Fitness Seller

Hamstring scheur of iets anders? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bekjam2

Cool Novice
Lid geworden
18 jun 2021
Berichten
36
Waardering
25
Hoi,

Was een uurtje terug aan het deadliften toen ik bij de 3e rep bij het neerzetten een soort van knak aan de achterkant van m'n rechterbeen voelde. Wist meteen, dit is niet ok, kon niet verder met trainen.
Zonet even gegoogled en bij spierscheuring bij de hamstring zou dit gevoel(knak) wel vaker voorkomen. Toch twijfel ik aan de diagnose van onze Dr. Google. Mede omdat ik pijnloos kan lopen.

Summary:
- kniebuiging/squat: behoorlijk pijn
- drukken op de plek: vrijwel geen pijn
- zitten: beetje zeurderige pijn
- trap lopen naar beneden: geen pijn
- trap naar boven: behoorlijk pijn
- volgens m'n vrouw geen zwelling oid
- met m'n been naar achteren schoppen: beetje pijn
- m'n rechterbeen stretchen: geen pijn

Baal hier behoorlijk van vooral omdat ik m'n dochtertje had beloofd om een fietstocht te doen morgen en ze heeft hier weken naar uitgekeken. Mede omdat ik veel werk en nu eindelijk eens vakantie heb, wil haar zeker niet teleurstellen.
Pijn kan ik meestal wel verbijten, maar ben bang dat als er een scheur inzit dat ik de boel ga verergeren en midden in de fietstocht niet meer verder kan.

Zou het een spierscheuring kunnen zijn en is het verstandig om morgen te fietsen??
 
Als je pijn hebt en je denkt dat we iets kapot is zou ik voorzichtig zijn. Wat ik zelf een betere online bron vind dan Google is dit:


Is ook met de juiste testen voor zelfdiagnose. Maar uiteindelijk is de huisarts of fysio snel gebeld.
 
Ga even langs de spoeddienst...
 
Als je pijn hebt en je denkt dat we iets kapot is zou ik voorzichtig zijn. Wat ik zelf een betere online bron vind dan Google is dit:


Is ook met de juiste testen voor zelfdiagnose. Maar uiteindelijk is de huisarts of fysio snel gebeld.
Heb daar ook maar even gepost, thanks.
Ga even langs de spoeddienst...
Zolang het niet levensbedreigend is oid lijkt me dat niet echt nodig.
 
Heb je een bloeduitstorting?
 
Heb daar ook maar even gepost, thanks.

Zolang het niet levensbedreigend is oid lijkt me dat niet echt nodig.
Je moet even de check doen. Die loopt door je klachten heen en geeft je een idee van decentst van je blessure.
 
Heb je een bloeduitstorting?
Nee, is ook niets van verdikking oid te zien.
Je moet even de check doen. Die loopt door je klachten heen en geeft je een idee van decentst van je blessure.
Had ik al gedaan: kneuzing of acuut hamstring letsel. Kneuzing valt sws af, hamstring letsel zal het ongetwijfeld zijn. Maar zou verwachten bij een spierscheuring dat ik extreem veel pijn zou moeten hebben of is dat niet het geval? Ik loop ook niet echt mank.
 
Dan heb je waarschijnlijk geen ruptuur maar een verrekking.
Ben net terug van de huisarts. Ze kon niets vinden wat betreft een kuiltje wat wijst op een ruptuur. Echter denkt ze wel dat er iets gescheurd is door het gevoel wat ik beschreef toen ik het letsel opliep.
 
Ben net terug van de huisarts. Ze kon niets vinden wat betreft een kuiltje wat wijst op een ruptuur. Echter denkt ze wel dat er iets gescheurd is door het gevoel wat ik beschreef toen ik het letsel opliep.
Neem aan dat je even doorverwezen bent voor een echo?
 
Neem aan dat je even doorverwezen bent voor een echo?
Nee, dat vond ze niet nodig. Ze heeft alleen gezegd dat ik even niet aan kracht/explosief trainen moet gaan denken. Fietsen ed zou wel kunnen. Ben vandaag met de kleine in Haarlem gaan fietsen, wat vrijwel pijnvrij ging. Zolang ik geen squat beweging oid maak voel ik weinig pijn.
 
Back
Naar boven