AndroidHealthClinic

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In ander nieuws, begonnen als PT waardoor ik nu 4x per dag 15 min aan het fietsen ben, wat ook erg in lijkt te hakken op het herstel van m'n quads. Enerzijds niet erg die extra prikkels, maar anderzijds had ik liever die energie in m'n trainingen gegooid.
Opmerkelijk, ik fiets naar een enkele training drie kwartier en daar vraagt men zich ook af hoe het kan dat ik nog kan staan, laat staan liften, terwijl ik het zie en voel als een wat uitgebreidere warming up.

Toegegeven, de gewichten die ik gebruik zijn heel wat lager dan die van jou en er zullen genoeg andere beperkingen zijn waardoor ik van het fietsen geen last heb.

Ergens zou ik verwachten dat dat fietsen het herstel bevordert, mits niet te intensief.
 
Hoe ben je op PT gekomen? Opleiding/certificaat voor gedaan?
 
4x per dag 15 min aan het fietsen ben, wat ook erg in lijkt te hakken op het herstel van m'n quads
Dat zou toch wel mee moeten vallen? Of fiets je heel snel?
 
Opmerkelijk, ik fiets naar een enkele training drie kwartier en daar vraagt men zich ook af hoe het kan dat ik nog kan staan, laat staan liften, terwijl ik het zie en voel als een wat uitgebreidere warming up.

Toegegeven, de gewichten die ik gebruik zijn heel wat lager dan die van jou en er zullen genoeg andere beperkingen zijn waardoor ik van het fietsen geen last heb.

Ergens zou ik verwachten dat dat fietsen het herstel bevordert, mits niet te intensief.
Wat je zegt verwacht ik ook wel. Het is meer dat het wennen is, aangezien ik al bijna 3 jaar nauwelijks meer gefietst heb haha! Daarnaast heb ik ook de conditie van de gemiddelde aardappel, dus fietsen is ook een mooi moment om dat wat op te werken. En daarnaast, ik train praktisch elke training relatief zwaar benen, wat dus 3-5x per week is, dus elk beetje extra voel ik ook wel.
Hoe ben je op PT gekomen? Opleiding/certificaat voor gedaan?
Ben zelf vooral vanuit de topsport PT gaan doen. Heb bij verschillende sportscholen al gewerkt, en daar vooral ervaring op gedaan in les geven zelf en werken met verschillende mensen die verschillend bewegen. Daarnaast coach ik mensen in wedstrijd powerliften en gewichtheffen, als ZZP'er. Hiermee begonnen omdat ik naar andere coaches in de branche keek en eigenlijk dacht: "Ja, dat kan ik echt wel beter". Daarnaast uiteraard veel ervaring van de topsport. Veel algemene principes die ik mezelf heb geleerd tijdens mijn toptijd, gelden voor de meeste anderen ook. Daarnaast ben ik eigenlijk opgeleid als Natuurkundige. Echter heb ik hier wel veel van mee kunnen nemen in mijn ervaring als coach. Denk aan begrijpen van biomechanica en het kunnen lezen van wetenschappelijke papers. PT is ook echt verre van rocket science, met alleen logisch nadenken kom je vaak al een heel eind. Maar onder mijn eigen coaching iemand gecoached die een eigen gym is begonnen, en daar werk ik nu dus haha! Vind dit altijd zo arrogant klinken, maar ik denk dat ik echt een stuk beter ben dan de gemiddelde PT'er, ondanks dat ik niet formeel ertoe opgeleid ben.
Dat zou toch wel mee moeten vallen? Of fiets je heel snel?
Het is vooral even wennen. Fiets niet echt heel hard, maar zet hem vaak in de hoogste versnelling want gaat het snelste met voor mij minste conditionele moeite, maar wellicht een andere strategie binnenkort haha!
 
Hoge versnelling is best zwaar en afhankelijk van de fiets en je gewicht, hakt de combinatie met high frequency squatten al snel in je power. Toen ik niet meer dagelijks squatte kon ik ook meteen veel sneller en langer fietsen :o
 
Het is vooral even wennen. Fiets niet echt heel hard, maar zet hem vaak in de hoogste versnelling want gaat het snelste met voor mij minste conditionele moeite, maar wellicht een andere strategie binnenkort haha!
Als ik het vergelijk met hardlopen dan heeft LISS veel minder impact. Benader het als hersteltraining?
 
Laatst bewerkt:
sterke curls en leg press sexy :)
 
Hoge versnelling is best zwaar en afhankelijk van de fiets en je gewicht, hakt de combinatie met high frequency squatten al snel in je power. Toen ik niet meer dagelijks squatte kon ik ook meteen veel sneller en langer fietsen :o
Hahahaha, true, maar ja; squatten > fietsen
Als ik het vergelijk met hardlopen dan heeft LISS veel minder impact. Benader het als hersteltraining?
Klopt zeker! Zo probeer ik er naar te kijken, ipv wandelen buiten is het nu fietsen buiten. Maar vind het wel lastig soms, vooral als ik heel vroeg/laat fiets of als ik heb lopen treuzelen en door moet fietsen haha
sterke curls en leg press sexy :)
Thanks big D! <3
 
Training 2021-07-17

Heerlijke training, ondanks dat ik niet mega zwaar gegaan ben. Besloten om de komende tijd maar rustig te pompen ipv te veel WL oefeningen te doen. Tijd zat tot competitie en ik zit al relatief goed op niveau nu.

Wall sit
5 rondes van 1 min zitten, 1 min rust. Afzien, maar tegelijkertijd ook wel lekker.

Clean&jerk
2x2 60kg
2x1 80kg
1x1 100kg
1x1 110kg
3x1 120kg Gingen echt heel lekker. De jerks vlogen van m'n schouders alsof het niks was. De cleans waren onderin wat instabiel, maar verder ook gewoon solide. 2de set op video onder.

Dumbbell lateral raises
4x12 10kg Wat een pomp, lang geleden

Dumbbell rear delt raises
4x12 5kg

Incline close grip bench press
1x20 40kg Iets te enthousiast
3x15 40kg Lekkere pomp ook weer


 
lekker verzuren op die wall sit :P
 
2021-08-02

Vorige week vakantie, dus niet echt getraind. Hier en daar wat kleine dingetjes als wall sits, bw squats, lateral/rear delt raises, burpees. Niks echt wat ik waardig vond om te loggen. Deze week erg druk gehad, dus ook weinig getraind. Enige training is de onderstaande van maandag. Hopelijk morgen wat meer tijd om te trainen, komt wel goed. Wel goed nieuws verder. Blessures zijn langzaam aan het weg trekken. Merk dat de nek & traps nog wat stijfjes zijn, dus die laat ik binnenkort weer losmaken door de fysio. Verder vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor een nieuwe baan als process improvement engineer, dus dat is uiteraard ook geweldig nieuws!

Clean&jerk
3x2 60kg
3x1 80kg
6x1 100kg Voelde heerlijk. Zo explosief als maar zijn kon. Heel tevreden met techniek ook. Nice.

Clean pulls
4x4 130kg

DB lateral raises
4x12 10kg Poah, branden dat de delts deden, heelijk!

Rear delt raises
4x12 5kg
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan sexy! Waar train je momenteel eigenlijk?
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan sexy! Waar train je momenteel eigenlijk?
Thanks big D! <3 Ik train momenteel bij Pellikaan Goirle. Is eigenlijk gewoon een healthclub voor ouwe taarten, maar ze hebben een crossfit gedeelte waar ik gewichtheffen, en ze hebben een sauna/stoombad/zwembad, dus ik ben helemaal content hiero!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2021-08-07

Lekkere training vandaag. Was iets te hyped, dus ben iets zwaarder gegaan dan verstandig was. Maar goed. Vanaf maandag weer schema volgen, dus komt helemaal goed!

Snatch
3x3 50kg
2x2 70kg
1x1 90kg
1x1 100kg
1x1 110kg
1x1 120kg
1x1 130kg Prima beurt, ondanks wat balans verlies onderin. Erg tevreden mee!
3x3 100kg (catch only)

Squat
1x3 100kg
1x3 140kg
3x3 160kg Deze had ik achteraf gezien wat lichter moeten doen. Niet omdat ze moeilijk waren, maar technisch niet tevreden mee.

Cable lateral raise
4x12 9kgs (steeds eerste links dan rechts, beide 12 reps)

Face pull
4x12 18kg (hoogte 17)

Deadbug (elke rep is links + rechts)
3x6 bw

Partial situp
3x12 bw Ik hoop dat ik buik ooit leuk ga vinden om te trainen...
 
2021-08-14

Laatste tijd erg druk met alles. Weekje rust gepakt want zat voor m'n gevoel er mentaal een beetje doorheen. Maar goed, gelukkig nu weer wat fitter en ready to go! Wel een hoop dingen veranderd. Zoals voorheen beschreven binnenkort een nieuwe baan. Daarnaast heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om zelf te stoppen met coaching. Was erg leuk, maar merk dat het mij nu meer energie kost dan die extra euro's die het opleveren waard is. Nu weer even terug naar de basis, focussen op 1 ding tegelijk en dat is m'n aankomende baan. Betreft training wil ik nu zelf ook onder een coach gaan tillen. Ik heb al een goed idee van wie dat gaat worden, echter zal ik het pas bekend maken als het echt daadwerkelijk rond is. Goed, heb in de tussentijd m'n eigen schema nog, dus dat komt helemaal goed!

High hang power snatch
3x2 50kg
3x2 70kg

Snatch
1x3 70kg
1x3 90kg
5x3 100kg Ging best goed, semi tevreden mee. Ik moet eigenlijk niet vergelijken met t verleden, maar ja he...

Snatch balance
1x5 70kg
3x5 100kg Beetje duizelig, niet genoeg gegeten/gedronken denk ik.

Snatch pull
1x4 100kg
3x4 120kg

Back squat
3x8 100kg Ging prima, maar benen blijven relatief zwak helaas.

DB lateral raises
4x12 10kg

DB rear delt raises
4x12 5kg
 
Nou zeg wat een goed nieuws allemaal Alex!!

Nieuwe baan ..nieuwe coach...begin je weer te stuiteren haha mooi man!! Congratzzz :flexbiceps:
 
Van mij mag je onze samenwerking ook nu al wel bekendmaken hoor
 
Goed dat je jezelf weer beter voelt, veel nieuwe dingen. Veel keuzes gemaakt! Succes man
 
2021-08-14

Laatste tijd erg druk met alles. Weekje rust gepakt want zat voor m'n gevoel er mentaal een beetje doorheen. Maar goed, gelukkig nu weer wat fitter en ready to go! Wel een hoop dingen veranderd. Zoals voorheen beschreven binnenkort een nieuwe baan. Daarnaast heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om zelf te stoppen met coaching. Was erg leuk, maar merk dat het mij nu meer energie kost dan die extra euro's die het opleveren waard is. Nu weer even terug naar de basis, focussen op 1 ding tegelijk en dat is m'n aankomende baan. Betreft training wil ik nu zelf ook onder een coach gaan tillen. Ik heb al een goed idee van wie dat gaat worden, echter zal ik het pas bekend maken als het echt daadwerkelijk rond is. Goed, heb in de tussentijd m'n eigen schema nog, dus dat komt helemaal goed!

High hang power snatch
3x2 50kg
3x2 70kg

Snatch
1x3 70kg
1x3 90kg
5x3 100kg Ging best goed, semi tevreden mee. Ik moet eigenlijk niet vergelijken met t verleden, maar ja he...

Snatch balance
1x5 70kg
3x5 100kg Beetje duizelig, niet genoeg gegeten/gedronken denk ik.

Snatch pull
1x4 100kg
3x4 120kg

Back squat
3x8 100kg Ging prima, maar benen blijven relatief zwak helaas.

DB lateral raises
4x12 10kg

DB rear delt raises
4x12 5kg
Duidelijke prioriteiten en keuzes, succes!
 
Nou zeg wat een goed nieuws allemaal Alex!!

Nieuwe baan ..nieuwe coach...begin je weer te stuiteren haha mooi man!! Congratzzz :flexbiceps:
Thanks Bosco! Tevreden met hoe het gaat!
Duidelijke prioriteiten en keuzes, succes!
Thanks man! Lastige keuzes soms wel, maar hoort bij het verantwoorde volwassen mensen leven.
Goed dat je jezelf weer beter voelt, veel nieuwe dingen. Veel keuzes gemaakt! Succes man
Thanks man! Nu op naar mooie tijden he!
Van mij mag je onze samenwerking ook nu al wel bekendmaken hoor
Ondanks het fijne gesprek over de paaldans cursus die je aanbood, moet ik helaas toch melden dat mijn interesse ergens anders ligt :trollface:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2021-08-16

Bij de potentiële nieuwe coach getraind. Kleine extra training, technische lifts, maar vrij zwaar wel.

Snatch
3x2 50kg
2x2 70kg
1x1 90kg
1x1 100kg
1x1 120kg
1x1 130kg Na een misser, een hele mooie beurt al zeg ik het zelf.

Clean&jerk
3x1 70kg
1x1 100kg
1x1 120kg
0x1 130kg 3 pogingen gedaan, bij de eerste de jerk gemist, bij de andere 2 op de clean gemist. Zat er gewoon niet in deze dag.

Back squat
1x3 100kg
3x3 130kg Tevreden met hoe deze gingen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2021-08-18

Beetje slecht geslapen, maar toch nog het beste ervan weten te maken.

Power jerk + OH squat
3x2x(1+1) 50kg
3x2x(1+1) 70kg

Jerk from rack
1x3 70kg
1x3 100kg
5x3 110kg Beetje matige balans en lockout, but we made it.

Power clean
1x3 70kg
5x3 100kg Hier wel erg tevreden mee, technisch goed

Military press
5x3 70kg

Ab wheel
4x8 bw

Russian twists (links + rechts = 1 rep)
4x12 5kg

Plank hold
3x 35s
 
Ondanks het fijne gesprek over de paaldans cursus die je aanbood, moet ik helaas toch melden dat mijn interesse ergens anders ligt :trollface:
misschien een danscursus saam, kan gender neutraal anno 2021 :thinking: :dunno::D
 
Back
Naar boven