XXL Nutrition

Contest Log (v) SP'S TRANSFORMATIE LOGJE

  • Topic starter SP1988
  • Startdatum
  • Reacties 825
  • Weergaven 61K
  • Volgers 38

Bezoekers in dit topic

Ik heb een hartslagband besteld. Wel nog gekeken naar een smartwatch (wel leuk voor de toekomst!), maar ik wil juist weten wat mijn hartslag is gedurende de dag en tijdens activiteiten en daar mijn verbruik op aanpassen.

Alleen met welke app kan ik dit 24h per dag registreren?😅 Ik heb een Samsung. Zou dit met s health kunnen of zijn er betere apps?
 
Ik gebruik ook S Health daarvoor, maar die synchroniseert met mijn Samsung activity tracker. Weet niet of die synchroniseert met jouw borstband?
 
Ik heb een hartslagband besteld. Wel nog gekeken naar een smartwatch (wel leuk voor de toekomst!), maar ik wil juist weten wat mijn hartslag is gedurende de dag en tijdens activiteiten en daar mijn verbruik op aanpassen.

Alleen met welke app kan ik dit 24h per dag registreren?😅 Ik heb een Samsung. Zou dit met s health kunnen of zijn er betere apps?

Zolang deze met Bluetooth werkt zal je er veel kunnen gebruiken, ik heb geen concrete tips.
 
Ik gebruik ook S Health daarvoor, maar die synchroniseert met mijn Samsung activity tracker. Weet niet of die synchroniseert met jouw borstband?
Ik krijg hem vanavond binnen dus even zien hoe dat gaat.
 
Deze ook besteld. Kon het niet laten😅 Ook wel benieuwd naar hoeveel uren slaap ik pak momenteel. Vast ruim onvoldoende💀

Ook mooi om te vergelijken met de hartslagband!! Mijn ervaring uit het verleden is dat de polshartslagmeters wel flink afwijken tijdens krachttraining. Calorieverbruik met borstband kwam na een benentraining rond de 600 calorieën t.o.v. 400 calorieën op de mio alpha. Maar goed, de techniek zal inmiddels wel wat zijn verbeterd hoop ik!
Screenshot_20210916-134001_Samsung Internet.jpg
 
Calorieverbruik met borstband kwam na een benentraining rond de 600 calorieën t.o.v. 400 calorieën op de mio alpha. Maar goed, de techniek zal inmiddels wel wat zijn verbeterd hoop ik!
Daar zou ik niet teveel op rekenen. Tijdens anderhalf uur afzien met een LB training geeft die van mij soms een HR van 60-70bpm en verbruik van 130kcal :roflol: .
Ik zou me er alvast niet op vastpinnen om je intake te berekenen, zeker niet als je ziet hoe goed je het doet zonder activity tracker :thumb: .
 
Mogelijk heb je hiervoor geen sporthorloge nodig, maar kom je met een smartwatch, fitbit-achtige of armband een heel eind.

Hartslagmeting op de pols wordt onbetrouwbaarder als je de spieren in je armen gebruikt. Dus voor hardlopen prima, row erg en KT minder goed.
Die hartslagmeter in de pols heeft de TomTom Runner 2 bij mij nooit goed op weten te pakken tijdens het hardlopen (ik type hartlopen, haha).

Voor deze doelen is een smartwatch/fitbit in principe ook al voldoende, maar als je calorieverbruik nauwkeurig geschat wilt hebben, heeft een sporthorloge wel meerwaarde aangezien je aan kan geven welke activiteit je doet en de GPS je snelheid bijhoudt (tijdens het hardlopen of fietsen of wandelen).

Om echt een goeie indicatie van je verbruik te krijgen kun je een VO2-max test doen, maar dat gaat wellicht wat ver als je geen serieuze duursportambities hebt.
 
Ja dat is zeker waar, maar daarom wel 1 die het meest nauwkeurig is in het meten vd hartslag. Het zou mij in ieder geval moeten motiveren om overdag meer te verbranden.
Of het exacte getal v.w.b. verbranding klopt is ook niet zo heel relevant, maar je kunt dingen wel in perspectief plaatsen en kijken of je je bijvoorbeeld je dagelijkse doelen haalt. Cijfertjes geven ook een stukje motivatie, ook al zijn ze niet exact.
 
Ik krijg hem vanavond binnen dus even zien hoe dat gaat.
Even de handleiding checken of daarin iets staat over compatability. Het zou kunnen dat er een specifieke app van de fabrikant is (net als bijv. bij een Sony-koptelefoon).
 
Daar zou ik niet teveel op rekenen. Tijdens anderhalf uur afzien met een LB training geeft die van mij soms een HR van 60-70bpm en verbruik van 130kcal :roflol: .
Ik zou me er alvast niet op vastpinnen om je intake te berekenen, zeker niet als je ziet hoe goed je het doet zonder activity tracker :thumb: .
Ik heb een review gelezen en de smartwatch komt toch aardig in de buurt m.u.v. de maximale hartslag tijdens sprinten/KT. Zit ook groot verschil in prijs/kwaliteit natuurlijk. Zo was de alpha mio die ik vroeger had wel ok, maar zeker niet de beste.

Het gaat mij niet zozeer om exact mijn verbruik te berekenen, maar om het nog beter te benaderen dan dan nu. Op dit moment beteken ik een toeslag voor activiteiten zoals fietsen/wandelen. Vorige week heb ik bijna 4 uur gepoetst, maar geen idee wat ik heb verbruikt!! Een heel stuk meer dan op een gemiddelde dag in ieder geval. Het moet mij motiveren om nog actiever te zijn wat uiteindelijk ook een beter resultaat geeft:)
Die hartslagmeter in de pols heeft de TomTom Runner 2 bij mij nooit goed op weten te pakken tijdens het hardlopen (ik type hartlopen, haha).

Voor deze doelen is een smartwatch/fitbit in principe ook al voldoende, maar als je calorieverbruik nauwkeurig geschat wilt hebben, heeft een sporthorloge wel meerwaarde aangezien je aan kan geven welke activiteit je doet en de GPS je snelheid bijhoudt (tijdens het hardlopen of fietsen of wandelen).

Om echt een goeie indicatie van je verbruik te krijgen kun je een VO2-max test doen, maar dat gaat wellicht wat ver als je geen serieuze duursportambities hebt.
Haha ja dat gaat wel wat ver. Ik heb absoluut geen duursport ambities meer, dat was vroeger😅
Of het exacte getal v.w.b. verbranding klopt is ook niet zo heel relevant, maar je kunt dingen wel in perspectief plaatsen en kijken of je je bijvoorbeeld je dagelijkse doelen haalt. Cijfertjes geven ook een stukje motivatie, ook al zijn ze niet exact.
Precies dat!
 
Laatst bewerkt:
Mooi vandaag mijn nieuwe gadgets kunnen testen😁

Zeer tevreden over de smartwatch btw. Qua hartslag zit er nauwelijks verschil met de borstband. Maar goed, ik doe ook geen crossfit of sprints etc.

Screenshot_20210917-215217_Connect.jpg
Screenshot_20210917-215009_Connect.jpg


Evening Workout
vrijdag 17 sep. 2021, 20:35

Hip Thrust (Barbell)
Set 1: 50 kg × 12
Set 2: 50 kg × 12
Set 3: 50 kg × 12
Set 4: 50 kg × 12
Note: Double paused en constant tension

Glute Ham Raise
Set 1: 14 reps
Set 2: 14 reps
Set 3: 14 reps

Leg Press
Set 1: 135 kg × 14
Set 2: 145 kg × 12
Set 3: 155 kg × 10
Set 4: 165 kg × 11

Hip Abductor (Machine)
Set 1: 94 kg × 12
Set 2: 94 kg × 11
Set 3: 89 kg × 12

Leg Extension (Machine)
Set 1: 89 kg × 9
Set 2: 89 kg × 9
Set 3: 89 kg × 10

+
Ab wheel rollout
3x8
 
Dit zijn de gegevens vd hartslagmeterband
Screenshot_20210917-220923_myWorkouts.jpg

Ik heb ook forerunner 35 gehad ooit, maar daar week de hartslag wel flink af en hij verloor zo nu en dan de connectie 😬
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen borstband en pols is maar klein en zeker als je je hartslag zones en lactaat drempels niet kent is dat verschil niet relevant. Voor sport in het algemeen kun je dat wel zeggen. Als je voor endurance beter wil meten kun je best power meten en hartslag secundair.

Alleen een medicus zou iets anders kiezen, maar die nemen dan wel een 5 kanaals ecg oid.

Kortom: gewoon lekker je horloge gebruiken, mooie indicatie.
 
Het verschil tussen borstband en pols is maar klein en zeker als je je hartslag zones en lactaat drempels niet kent is dat verschil niet relevant. Voor sport in het algemeen kun je dat wel zeggen. Als je voor endurance beter wil meten kun je best power meten en hartslag secundair.

Alleen een medicus zou iets anders kiezen, maar die nemen dan wel een 5 kanaals ecg oid.

Kortom: gewoon lekker je horloge gebruiken, mooie indicatie.
Yes, dat dacht ik ook! De borstband kan weer retour, wel mooie vergelijking zo:)
 
Yes, dat dacht ik ook! De borstband kan weer retour, wel mooie vergelijking zo:)
Het schijnt dat sommige polsmeters je hardloop cadans soms even pakken. Maar verder zijn ze vaak net zo goed als banden.

Ik heb zelf een Apple Watch en voor hardlopen een stryd. Voor fietsen een een powermeter en band. Allemaal leuk ter indicatie. Bij beiden werkt het vóór mij allemaal prima. Speelgoed.
 
Het schijnt dat sommige polsmeters je hardloop cadans soms even pakken. Maar verder zijn ze vaak net zo goed als banden.

Ik heb zelf een Apple Watch en voor hardlopen een stryd. Voor fietsen een een powermeter en band. Allemaal leuk ter indicatie. Bij beiden werkt het vóór mij allemaal prima. Speelgoed.
Haha ja leuk speelgoed inderdaad 😎
 
Back
Naar boven