Fitness Seller

Mr B's cut- en training log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De tussenstand: 86,3 kg. (!!!!!) Ik dacht dat mijn cut gestagneerd was op 88 kg en ik wil echt niet minder eten dan ik nu doe. Ik eet nog steeds ongeveer 2750 kcal p dag. Ik probeer 2600 te eten, maar er komt altijd nog wel wat fruit bij of een sausje, waardoor ik uitkom op 2750.

Ik ben maandag weer begonnen met push, pull legs split. Dat werkt toch wel goed in mijn geval. Wat ik wel lekker vind, is als ik ga deadliften, dat ik alleen ga deadliften. Dus anderhalf uur opbouwen naar zoveel mogelijk gewicht. Waar ik echt niks van snap, is hoe mensen maximaal 45 minuten in de sportschool kunnen zijn. Een goede training van mij duurt 1,5 uur exclusief warming up. En dan moet ik mezelf echt uit de gym slaan. Deze week heeft hypertrophy focus, want ik kan geen maximaal gewicht aan na een pijnbehandeling. Ik was blij met de sessies. Dit was de training:

Maandag:
Barbell bench press 3x10 reps
Superset: Standing overhead press: 3x10 reps en Hanging abs+6kg
Superset: Decline dumbbell benchpress en close grip incline push (bij een t-bar row ding), alles tot spierfalen
3D schouders met kabels en dumbbels
Rear delts en face pulls
Meer abs

Dinsdag:
Pull ups + 10 kg 5x5 2 sets
Chinups + 6,25 kg 5x4 2 sets
Barbell Rows 2 sets
Pull ups + 10 kg 5x5 2 sets
Chinups + 5 kg 5x4 2 sets
Barbell Rows dropset
pull/chinups dropset

Superset:
Barbell cheat curls 30 kg 2 sets en een dropset
Skullcrushers voor Tryceps, 2 sets en een dropset

Superset:
Bodyweight rows
Shruggs

Superset:
Cable curls 1 set, 2 dropsets
Tryceps cable met touw

Lat push downs
Abs

Woensdag:
Superset:
Hip thrusts en Squats 75kg 2 sets veel reps
Superset:
RDLs met leg curls
Superset
Weighted lunge/kicks met 2 dumbbells van 12 kg
Abs
Superset:
Leg raises en kuiten/schenen random gewicht, veel reps
abs

vrijdag: push
Zaterdag: pull
Zondag of maandag: legs

Fijn weekend!
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je zo gemotiveerd bent.
Meer is niet altijd beter. Als jij zo lang opbouwt met de deadlift ben je waarschijnlijk al veel kracht kwijt door het grote werkvolume.
Iemand kan heel effectief trainen op 45 min, jij traint met plezier op 1,5 hr. Doe wat je leuk vindt, maar de vergelijking maken heeft niet veel zin.
 
Leuk dat je zo gemotiveerd bent.
Meer is niet altijd beter. Als jij zo lang opbouwt met de deadlift ben je waarschijnlijk al veel kracht kwijt door het grote werkvolume.
Iemand kan heel effectief trainen op 45 min, jij traint met plezier op 1,5 hr. Doe wat je leuk vindt, maar de vergelijking maken heeft niet veel zin.
Thanks!!
 
Ik herken dat van dat deadliften wel. In een gewone rug training kost het mij veel tijd en energie, ik heb een lange opbouw echt nodig. Ga ik alleen deadliften, vind ik het prima om er een uur over te doen.
Top dat je cut nog werkt, bij mij is de cut kapot, denk ik. Na een week op 92kg vanmorgen op 92.1 ondanks een tekort van 1000 door cardio gisteren.
 
Ik herken dat van dat deadliften wel. In een gewone rug training kost het mij veel tijd en energie, ik heb een lange opbouw echt nodig. Ga ik alleen deadliften, vind ik het prima om er een uur over te doen.
Top dat je cut nog werkt, bij mij is de cut kapot, denk ik. Na een week op 92kg vanmorgen op 92.1 ondanks een tekort van 1000 door cardio gisteren.
Mijn gewicht lijkt nu de ene week niet te veranderen en de volgende week is er opeens 1,5 kg vanaf. Ja ben wel blij dat het nog werkt. Ik dacht wel dat ik op 86 kg klaar zou zijn, maar mn vetpercentage aan het begin was toch een stukkie hoger dan ik dacht toen... Dus ik ga nog even door tot ik in ieder geval mijn buikspieren zie.

Ik wil graag wat korter trainen, maar ik krijg het gewoon niet in de tijd. Ik train dan ook mijn uithoudingsvermogen en flexibiliteit. En niet alleen op spiermassa en kracht. Al merk ik wel een bepaalde synergie tussen die vier elementen.
 
Ik gebruik strong app om te loggen https://www.strong.app/
het mooie hieraan is dat je rust per set kan instellen
ik werk op 1.30min. Doe je 20 setjes tikt dat lekker aan. Anderen die bijv 3min kiezen doen dan over dezelfde workout al een half uur langer over een workout.
 
Ik gebruik strong app om te loggen https://www.strong.app/
het mooie hieraan is dat je rust per set kan instellen
ik werk op 1.30min. Doe je 20 setjes tikt dat lekker aan. Anderen die bijv 3min kiezen doen dan over dezelfde workout al een half uur langer over een workout.
Thanks! Ga het meteen installeren.
 
De tussenstand: 86,3 kg. (!!!!!) Ik dacht dat mijn cut gestagneerd was op 88 kg en ik wil echt niet minder eten dan ik nu doe. Ik eet nog steeds ongeveer 2750 kcal p dag. Ik probeer 2600 te eten, maar er komt altijd nog wel wat fruit bij of een sausje, waardoor ik uitkom op 2750.

Ik ben maandag weer begonnen met push, pull legs split. Dat werkt toch wel goed in mijn geval. Wat ik wel lekker vind, is als ik ga deadliften, dat ik alleen ga deadliften. Dus anderhalf uur opbouwen naar zoveel mogelijk gewicht. Waar ik echt niks van snap, is hoe mensen maximaal 45 minuten in de sportschool kunnen zijn. Een goede training van mij duurt 1,5 uur exclusief warming up. En dan moet ik mezelf echt uit de gym slaan. Deze week heeft hypertrophy focus, want ik kan geen maximaal gewicht aan na een pijnbehandeling. Ik was blij met de sessies. Dit was de training:

Maandag:
Barbell bench press 3x10 reps
Superset: Standing overhead press: 3x10 reps en Hanging abs+6kg
Superset: Decline dumbbell benchpress en close grip incline push (bij een t-bar row ding), alles tot spierfalen
3D schouders met kabels en dumbbels
Rear delts en face pulls
Meer abs

Dinsdag:
Pull ups + 10 kg 5x5 2 sets
Chinups + 6,25 kg 5x4 2 sets
Barbell Rows 2 sets
Pull ups + 10 kg 5x5 2 sets
Chinups + 5 kg 5x4 2 sets
Barbell Rows dropset
pull/chinups dropset

Superset:
Barbell cheat curls 30 kg 2 sets en een dropset
Skullcrushers voor Tryceps, 2 sets en een dropset

Superset:
Bodyweight rows
Shruggs

Superset:
Cable curls 1 set, 2 dropsets
Tryceps cable met touw

Lat push downs
Abs

Woensdag:
Superset:
Hip thrusts en Squats 75kg 2 sets veel reps
Superset:
RDLs met leg curls
Superset
Weighted lunge/kicks met 2 dumbbells van 12 kg
Abs
Superset:
Leg raises en kuiten/schenen random gewicht, veel reps
abs

vrijdag: push
Zaterdag: pull
Zondag of maandag: legs

Fijn weekend!
Mooi dat het lekker doorzet.
Wat eet je nu op een dag? Als je niet minder wilt eten zou je kunnen kijken om bepaalde dingen uit te gaan wisselen en bepaalde voedingsmiddelen te gaan uitsluiten.
Bonen laten staan en andere groenten welke laag in calorieën zitten er terug voor in de plaats doen
En met sausjes zelf bijv. knoflooksaus maken van yoghurt en knoflookteentjes erdoorheen doen.
 
Aangekomen! Ik was vrijdag 87,5 kg. I'm not fat, I'm big boned! Ik had vorige week, waarvan ik de helft heb gecheat -wel getracked- verschillende verjaardagen, maar heb veel getraind. Boulderen totdat er letterlijk geen vel meer op mijn handen zat. Alleen sommige dagen echt geen zin in in dieeten gehad. Dus ik heb lekker uit gegeten, de ene dag meer, de andere dag veel te weinig gegeten, omdat ik geen honger had. En bier kon ik absoluut niet weerstaan. Heel leuke week :).

Afgelopen week had ik juist amper honger. Wel goed getraind. Ik zat op max 2550 kcal p dag. Ben benieuwd wat de weegschaal vrijdag zegt.
 
AAAA! Kokosolie zit blijkbaar vol met verzadigd vet. Is dat transvet?! Shit. Echt vooral dat gegeten laatste tijd. Weet iemand wat de gezondste smaakloze olie is om mee te koken/bakken/braden?
 
Koop gewoon zo’n spuitbus, minimaal nevelen, scheelt de helft.
 
AAAA! Kokosolie zit blijkbaar vol met verzadigd vet. Is dat transvet?! Shit. Echt vooral dat gegeten laatste tijd. Weet iemand wat de gezondste smaakloze olie is om mee te koken/bakken/braden?
Zolang je het in je calorie behoefte meetelt is er niks aan de hand.

Verder kan je zonnebloemolie of olijfolie in een verstuiver doen en dat in je pan sprayen
 
Yes, vandaag weer 86,5 kg!

Thanks. Ik tel alles en rond op de gram af met dat soort calorierijke dingen.
Zolang je het in je calorie behoefte meetelt is er niks aan de hand.

Verder kan je zonnebloemolie of olijfolie in een verstuiver doen en dat in je pan sprayen
 
AAAA! Kokosolie zit blijkbaar vol met verzadigd vet. Is dat transvet?! Shit. Echt vooral dat gegeten laatste tijd. Weet iemand wat de gezondste smaakloze olie is om mee te koken/bakken/braden?
Nee, is geen transvet maar wel verzadigd. Transvet komt alleen voor bij kunstmatig geharde vetten (margarine en goedkope bakproducten). Zoals Marina zei is heel laag in vetten zitten niet goed voor je hormoonproductie.
Je hebt overigens zowel verzadigd, onverzadigd als meervoudig onverzadigd nodig. Maar de laatsten gaan kapot bij verhitten, dus die liefst (deels) in salade of op brood eten. Verder is de preciese bron van vetten niet zo belangrijk. Met de regel: vloeibaar = meer onverzadigd.
 
Allrighty then!!! 85,8 kg! Veel bier, feest en macro's toch mooi op schema weten te houden. Ik heb effe vakantie. Dus ik doe wat minder op t forum misschien komende tijd.

Nee, is geen transvet maar wel verzadigd. Transvet komt alleen voor bij kunstmatig geharde vetten (margarine en goedkope bakproducten). Zoals Marina zei is heel laag in vetten zitten niet goed voor je hormoonproductie.
Je hebt overigens zowel verzadigd, onverzadigd als meervoudig onverzadigd nodig. Maar de laatsten gaan kapot bij verhitten, dus die liefst (deels) in salade of op brood eten. Verder is de preciese bron van vetten niet zo belangrijk. Met de regel: vloeibaar = meer onverzadigd.
Thanks!!!
 
O ja, en IN!
Maar wel af en toe een beetje trainen hè anders ben ik weer weg :D
 
O ja, en IN!
Maar wel af en toe een beetje trainen hè anders ben ik weer weg :D
Coolio! Ik ga zo voor een full body push workout.
1 uur borst en schouders
Flat bench
Barbell Shoulder press
Dumbbell in-en decline bench
Als tijd over 3D schouders pompen en cable fly's
Dan 30 minuten
Superset:
Hip thrusts en Squats
Weighted hanging abs

Morgen weer pull focus. Maar daarna een weekje al die gains wegfeesten in het exotische Aalten.
 
Coolio! Ik ga zo voor een full body push workout.
1 uur borst en schouders
Flat bench
Barbell Shoulder press
Dumbbell in-en decline bench
Als tijd over 3D schouders pompen en cable fly's
Dan 30 minuten
Superset:
Hip thrusts en Squats
Weighted hanging abs

Morgen weer pull focus. Maar daarna een weekje al die gains wegfeesten in het exotische Aalten.
Ga je daar onderduiken? :-)
 
Back
Naar boven