XXL Nutrition

Cutlog

  • Topic starter TT&A
  • Startdatum
  • Reacties 959
  • Weergaven 72K
  • Volgers 47

Bezoekers in dit topic

Toen ik nog heel autistisch programmeerde deed ik op bench ook zulke stapjes. 4x5x115kg > 4x5x116kg > 4x5x117,5kg > 4x5x118,5kg.

En naar mate ik dieper in de cut kwam werd 4x5 vervangen voor 3x5, vervangen door 5x3, vervangen voor 3x3 zodat je gewoon altijd je load kan blijven verhogen. Tot einde van de cut kon ik op die manier voorheen altijd blijven laden.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Als je nu 95x3 haalt dan moet je in een cut echt wel kunnen opwerken naar 100x3. Kracht gaat droppen in de laatste weken, maar als je slim periodiseert hoef je niet veel zwakker te worden, je kan zelfs prima kracht opbouwen.
+1
Merk het zelf ook nu, wordt elke week droger maar bench gaat nog steeds omhoog. Imo is het bij UB meer een kwestie van frequentie, bench nu 3-4x per week (want thuis...) maar wel dikke progress, terwijl ong -4kg in bodyweight.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Toen ik nog heel autistisch programmeerde deed ik op bench ook zulke stapjes. 4x5x115kg > 4x5x116kg > 4x5x117,5kg > 4x5x118,5kg.

En naar mate ik dieper in de cut kwam werd 4x5 vervangen voor 3x5, vervangen door 5x3, vervangen voor 3x3 zodat je gewoon altijd je load kan blijven verhogen. Tot einde van de cut kon ik op die manier voorheen altijd blijven laden.

+1
Merk het zelf ook nu, wordt elke week droger maar bench gaat nog steeds omhoog. Imo is het bij UB meer een kwestie van frequentie, bench nu 3-4x per week (want thuis...) maar wel dikke progress, terwijl ong -4kg in bodyweight.
Sidenote ik programmeer niet specifiek om lift A of B te maxen , maar doel is natuurlijk wel zo sterk / goed mogelijk worden, maar gewicht als middel

ik pas vaak eerst mn rep ranges aan voordat ik sets ga schrappen / toevoegen
 
Het doel is ook niet om te maxen, het doel is om zo sterk mogelijk te blijven = zoveel mogelijk massa overhouden. Als je dezelfde volume wilt blijven hanteren de gehele cut ga je sowieso zwaar moeten inleveren op intensiteit. Voor het behoud van je massa denk ik dat je meer baat hebt bij je intensiteit (dus absolute kracht, niet intens zoals bodybuilders het noemen) hoog houden dan volume.

Als je daarnaast nog redelijk wat volume wilt draaien om wat voller te lijken dan compenseer je dat op een fly ofzo.
 
Het doel is ook niet om te maxen, het doel is om zo sterk mogelijk te blijven = zoveel mogelijk massa overhouden. Als je dezelfde volume wilt blijven hanteren de gehele cut ga je sowieso zwaar moeten inleveren op intensiteit. Voor het behoud van je massa denk ik dat je meer baat hebt bij je intensiteit (dus absolute kracht, niet intens zoals bodybuilders het noemen) hoog houden dan volume.

Als je daarnaast nog redelijk wat volume wilt draaien om wat voller te lijken dan compenseer je dat op een fly ofzo.
Volume gaat tzt ook omlaag
 
@91,8kg vanochtend en iets minder fluffy

leg position bij BDB voelt wel awkward voor de 1e keer

CB074095-FA4D-4FEF-B8B9-AD5179A0E663.jpeg
7ACE8B05-5C5C-4FAA-8AC4-EACFFE0AEB4B.jpeg

4F23D204-B3E0-40D7-A5DD-0F3480432D0C.png
 
Inderdaad beter uitgevoerd de pose. Je kunt ook je knie nog wat maar naar buiten draaien zodat je been dikker lijkt.
 
W2D2 cut

Irriteer me steeds meer aan mensen in mijn gym. Krijg bijna dagelijks vragen van: 'hoelang train je al? Hoe oud ben je? Schrijf je alles op? Ik wil ..... heb je tips voor me? Doe je strict aan voeding?' etc etc. Daardoor word ik steeds opgehouden want ik wil mensen niet zomaar afkappen en ze helpen maargoed

Behoorlijke weightdrop weer onverwachts na high day gister. Maar progress nog steeds al mn lifts en het is voornamelijk vocht, zal ook deels door het weer komen. Verwacht dat gewicht deze week tussen 91-92 zal blijven. Daarnaast eet ik gemiddeld nog bijna 4k kcal per dag

7-6-2021: Hams / Back
91,8kg / Medium day: 3900 kcal

HS lying leg curl unilateraal x 5 (te zwaar) , x 10 , x 12

SLDL:
175kg x 5 (1 rep short van all-time PB op lager BW)
155kg x 7

HS underhand pulldown x 8 , x 11

T-bar row neutral grip x 7 , x 9 , x 12

1-arm low row (lat focus) x 9 , x 13

Prime pulldown x 10 , x 12

Pullover x 15 + 6 rp

Deadhang

Seated curl x 11 , x 13 , x 15 + drop
Hamstring stretch

HS rev pec deck x 11 , x 13 + drop x2

HS seated calf x 8 , x 10 , x 11 , x 12 , x 12 + 4 rp
Calf stretch

9/10 top

Morgen quads / armen en de adductor maxen + gympin #hardcoregym

:wave2:
 
Moet zeggen dat ik mn legs van de achterkant er ook wel vrij bruut vind uitzien. Beginnen met hamstrings heeft me goed gedaan
 
Ik denk dat side chest beter uikomt als je torso niet zoveel draait. Als je je torso amper draait staan je bicep en tricep dichter bij de camera waardoor hij vaak wat groter lijkt. Beetje zoals Wesley hem ook doet. Al zijn de meningen erover verdeeld, ik vind hem mooier zo.
1623145914847.png
Al met al prima shape, aandachtspuntje rug volgende blast denk ik?
 
Ik denk dat side chest beter uikomt als je torso niet zoveel draait. Als je je torso amper draait staan je bicep en tricep dichter bij de camera waardoor hij vaak wat groter lijkt. Beetje zoals Wesley hem ook doet. Al zijn de meningen erover verdeeld, ik vind hem mooier zo.
Al met al prima shape, aandachtspuntje rug volgende blast denk ik?
Je moet per fysiek kijken hoe je de pose het beste kan uitvoeren. Jouw borst is echt dik dus dan is het slim om daar ook het accent op te leggen in je pose. Uiteindelijk voor wedstrijden gaat het er niet om of je biceps dichter bij de camera staat, maar hoe je daadwerkelijk de pose het best uitvoert maar voor een foto is dat prima natuurlijk.
 
Je moet per fysiek kijken hoe je de pose het beste kan uitvoeren. Jouw borst is echt dik dus dan is het slim om daar ook het accent op te leggen in je pose. Uiteindelijk voor wedstrijden gaat het er niet om of je biceps dichter bij de camera staat, maar hoe je daadwerkelijk de pose het best uitvoert maar voor een foto is dat prima natuurlijk.
Uiteraard, maar T z'n borst valt vrijwel helemaal weg op de manier hoe hij hem doet, dus ik denk dat als hij hem meer rechtop doet en met z'n andere arm de chest kan flexen hij groter lijkt.

Post overigens eens een RLS, ben benieuwd hoe je ruig er dna uit ziet.
 
Chest en lats zijn sowieso aandachtspunt

en rls is helemaal wack lol

1B3D9222-71E3-4912-BCAE-FBEC8490612D.png
 
Cut W2D3

Voelt super om weer full force quads te kunnen trainen. Was ook aan het verkrampen op de terugrit

8-6-2021: Quads / Biceps
92,3kg / Medium day: 3900 kcal

Adductor x 9 , x 12

Leg ext x 6 , x 8 , x 10

Hack squat:
8 1/2p x 7
7 1/2p x 10 paused

Leg press:
9 1/2pps x 7
8pps x 8
7pps x 10 + negative
Ga hier van 3 naar 2 sets met rest-pause op die laatste

DB split (2 tel stretch) x 12 , drop

Quad stretch

DB curl x 8 , x 8 , x 13 + 5 rp

Incline machine curl x 10 , x 13 , x 14 + drop x2

Bicep stretch

:wave2:
 
Cut W2D4

Slaap is goed, trainingen gaan goed, geen cravings, rug voelt beter na 3e fysiobehandeling.

Even kijken wat het gewicht doet over het weekeinde na low days, anders volgende week weer 200 kcal schrappen op trainingsdagen en sowieso binnenkort beginnen met cardio invoegen.

9-6-2021: Push
92,3kg / High day: 4100 kcal

Cuffed lateral x 11 , x 15

Incline BB:
96kg x 3
85kg x 5 + 1 spot
76kg x 8 + 1 spot

Shoulder press:
2 1/2pps + 1,25 x 6
2pps + 1,25 x 9

Chest press:
3pps + 5 x 6
2 1/2pps + 5 x 9
2pps + 5 x 10

HS flat press:
2 1/2pps x 8
2pps x 9 + 3 rp

Low incline DB fly (2 tel stretch) x 12 + 4 rp

DC chest stretch

Prime pushdown x 8 , x 9 , x 12 + 6 rp

Overhead ext (2 tel stretch) x 8 , x 11 , x 13 + drop x2

Tricep stretch

Machine lateral x 9 , x 12 , drop

HS seated calf x 8 , x 10 , x 12 , x 13 , x 12 + 5 rp

Calf stretch

:wave2:
 
Back
Naar boven