MuscleMeat

Kortademig na droogscheppen

Bezoekers in dit topic

amy2001

Novice
Lid geworden
4 sep 2021
Berichten
2
Waardering
2
Heyhey,
Ik ben een beetje ongerust en wou graag jullie mening horen, ik heb namelijk vanavond voor mijn workout 3/4 scoop (blast van xxl nutrition) preworkout drooggeschept(we erna met water gespoeld en veel water gedronken tijdens en na het trainen). Ik gebruik preworkout niet zo vaak, en ik dacht dat het best normaal was om droog te scheppen. Ik voel me kortademig en heb druk op mijn borst, maar het lijkt mee te vallen. Ik ben er toen over gaan googlen (wat misschien ook niet slim was😅) en ik lees er heel veel nare dingen over dat mensen hartaanvallen gekregen hebben door droog te scheppen. Moet ik mij nu zorgen maken? Kan ik iets doen zodat het sneller uitwerkt?

Ik ben in het vervolg niet meer van plan om nog pre workout te gebruiken, dus ik zou hier liever geen advies over willen, heb mijn lesje wel geleerd haha🤕
 
Je krijgt geen hartaanval van een pre workout 'droog scheppen'

Je reageert waarschijnlijk op de cafeïne, drink je veel cafeïne?
 
Ik drink nooit koffie, alleen af en toe eens pre workout. De kortademigheid is denk ik wel minder, maar de druk op mijn borst wat meer denk ik maar wel verdraagbaar. Ik had het rond 8u genomen dus het zou wel al gehalveerd moeten zijn. Maar dit is toch wel de laatste keer😅
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Welke pre en hoeveel?
 
Ik drink nooit koffie, alleen af en toe eens pre workout. De kortademigheid is denk ik wel minder, maar de druk op mijn borst wat meer denk ik maar wel verdraagbaar. Ik had het rond 8u genomen dus het zou wel al gehalveerd moeten zijn. Maar dit is toch wel de laatste keer😅
Weinig pre workout waar geen cafeïne in zit. En juist als je nooit koffie drinkt, reageer je daar wat heftiger op. Cafeïne went snel.
Dus wat vntl al zei
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Als je geen shakebeker hebt kun je alsnog gewoon een glas gebruiken, waarom dryscoopen?
Ik deed dat vroeg een tijdje met creatine maar geen haar op mijn hoofd dat overweegt dat met préworkout te doen.
 
Droogscheppen zorgt er voor dat de ingrediënten slechter worden opgenomen dus sowieso een slecht idee. Diegene die dat ook bedacht heeft moeten ze ophangen.
 
Hallo ,

Wat er mogelijk aan de hand kan zijn is omdat je in je dagelijks leven weinig caffeine drinkt de pre workout mokertje hard inslaat.

Hartkloppingen etc zijn volgens mijn vrij normaal bij zon hoge dosis caffeine . Je verschijnselen waren ook vrij normaal voor die load aan caffeine . Sommige mensen krijgen ook paniekaanvallen/hyperventilatie en je flight/fight systeem gaat knallen als je daar gevoelig voor bent .

Het leuke is dat caffeine behoorlijk lang in je systeem blijft zitten , gezien je post om middernacht heb je vast lekker kunnen slapen ?

Hoop dat je je weer goed voelt en trainen zonder pre workout is prima te doen. Goed slapen , eten en jezelf blijven herinneren waarom je die gym in wilt gaan . Dan heb je ook geen 'drugs' als extrinsieke motivatie nodig.

Je kunt wel een keer beta alanine , creatine en citrulline proberen zonder caffeine . Ik maak weleens een leuk pump mixje van wat zakken die ik hier heb liggen . Maar buiten de creatine zijn dat eigenlijk ook maar gewoon zinloze ingredienten .

Leuk voor de pump maar resultaat ga je er niet mee boeken . Gewoon lekker hard werken, eten en slapen meid !
 
Droogscheppen zorgt er voor dat de ingrediënten slechter worden opgenomen dus sowieso een slecht idee. Diegene die dat ook bedacht heeft moeten ze ophangen.
 

Bijlagen

  • images.jpeg-2.jpg
Deze mongool hier boven idd. Verbaasd me echt hoeveel mensen deze droeftoeter volgen en zijn ondergedoseerde zooi kopen.
Haha hij spreekt gewoon een bepaalde generatie aan. Ik zie al genoeg mensen in mijn sportschool droogscheppen en met zijn merchandise rondlopen .

Die jochies imiteren ook zijn kreten enzo en zijn continu aan het ego liften.

Achjah influencers :p
 
Deze mongool hier boven idd. Verbaasd me echt hoeveel mensen deze droeftoeter volgen en zijn ondergedoseerde zooi kopen.
Zelfde geld voor alle influencers
Dan zie ik mensen in mijn omgeving er nog mee flexen ook, heb al een paar jongens in de buurt hier hun potjes terug laten sturen na een preek lol
 
Droogscheppen zorgt er voor dat de ingrediënten slechter worden opgenomen dus sowieso een slecht idee. Diegene die dat ook bedacht heeft moeten ze ophangen.
Zoals deze malloten: :headbang:

 
3/4 scheppen preworkout met cafeïne is best veel. Klinkt alsof je gewoon te veel cafeïne hebt binnen Gr had. Dom dus.

En droog ‘scoopen’ is ook dom, maar als je het met water wegspoelt maakt het allemaal weinig uit. Het kost in je maag wel op.
 
3/4 scheppen preworkout met cafeïne is best veel. Klinkt alsof je gewoon te veel cafeïne hebt binnen Gr had. Dom dus.

En droog ‘scoopen’ is ook dom, maar als je het met water wegspoelt maakt het allemaal weinig uit. Het kost in je maag wel op.
75% van een schep,kerel..
 
Pre workouts an sich zijn best wel dom . Duurde bij mij ook even om door te hebben dat het eigenlijk vrij kansloos is om een 'boost' nodig te hebben om iets te doen wat je zowieso energie zou moeten geven .

Beta alanine effect is te verwaarlozen , citrulline pomp is wel grappig maar ook maar een tijdelijk effect . Als er creatine in de pre zit is dat fijn maar is los goedkoper. Caffeine idem

Na een fijne caffeine afkick (in mijn geval behoorlijk last van ) heb ik hier nog wat potten pre workout gratis af te halen . No xplode edge. Anders gooi ik het toch weg
 
Nouja, als je de cafeïne lekker vindt en er beter mee traint geen probleem. Beta alanine schijnt als je voldoende geladen hebt wel te werken.

creatine zou iedere krachtsporter toch eigenlijk sowieso moeten nemen.
 
Back
Naar boven