XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

  • Eens

    Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

    Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Beter lezen halve tamme

Onderrug is
Homer Simpson Reaction GIF
 
Gaat niet helpen
Hoe kom je daarbij als ik vragen mag, dat foamrolling voor de onderrug niet gaat helpen? Ik heb dit overigens niet zelf bedacht maar doe dit sinds gisteren op advies van mijn sportfysio.
 
Hoe kom je daarbij als ik vragen mag, dat foamrolling voor de onderrug niet gaat helpen? Ik heb dit overigens niet zelf bedacht maar doe dit sinds gisteren op advies van mijn sportfysio.
Eigen ervaring maar kan bij jou anders zijn
 
Zaterdag 11-9-2021: pull

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
cablelat pulldown, supinated grip, paused10,10,11,11,11,11x52
cableseated row, unilateral, paused6x11x20½
cablelat prayer met dubbele rope, supinated grip6x15x18
machinebiceps curl, unilateral17,17,16,14,13,13x7½
machinerear delt fly6x12x45½
machineback extension20x59,66,72½,79½,86,93
 
Eigen ervaring maar kan bij jou anders zijn
Deed je het wel op de juiste manier dan? Voor triggerpoint release is het niet de bedoeling dat je maar wat op en neer gaat rollen als een soort massage, wat je veel mensen ziet doen. Ik gebruik naast een foamroller ook een speciaal balletje, omdat je bepaalde punten daarmee nauwkeuriger kunt pakken.
 
Laatst bewerkt:
Deed je het wel op de juiste manier dan? Voor triggerpoint release is het niet de bedoeling dat je maar wat op en neer gaat rollen als een soort massage, wat je veel mensen ziet doen. Ik gebruik naast een foamroller ook een speciaal balletje, omdat je bepaalde punten daarmee nauwkeuriger kunt pakken.
Ja ik kan het ook verkeerd hebben gedaan hoor. Ik ging langs een kraker en daarna heb ik 2week rust genomen en daarna alles rustig opgebouwd
 
Ja ik kan het ook verkeerd hebben gedaan hoor. Ik ging langs een kraker en daarna heb ik 2week rust genomen en daarna alles rustig opgebouwd
Vergeet niet dat elk probleem uniek is. Dus in plaats van 'Methode X helpt niet', kun je beter zeggen 'Methode X heeft mij niet geholpen'. 'Kraken' is dus ook niet bij elk onderrugprobleem nodig. Bij mij was de mobiliteit overal nog prima (enkel, knie, heup, wervelkolom). Ik zit nu bij het Omnium, dat nieuwe sportcomplex van FC Groningen en daar hebben ze alle expertises in huis: https://www.hetomnium.nl
 
Laatst bewerkt:
Zondag 12-9-2021: push

EquipmentOefeningsets x reps x gewicht
barbellbench press, paused6x7 x 55
barbellincline bench press, paused6x7 x 42½
machine, plate loaded*converging shoulder press, paused6x8 x 15
cablechest fly12,11,10,9 x 10, 12,11 x 9
machine, plate loadedtriceps extension17,17,16,15,15,14 x 17½
dumbbellside raise, paused6x12 x 6
machine, stackab crunch, paused4x20 x 45½

* gewicht per kant
 
Dankjewel voor jullie advies. Misschien was ik iets te enthousiast omdat het weer iets beter ging de afgelopen dagen. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts er morgenochtend van zegt. Hoe denken jullie dan over de box squats waar ik al weer voorzichtig mee begonnen was? Ook mee stoppen? Dat was tenslotte de oefening waarmee ik door de rug ging, niet de deadlifts.
Beetje later reactie, maar box squat was de laatste oefening die ik deed voor mijn hernia zich openbaarde (wat niet persé de oorzaak hoeft te zijn)
Onderrug schiet erin bij horizontaal “reiken” dit kan zowel vooruit (iets pakken wat te ver naar voren ligt) of bijv een box squat, waarbij je je kont verder naar achteren vehuist. Ik zou er als rug patient ver van wegblijven
een DL, indien met redelijk gewicht (<50kg) kan je prima doen, zelfs stif legged. Daar zit het gevaar niet.
maar wat je ook doet, doe het l a n g z a a m en niet “explosief” (van die overdreven contractie / lockout effecten) vindt de rug ook niet fijn.
ik ga iig voorzichtig doen met box sq ....
 
Gemiddelde intake afgelopen week (ma 6-9 t/m zo 12-9):

1631507929772.png


Nog een nuttige toevoeging omdat ik vegetarisch eet:
Eiwitbronnen:
  • 19,3 gram (15%) dierlijk (kwark, yoghurt, whey)
  • 111,6 gram (85%) plantaardig
Gewicht zat even een onverklaarbare dip in aan het begin van de week, in, maar lijkt nu weer te herstellen:

1631508317968.png
 
Laatst bewerkt:
Om het nog wat inzichtelijker te maken; het verloop van mijn weekgemiddelde gewicht. Week 0 is hierbij de week voorafgaand aan de start op 5 juni. Omdat ik op zaterdag ben begonnen, lopen deze weekgemiddeldes van zaterdag t/m vrijdag.

weekgem_gewicht.jpg
 
Om het nog wat inzichtelijker te maken; het verloop van mijn weekgemiddelde gewicht. Week 0 is hierbij de week voorafgaand aan de start op 5 juni. Omdat ik op zaterdag ben begonnen, lopen deze weekgemiddeldes van zaterdag t/m vrijdag.

Bekijk bijlage 536735
Was 64,5/64 je laagste gewicht?
 
Laatst bewerkt:
Sowieso het laagste gewicht in 2021. Ik neem aan dat je dat ook bedoelt met je vraag.
Dan zou ik je toch adviseren om, als je daadwerkelijk wat spiermassa wil willen, wat meer te gaan eten. Normaal kom je na een kcal deficit al gauw direct 2 kg aan door glycogeen en vocht, maar 2 kg is wat jij in totaal bent aangekomen aan gewicht in meer dan 3 maanden tijd. Je kunt natuurlijk wel raden dat daar niet erg veel spiermassa bij zit.
 
Dan zou ik je toch adviseren om, als je daadwerkelijk wat spiermassa wil willen, wat meer te gaan eten. Normaal kom je na een kcal deficit al gauw direct 2 kg aan door glycogeen en vocht, maar 2 kg is wat jij in totaal bent aangekomen aan gewicht in meer dan 3 maanden tijd. Je kunt natuurlijk wel raden dat daar niet erg veel spiermassa bij zit.
Dan ga ik eens hard nadenken of het nog zin heeft om door te gaan in deze contest. In de 16 dagen die nog resten, valt er dan ook niet veel meer te redden.
 
Back
Naar boven