Fitness Seller

Elke dag trainen vs Full body 3x (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kid_goku

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2020
Berichten
35
Waardering
17
Lengte
1m72
Massa
63kg
Vetpercentage
18%
Beste DBB,

Sinds dat ik een home gym heb ben ik ook vaker gaan trainen. Ik trainde voorgaand altijd fullbody 3x per week. Ik heb als experiment 2 weken elke dag getraind op deze manier. Ik deed A->B->C en daarna overnieuw :

A (alles 3x12) =
Squat
Overhead press
Bench press
Yates row (close grip row)
Biceps

B (
alles 3x12)
SLDL
Incline bench
Bent over row
Side delt flies
Tricep

C (
alles 3x12)
Deadlift
Bulgarian split sq
Dumbbell bench press
Dumbell rear delts
Dumbell row


Of ik verhoogde het gewicht als ik weer aan een nieuwe ABC cycle begon of de reps met 3 reps. Hiervoor trainde ik altijd powerbuilding full body style met 3x5 compounds daarna isolatie.

Resultaten :
Ik ben nog nooit zo vascular en pumped geweest. Kleren zaten veel strakker en ik voelde me echt ziek goed. Ik dacht dat ik juist moe zou zijn van elke dag trainen, maar doordat ik op lage gewicht train was dit goed uit te houden. Ik kreeg alleen beetje last van mijn onder rug.

Alleen mijn vraag is nu: in hoe verre komen deze resultaten van de 24/7 pump en in hoe verre van de manier waarop ik train? Als ik 3x full body train dan maak ik qua strength wel betere progressie en ben ik voor mijn gevoel beter uitgerust. Maar dan zie ik er wel weer “shit” uit de volgende dagen tot ik weer kan trainen.

Soms heb ik dagen dat ik niet goed slaap (5-6u) en dan ben ik vaak te moe om nog te trainen elke dag. Ik kan het nu wel aan omdat ik vakantie heb, maar als school en alles begint dan redt ik dat denk ik niet.

Wat denken jullie?
 
Ook gedaan en ervaren dat het dagelijkse volume een extra goede pump kan geven die moeilijk te evenaren is met reguliere schema's.

Maar voor je concrete progressie in spiermassa en kracht moet je kijken wat er op veel langere termijn gebeurt, weken tot maanden.

Vooruitgang daarop wordt op een gegeven moment moeilijker als je spiergroepen nog niet hersteld zijn van de vorige training(en), vooral wat betreft de grotere compound oefeningen. Of je moet dat weer slim met zwaardere en lichtere dagen op zien te lossen, maar rustdagen maken het een stuk makkelijker.
 
Ook gedaan en ervaren dat het dagelijkse volume een extra goede pump kan geven die moeilijk te evenaren is met reguliere schema's.

Maar voor je concrete progressie in spiermassa en kracht moet je kijken wat er op veel langere termijn gebeurt, weken tot maanden.

Vooruitgang daarop wordt op een gegeven moment moeilijker als je spiergroepen nog niet hersteld zijn van de vorige training(en), vooral wat betreft de grotere compound oefeningen. Of je moet dat weer slim met zwaardere en lichtere dagen op zien te lossen, maar rustdagen maken het een stuk makkelijker.
Oke dus voor de echte gains en voor de lange termijn is fullbody 3x het beste?

Ik weet ook wel dat ik soms mijn ego aan de kant moet zetten en gewoon aan de basis moeten houden wat werkt voor mij.

Maar wat is het verdomde lekker om na altijd 3x5 te trainen nu een x 24/7 die pump te hebben :D.

Maar train jij nu nog steeds elke dag of ben je nu 3/4x in de week gaan trainen? Bij welke stijl zag je meer progressie/verschil?
 
Oke dus voor de echte gains en voor de lange termijn is fullbody 3x het beste?
Ik zeg niet het beste, wel makkelijker om goed te doen.

Ik weet ook wel dat ik soms mijn ego aan de kant moet zetten en gewoon aan de basis moeten houden wat werkt voor mij.

Maar wat is het verdomde lekker om na altijd 3x5 te trainen nu een x 24/7 die pump te hebben :D.
Als je eerst altijd 3x5 deed en nu 3x12 kan dat ook een oorzaak of zelfs de voornaamste oorzaak van je nieuwe pump zijn. Die kun je ook met minder trainingen doen, en dan heb je per training weer meer ruimte om meer sets of meer oefeningen te doen. Je kunt ook verschillende rep ranges per training afwisselen, bijvoorbeeld een training x5, een training x8-12, en een x15-20.

Maar train jij nu nog steeds elke dag of ben je nu 3/4x in de week gaan trainen? Bij welke stijl zag je meer progressie/verschil?
In principe train ik nog steeds elke dag maar elke spiergroep komt 2-4 keer per week aan bod. Schouders bijvoorbeeld 4x. Uiteindelijk heb ik met elke indeling wel toppunten in progressie en fysiek behaald, is maar net hoe je die trainingen precies op elkaar afstemt.
 
Ik train nu een push pull legs schema met 1 a 2 rustdagen en dat is perfect. Ik doe het net geen 2 maand en maak zowel qua kracht maar vooral qua spiermassa veel vooruitgang.

Chest focus + triceps & schouders
Boven rug (lats) & Bicep.
Hamstrings + onderrug + beetje quads ( dag met deadlifts) & calves
Rustdag
Tricep focus + chest en schouders
Onderrug + Bicep & traps (dag met tops)
Quads + beetje hamstrings & calves

Mijn favoriete schema dus zover wel belastend voor het zenuwstelsel. Na enkele zware werkdagen kies ik soms voor rustdag(en) na benen of rug.

Zit ook wel In een bulk. Op onderhoud of een deficit is het schema te zwaar
 
chrisk wat is qua recovery de beste split volgens jou? Ik heb van alles proberen te zoeken op het internet, maar kwam weinig tegen. Het enige wat tegenkwam is dat je je in beweging moet blijven en niet niks moet gaan doen.

Ik ben deze week weer met 3x full body begonnen, maar heb elke ochtend een toets om 8:30. Voor mij is dit erg vroeg (6:00 eruit) en slaap daardoor maar 5 uur.

Ik zou vandaag weer moeten trainen, maar ben zo gesloopt en zie er tegen op om 1,5-2u in de gym te zitten. Hierdoor ga ik ook minder goed eten en kom ik beetje in luie mood. Ik kan de fullbody wel opschuiven een dag, maar heb morgen weer een toets en ben dan ook weer gesloopt weet ik zeker.

Gast 169938 zoals enrico (bedankt voor je schema, ziet er goed uit!) ook zegt, een 6-7 daags split is wel meer belastend, maar is het in mijn geval dan juist minder belastend omdat ik slechte herstel heb en de workload kan verdelen? Of moet ik mij houden aan fullbody en weer trainen na 1-2 dagen wanneer ik meer uitgerust ben.
 
Laatst bewerkt:
1. Rust en recovery zijn heel belangrijk, probeer voldoende te slapen en misschien een dag per week allen wat lichte oefeningen of wandelen te doen;
2. Als je herstelt van frequent trainen zou je een UB/LB of PPL kunnen overwegen en deze dan meerdere keren per week doen;
3. Hoeveel tijd je hebt over de week genomen is ook een factor;
4. Hoe vaker je traint, hoe korter en/of minder intensief je workouts zouden moeten zijn;
5. Een PPL op Reddit begint iedere training met een grote oefening op kracht en gaat dan verder met pompwerk, op dit forum staat een aardige UB/LB.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
chrisk wat is qua recovery de beste split volgens jou?
Weet ik niet man, alle splits kunnen zo ingedeeld worden om voldoende herstel te geven, en uiteindelijk loopt het vast op langere termijn dan een week. Dan moet je deloaden en macrocycles gebruiken.
 
1. Rust en recovery zijn heel belangrijk, probeer voldoende te slapen en misschien een dag per week allen wat lichte oefeningen of wandelen te doen;
2. Als je herstelt van frequent trainen zou je een UB/LB of PPL kunnen overwegen en deze dan meerdere keren per week doen;
3. Hoeveel tijd je hebt over de week genomen is ook een factor;
4. Hoe vaker je traint, hoe korter en/of minder intensief je workouts zouden moeten zijn;
5. Een PPL op Reddit begint iedere training met een grote oefening op kracht en gaat dan verder met pompwerk, op dit forum staat een aardige UB/LB.

Succes!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het gewoon doen en ik kijk of het werkt. Ik ga de komende 4 weken 6x P/P/L loggen en de 4 weken daarna UB/LB proberen. Dan heb ik op z’n minst beide geprobeerd :).
 
Denk dat je slimmer af bent om bv die 1.5-2u die je zou trainen in rust zou steken.. dus vroeger zou slapen en dus op je 7 uren zou komen.

Ik slaap ook echt niet optimaal maar probeer naast mijn 4-5u slaap nog een 2-3u gewoon te "liggen" soms met de ogen dicht in een donkere kamer dut ik soms in.

Voor ik dat deed liep ik snel op plateaus
 
Ik heb mijn beste en gemakkelijkste gains gemaakt op full body (naturel).

Ik deed op dinsdag, donderdag, zaterdag full body en zondag was het wheelday. Maandag, woensdag en vrijdag was het rust. Elke dag was ik stijf van het squatten, maar toen ik 3500 kcal op trainingsdagen at was dat verdwenen.

schema was :
squatten 4x20
RDL 4x20
schuin bankdrukken 4x20
bent over rows 4x20
military presses 4x20
shrugs 4x20
biceps curl bar 4x20
dippen 4x20

Ik heb ooit 1 keer mijn buikspieren geprobeerd na full body, maar ik viel bijna op de grond van de kram toen. :roflol:

Het was idd de beste pomp en vascular wat ik toen heb gehad.

In de jaren 50 deed iedereen full body, tot dat AAS op de markt kwam. Toen begon iedereen met split schema's.
 
Laatst bewerkt:
Hoelang train je? Dagelijks trainen is niet nodig voor progressie als je minder dan pakweg 10 jaar consequent traint. Je kan het heel leuk vinden, dan is er niemand die je dan tegenhoudt natuurlijk. Maar waarom niet met minder meer willen bereiken.

Zou sldl eruit gooien en alternatief doen.
Waarom 12 reps per set op deadlift, niets persoonlijk maar vaak treedt vormverlies al zichtbaar op na 5-6 reps bij de mindere deadlift goden.
 
Ik heb mijn beste en gemakkelijkste gains gemaakt op full body (naturel).

Ik deed op dinsdag, donderdag, zaterdag full body en zondag was het wheelday. Maandag, woensdag en vrijdag was het rust. Elke dag was ik stijf van het squatten, maar toen ik 3500 kcal op trainingsdagen at was dat verdwenen.

schema was :
squatten 4x20
RDL 4x20
schuin bankdrukken 4x20
bent over rows 4x20
military presses 4x20
shrugs 4x20
biceps curl bar 4x20
dippen 4x20

Ik heb ooit 1 keer mijn buikspieren geprobeerd na full body, maar ik viel bijna op de grond van de kram toen. :roflol:

Het was idd de beste pomp en vascular wat ik toen heb gehad.

In de jaren 50 deed iedereen full body, tot dat AAS op de markt kwam. Toen begon iedereen met split schema's.
Hoe ver ben je hiermee gekomen? En hoe paste je periodisatie of variatie in load toe?
 
Hoe ver ben je hiermee gekomen? En hoe paste je periodisatie of variatie in load toe?

Ik was begonnen op 3000 kcal rustdagen en 3500 kcal trainingsdagen.
Op het einde zat ik op 3500 kcal rustdagen en 5500 kcal trainingsdagen. Buiten op zondag at ik gewoon de kcal van op rustdagen.
Op rustdagen ging ik niet boven de 3500 kcal omdat ik anders zo vet werd als een varken.
Ik verhoogde toen mijn kcal met 250 als ik geen progressie meer zag. op het einde van de bulk kreeg ik zaterdag wel geen 5500 kcal meer binnen, maar eerder rond de 4000 ofzo.

Ik had toen enkel de omtrek van mijn buik en mijn armen gemeten.
Buikomtrek was 6-8 cm bijgekomen. Armomtrek ging ik toen van 41.5 naar 43.5, Na mijn workout was mijn armomtrek 44.5 cm. Bovenlichaam was overal gelijk gegroeid.
Benen waren het meeste bijgekomen door benen op zondag nog een keer apart te trainen, omdat mijn benen toen zwaar achterliepen.

squatten,schuin bankdrukken,bent over rows begon ik met 60 kilo 8 x 10 .
Op het einde was squatten 90 kilo geworden, schuin bankdrukken 80 kilo en bent over rows 90 kilo. Allemaal 4 x 20. Ik verhoogde telkens met 2.5 kilo als ik merkte dat het te gemakkelijk ging.
rdl,shrugs,military pressen en de rest weet ik niet meer. Is ondertussen al 4 jaar geleden.
Ik ben nooit zwaarder gegaan omdat ik echt voelde dat het te veel was voor mijn lichaam na een workout.
In het begin deed ik hier 1.5 uur over, op het einde nog maar een uurtje gelukkig.

Eerst was ik begonnen met alles 8 x 10 te doen, maar omdat ik altijd de tel kwijt raakte ben ik over geschakeld naar 6 x12, 5 x 15 en uiteindelijk 4 x 20.
Soms deed ik voor variatie schuin bankdrukken (4 x10) met fly's (4 x10), bent over rows (4 x10) met pull ups (4 x10).

Ik denk dat ik er bijna 3 maanden heb overgedaan. Ik was toen gestopt omdat ik heel de dag windjes liet laten.
Op 1 gegeven punt kreeg ik wel last van 1 schouders als ik nog military presses deed, toen ben ik begonnen op enkel zaterdag nog military presses en heb ik geen last meer gehad.
Ik heb sindsdien wel nooit meer zo een fijn gevoel gehad van na het squatten dadelijk te gaan schuin bankdrukken.
Na mijn workouts was ik echt horny as fuck.

Ik heb het altijd deze full body opnieuw willen doen, maar ik heb er helaas niet de tijd meer echt voor.
 
Back
Naar boven