XXL Nutrition

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Ik wacht stilletjes op de Duitse Endlösungvariant die ongevaccineerde jonge mannen en vrouwen impotent en onvruchtbaar maakt. Dan planten die zich in elk geval niet meer voort. :trollface:

;)
 
Ik wacht stilletjes op de Duitse Endlösungvariant die ongevaccineerde jonge mannen en vrouwen impotent en onvruchtbaar maakt. Dan planten die zich in elk geval niet meer voort. :trollface:

;)

Soort bof gemixt met corona.
 
Wat bedoel je met "weinig tegen... te werken"?

Je wordt niet of minder ziek met vaccinatie en je kans op besmetting is veel minder dan niet-gevaccineerden.
Nu is natuurlijk elke besmetting er een te veel en moeten we samen alles opgeven om die allemaal te voorkomen, maar ik dacht aan weinig werking t.o.v. het zo goed als geheel voorkomen van verspreiding. Zoals dat een conditie voor verschillende scenario's van het model was.

Als het alleen bijna alle ziekenhuisopnames voorkomt dan stel ik voor om op een andere manier naar de huidige situatie te kijken en sturen. Maar als het goed is zal het probleem dat de delta variant nu zou kunnen vormen vooral komen door de jongelui die te snel na hun vaccinatie sociaal gingen doen.
 
Ik wacht stilletjes op de Duitse Endlösungvariant die ongevaccineerde jonge mannen en vrouwen impotent en onvruchtbaar maakt. Dan planten die zich in elk geval niet meer voort. :trollface:

;)
wow niet normaal dit
ik tel tot tien en wacht op een knipoog
 
Nu is natuurlijk elke besmetting er een te veel en moeten we samen alles opgeven om die allemaal te voorkomen, maar ik dacht aan weinig werking t.o.v. het zo goed als geheel voorkomen van verspreiding. Zoals dat een conditie voor verschillende scenario's van het model was.

Als het alleen bijna alle ziekenhuisopnames voorkomt dan stel ik voor om op een andere manier naar de huidige situatie te kijken en sturen. Maar als het goed is zal het probleem dat de delta variant nu zou kunnen vormen vooral komen door de jongelui die te snel na hun vaccinatie sociaal gingen doen.
Om meerdere redenen is sturen om besmettingen een heel goed idee, maar ik meen wat sarcasme te bespeuren.

Overigens zitten ziekenhuisopnames en IC-opnames boven de signaalwaarde.
 
Overigens zitten ziekenhuisopnames en IC-opnames boven de signaalwaarde.
tenor.gif


Ik zit met spanning te wachten op de opnamecijfers (met leeftijden) van deze weken, kijken of die beloofde 600 jongeren nog op de ICs komen.
 
tenor.gif


Ik zit met spanning te wachten op de opnamecijfers (met leeftijden) van deze weken, kijken of die beloofde 600 jongeren nog op de ICs komen.
Wie beloofde dat? Gaat echt niet zomaar gebeuren. Lichte stijging. En nog wat ongevaccineerde oudere mensen. Denk niet dat er een grotere stijging dan 100 op de ic’s zal zijn.

Die vaccins werken erg goed gelukkig.
 
Dankzij de coronamaatregelen heerst het RS virus al een aantal weken. Dat terwijl het een wintervirus is.
Kinder ic's liggen vol, er worden kinderen overgeplaatst en zorg wordt uitgesteld.

Maar nee, alle focus blijft op de ziekenhuisopnames die amper verschillen met vorige zomer. En de hoge aantal besmettingen waarvan een deel asymptomatisch is. Dat er pas vanaf eind december volop getest wordt, wordt voor 't gemak maar ff vergeten.

:roflol: raar land


Vond het wel vermakelijk om te zien dat het OMT ook adviseert om gefaxte mensen toch ook te testen voor toegang. Wat een farce haha :roflol:
Hugo heeft er al een miljard (zonder toezicht) tegenaan gegooid, dus testen voor toegang gaat koste wat het kost succesvol zijn.
En dit heeft er vast helemaal niets mee temaken :rolleyes:


Potentieel gezien wel haha. Ironisch wel. Ben benieuwd welke nieuwe varianten we nog allemaal krijgen in de herfst/winter :emo:
En aangezien er amper influenza was, en mensen dus heel weinig antistoffen hebben

2xo874.jpg
 
Wie beloofde dat? Gaat echt niet zomaar gebeuren. Lichte stijging. En nog wat ongevaccineerde oudere mensen. Denk niet dat er een grotere stijging dan 100 op de ic’s zal zijn.

Die vaccins werken erg goed gelukkig.
Zeiden van die gefaalde twitteraars die niet goed genoeg zijn voor het echte werk bij RIVM/OMT maar ook relevant willen zijn door overal hun plasje over te blijven doen.

Ik ben vooral benieuwd naar wat de leeftijdsverdeling op ICs gaat zijn wanneer zeg 50+ers volledig gevaccineerd zijn.
 
Zeiden van die gefaalde twitteraars die niet goed genoeg zijn voor het echte werk bij RIVM/OMT maar ook relevant willen zijn door overal hun plasje over te blijven doen.

Ik ben vooral benieuwd naar wat de leeftijdsverdeling op ICs gaat zijn wanneer zeg 50+ers volledig gevaccineerd zijn.
Hier een linkje naar wat getallen. Gaan richting de 80% bij 50+. Komende twee weken is van die groep vrijwel iedereen die wil volledig aan de beurt geweest.

Bekijk hier per leeftijdsgroep hoeveel Nederlanders al (deels) zijn ingeënt


https://www.nu.nl/coronavirus/61467...eveel-nederlanders-al-deels-zijn-ingeent.html
 
Hier een linkje naar wat getallen. Gaan richting de 80% bij 50+. Komende twee weken is van die groep vrijwel iedereen die wil volledig aan de beurt geweest.

Bekijk hier per leeftijdsgroep hoeveel Nederlanders al (deels) zijn ingeënt


https://www.nu.nl/coronavirus/61467...eveel-nederlanders-al-deels-zijn-ingeent.html
Ja het coronadashboard met opnames per leeftijd is ook net weer bijgewerkt. Richting eind van het festival/vakantieseizoen af en toe een beetje in de gaten houden, kijken of de vaccinatiegraad onder jongeren een probleem wordt.

Nog even volhouden!
 
tenor.gif


Ik zit met spanning te wachten op de opnamecijfers (met leeftijden) van deze weken, kijken of die beloofde 600 jongeren nog op de ICs komen.
De verwachting was tussen de 150 en 600, volgens mij zijn daar geen leeftijden bij genoemd.

Inmiddels zitten we op 106 mensen op de IC.

Toegegeven, het kan spannend worden of we het halen of niet, 10 juli zijn er weer maatregelen verscherpt, dus de 24e hoop je daar effect van te zien.
 
Laatst bewerkt:
Zeiden van die gefaalde twitteraars die niet goed genoeg zijn voor het echte werk bij RIVM/OMT maar ook relevant willen zijn door overal hun plasje over te blijven doen.
Verwachting kwam uit presentatie van OMT in Tweede Kamer, niet door JvD, maar door AT iirc.

Die "gefaalde twitteraars" zitten vaker goed dan Rutte/De Jonge, Thierry/ Haga en/of de "scherpe geesten" (cynisme mijnerzijds) in deze topics. Die laatsten komen bij een verwachting van een paar weken geleden van 150-600 niet verder dan "dat we de 600 nooit gaan halen en hoe belachelijk hoog dat is".

Speel fair, of speel niet!
 
Laatst bewerkt:
Wie beloofde dat? Gaat echt niet zomaar gebeuren. Lichte stijging. En nog wat ongevaccineerde oudere mensen. Denk niet dat er een grotere stijging dan 100 op de ic’s zal zijn.

Die vaccins werken erg goed gelukkig.

Dan zijn we er toch? Doelstelling bereikt! Jeej, alles kan open en we hoeven geen besmettingen meer te tellen!

Verwachting kwam uit presentatie van OMT in Tweede Kamer, niet door JvD, maar door AT iirc.

Die "gefaalde twitteraars" zitten vaker goed dan Rutte/De Jonge, Thierry/ Haga en/of de "scherpe geesten" (cynisme mijnerzijds) in deze topics. Die laatsten komen bij een verwachting van een paar weken geleden van 150-600 niet verder dan "dat we de 600 nooit gaan halen en hoe belachelijk hoog dat is".

Speel fair, of speel niet!

De scherpe geesten lijken hier toch weer goed te zitten. Die 600 is ook echt belachelijk hoog en nee, die gaan we nooit halen.

Maurice had interessante data dat eerdere positief geteste (ze een herstelde patiënt noemen gaat me wat ver met 90% snotneuzen) een goede afweer hadden tegen de Delta variant, waar de gevaccineerden toch kwetsbaarder leken. Pfizer haalde nog maar 60% bescherming tegen de Delta waar de oorspronkelijke Covid 90% beschermde. Zo erg hoeft het dus niet te zijn als nu velen besmet raken maar de ic's het makkelijk aankunnen. Trouwens, is het niet eens tijd de ic's eens op te schalen of heeft dit nog steeds geen zin en blijven we zo liever jaren voortkabbelen.
 
Back
Naar boven