MuscleMeat

Trainingsschema van coach, overkill? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jarii6

Novice
Lid geworden
3 jan 2014
Berichten
20
Waardering
6
Lengte
1m72
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
Dag allemaal,

mijn coach maakt de trainingsschema voor mij. Maar ik krijg het gevoel dat dit overkill is, vaak ook gezien ik hard train (dus ook tot failure). Mijn schema routeert tussen 1.5 maand hypertrofie (meer reps) en 1.5 maand strength (minder reps).
De oefeningen zijn tussen de 3 of 4 series. Persoonlijk wil ik momenteel iets meer focussen op bicep, schouder en quadricep + kuit.

Huidig schema:
Dag 1
Foamroll (hamstrings, bil en rug)
opwarmen: - 2x 15 push ups + (rek en strek)

- Bench press
- dumbell elevated reverse lunges
- horizontal row
- dumbbell unilateral shoulder press
- dumbbell romanian deadlift
- Dumbbell hammer curl
- preacher curl
- Seated calf raise unilateral

dag 2:
Foamroll (hamstrings, bil en rug)
opwarmen: - rek en strek (zoals The rocker, Pigeon & rotation,) en 2 minuten roei machine

- Overhead press
- Barbell front squat gekruist
- plate front raise (90 graden draaien)
- dumbbell one arm row
- dumbbell incline fly
- Seated calf raise
- Dumbbell one arm tricep extension
- (stang) Tricep Pushdown

Dag 3:
Foamroll (hamstrings, bil en rug)
opwarmen: - rek en strek (zoals hip flexor stretch)

- Bench press
- leg press
- pull ups
- landmine press
- dumbbell lunges
- dumbbell hammer curl
- skull crusher (Lying Triceps Extensions)

dag 4
Foamroll (hamstrings, bil en rug)
opwarmen: - rek en strek en 2 minuten roeien

- overhead press
- Barbell romanian deadlift
- Leg extension
- dumbbell one arm row
- cable side raise
- dumbbell lying one arm triceps extension
- tricep dips

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is. Daarnaast doe ik soms nog 1 buikspier oefening aan het einde van de trainen (als ik energie over heb) zoals ab wheel roll-outs en hanging knee raises.

Alvast bedankt.
 
Ga je goed vooruit qua kracht en misschien zelfs massa ?
 
Je betaald een coach (ga ik vanuit) om je te begeleiden, krijgt vervolgens een trainingsschema en dan ga je op het internet aan een paar hapsnurkers vragen of het goed is waar je voor betaald hebt..

Waarom ga je niet met je coach in gesprek en vraag je hem niet waarom hij je dit schema heeft gegeven? leg em uit hoe je traint en of dit schema of wellicht een ander schema er beter bij past

Ps. Je mag mij ook best inhuren, dan wil ik wel een mening over dat schema geven :trollface:
 
Is dat tot failure trainen ook de suggestie van je coach, of is dat een eigen toevoeging?
 
Je betaald een coach (ga ik vanuit) om je te begeleiden, krijgt vervolgens een trainingsschema en dan ga je op het internet aan een paar hapsnurkers vragen of het goed is waar je voor betaald hebt..

Waarom ga je niet met je coach in gesprek en vraag je hem niet waarom hij je dit schema heeft gegeven? leg em uit hoe je traint en of dit schema of wellicht een ander schema er beter bij past

Ps. Je mag mij ook best inhuren, dan wil ik wel een mening over dat schema geven :trollface:
Ja die betaal ik inderdaad. De reden dat ik het hier plaats is omdat ik een second opinion wou hebben, dat kan nooit kwaad lijkt mij. Maar thanks voor de tip, ik ga nog met hem in gesprek!
 
- plate front raise (90 graden draaien)

Wel benieuwd waarom hij uit alle oefeningen, deze kiest. Maar ik heb dan ook 0 context verder
 
Is dat tot failure trainen ook de suggestie van je coach, of is dat een eigen toevoeging?
Dat is meer mijn eigen toevoegingen. Maar dit doe ik zeker niet bij iedere oefening of trainingsdag. Mijn coach vind het vooral belangrijk dat ik wekelijks progressie maak qua omhoog gaan met gewicht, ook al is het maar met 0.5 kg.
 
Als coach zou ik het niet heel tof vinden als een trainee zonder overleg (?) mijn schema op het internet plempt
 
- plate front raise (90 graden draaien)

Wel benieuwd waarom hij uit alle oefeningen, deze kiest. Maar ik heb dan ook 0 context verder
Gezien mijn schouders (kunnen ook genen zijn) wat achterwege blijven, en ik heb mijn linker schouder al meerdere malen uit de kom gehad. Deze oefening verbetert ook de stabiliteit en kracht verbeterd van het schoudergewricht. Natuurlijk zijn er ook andere oefeningen, maar deze heb ik net nieuw in mijn schema.
 
Dat is meer mijn eigen toevoegingen. Maar dit doe ik zeker niet bij iedere oefening of trainingsdag. Mijn coach vind het vooral belangrijk dat ik wekelijks progressie maak qua omhoog gaan met gewicht, ook al is het maar met 0.5 kg.
Dan volg je dus niet het schema van je coach.
 
Als coach zou ik het niet heel tof vinden als een trainee zonder overleg (?) mijn schema op het internet plempt
Ik had het nog niet direct vanuit dit perspectief bekeken, maar ik heb mijn coach wel ingelicht over dit en hij vond het goed.
 
Laatst bewerkt:
Is dat tot failure trainen ook de suggestie van je coach, of is dat een eigen toevoeging?
Kort berichtje alvast van de coach, ik word aangeraden niet tot failure te trainen. In ieder geval 1 of het liefst 2 herhalingen in de tank te houden. En RPE 8 of 9 aanhouden
 
Ik kan wel zeggen dat ik vooruit ga qua kracht en massa, ook op basis van de metingen.
Hier had de discussie al moeten stoppen.
Het is effectief, dus je coach had het goed.
 
Hier had de discussie al moeten stoppen.
Het is effectief, dus je coach had het goed.
Lees het bericht boven dat van jou anders nog even, dan zie je dat TS er wel degelijk iets aan heeft gehad.

Je redenatie is me ook wat kort door de bocht.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven