AndroidHealthClinic

Advies voor vriendin full body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Boudewijntje

Novice
Lid geworden
21 jul 2021
Berichten
8
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
86kg
Goedemiddag,

hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn vriendin wilt graag beginnen met krachttraining op aanraden van haar arts. 5 maanden geleden erachter gekomen dat ze colitis ulcerosa heeft. Inmiddels alles goed onder controle, maar in die tijd bijna 30 kilo afgevallen. Nu met een lengte van 1.72 van 30kg naar 40kg gegaan. Omdat haar spieren zo ontzettend zwak zijn heeft ze het advies gekregen om te beginnen met 3x in de week een full body schema te gaan volgen. Heb zelf toen ik begon met fitness 5x5 gevolgd en dit dus ook geprobeerd met mijn vriendin. Merken echter dat dit echte zwaar is. Ik vraag me af, kan je de compound oefeningen uit 5x5 ook op machines uitvoeren zodat dit wat makkelijker voor haar is.

Bijv:

ipv squat > legg press en legg extensions
ipv bench press > chest press machine
ipv barbell row > seated rows / lat pulldown
ipv military press > machine shoulder press

eventuele aanvullingen/advies zijn enorm welkom!

Daarbij nog de vraag, maakt het uit in welke volgorde je de oefeningen volgt?
 
Laatst bewerkt:
Kan ze hierin geen professionele begeleiding krijgen bij een fysiotherapiepraktijk o.i.d., aangezien ze nog zwaar ondergewicht heeft (BMI 13,5)?
 
Kan ze hierin geen professionele begeleiding krijgen bij een fysiotherapiepraktijk o.i.d., aangezien ze nog zwaar ondergewicht heeft (BMI 13,5)?
Heeft ze ook zeker gehad in het ziekenhuis, maar inmiddels nu thuis verder op krachten komen. Eten gaat prima en komt nu per week zo'n 0.5 kilo aan. Wanneer ze echt 3x in de week gaat trainen hogen we de voeding met minimaal 500kcal op.
 
ik zou juist nu alles op machines uitvoeren. hoeft niet persee compounds te zijn.
probeer dit uit te bouwen en vooral ver weg van falen te blijven.
 
ik zou juist nu alles op machines uitvoeren. hoeft niet persee compounds te zijn.
probeer dit uit te bouwen en vooral ver weg van falen te blijven.
Dus de oefeningen zoals ik benoemd heb zijn prima in dat opzicht?
 
Wat fijn dat het met haar de goede kant op gaat! Krachttraining zal hier zeker bij gaan helpen, maar ik zou willen aanraden dit wel onder begeleiding/toezicht van huisarts/fysio te doen. Gezien waar ze vandaan komt.
 
Rustig optrainen, startend met sets van 15-20 met de focus op compounds en machines. Wegblijven van 5x5.
 
Heeft ze ook zeker gehad in het ziekenhuis, maar inmiddels nu thuis verder op krachten komen. Eten gaat prima en komt nu per week zo'n 0.5 kilo aan. Wanneer ze echt 3x in de week gaat trainen hogen we de voeding met minimaal 500kcal op.
Is ze niet doorverwezen naar begeleiding via eerste lijns? Anders kan ze dit natuurlijk ook zelf (of via huisarts) contact opnemen met een eerste lijns praktijk.
 
Woog ze 30kg op een lengte van 1.72? Ik zou haast zeggen pics or it didnt happen
 
Is ze niet doorverwezen naar begeleiding via eerste lijns? Anders kan ze dit natuurlijk ook zelf (of via huisarts) contact opnemen met een eerste lijns praktijk.
Jawel en ze krijgt ook nog gewoon ondersteuning vanuit het ziekenhuis en de fysio daar, maar dit is slechts 1 keer in de 2 weken. Daarom in overleg met het ziekenhuis besloten om zelf thuis verder te gaan
 
Hopelijk vlug beterschap en massa erbij.
 
Wooh what the fuck… Heftig zeg. Veel beterschap en sterkte gewenst in ieder geval.
 
Back
Naar boven