XXL Nutrition

The ''magical'' 100 KG appeared (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De Judas

Cool Novice
Lid geworden
6 sep 2021
Berichten
150
Waardering
582
Lengte
1m72
Massa
104kg
Vetpercentage
50%
The ‘’magical’’ 100kg appeared. Maar niet in goede zin!

Doel:
Cutten/afvallen van 102,6kg -> 70kg. Dan kijken of BF% laag genoeg is om te gaan bulken.

Hallo allemaal.

Mijn vorige account weet ik helaas de inlog en email niet meer van gebruikersnaam was ''cainoo''. Misschien kennen sommigen mij nog.


Stukje over mezelf:
Woonachtig in het Zuiden van Limburg. En 25 jaar oud.
Toen ik zes jaar was ben ik begonnen met voetballen tot mijn elfde.
Hierna ben ik gaan handballen tot mijn zestiende. Ik sportte dus al een aantal jaar en ben altijd wel flinker geweest. Van mijn zestiende tot achttiende is mijn dip geweest qua sporten. Gestopt met handballen en geen motivatie e.d. voor een andere sport te doen.
Hierdoor ben ik van flink mannetje naar een dik klein mannetje gegaan en toen:

Wat heb ik gedaan aan ''bodybuilding'' 7 tot 4 jaar geleden? 5 mei 2014 ben ik begonnen met afvallen, sinds 1 juni 2014 ''serieus'' begonnen met fitnessen in de gym en een drastische draai gegeven aan mijn training/voeding.
Vaak genoeg heb ik gezegd: ''ik ga afvallen'' maar het kwam er nooit van. Maar nu was het gewoon de tijd om het te doen.
Meteen foto's gemaakt op 5 mei want progressie zien is natuurlijk altijd een motivatie!
Dus binnen 7 maanden ''zo gezegd, zogedaan'' meer dan 30kg afgevallen.
En ik was sinds mijn tiende levensjaar niet meer dik. Zelfs een beetje spierbouw merkte ik op zonder echt veel te trainen, voornamelijk cardio gedaan.

Hier enkele foto’s van de progressie van toen:

5 mei 2014 - 88.2kg.



20 december 2014 - 57.9 kg (30.3kg kwijt)



Hierna dus gaan bulken jaartransformatie 5 mei 2014 - 5 mei 2015:



Helaas sinds 2016/2017 gestopt met trainen sinds ik een vaste baan heb.
Dus de ervaring qua fitnessen zit er lichtelijk in. Wel nog gewoon beginner ofcourse . UB/LB fullbody en split schema's uitgeoefend. En zéér veel informatie qua lezen op internet/forums en uitproberen.


Wat doe ik nu?
Vanaf juli 2017 ben ik begonnen op een Chemisch bedrijf. 5 ploegendienst:
2 ochtenddiensten, 2 middagdiensten, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij.
Tevens heb ik in deze periode een vriendin (met wie ik nog steeds samen ben gekregen).
Vanaf hier is het ook FOUT gegaan.
Sportschool? Niet meer geweest juli 2017. Op een enkele keer na weer eens proberen… Hoofdsponsor dus van Anytime Fitness.

Wat ging er fout?
Gedachten:
Na de ochtenddienst (05.00u opstaan) geen fut meer voor te trainen.
Voor de middaggdienst: lang slapen.. geen ritme door ploegendienst.. nee dan gaan we ook maar niet.
Voor de nachtdienst: red ik het wel, ben ik niet te moe vannacht?
Vrije dagen: tjah afgelopen 6 dagen ook niet geweest.. fuck it. Dan doen we nu maar leuke dingen.

Of course ook het eten is/was weer in oude banen. Vreten, vreten vreten.

Maar nu is er sinds 2017 een nieuwe ‘’hobby’’ bijgekomen: Speciaalbier.
Eigenlijk elke avond 3 speciaalbiertjes, blubberdikke stouts, van een kcal van 500 per biertje.
Dit gaat ook het enige héél moeilijke zijn voor mij denk ik. Vóóral ná de middagdienst. Maar ik ga kijken wat ik eraan kan doen. Misschien helemaal geen bier meer. Of misschien beperken tot 1 of 2 van een lichtere variant o.i.d.


3 september 2021:
Oh hey. Een weegschaal! Die bestaat ook nog? Gaan we eens erop staan? Oke.
102,6kg :eek::treuren:Dat is meer dan ik OOIT geweest ben. Zelfs 14kg meer dan ik ooit geweest ben.
We moeten er wat aan doen!
Dus 4/5/6 september met wat cardio begonnen.


8 september:
Op naar de sportschool. InBody scan laten maken bij AnyTime Fitness (Ja I know, de waarden wijken hierop erg af en de scan is helemaal niet nauwkeurig) Echter is dit voor mijn progressie bij te houden maandelijks wel leuk om de vooruitgang te zien. Ook al doet de spiegel veel beter.
Vanaf de eerste keer beviel het weer. We gaan nu weer 4x per week naar de sportschool +- (6x op de 10 dagen). -> 10 dagen is bij mij 1 ‘’werkweek’’ i.v.m. 6 dagen werken en 4 dagen vrij.

Nu op het moment van schrijven 10 september is er ´´al´´ 2.5kg af. Tuurlijk. Dit is het begin, dan gaat het snel. Vocht e.d.
Oh... Morgen ga ik wel nog speciaalbier proeverijen doen en uiteten. Dit is helaas al gepland.

Voedingsschema op 68kg berekend (van toen laatste schema) doe het nu ophogen de kcal e/k/v:
BMR is ongeveer 1650kcal.

X1.55 is dit ongeveer 2550kcal. Dat heb ik nodig per dag om mijn huidige massa te onderhouden. Trek hier 200kcal vanaf om af te vallen.
2350 kcal per dag eten.

68kgx3/kg = 204g eiwitten Ik doe x3 voor maximaal spierbehoud. En het heeft goed voor mij gewerkt (2.5-3x)

68kgx1/kg =68g vetten.

2250-(204×4)-(68×9)= 822kcal resterend voor koolhydraten.


Meestal kom ik rond de 160-200g eiwitten.

Voeding:

Eten 1e Ochtenddienst + 2e Ochtenddienst


Op middagdiensten koken we altijd op het werk. Echter hier zullen de meeste kcal genuttigd worden. Het voorbeeld op 1e middagdienst is worst case-scenario.

Tevens altijd 1 dag stamppot of pasta en de andere dag iets anders (1x op 5 weken bv. deze burger).



Eten 2e Middagdienst + 1e Nachtdienst + 2e Nachtdienst



1 middagdienst niet in meegenomen, dit verschilt altijd wat we eten.


Eten 1e Vrije dag + 2e vrije dag + 3e vrije dag + 4e vrije dag



4e vrije dag



Máár we moeten het nu toch iets ophogen omdat dit berekend was op 68kg. Ben nu begonnen met 2600 kcal. In dezelfde e/k/v verhouding.


Training:

4x per week:

Dag 1 : 20 min cardio + Fullbody
Dag 2: 45 - 60 min cardio.
Dag 3: 45-60 min cardio:
Dag 4: 20 min cardio + Fullbody

De reden voor 2x FB is vanwege de zéér erge spierpijn nog op dit moment, ondanks dat ik rustig opbouw. Veel reps weinig kg’s om weer te wennen 3x20.

Wordt nog 3x per week Full Body over een paar weken.

De 45-60 minuten cardio wordt nog niet behaald. Oh shit wat is mijn conditie achteruit gegaan. Niet normaal... Ben het nu elke dag/ om de dag wat op aan het bouwen. Zit nu op 20 minuten aan een stuk crosstrainer. (Niveau 10 (berg op) en boven de 10km/h)

Probeer élke keer langer. Dus over 1,5 week zal de 45 minuten wel behaald worden.

Foto's 3 september 2021:
Foto 1 - 102.6kg
Foto 2 - 102.6kg
Foto 3 - 102.6kg


Doel:

Cutten/afvallen van 102,6kg -> 70kg. Dan kijken of BF% laag genoeg is om te gaan cleanbulken.

Tips/tricks/praatje? Reageer maar.
Indien er interesse is voor een log wil ik deze ook graag starten -> geeft ook motivatie.


LetsDoThis!
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het weer oppakt. Maak het jezelf ook niet te moeilijk. Drie of vier dagen trainen, is zat. Zeker in het begin. Dus als je gaat trainen voor je middagdienst en op je vrije dagen ben je er al.
Verder: als je dagelijks drie speciaalbier drinkt, heb je een alcoholprobleem. Doe jezelf een lol en beperk dit. Je lever zal je dankbaar zijn.
 
Goed dat je het weer oppakt. Maak het jezelf ook niet te moeilijk. Drie of vier dagen trainen, is zat. Zeker in het begin. Dus als je gaat trainen voor je middagdienst en op je vrije dagen ben je er al.
Verder: als je dagelijks drie speciaalbier drinkt, heb je een alcoholprobleem. Doe jezelf een lol en beperk dit. Je lever zal je dankbaar zijn.

Ja klopt. Ik ga ook minderen zoals in het bericht staat. Alleen na de middagdienst zal echt shit worden maar dat gaan we zien.
Morgen nog een speciaalbierfestival in Maastricht. En dan gaan we flink minderen!

Omdat we morgen erheen gaan met uiteten wilde ik vandaag alles geven bij de cardio.
10 minuten meer dan eerst...
Wel alsnog frustrerend dat 5 jaar geleden 1 uur "makkelijk" ging op de crosstrainer.
Maar we zijn goed op weg. Elke keer paar minuutjes meer.

Edit: eerste foto klopt de tijd en tijd resterend niet. Dit was toen ik in de 2 minuten cooldown zat
 

Bijlagen

  • Snapchat-229897964.jpg
    Snapchat-229897964.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 107
  • Snapchat-1543426448.jpg
    Snapchat-1543426448.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 98
Succes met deze uitdaging! Ik ga je volgen :thumb:
 
Succes, ga volgen!
 
Succes!
 
Thanks allemaal! En leuk dat sommigen mij willen volgen.
Toenet heb ik een start gemaakt aan mijn log. Hoop jullie daar te zien ;)


Dit is de link naar de log:
Log
 
Ik zie in je voedingsschema, dat je 200kcal onder onderhoud wilt gaan eten en dat je 32 kg wilt afvallen.
32 kg lichaamsgewicht is ongeveer 200.000 kcals. In totaal zal je dus 1000 dagen moeten cutten om dat te gaan halen.
 
Doe ook nog elke dag cardio. Of minstens 4 keer per week á 500kcal per dag nu. Dit word als het 60 minuten cardio wordt ipv 45 waar ik vandaag op zat zo een 700 kcal.
Dit is niet meegenomen in de berekening.
Vorige keer is het in 6/7 maanden gelukt om 32kg af te vallen. Met dat voedingsschema. 200kcal toen onder onderhoud. Met cardio dus NIET meegerekend.
Dus hoop dat het wel goed komt ;).
En anders nóg minder eten.
 
Ik stond er eigenlijk niet bij stil dat er zoveel calorieën in een speciaalbier zouden zitten. Ik drink überhaupt bijna nooit, maar mijn kerel wel en enkel speciaalbier😅

Btw, minderen met speciaalbier is ook goed voor de portemonnee. Sommige bier betaal je bijna 10 euro voor per fles😬
 
Ik stond er eigenlijk niet bij stil dat er zoveel calorieën in een speciaalbier zouden zitten. Ik drink überhaupt bijna nooit, maar mijn kerel wel en enkel speciaalbier😅

Btw, minderen met speciaalbier is ook goed voor de portemonnee. Sommige bier betaal je bijna 10 euro voor per fles😬

Ja dat ligt er echt aan wat voor een soort speciaalbier.
Ik houd echt van Russian Imperial Stouts en Pastry Stouts meestal rond 11-14% alcohol.
Dit zijn echt kCal bommen. Zo een 400 kCal vaker per bier.
Als je een dubbel of een tripel bier hebt zit je rond de 200-250 kCal op 1 biertje.
En een IPA mét iets meer dan gewoon bier.

Dus het ligt er maar net aan wat je drinkt.

En vroeger vond ik speciaalbiertjes van de winkel al speciaal. En nu móet het van de drankenhandel. Tjah.. uitkomst is dan een gemiddelde van €7,- per biertje... Dure hobby ook ja.
 
Goed bezig, volgens mij weet je precies wat er gebeuren moet. Alleen zie je er ook tegenop. Niet gek. Succes!
 
Ja dat ligt er echt aan wat voor een soort speciaalbier.
Ik houd echt van Russian Imperial Stouts en Pastry Stouts meestal rond 11-14% alcohol.
Dit zijn echt kCal bommen. Zo een 400 kCal vaker per bier.
Als je een dubbel of een tripel bier hebt zit je rond de 200-250 kCal op 1 biertje.
En een IPA mét iets meer dan gewoon bier.

Dus het ligt er maar net aan wat je drinkt.

En vroeger vond ik speciaalbiertjes van de winkel al speciaal. En nu móet het van de drankenhandel. Tjah.. uitkomst is dan een gemiddelde van €7,- per biertje... Dure hobby ook ja.
Ja zag ik hier net zo. Eerst vd supermarkt (ca 2 euro per fles), maar nu tegen de 10 euro standaard. Dure hobby inderdaad😅
 
Succes! Ik ben van 120kg naar 105kg in 8 maanden wat mij naast trainen heeft geholpen is flink minderen met drinken (wel veel water) en elke dag te wandelen en minsters 10k stappen te maken.

Edit: de eerste 8 kilo vloog er van af daarna ging het wel langzamer
 
Back
Naar boven