MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Bezoekers in dit topic

W4D4

Deadlift, from blocks
180x6x4

Bench press, paused
170x3x4

Leg press, paused
mediumx12x4

Leg extensions, unilateral
heavyx12x3
bilateral
20x

Leg curls, banded
bandx15x3

Ab wheel
BWx10x3

Super fijne training. Zat weer op een tight schedule, dus in anderhalf uur dit er doorheen geramd, en dat betekent echt continu doorgaan eigenlijk. Helemaal doorweekt van t zweet aan t einde van de training.

Mijn zoon heeft een vishengel gekregen en is helemaal gek op vissen dus als ik nu ga zwemmen ‘s morgens dan gaat hij mee om te vissen op de zeedijk. Nu twee ochtenden achter elkaar om 5u op gestaan om te gaan vissen / zwemmen.
 
Heb de afgelopen vier weken trouwens gebruikt om een minicut te doen. Ben van 128 naar 121 gegaan. Zal nu weer op of net boven onderhoud gaan eten.
 
B1W1D1

Squat, low bar
160x3x7

Bench press, touch & go
155x8x3
155x6

Cable rows
heavyx10x4

Straight arm pulldown, rope
mediumx10x4

Lying triceps extensions
40x10
50x10x2
30x12

Pushdowns
heavyx10x3
dropx16

Incline db flyes
10x15x3

Face pulls w/ shoulderblade retraction
mediumx15x3

Jaja, dit is 'm hoor. De training en de trainingsweek die de boel weer gaat omdraaien. Lang genoeg gepiemeld, het is tijd om weer serieus te worden. Ik was super gemotiveerd voor deze training en alles ging eindelijk weer zoals ik het wilde.
Vorige week alleen wat met 120/130 lopen squatten en vandaag weer 160 eraan voor flink volume. Ontzettend easy sets, en vooral ook pijnloos. Nu niet te hard van stapel lopen en gewoon weer gaan bouwen.
Bench was ook goed, bij de laatste set was het gewoon op. Denk dat t nog wat lastig is om een bepaalde werkcapaciteit te halen op de main lifts dus niet meteen te veel pushen met gekke volumes, repouts en dergelijke.
Verder heerlijk gepompt, goed kapot gegaan.
 
B1W1D2

Deadlift, conv.
170x5x3

Romanian deadlift
120x10x4

Leg press
heavyx15x3

Leg extensions
heavyx16x3
dropx16

Good mornings, banded
green bandx15x3

Leg curls, unilateral
mini bandx15x3

Snelle, hele fijne sessie. Goeie pomp op hamstrings, quads en glutes te pakken.
 
B1W1D3

Bench press, paused
165x5x3

Bench press, slingshot, paused
185x5x2
touch & go
160x12

Pendlay rows
105x8x2
115x8
125x8

Lat pull down, wide grip
heavyx10x3
dropx16

Db bench press
40x15x3
40x10

Rope pushdowns
heavyx15x2
dropx20

OH cable triceps extensions
heavyx10x3

Face pulls
mediumx15x3

Cable curls, unilateral
mediumx12x3
dropx20

Db preacher curls
10x10x3

Side/front/rear raises
3 x giant set

Pfoe flinke sessie. In iets meer dan anderhalf uur er doorheen geramd.
Drukke dag gehad vandaag, veel gezwommen ook en was al best moe toen ik in de gym kwam + weinig gegeten, dus ik wilde de sessie snel gedaan hebben.
 
Lekkere snelle sessies de laatste tijd! Nice
 
Lekkere snelle sessies de laatste tijd! Nice
De nog wat lage frequentie op de main lifts heeft daar wel veel mee te maken. SBD trainingen kosten gewoon veel meer tijd dan één of soms twee main lifts per training. Ik wil een beetje voorzichtig zijn nog met die frequentie en niet meteen weer 3/4x p/wk de main lifts doen. Vooral de indirecte assistance doe ik bijna altijd in de vorm van paired sets of supersets en gaat dus heel rap.
 
Hoelang pak jij ongeveer rust tussen de zware sets door? Was ik wel benieuwd na.
 
Hoelang pak jij ongeveer rust tussen de zware sets door? Was ik wel benieuwd na.
Ja, lastig te zeggen. Ik probeer heel erg in the zone te zitten tijdens mijn werksets en dan is het eigenlijk een redelijk vaste routine van op adem komen, even rondlopen, soms even de lift terug kijken op film, weer klaar maken voor de volgende set. Hoe lang dat is is lastig te zeggen vind ik, hangt er ook sterk van af hoe uitdagend de sets daadwerkelijk zijn natuurlijk. Verder scheelt het ook nog wel of ik bvb 3x5 moet doen op een lift of 7x3 zoals eerder van de week. Bij die 7x3 zit ik echt wel meer op de tijd omdat ik weet dat het anders een hele lange training kan gaan worden. Dan probeer ik eigenlijk binnen 2-3 minuten weer onder de halter te staan. Bij een 3x5 kunnen dat ook wel 4-5 minuten zijn. Als het all out max effort is - wat het bijna nooit is in mijn trainingen - dan wordt het wel makkelijk meer dan 5 minuten tussen de sets.

Verder gaat assistance zo'n beetje achter elkaar door, zoals ik al zei. Het kan makkelijk gebeuren dat ik inclusief warm up ruim anderhalf uur over 2 main lifts doe en 20 minuten over 5-6 assistance oefeningen.
 
Thanks voor de uitgebreide reactie👌.
 
B1W2D1

Squat, low bar
170x3x7

Bench press, touch & go
155x8x2
155x6

Incline db flyes
15x10x3

Cable rows
lightx15x3

Straight arm pulldowns, rope
mediumx15x3

Pushdowns
lightx20x2

Face pulls
lightx20x2

Zonder twijfel de moeilijkste training uit mijn leven.
Afgelopen weekend hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan.
Vanavond hebben wij het tijdens het eten aan de kids verteld. Dit was een afschuwelijke boodschap natuurlijk. Het voelt als falen tegenover je kinderen.
Ik heb nauwelijks gegeten en geslapen de afgelopen dagen maar ik wilde toch gaan trainen. Geen energie natuurlijk.
Tussen elke set door gevochten tegen de tranen.
Halverwege de squats mijn trouwring definitief af gedaan.

Op de terugweg speelde Bob Seger


I'm older now and still running against the wind

Zo is het ook. Ik trainde al voordat ik haar leerde kennen en ik zal altijd blijven trainen. Ik ben ouder nu en het ene continuüm komt ten einde. Het andere zal altijd blijven bestaan.
 
Heftig, sterkte de komende tijd. Hou je taai🤝
 
B1W2D1

Squat, low bar
170x3x7

Bench press, touch & go
155x8x2
155x6

Incline db flyes
15x10x3

Cable rows
lightx15x3

Straight arm pulldowns, rope
mediumx15x3

Pushdowns
lightx20x2

Face pulls
lightx20x2

Zonder twijfel de moeilijkste training uit mijn leven.
Afgelopen weekend hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan.
Vanavond hebben wij het tijdens het eten aan de kids verteld. Dit was een afschuwelijke boodschap natuurlijk. Het voelt als falen tegenover je kinderen.
Ik heb nauwelijks gegeten en geslapen de afgelopen dagen maar ik wilde toch gaan trainen. Geen energie natuurlijk.
Tussen elke set door gevochten tegen de tranen.
Halverwege de squats mijn trouwring definitief af gedaan.

Op de terugweg speelde Bob Seger


I'm older now and still running against the wind

Zo is het ook. Ik trainde al voordat ik haar leerde kennen en ik zal altijd blijven trainen. Ik ben ouder nu en het ene continuüm komt ten einde. Het andere zal altijd blijven bestaan.
:( sterkte voor de komende tijd!
 
Zwaar man! Ik vermoed dat jullie best lang samen zijn geweest gezien de kids enzo. Sterkte!
 
Sterkte Tymen!
 
Sneu! Sterkte
 
Sterkte en wijsheid voor jou en haar de komende tijd! altijd verdrietig als het niet blijkt te lukken, met name als er kids zijn. Ookal ken ik jou en jouw situatie niet, toch wil ik jou goed bedoeld het volgende meegeven: Hoe moeilijk het nu ook is gezien je eigen pijn en zij met het hare, leg de focus op de kinderen en zet gezamenlijk steeds hun belang voorop in het scheidingsproces.als dit jullie lukt vanuit gezamenlijkheid dan voorkom je een hoop gedoe waar uiteindelijk de kinderen vaak het dupe van zijn.Je gaat als partners uit elkaar maar hoe dan ook blijf je samen ouders van die prachtige kids! Nogmaals sterkte!
 
B1W2D1

Squat, low bar
170x3x7

Bench press, touch & go
155x8x2
155x6

Incline db flyes
15x10x3

Cable rows
lightx15x3

Straight arm pulldowns, rope
mediumx15x3

Pushdowns
lightx20x2

Face pulls
lightx20x2

Zonder twijfel de moeilijkste training uit mijn leven.
Afgelopen weekend hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan.
Vanavond hebben wij het tijdens het eten aan de kids verteld. Dit was een afschuwelijke boodschap natuurlijk. Het voelt als falen tegenover je kinderen.
Ik heb nauwelijks gegeten en geslapen de afgelopen dagen maar ik wilde toch gaan trainen. Geen energie natuurlijk.
Tussen elke set door gevochten tegen de tranen.
Halverwege de squats mijn trouwring definitief af gedaan.

Op de terugweg speelde Bob Seger


I'm older now and still running against the wind

Zo is het ook. Ik trainde al voordat ik haar leerde kennen en ik zal altijd blijven trainen. Ik ben ouder nu en het ene continuüm komt ten einde. Het andere zal altijd blijven bestaan.
Sterkte voor de komende tijd, geen makkelijke situatie
 
B1W2D1

Squat, low bar
170x3x7

Bench press, touch & go
155x8x2
155x6

Incline db flyes
15x10x3

Cable rows
lightx15x3

Straight arm pulldowns, rope
mediumx15x3

Pushdowns
lightx20x2

Face pulls
lightx20x2

Zonder twijfel de moeilijkste training uit mijn leven.
Afgelopen weekend hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan.
Vanavond hebben wij het tijdens het eten aan de kids verteld. Dit was een afschuwelijke boodschap natuurlijk. Het voelt als falen tegenover je kinderen.
Ik heb nauwelijks gegeten en geslapen de afgelopen dagen maar ik wilde toch gaan trainen. Geen energie natuurlijk.
Tussen elke set door gevochten tegen de tranen.
Halverwege de squats mijn trouwring definitief af gedaan.

Op de terugweg speelde Bob Seger


I'm older now and still running against the wind

Zo is het ook. Ik trainde al voordat ik haar leerde kennen en ik zal altijd blijven trainen. Ik ben ouder nu en het ene continuüm komt ten einde. Het andere zal altijd blijven bestaan.
Heftig man, veel sterkte aankomende tijd. Maar hou je hoofd omhoog.

Je kids komen er wel bovenop, ik praat uit ervaring ;). Probeer zo min mogelijk te ruziën waar de kinderen bij zijn of elkaar zwart te maken over de rug van de kinderen, dat is niet goed voor ze. Ook daar heb ik ervaring mee.

Hoe oud zijn je kinderen?
 
Back
Naar boven