AndroidHealthClinic

Galen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Allemaal leuk en aardig maar de hoofdvraag is geeft het echt een zieke kracht en pump???
Kun jij dit voor het grote gross van de fitness industrie debunken?!
 
Don't shoot the messenger:roflol:

Maar kan je bevestigen dat zijn verhaal m.b.t. een hogere bio beschikbaarheid klopt?
 
Ik kom zo snel geen literatuur tegen hierover mbt AAS, maar alleen een youtube filmpje

kan bij grapefruit alleen maar aan Kai denken :emo:
 
Even googelen naar naringin en naringinase levert op dat “hij” er geen drol van snapt.
 
Don't shoot the messenger:roflol:

Maar kan je bevestigen dat zijn verhaal m.b.t. een hogere bio beschikbaarheid klopt?
Nee, en die jongen heeft ook geen idee waar die het over heeft. Naringinase is een enzym dat wordt toegevoegd aan citrussappen om naringine af te breken. Het menselijk lichaam maakt GEEN naringinase aan en dit enzym breekt GEEN anabole steroïden af.

Naringine zelf remt enkele CYP-enzymen, met name CYP3A4 en CYP1A2. Deze hebben geen noemenswaardige rol in de afbraak van orale AAS. Neem bijv. oxandrolon, een groot deel wordt sowieso onveranderd uitgescheiden in de urine (wat nog eens benadrukt hoe resistent het is tegen metabolisme), en verder vindt er als eerste stap in het metabolisme sulfatering van de 17b-hydroxylgroep plaats (oxandrolon-17b-sulfaat) of toevoeging van een hydroxylgroep op C16 (16-hydroxyloxandrolon). Beide reacties worden NIET door deze enzymen gekatalyseerd. Dus remming van deze enzymen boeit niet. Verder; ook al zouden ze wél de enzymen die hiervoor verantwoordelijk zijn remmen (het is trouwens onbekend welk(e) enzymen verantwoordelijk zijn voor die hydroxylatie op C16 van oxandrolon voorzover ik weet), dan heb je alsnog een klinische studie nodig om te bepalen of het ook daadwerkelijk ene zak uitmaakt. (Notabene heeft oxandrolon al een orale biologische beschikbaarheid van >90%).

Oxy kan interacteren met enkele CYP-enzymen en wordt ook geoxideerd op C2, wat mogelijk door CYP-enzymen zou kunnen komen, maar het metabolisme ervan gebeurt op een NADPH-onafhankelijke manier (dit sluit dus metabolisering door CYP-enzymen uit).

Je kunt aan hem beter vragen of hij überhaupt iets kan leveren wat bevestigt wat zijn verhaal klopt, i.p.v. dat je iemand anders vraagt om het te ontkrachten. Dat laatste vergt meer energie (en ik zou sowieso weinig aannemen van iemand die zo gebrekkig Nederlands spreekt :roflol:).

Dus met andere woorden: "Hey, leuk dat je me dit vertelt. Je kunt me vast een studie sturen waarin proefpersonen waren opgesplitst in een groep die een orale AAS kreeg met een placebo en een groep die een orale AAS kreeg met wat jij noemt, en waarbij toen de biologische beschikbaarheid werd bepaald. Dankjewel!"
 
Ik kom zo snel geen literatuur tegen hierover mbt AAS, maar alleen een youtube filmpje

kan bij grapefruit alleen maar aan Kai denken :emo:
Ik hoop altijd dat mensen niet hun informatie halen van YouTube, en dan met name van dit soort clickbaitkanalen. Maar ik vrees het ergste :o
 
Nee, en die jongen heeft ook geen idee waar die het over heeft. Naringinase is een enzym dat wordt toegevoegd aan citrussappen om naringine af te breken. Het menselijk lichaam maakt GEEN naringinase aan en dit enzym breekt GEEN anabole steroïden af.

Naringine zelf remt enkele CYP-enzymen, met name CYP3A4 en CYP1A2. Deze hebben geen noemenswaardige rol in de afbraak van orale AAS. Neem bijv. oxandrolon, een groot deel wordt sowieso onveranderd uitgescheiden in de urine (wat nog eens benadrukt hoe resistent het is tegen metabolisme), en verder vindt er als eerste stap in het metabolisme sulfatering van de 17b-hydroxylgroep plaats (oxandrolon-17b-sulfaat) of toevoeging van een hydroxylgroep op C16 (16-hydroxyloxandrolon). Beide reacties worden NIET door deze enzymen gekatalyseerd. Dus remming van deze enzymen boeit niet. Verder; ook al zouden ze wél de enzymen die hiervoor verantwoordelijk zijn remmen (het is trouwens onbekend welk(e) enzymen verantwoordelijk zijn voor die hydroxylatie op C16 van oxandrolon voorzover ik weet), dan heb je alsnog een klinische studie nodig om te bepalen of het ook daadwerkelijk ene zak uitmaakt. (Notabene heeft oxandrolon al een orale biologische beschikbaarheid van >90%).

Oxy kan interacteren met nekele CYP-enzymen en wordt ook geoxideerd op C2, wat mogelijk door CYP-enzymen zou kunnen komen, maar het metabolisme ervan gebeurt op een NADPH-onafhankelijke manier (dit sluit dus metabolisering door CYP-enzymen uit).

Je kunt aan hem beter vragen of hij überhaupt iets kan leveren wat bevestigt wat zijn verhaal klopt, i.p.v. dat je iemand anders vraagt om het te ontkrachten. Dat laatste vergt meer energie (en ik zou sowieso weinig aannemen van iemand die zo gebrekkig Nederlands spreekt :roflol:).
Ja dit filmpje had hij er idd nog bijgezet.

 
Godver :roflol:
 
Ik hoop altijd dat mensen niet hun informatie halen van YouTube, en dan met name van dit soort clickbaitkanalen. Maar ik vrees het ergste :o
Maar even gekeken, wat een totale tijdsverspilling. Hij draagt totaal geen bewijs aan dat dit werkt. Dit is gewoon een verkopersfilmpje, als je hier in trapt verdien je het ook wel.
 
1629462048220.png
 
Bedankt voor je reply, ik had al zo'n vermoeden maar ben zelf niet slim genoeg om daarop te reageren lol.

Beetje net zoals die jongens die hier popi zitten te doen met spellingsfoutjes maar zelf niets in te brengen hebben.
Ja want jullie weten ook geen fuk. Uh fuck. :hello:
 
Bedankt voor je reply, ik had al zo'n vermoeden maar ben zelf niet slim genoeg om daarop te reageren lol.

Beetje net zoals die jongens die hier popi zitten te doen met spellingsfoutjes maar zelf niets in te brengen hebben.
Ja want jullie weten ook geen fuk. Uh fuck. :hello:
Handigste is dan om gewoon te vragen om bewijs/studies die aantonen wat hij beweert. 9 van de 10 keer komt het neer op "heb ik niet, maar is echt zo". Dan weet je voldoende.
 
Handigste is dan om gewoon te vragen om bewijs/studies die aantonen wat hij beweert. 9 van de 10 keer komt het neer op "heb ik niet, maar is echt zo". Dan weet je voldoende.
Ach, legale supplementen handelaren komen daar ook mee weg.
 
Grapefruit zorgt ervoor dat sommige benzodiazepines een hogere biobeschikbaarheid van 70% krijgen en langere halfwaardetijd. Beide zijn pilluh dus voor orals gaat hetzelfde op. :rocker2: Wel interessant overigens. Ga het binnenkort eens uitproberen of ik verschil merk. /s wbt orals uiteraard, daar heb ik geen verstand van.
Grapefruit is geen MAO remmer maar(voornamelijk) een irreversibele CYP3A4 inhibitor. De furanocoumarins uit de grapefruit zijn het substraat van dit enzym en bij de afbraak komen reactieve metabolieten vrij die een covelante binding met het enzym aangaan.

CYP3A4 bevind zich in de darmwand en in de lever. In lage doseringen blokkeert grapefruit alleen CYP3A4 in de darmwand waardoor de bio-beschikbaarheid van sommige medicijnen omhooggaat.

In hogere doseringen remt grapefruit ook CYP3A4 in de lever waardoor ook de halferingstijd van sommige medicijnen omhoog gaat.

Afhankelijk van de mate waarin het medicijn door CYP3A4 word afgebroken en de biobeschikbaarheid van het medicijn kan je de invloed van grapefruit op het medicijn inschatten. Zo gaat bijvoorbeeld de bio-beschikbaarheid van triazolam en alprazolam respectievelijk van 50% en 80% naar +95% en +95%. En hun halveringstijd kan stijgen van respectievelijk 3 uur en 20 uur naar 17 uur en 60 uur.

Echter worden er in de tussentijd de CYP3A4 enzymen alweer nieuw bijgemaakt door het lichaam dus zal dit in de praktijk niet zo worden verlengd tenzij je constant grapefruit blijft drinken.

Niet elke benzo word versterkt door grapefruit. Hier is een tabel met info over welke benzo's substraten zijn van CYP3A4: https://www.pharmgkb.org/pathway/PA165111375
 
Grapefruit zorgt ervoor dat sommige benzodiazepines een hogere biobeschikbaarheid van 70% krijgen en langere halfwaardetijd.
Dit heb ik vroeger enkele keren geprobeerd en merkte echt geen verschil
 
Als je nolva tegen gyno neemt kan het dan kwaad om curcumine erbij te pakken? Lees hier verschillende dingen over...
 
Als je nolva tegen gyno neemt kan het dan kwaad om curcumine erbij te pakken? Lees hier verschillende dingen over...
Kurkuma verlaagt bij borstkankerpatiënten de bloedspiegels van het actieve metaboliet van tamoxifen (endoxifen): https://www.mdpi.com/2072-6694/11/3/403

Het lijkt me zeker niet ondenkbaar dat dat ook kan gebeuren bij mannen die tamoxifen nemen.
 
Back
Naar boven