MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Heb zelf een Z800 vanaf januari, eerste fiets & toen bewust niet voor een 1000 gegaan. Denk dat ik nu wel een 1000 zou kopen, verschil is niet enorm. Vind dat model een stuk mooier dan het nieuwe model.
 
Godver, net nog een proefritje gereden. Deze keer wel pak en helm.
Heerlijk speeltje is dit, niet normaal.
 
Godver, net nog een proefritje gereden. Deze keer wel pak en helm.
Heerlijk speeltje is dit, niet normaal.

Uh... wel op privéterrein toch......???
 
Uh... wel op privéterrein toch......???
Op het industrietterrein en rondom, rustig op dit tijdstip, want buiten kantooruren. Wel openbare weg, maar je hebt er wat mooie rechte stukken en buiten kantooruren geen verkeer. In de bochten ben ik nog een angsthaas.
 
Op het industrietterrein en rondom, rustig op dit tijdstip, want buiten kantooruren. Wel openbare weg, maar je hebt er wat mooie rechte stukken en buiten kantooruren geen verkeer. In de bochten ben ik nog een angsthaas.

Hoeveel lessen heb je nu gehad?
Wel tof dat hij je laat rijden, ik zou bang zijn dat je onderuit gaat :D
 
Op het industrietterrein en rondom, rustig op dit tijdstip, want buiten kantooruren. Wel openbare weg, maar je hebt er wat mooie rechte stukken en buiten kantooruren geen verkeer. In de bochten ben ik nog een angsthaas.
Wat als er plotseling een kind oversteekt?
 
Wat als er plotseling een kind oversteekt?
Met een beetje verkeersinzicht zie je wel waar je wel en niet gas kan geven en zicht hebt en ik weet wel wat kan en niet. Dit is zo'n soort ventweg waar je wel even gas kan geven, zeker op de vrijdagavond. In het slechtste geval steken er enkel bezopen NAC-supporters op weg naar het stadion de weg over, maar daar treurt niemand om, want voetbal is voor paupers en tokkies.
Capture.JPG
 
Goeiedag, bijdeze een foto van mijn Honda monkey op motor kenteken met een getuned 212cc daytona blok met 33mm carburateur.
dit kleine gekke ding van 80kg loopt 160km/h

en die oranje is mijn Yamaha v-Max 1200cc die helemaal verbouwd is en opgeboord naar 1310cc + lachgas.
had de motor al toen ik 21 was en heb er 3 jaar over gedaan om hem zo te krijgen. Nu inmiddels 11 jaar verder rij ik er nog met plezier op.
En ik heb nog een Honda monkey op brommer kenteken met een 140cc blok deze rijd 115 op de gps

En ik ben nog een Honda Cb750f boldor uit 1980 aan het bouwen als café racer. 🥳
B4BC46EA-B125-4258-8E1F-178F246A5D70.jpeg
B24DDF8F-EDB4-44D8-8A8C-8939F2DFE5D0.jpeg
0CE672A7-AEEE-4993-958C-E262D64050F3.jpeg
2A728751-7A68-4E53-BB45-566C566B06E3.jpeg
9F93BEA0-37C7-4974-A752-37B8E255287E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag, bijdeze een foto van mijn Honda monkey op motor kenteken met een getuned 212cc daytona blok met 33mm carburateur.
dit kleine gekke ding van 80kg loopt 160km/h

en die oranje is mijn Yamaha v-Max 1200cc die helemaal verbouwd is en opgeboord naar 1310cc + lachgas.
had de motor al toen ik 21 was en heb er 3 jaar over gedaan om hem zo te krijgen. Nu inmiddels 11 jaar verder rij ik er nog met plezier op.
En ik heb nog een Honda monkey op brommer kenteken met een 140cc blok deze rijd 11

En ik ben nog een Honda Cb750f boldor uit 1980 aan het bouwen als café racer. 🥳
Bekijk bijlage 535947

160 op dat brommertje, gaaaaaff

En nitro op vmax...whuttt!!!!
Biet mijn kleur maar wel zeer mooi omgebouwd. Ik hoop ooit eens de eigenaar te zijn van een omgebouwde vmax 1700.

unnamed.jpg
 
Machine is dat zeg.
Mijn pa heeft het oude model v-max, dat ding heeft al een bak koppel, laat staan die 1700.
 
Op het industrietterrein en rondom, rustig op dit tijdstip, want buiten kantooruren. Wel openbare weg, maar je hebt er wat mooie rechte stukken en buiten kantooruren geen verkeer. In de bochten ben ik nog een angsthaas.
Ik geef knee down cursussen, wanneer je daar aan toe denkt te zijn. Alle cursisten van het motor-forum leven nog.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
160 op dat brommertje, gaaaaaff

En nitro op vmax...whuttt!!!!
Biet mijn kleur maar wel zeer mooi omgebouwd. Ik hoop ooit eens de eigenaar te zijn van een omgebouwde vmax 1700.

Bekijk bijlage 535957
Jaa achteraf gezien had ik beter van de centjes bijna 2 nieuwe type vmaxe Kennen kopen😂 Maargoed dat is achteraf.

voorheen was me motor zilver, maar met bvb een Vmax meeting is bijna 70% zwart, dus wilde wat anders. Na het originelen zilver was die eerst mat oranje, maar na weken heb ik daar hoogglans Blanke lak over laten spuiten, vind ik persoonlijk net wat vetter.
 

Bijlagen

  • BC712CC4-2CFD-4549-908E-0FEECBF622FA.jpeg
    BC712CC4-2CFD-4549-908E-0FEECBF622FA.jpeg
    160,5 KB · Weergaven: 22
Tering , wat vet dit. 😍
 
Bagage is inderdaad een ding
Ik gebruik altijd een spin(binder) voor mijn bagage. Dan hoef ik niet steeds die lelijke koffers te demonteren. Werkt prima.
1630720090582.jpg

Sporttas met spullen voor werk zet ik gewoon makkelijk vast op mijn buddyseat. Op de MT-09 werkt het top, reed ermee op en neer naar Zeeland, 130km. Zelfs bij 230km/h bleef alles stevig vastzitten. Kon er genoeg in kwijt voor kleding en spullen voor 5 dagen werk met overnachtingen.
20200806_073449.jpg

Wel een pittig model om mee te beginnen maar met jouw zelfbeheersing lijkt mij dat geen probleem.
Maar ik weet dat ik mezelf wel redelijk kan beheersen en ben ook geen 20 meer, dat scheelt.
Op zich moet je op deze fiets wel kunnen rijden als beginner, hij heeft flink wat vermogen, maar is wel goed te controleren.
Voor sommige impulsieve jochies van 18 is het misschien iets te pittig. Voor een sterke 30er van 100+kg met veel verkeerservaring(auto) en zelfbeheersing valt het wel mee. Prima beginnersfiets voor hem denk ik. 1000cc 4 cilinder met genoeg koppel en redelijke top (voor een naked), genoeg vermogen om wel lekker mee te kunnen rijden als beginner. Kweetnie hoe hij is tov de z750, maar met die fiets kon je prima gooien.

Mijn Z750 (2005 model) vond ik echt een heerlijke fiets om mee te rijden als beginner. Zeer makkelijk te controleren.

De gasten die vroeger een snelle buikschuiver (R1) als eerste fiets namen waren vooral de gasten die zichzelf kapot reden door gebrek aan ervaring en overschatting van rijkunsten.

Of gewoon 2 motoren . Eentje functioneel en eentje als speeltje
Kan je doen. Pekelracer/vervoerhoer voor woon/werk verkeer, ook in de winter. Een Z1000 is echter prima functioneel voor werk. Waarvoor wil je je motor gebruiken? Ook voor werk? Hoelang is die rit?


Mijn advies.
Gewoon rustig een goed gevoel met de fiets opbouwen. Hard rijden is leuk, elke mongol kan gas geven. Controle over je voertuig en met name goed kunnen remmen kan je leven redden. Je remweg kan heel anders zijn dan op je lesfiets. B Vergeet dus vooral niet om veel te oefenen met remmen en (semi)noodstops. Wat is je remweg op deze fiets? Heeft die fiets ABS? Heb je gereden op een fiets met ABS?(geen idee of dat standaard op een lesfiets zit).

Vooral voor een onervaren rijder kan ABS een lifesaver zijn. Je rijdt heel relaxed half geconcentreerd op een verlaten N-weg, iets gebeurd voor je op de weg (haas rent bijv. de weg op), je schrikt en drukt te hard je voorrem in. Faya, je voorwiel blokkeert en je gaat onderruit. ABS is in zo'n situatie echt top. Ik praat uit ervaring (geen ABS, auto die plots de weg op kwam).

Daarnaast is denk ik het allerbelangrijkste voor elke motorrijder om bewust te zijn van zijn omgeving zodat hij op tijd kan anticiperen. Je hebt geen kreukelzone, jij bent de kreukelzone. Ga er vanuit dat je onzichtbaar bent en dus niemand jou ziet of rekening met jou houdt.


Maar vooral, geniet van het rijden :).
 
Laatst bewerkt:
Noem een moto geen fiets, schandalig. Gewoon dikke disrespect is dat tov de fabrikant, moto zelf en de rijder.
Dit is een fiets.
1630738599017.png
 
Back
Naar boven