor de proteins, anders zo even snel naar de winkel.
Water heb ik niet heel goed bijgehouden, maar ik denk dat ik rond de 1,5L zit.

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warm up routine
20 bw squats

Qua herstel: niks. Twijfel om morgen middag een uurtje sauna te pakken. Ik ga sowieso dinsdag al, maar eeeecht wel zin in sauna sessie.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Verstandskies zo goed als hersteld, dus deze wordt weer leeg tot ik weer iets interessants vind om te vertellen.
 
Top van je goede nacht. Hoop dat dat zich voortzet.
 
2021-06-07

Qua trainen lekker volledige rust. Mag ook wel na 4 dagen achter elkaar.

In bed liggen tussen 0:00 en 9:00. Helaas niet zo'n geweldige nacht als gisteren, maar ja, het kan niet altijd feest zijn uiteraard! Denk dat ik maar 6-7u totaal daadwerkelijk geslapen heb, en 2x wakker geworden. Voelde me ook nogal gaar vandaag, dus denk dat ik ook erg onrustig geslapen heb. Maar goed, vanavond weer een poging! Ik geef afgelopen nacht een 4/10.

10.00: Aardappels met groente en vlees.
15:00: paar boterhammen met wat random beleg sauzen uit de koelkast. Ook 3 caps visolie.
17.00: Aardappels met spek en groente, met name spinazie.
21:00: zo nog iets eten, wat weet ik nog niet, waarschijnlijk paar ham-kaas tosti's met ei En 3 caps visolie.
Water zit ik nu op 1,5L, dus nog even anderhalf litertje erbij voor het slapen.

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
Bekijk bijlage 527962
Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
Bekijk bijlage 527963
Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
Bekijk bijlage 527964

Qua herstel: niks. Morgen sauna, hypeeeee!

Qua mindfulness wil ik zo nog even mediteren.

Druk de laatste tijd. Besloten om een grote mensen baan te zoeken.
 
Hahahaha! Zonder 8u slaap ben ik echt een complete zombie. Minder dan dat voor meer dan 3 dagen is eeeeecht geen optie.
hahahaha ...ik doe het met de helft en ben een beetje zombie haha, maar ben ook niet zo actief als jij
 
2021-06-08

De max dag van de week weer! Zoals altijd weer heerlijk om zwaar te kunnen gaan, maar merk wel dat m'n schema dermate zwaar is dat het hier ook wel in hakt. Maar dat is niet erg, zolang ik op langere termijn maar progressie maak, vind ik het allemaal mooi! Een ding dat ik geleerd heb, is dat ik beter moet lezen wat ik moet doen.

Tall clean
2x2 60kg
5x2 80kg soepeltjes.

Snatch + Overhead squat (Doel vandaag was max op 1+1)
3x1x(1+0) 60kg
2x1x(1+0) 80kg
1x(1+0) 100kg
1x(1+0) 112,5kg Hier realiseerde ik mij pas dat ik ook nog een overhead squat erna moest doen :roflol: Echter was die bij deze beurt mis, de beurten erna was doe OHSQ gewoon goed.
1x(1+1) 122,5kg Mooi.
1x(1+1) 132,5kg Dit was het doel vandaag, maar ging hardt. In video.
1x(1+1) 140kg Waarschijnlijk PR zonder sleeves! Heel blij met deze! Had niet verwacht nu alweer op dit niveau te zitten, dus dat is exceptioneel mooi! In video, was er duidelijk blij mee haha!

Clean + jerk (Doel vandaag was max op 2+1)
3x1x(2+1) 60kg
2x1x(2+1) 80kg
1x(2+1) 100kg
1x(2+1) 110kg
1x(2+1) 120kg
1x(2+1) 130kg
0x(2+1) 140kg Energie was er toch wel doorheen ondertussen. Toch 2 prima cleans, jerk had ik kunnen hebben, maar had geen spanning op m'n buik, dus moest hem laten vallen. In video.

Low hang snatch pulls
1x5 112,5kg Moest 2 sets zijn, oops.
2x5 120kg

Back squat
1x5 100kg
1x5 125kg
1x5 135kg
1x5 145kg
2x5 152,5kg Zat er helemaal doorheen, rete zwaar. Kijk ik, moest ik maar 1 set :roflol: Eerste set op video.

Depth jump
3x5 bodyweight

Moest nog bent over row, maar zat er helemaal doorheen, dus gelaten.


In bed liggen tussen 0.00 en 9.00. Voor m'n gevoel prima geslapen toen ik net wakker werd, maar toch heel de dag gaar, dus denk dat ik erg onrustig was. Ik geef deze nacht een 5/10.

10.00: 100g druiven + 2 bananen.
12:00: Aardappels met spek en groente. Ook 3 caps visolie.
Tijdens training: 250g druiven.
17.00: Aardappels met vlees en asperges.
21:00: zo nog wat aardappels met spek en groente, en schep creatine en 3 visolie caps.
Water zit ik nu op 2L, dus eigenlijk vanavond nog een litertje erin. Ik ga wel sauna zo, dus ben nu extra aan het tanken.

S'ochtends:
Mijn opwarm routine voor gewichtheffen
20 bw squats
Beetje m'n linker glutes en TFL gefoamrolled, want merkte dat m'n IT band weer wat begon te trekken.

Shoulder rotation stretch
Bekijk bijlage 528060
Front rack mobility stretch (maar dan met bezem)
https://www.catalystathletics.com/video/1438/Clean-Rack-Position-Stretch/
Underarm stretch
https://www.catalystathletics.com/video/1427/Underarm-Stretch-For-Snatch-Clean-Jerk-Mobility/

Qua herstel: SAUNAAAAAAAA! Kan nu al niet wachten!

Qua mindfulness wil ik nog even muscle release meditatie voor slapen.

Niks opmerkelijks.
 
ik zie in het begin v d video steeds naar rechts draaien met uitstrekken bovenin.
leg me ff uit...is dat een rug en / of schouder issue? raak je dan niet uitbalans?
misschien niet belangrijk...kan ook haha

nice treen!!
 
Back
Naar boven