MuscleMeat

Complexe koolhydraten hoog in calorieën?

Bezoekers in dit topic

royboyiron

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2021
Berichten
985
Waardering
1.646
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

om mijn voedingsschema af te ronden ben ik op zoek naar een bron van goede carbs hoog in calorie gehalte .

ik kom makkelijk aan de macros vetten en eiwitten . Alleen zit er een gat kwa carbs en is het elke dag weer puzzelen om op mijn dagelijkse energiebehoefte te komen .

wat ik nu al doe is havermout in water of snel bakje rijst en opbikken.

de smaak interesseert me niet , dit gaat om het gemak van wegkrijgen. Vind eten zowieso eigenlijk geen flikker aan. Neem nu ook al shotjes lijnzaadolie om aan die dagelijkse behoefte te komen en snel calorieën aan te tikken .

dus wie heeft er een calorie bommetje aan carbs? Natuurlijk wel een beetje voedend dus geen wit brood of andere crap .

groetjes
 
Rijst, pasta of aardappelen.

Of gewoon wat meer 'crap'
 
Aah ff helemaal de aardappel hoek vergeten . Ff wat zoete aardappelen poffen .

Weet iemand hoe die pruttelpap heet die ronnie coleman weleens eet . Zag dat in een video en zag er redelijk easy uit om snel tussen maaltijden door te proppen . Iets met Grits , maar geen idee wat je dan uit de schappen bij de appie moet pakken om dat te maken .
 
Laatst bewerkt:
Aah ff helemaal de aardappel hoek vergeten . Ff wat zoete aardappelen poffen .
Gewone aardappel kan ook. ;)

Poffen in 6 min in de magnetron. Aardappel is handig.
Denk ook aan dingen als kikkererwten, bruine, witte bonen, kidneybonen, zwarte bonen etc. Vroeger op kamers zo uit t blik :roflol:
Denk ook een aangeroosterde kikkererwten. Lekker krokant.

Wraps heb je ook in allerlei soorten.
Kan je ook simpel insmeren met tomatensaus en kruiden en grillen. Lekker krokant. Soort van chips.
 
Aardappels hebben een hoge verzadigings factor, kunt beter voor de bulk rijst pakken en cut aardappels.
Choco pops icm je brinta/ kwark is ook een makkelijke koolhydraat bron
 
Gewone aardappel kan ook. ;)

Poffen in 6 min in de magnetron. Aardappel is handig.
Denk ook aan dingen als kikkererwten, bruine, witte bonen, kidneybonen, zwarte bonen etc. Vroeger op kamers zo uit t blik :roflol:
Denk ook een aangeroosterde kikkererwten. Lekker krokant.

Wraps heb je ook in allerlei soorten.
Kan je ook simpel insmeren met tomatensaus en kruiden en grillen. Lekker krokant. Soort van chips.

aaah goed idee , vind vooral bonen zo uit blik prima weg te krijgen . Maar dan zit ik kwa macros weer klein beetje in de knoei , eiwitten vallen redelijk hoog uit met zoveel bonen . Wraps zijn dan wel weer lekker carb dense .
 
Aardappels hebben een hoge verzadigings factor, kunt beter voor de bulk rijst pakken en cut aardappels.
Choco pops icm je brinta/ kwark is ook een makkelijke koolhydraat bron
Bedoel je die kellogs of namaak pops ? Dan zit je toch weer wat hoger kwa suikers ?
 
Bedoel je die kellogs of namaak pops ? Dan zit je toch weer wat hoger kwa suikers ?
Huismerk scheelt de helft toz van merk, voedingswaarde identiek. Moet alleen ff dieper bukken voor het huismerk.
Choco pops word veel gebruikt als
koolhydraat voor sporters kunt het voor of na je training mooi plaatsen om extra power voor je sessie te hebben of je glycogeenvoorraden na je workout weer op peil te brengen ✌️
 
Als je wat vetten ook niet erg vind zijn deze ook lekker. Bij lidl.

Of zelf popcorn maken :D
 

Bijlagen

  • 20210709_204157.jpg
    20210709_204157.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 104
  • 20210709_204051.jpg
    20210709_204051.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 101
Huismerk scheelt de helft toz van merk, voedingswaarde identiek. Moet alleen ff dieper bukken voor het huismerk.
Choco pops word veel gebruikt als
koolhydraat voor sporters kunt het voor of na je training mooi plaatsen om extra power voor je sessie te hebben of je glycogeenvoorraden na je workout weer op peil te brengen ✌️
Klinkt idd als een goede post workout snack . Neem ook regelmatig chocolade melk na de workout . Voor t sporten pak ik meestal al t vertrouwde banaantje
 
Misschien als je eten geen flikker aan vind.. moet je wat lekkerder eten in plaats van al die saaie meuk. Wat dacht je van zoetigheid om die carbs te halen? Niks mis mee.
 
Misschien als je eten geen flikker aan vind.. moet je wat lekkerder eten in plaats van al die saaie meuk. Wat dacht je van zoetigheid om die carbs te halen? Niks mis mee.
Ja heb al een paar aanpassingen gemaakt , chicken tonight bij de rijst en kip . Op bovenstaande tip doe ik coco pops door mijn oats . Tikt toch wel aan en maakt het iets smakelijker . Al hoewel het me soms ook niet zoveel uitmaakt hoe het smaakt, alles voor de gainz👌🙏
 
ik tik elke dag 200g bambix rijstebloem weg, goed voor 170g carbs
 
Ja heb al een paar aanpassingen gemaakt , chicken tonight bij de rijst en kip . Op bovenstaande tip doe ik coco pops door mijn oats . Tikt toch wel aan en maakt het iets smakelijker . Al hoewel het me soms ook niet zoveel uitmaakt hoe het smaakt, alles voor de gainz👌🙏
Haha, gelukkig kan je alle gains met nagenoeg elk type eten maken.
Van de 15 jaar dat ik train, leef ik de laatst 9 jaar op min of meer 80% junkfood. Zolang de eiwitten en kcals maar kloppen, en ik ergens vitaminen en mineralen vandaan haal is er niks anders aan dan de hele tijd clean eten, wanneer het je alleen om de gains gaat.
Maar waarom zou je het makkelijk doen als je het ook moeilijk kan toch?
 
ik tik elke dag 200g bambix rijstebloem weg, goed voo
Haha, gelukkig kan je alle gains met nagenoeg elk type eten maken.
Van de 15 jaar dat ik train, leef ik de laatst 9 jaar op min of meer 80% junkfood. Zolang de eiwitten en kcals maar kloppen, en ik ergens vitaminen en mineralen vandaan haal is er niks anders aan dan de hele tijd clean eten, wanneer het je alleen om de gains gaat.
Maar waarom zou je het makkelijk doen als je het ook moeilijk kan toch?
Aah nice , je fysiek ziet er heel netjes uit in je profile pic ! Iets cleaner eten voelt voor mij wel een stuk beter , mentaal ook.

Aah bambix , als ik dan net zo hard groei als een baby 👶. Wel lekker veel carbs per portie zie ik zo .
 
Aah nice , je fysiek ziet er heel netjes uit in je profile pic ! Iets cleaner eten voelt voor mij wel een stuk beter , mentaal ook.

Aah bambix , als ik dan net zo hard groei als een baby 👶. Wel lekker veel carbs per portie zie ik zo .
Thanks. Is wel 5 jaar oud hoor.
Maar dat wat je zegt over mentaal. Dat is het belangrijkste. Je kan wel een perfect dieet hebben, maar als je er ongelukkig van wordt, dan is het nog niet goed voor je.
Daarom eet ik ook veel junkfood.. vind ik gewoon lekker. En ben er niet minder progressie door gaan maken toen ik die overstap maakte van heel clean eten.
 
Aah ff helemaal de aardappel hoek vergeten . Ff wat zoete aardappelen poffen .

Weet iemand hoe die pruttelpap heet die ronnie coleman weleens eet . Zag dat in een video en zag er redelijk easy uit om snel tussen maaltijden door te proppen . Iets met Grits , maar geen idee wat je dan uit de schappen bij de appie moet pakken om dat te maken .
Maisgries. Italianen noemen het polenta.
 
Maisgries. Italianen noemen het polenta.
Is hier alleen lastig te verkrijgen . Heb wel boekweit grutten gevonden , lijkt ook wel een aardige bron van carbs .
 
Back
Naar boven