Fitness Seller

Kathlinoo's Log 🍑 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cool thanks voor t delen! Ik heb tempeh, tofu en paddenstoelen klaargemaakt. Dan moet ik t wel inpassen in mn dieet. Het probleem bij mij is vooral dat ik moeilijk aan 220 gr proteïne kom als ik vega probeer te voorbereiden op papier. Maar zoveel vleesch wil ik eigenlijk niet eten. En dit is echt suuper lekker met wat citroengras en teriyakisaus.
Je eet wel nog zuivel ed? Want dan kan je daar ook nog wel een deel eiwitten uithalen natuurlijk (en moet je ook niet zo hoog zitten als een persoon die plantaardig eet), vind 220 gram namelijk ook best wel veel voor jouw gewicht.
*edit: heb je toevallig het recept voor de cake? Ben benieuwd!
Sure.
Ingrediënten:
  • 350 gram tarwegluten
  • 150 gram sojameel
  • 50 gram amandelmeel
  • 750 ml water
  • zoetstof naar smaak
  • Vanille-aroma
  • theelepel bakpoeder, zout en baking soda
Bereiding:
  1. Tarwegluten, sojameel en amandelmeel onder elkaar mengen met het zout, bakpoeder en baking soda.
  2. Zoetstof en vanille-aroma bij het water gieten (ik gebruik 1 gram sucralose).
  3. Water bij de tarwegluten, sojameel en amandelmeel gieten.
  4. Mengen/kneden tot een deeg. Als het te droog is kan je alsnog wat water toevoegen.
  5. Deeg in een bakvorm drukken.
  6. 55 minuten in de oven op 200-225 graden.
  7. Gooi er wat jam op.
Volgens mij kan je het water ook vervangen met melk. Heb je nog wat extra eiwitten ook.
AirBrush_20210625083557.jpg

IMG_20210625_094032.jpg
 
Wow awesome! Thanks. Ik ga m maken. Ik eet liever teveel dan te weinig proteïne en zoals ik zei: ik merk het resultaat. Ik ben al een tijdje op zoek naar goeie vegan recepten. Ik kreeg een veganistisch proteïne kookboek van iemand, maar de enige proteïne die daaraan was toegevoegd was aan de naam van t boek. Ik eet alles, maar ik wil meer vega eten. Als ik helemaal geen vlees eet val ik op een gegeven moment om. Ik denk dus door het bebrek aan complete proteïne. En ik heb het geprobeerd. 9 van 10 van mn vrienden zijn activistisch veganist, dus dat gaat vanzelf. Ik voel me op een gegeven moment rot bij elke hap, want na het bestuderen van klimaatverandering realiseerde ik me dat de Noordpool dalijk verdwenen is.
 
Wow awesome! Thanks. Ik ga m maken. Ik eet liever teveel dan te weinig proteïne en zoals ik zei: ik merk het resultaat. Ik ben al een tijdje op zoek naar goeie vegan recepten. Ik kreeg een veganistisch proteïne kookboek van iemand, maar de enige proteïne die daaraan was toegevoegd was aan de naam van t boek. Ik eet alles, maar ik wil meer vega eten. Als ik helemaal geen vlees eet val ik op een gegeven moment om. Ik denk dus door het bebrek aan complete proteïne. En ik heb het geprobeerd. 9 van 10 van mn vrienden zijn activistisch veganist, dus dat gaat vanzelf. Ik voel me op een gegeven moment rot bij elke hap, want na het bestuderen van klimaatverandering realiseerde ik me dat de Noordpool dalijk verdwenen is.
Probeer anders "complete eiwitten" te maken, zoals bonen en rijst, daar eventueel nog een gehaktsausje bij en je komt wel aan je eiwitten of maak een soort bolognese saus waar je (een deel van) het vlees vervangt door linzen.

Ik gebruik maar even een spoiler om dit log veganistisch te houden, je moet altijd weten waar je te gast bent.

Ergens verbaast het me niet dat je vrienden activistisch veganist zijn, maar dat terzijde (en al helemaal niet in dit log dat zou dubbel off topic zijn).
 
Wow awesome! Thanks. Ik ga m maken. Ik eet liever teveel dan te weinig proteïne en zoals ik zei: ik merk het resultaat.
Graag gedaan.
Als dat voor jou werkt moet je dat gewoon blijven doen natuurlijk :)
Ik kreeg een veganistisch proteïne kookboek van iemand, maar de enige proteïne die daaraan was toegevoegd was aan de naam van t boek. Ik eet alles, maar ik wil meer vega eten. Als ik helemaal geen vlees eet val ik op een gegeven moment om. Ik denk dus door het bebrek aan complete proteïne. . Ik voel me op een gegeven moment rot bij elke hap, want na het bestuderen van klimaatverandering realiseerde ik me dat de Noordpool dalijk verdwenen is
Ik denk niet dat je omvalt van een gebrek aan complete proteïnen. Zou dan eerder gaan kijken naar je vitaminen (B12, ijzer,..)
Probeer anders "complete eiwitten" te maken, zoals bonen en rijst, daar eventueel nog een gehaktsausje bij en je komt wel aan je eiwitten of maak een soort bolognese saus waar je (een deel van) het vlees vervangt door linzen.

Ik gebruik maar even een spoiler om dit log veganistisch te houden, je moet altijd weten waar je te gast bent.

Ergens verbaast het me niet dat je vrienden activistisch veganist zijn, maar dat terzijde (en al helemaal niet in dit log dat zou dubbel off topic zijn).
Het een beetje over vlees hebben in mijn log?! The audacity.
 
Update week 3

Ongeveer 3-4 weken aan het "bulken" nu op 1700-1800 kcal. Wil nog niet te hard roepen maar het lijkt alsof het nu stilaan begint te stabiliseren.
Ga het nog voor de rest van de week op 1800 kcal houden. Wel ga ik mijn koolhydraten wat naar beneden halen want heb de indruk dat ik hier slecht op ga :emo:
Trending weight: 66.47 kg
Gewichtstoename: +1.35 kg
chart (5).png

Metingen
:

metingen 07.PNG


Training:
3 weken bezig met het nieuwe schema, het bevalt goed. Vind het leuke oefeningen en kan elke training progressie maken. Ik ga dezelfde trainingen loggen als vorige keer zodat ik het kan vergelijken met 3 weken geleden :).

Lower Body 1:
Kas Glute Bridge (nou ja, dit is eerder een hip thrust geworden):
15 x 60 kg (wu)
15 x 80 kg
15 x 80 kg
15 x 90 kg
(+10 kg)
15 x 80 kg

100 kg here I come
:hedbang:

Back Foot Elevated Split Squat
15 x 12 kg
15 x 12 kg
15 x 14 kg
(+ 5 kg)

Back Extension
3 x 15 x 5 kg
(betere houding ondertussen, geen progressie qua gewicht)

Lying Leg Curl
12 x 32 kg
12 x 34 kg
(+ 5 kg)
12 x 32 kg

Leg Press
4 x 15 x 100 kg (+ 5 kg)

Standing Straight Leg Abduction (30°)
15 x 9 kg
15 x 11.3 kg
15 x 11.3 kg
(+ 4.3 kg)

Upper 1
Arnold Press
15 x 9 kg
15 x 9 kg
7 x 10 kg
15 x 10 kg
(+ 2 kg)
4 x 12 kg (om te proberen)

Incline Prone DB Lateral Raises

Nog werk aan :o
3 x 15 x 5 kg (+ 2 kg)
Lat Pulldown
15 x 32 kg
15 x 36.4 kg
(+ 4.4 kg)
15 x 34.2 kg

Reverse Pec Dec
15 x 25 kg
15 x 32 kg
(+ 14 kg)
15 x 25 kg

Bicep Curl
15 x 11.3 kg
15 x 14 kg
15 x 16.3 kg
(+ 7.3 kg)

Triceps Pushdown
15 x 27 kg
15 x 32 kg
(+ 6.5 kg)

15 x 27 kg


En vandaag lower body 2 op de planning :wave2:
 
Laatst bewerkt:
Arnold press met 12 kg dumbells😶?

Mooie progressie 😁
 
Gaat wel wat hard niet? :trollface:
 
Arnold press met 12 kg dumbells😶?

Mooie progressie 😁
Heel sterk inderdaad! Ik vind dat zo een lastige oefening, ben met 10kg al kapot :roflol:.

Wat is het verschil tussen KAS bridge en HT?
 
Arnold press met 12 kg dumbells😶?

Mooie progressie 😁
Vond ik ook best wel sterk!
Waarschijnlijk doet deze noob het gewoon helemaal verkeerd dan vermoed ik :roflol:
Gaat wel wat hard niet? :trollface:
Jij hebt teveel invloed op mij :bang:
Misschien wel weer tijd voor een paar weekjes RFL inderdaad.
Heel sterk inderdaad! Ik vind dat zo een lastige oefening, ben met 10kg al kapot :roflol:.

Wat is het verschil tussen KAS bridge en HT?
Vind het ook wel een moeilijke idd :o
Een bridge heeft een veel kleinere ROM dan de hip thrust. Je gebruikt eigenlijk enkel de ROM van de bilspieren en probeert zoveel mogelijk quads eruit te halen. Er is ook minder momentum dan bij een thrust, een gecontroleerdere beweging.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou de DB meer op ooghoogte en laat ze even tikken bij de neerwaartse beweging.
Zoiets:

 
Ik hou de DB meer op ooghoogte en laat ze even tikken bij de neerwaartse beweging.
Zoiets:

Nou, dit verklaart een hoop natuurlijk :roflol:
Zal ze vanaf morgen maar eens goed proberen uit te voeren en kijken of ik dan nog steeds aan 12 kg geraak :emo:
 
Je doet toch meer ROM wat juist moeilijker is? (en beter voor hypertrofie) (ik doe ze ook vanaf zo laag mogelijk)

Voetjes gingen wel omhoog voor die laatste rep :wl:
 
Laatst bewerkt:
Nou, dit verklaart een hoop natuurlijk :roflol:
Zal ze vanaf morgen maar eens goed proberen uit te voeren en kijken of ik dan nog steeds aan 12 kg geraak :emo:
Ik vind het sterk! Ik deed het met 2x10 kg
 
Hoe is het met trainen?
 
Update week 3

Ongeveer 3-4 weken aan het "bulken" nu op 1700-1800 kcal. Wil nog niet te hard roepen maar het lijkt alsof het nu stilaan begint te stabiliseren.
Ga het nog voor de rest van de week op 1800 kcal houden. Wel ga ik mijn koolhydraten wat naar beneden halen want heb de indruk dat ik hier slecht op ga :emo:
Trending weight: 66.47 kg
Gewichtstoename: +1.35 kg

Metingen
:

Bekijk bijlage 531663

Training:
3 weken bezig met het nieuwe schema, het bevalt goed. Vind het leuke oefeningen en kan elke training progressie maken. Ik ga dezelfde trainingen loggen als vorige keer zodat ik het kan vergelijken met 3 weken geleden :).

Lower Body 1:
Kas Glute Bridge (nou ja, dit is eerder een hip thrust geworden):
15 x 60 kg (wu)
15 x 80 kg
15 x 80 kg
15 x 90 kg
(+10 kg)
15 x 80 kg

100 kg here I come
:hedbang:

Back Foot Elevated Split Squat
15 x 12 kg
15 x 12 kg
15 x 14 kg
(+ 5 kg)

Back Extension
3 x 15 x 5 kg
(betere houding ondertussen, geen progressie qua gewicht)

Lying Leg Curl
12 x 32 kg
12 x 34 kg
(+ 5 kg)
12 x 32 kg

Leg Press
4 x 15 x 100 kg (+ 5 kg)

Standing Straight Leg Abduction (30°)
15 x 9 kg
15 x 11.3 kg
15 x 11.3 kg
(+ 4.3 kg)

Upper 1
Arnold Press
15 x 9 kg
15 x 9 kg
7 x 10 kg
15 x 10 kg
(+ 2 kg)
4 x 12 kg (om te proberen)

Incline Prone DB Lateral Raises

Nog werk aan :o
3 x 15 x 5 kg (+ 2 kg)
Lat Pulldown
15 x 32 kg
15 x 36.4 kg
(+ 4.4 kg)
15 x 34.2 kg

Reverse Pec Dec
15 x 25 kg
15 x 32 kg
(+ 14 kg)
15 x 25 kg

Bicep Curl
15 x 11.3 kg
15 x 14 kg
15 x 16.3 kg
(+ 7.3 kg)

Triceps Pushdown
15 x 27 kg
15 x 32 kg
(+ 6.5 kg)

15 x 27 kg


En vandaag lower body 2 op de planning :wave2:
Dit is echt een super mooie post. Wow nice, wat een tijd en aandacht stop je hierin :). Neem je met de side lateral raise niet teveel je rear delts mee? Als dat de bedoeling is dan heb ik niks gezegd, maar ik zou rechter op gaan staan. En eh is alles okay? Ivm dat je al een tijdje niks hebt gepost...
 
Ik vind het sterk! Ik deed het met 2x10 kg
Zit ondertussen ook weer op 9-10 kg. Hopelijk heb ik het snel weer opgebouwd want nu moet ik weer de walk of shame naar het kleine meisjes dumbbellrack doen. :roflol:
Je doet toch meer ROM wat juist moeilijker is? (en beter voor hypertrofie) (ik doe ze ook vanaf zo laag mogelijk)

Voetjes gingen wel omhoog voor die laatste rep :wl:
Ja, die voetjes.. Die helpen bij elke upperbodyoefening mee bij de laatste reps. :o
Hoe is het met trainen?
Het begint weer allemaal op gang te komen. Finally :cheer:
Dit is echt een super mooie post. Wow nice, wat een tijd en aandacht stop je hierin :). Neem je met de side lateral raise niet teveel je rear delts mee? Als dat de bedoeling is dan heb ik niks gezegd, maar ik zou rechter op gaan staan. En eh is alles okay? Ivm dat je al een tijdje niks hebt gepost...
Haha dankjewel! Op zich wel maar ik vind het beter aanvoelen op deze manier. Als ik ze meer "zijwaarts" doe krijg ik sneller pijn dus ben ze zo maar beginnen uitvoeren. Kan (denk ik) niet veel kwaad? Heb sowieso op de andere dag dat ik upper body doe ook lateral raises staan, deze doe ik rechtstaand dus dat is wel meer "zijwaarts".
Omdat ik er geen klaaglog van wil maken zet ik even in een spoiler wat er in de tussentijd gebeurd is.
Even een heftige periode gehad wat betreft mijn gezondheid, maar het begint te beteren.
Begin september naar spoed geweest omdat ik een felle pijnlijke steek kreeg in mijn hoofd, waarna ik mijn bewustzijn leek te verliezen, ik mijn zicht verloor en geraakte ook niet meer uit mijn woorden. Heel eng. Ik dacht dat ik een hersenbloeding had of dat misschien de tumor toch terug was gekomen (ik had al een tijdje een slechtere periode dus ik had al in mijn achterhoofd zitten dat deze misschien terug aan het groeien was).

Op spoed hebben ze mij aan de hartmonitor gelegd, bloed getrokken en ook meteen een CT-scan gemaakt. Deze bleek gelukkig oké. Heb daar nadien nog een paar aanvallen gehad maar niet zo heftig als thuis.
De spoedarts heeft de situatie voorgelegd aan een neuroloog uit een ander ziekenhuis en deze wou mij toch even spreken waarna we naar het ander ziekenhuis zijn vertrokken.
Heb daar best lang gezeten bij de neuroloog, hele ondervraging gehad en wat neurologische testjes moeten doen waarna hij besloot dat het toch beter is dat ik die nacht opgenomen werd zodat ze er meteen bij kunnen zijn moest dit opnieuw voorvallen 's nachts. Zijn eerste vermoeden was dat het een TIA zou geweest zijn.

Werd op de hartbewaking gelegd waar ik om de 2 uren wakker gemaakt werd om de neurologische testjes opnieuw te doen (verschrikkelijk :o ) en de volgende dag nog een resem andere onderzoeken gehad (MRI, hartecho, ECG, EEG, echo van de halsslagaders,..). Hij had op voorhand al gezegd dat moest het een TIA zijn geweest dat we dit ondertussen niet meer zouden kunnen vaststellen op de scans, maar dat hij toch deze onderzoeken wou doen, ook om uit te sluiten dat er terug een tumor aan het ontwikkelen was. MRI was helemaal oké, het "gat" in mijn hersenen waar de tumor heeft gezeten zag er heel rustig uit. Hierna was ik al gerustgesteld en kon ik imo naar huis :emo: Alle andere onderzoeken waren ook geruststellend.

Paar dagen later bij de huisarts nog eens een bloedonderzoek gehad om te checken of mijn bloedstolling goed was. Was ook gewoon positief.
Wat ik nu precies heb voorgehad; nobody knows.

Sindsdien zit ik te sukkelen met erg veel hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid, krachtverlies in mijn rechterhand,.. Trainen stond dan ook op een laag pitje, wat heel frustrerend was. We zijn momenteel aan het zoeken naar medicatie die helpt om mijn chronische hoofdpijn te doen verminderen, moest dit een beetje verholpen kunnen worden ben ik al heel blij.

Nu gaat het weer wat beter, ik probeer sinds deze week ook weer 5x per week te gaan trainen. Ik plan het zo in dat ik het om 6u 's ochtends ga trainen voor het werk of tijdens mijn middagpauze, zodat ik de training zeker gedaan heb voordat ik mijn klap krijg in de namiddag.

Voeding ging ook niet geweldig in deze periode; door de misselijkheid was mijn eetlust compleet weg, maar door de hoofdpijn had ik toch geen zin om te koken :eyes:
Heb proberen te zorgen dat ik toch genoeg eiwitten binnenkreeg, beetje RFL stijl.
Ondertussen heb ik mijn voeding ook weer opgepakt. Zit terug op 1600-1700 kcal met 180 gram eiwitten, 50 gram vetten en 110 gram koolhydraten.

Anywayyyy, genoeg tijd verspild, terug mijn routine proberen oppakken. :)
 
Poe! Dat is inderdaad een 'mindere' periode...
 
Back
Naar boven