Fitness Seller

The ''magical'' 100 KG appeared – Cut log

Bezoekers in dit topic

De Judas

Cool Novice
Lid geworden
6 sep 2021
Berichten
150
Waardering
582
Lengte
1m72
Massa
104kg
Vetpercentage
50%
Dit is ge-edit naar de start van de cut op 24 mei 2022.

Doel:
Cutten/afvallen van 103,5kg -> 75/70kg. Dan kijken of BF% laag genoeg is om te gaan lean-bulken.
Mijn voorstel topic over wie ik ben en hoe het de vorige keer is gegaan met cutten en bulken:

Dit bericht kan als een lang bericht worden beschouwd. 😉
Voorstel topic

Wat gaan we doen in deze log en waarom?
  • We gaan elke maand een foto update geven.
  • Elke 2 dagen een samenvatting over trainingen, gewicht, voeding en meer #DE LEEF. Dus gewoon vanalles ook over het dagelijks leven.

Waarom?
  • Een log zal voor mij motiverend werken, is leuk om de progress te zien en er zullen vast en zeker tips zijn van jullie bodybuilding guru’s 😊

Begin fysiek:
Foto's 24 mei 2022 @103.5kg
Foto voorkant @103.5kg
Foto rechterzijkant @103.5kg
Foto linkerzijkant @103.5kg

Andere angle:
Foto van onder @103.5kg

1 maand ~ -5.8kg @ 97.7kg
Foto's 24 juni 2022:
Foto voorkant @97.7kg
Foto rechterzijkant @97.7kg
Foto linkerzijkant @97.7kg

Andere angle:
Foto van onder @ 97.7kg
Foto biceps @ 97.7kg

2 maanden ~ -9.3kg @94.2kg

Foto voorkant @94.2kg
Foto rechterzijkant @94.2kg
Foto linkerzijkant @94.2kg

Andere angle:
Foto van onder @ 94.2kg
Foto biceps @ 94.2kg
 
Laatst bewerkt:
De eerste week van de log zit erop.
Ging allemaal lekker. En goed aan het schema gehouden. Op 1 middagdienst na (2 zware biertjes). Maar dat moet sóms! kunnen.
Donderdag (23e) hebben we ook een pubquiz gepland met vrienden. Dus dan zal er ook wel wat gedronken worden ;).

En het enige shitte was dat ik op mijn laatste nachtdienst, zo dusdanig erg in mijn vinger had gesneden. Dat er nog steeds dik verband omzit nu. En kracht even niet (goed) kan.
Ga wel vandaag weer cardio proberen.

Dus hier komt week 2 van de log te staan 21 september - 27 september.

21 september:
Gewicht - 98.1 kg / 4.5kg eraf.

Na 20 minuten ging het verband al van mijn vinger af.
Erna begon de vinger echt pijn te doen. Toch nog 11 minuten kunnen doortrekken.
Dus 32 minuten, 348 kcal, 5,8 km, 1km bergop.

Cardio foto
Hopelijk morgen beter... Beter inpakken. Wat tape erom nog extra, zodat die niet eraf kan (zweten).

Avondeten - 200g aardappelpuree. 150g witvis. 150 g brocolli en 150g gemixte groenten.

22 september:
Gewicht 97.9 kg / 4.7kg eraf.

Rust toch maar gepakt. Vinger is ontstoken...

Avondeten - Paddenstoel risotto ca 100g ongekookt van orzo met gebakken pompoenpitjes en basilicum. En wat kruidenkaas blokjes. :heart:
Foto risotto

23 september:
Gewicht - 97.6kg / 5.0kg eraf.
Rust... vinger nog licht ontstoken.
Morgen gaan we er weer voor. Goed intapen en gaan met die banaan! 45 minuten cardio is al behaald. Nu op naar het gehele uur!

Avondeten - kipsalon met kip gyros. Met een magere yoghurt knoflook dressing.
Foto kipsalon

Cheat: pubquiz met vrienden... 5 speciaalbiertjes.. en snacks.

24 september:
Gewicht - 98.1kg / 4.5kg eraf.
Auch.... Des te meer reden om straks flink cardio te gaan doen!

Cardio
50 minuten, 555 kcal, 9,58 km, 1,6km bergop. 3 minuten meer dan de vorige tops. Die was 47 minuten. Dus we zitten al bijna op een uur! :)
60 minuten zal dan 11km worden met 650 kcal+ en 2km bergop.
Foto cardio

Vinger gaat iets beter gelukkig.

Avondeten - Kip gehakt enchillada´s in een wortelwrap.
Foto enchillada´s

25 september:
Gewicht - 97.6kg / 5.0 kg eraf.

Cheat: de baas trakteerde op Griek. Dan is het moeilijk om nee te zeggen: eindstand -> €450,- aan griek voor 15 personen.
En een shitload aan cola gedronken.
Bij thuiskomt 1 speciaalbiertje. Griek is toch altijd zó zout he :(.
Morgen weer back on track en een goede cardio sessie gooien.

Foto griek
Foto griek

26 september:
Gewicht - 98.0kg / 4.6kg eraf... kut Griek.

DUSSSSSS... strafcardio.
Mijn kuiten waren zooooo verzuurd en nu ook echt krampen de heletijd. Maar we did it! -> 10km!
54 minuten, 605 kcal, 10,04 km, 1,7 km bergop. 4 minuten meer dan de vorige tops. die was 50 minuten.
Foto cardio

Avondeten 100g ongekookt tagliatelle met pesto en 125g zalm met een handje vol pijnboompitten.

27 september:
Gewicht - 97.5kg / 5.1kg eraf.

Rust... Shit wat heb ik spierpijn van gisteren.. Zelfs in me armen en schouders.

Avondeten - 100g souvlaki 75g filetlapje 30ml tzatziki 200g bonen 100g aardappelgratin. met wat XXL Samurai saus.
 
Laatst bewerkt:
In en succes :)
 
De eerste week van de log zit erop.
Ging allemaal lekker. En goed aan het schema gehouden. Op 1 middagdienst na (2 zware biertjes). Maar dat moet sóms! kunnen.
Donderdag (23e) hebben we ook een pubquiz gepland met vrienden. Dus dan zal er ook wel wat gedronken worden ;).

En het enige shitte was dat ik op mijn laatste nachtdienst, zo dusdanig erg in mijn vinger had gesneden. Dat er nog steeds dik verband omzit nu. En kracht even niet (goed) kan.
Ga wel vandaag weer cardio proberen.

Dus hier komt week 2 van de log te staan 21 september - 27 september.

21 september:
Gewicht - 98.1 kg / 4.5kg eraf.

Na 20 minuten ging het verband al van mijn vinger af.
Erna begon de vinger echt pijn te doen. Toch nog 11 minuten kunnen doortrekken.
Dus 32 minuten, 348 kcal, 5,8 km, 1km bergop.

Cardio foto
Hopelijk morgen beter... Beter inpakken. Wat tape erom nog extra, zodat die niet eraf kan (zweten).

Avondeten - 200g aardappelpuree. 150g witvis. 150 g brocolli en 150g gemixte groenten.

22 september:
Goed bezig man! En absoluut, soms een biertje of 2 moet zeker kunnen! 🍺
 
Ik lees mee, succes!


Goed bezig man! En absoluut, soms een biertje of 2 moet zeker kunnen! 🍺

Dankjewel! En welkom in mijn log :thumbs:.

Week 2 van de log zit er alweer op.
Weer prima gegaan. Op 2 cheats na. Grieks en pubquiz met speciaalbier.
Maar als we het de dag erna altijd weer gewoon oppakken, zoals we nu doen gaat het helemaal goed komen.

En het was shit dat mijn vinger onstoken was en open lag. Deze is nu wel bijna helemaal geheeld.

Merk trouwens dat door de heftige cardio (Denk nu altijd op 60 minuten te zitten) ik ook heftige spierpijn heb. En het neemt al genoeg tijd in beslag in de gym.
Dus kracht ligt een beetje achter. Vorige keer dat ik ben afgevallen heb ik in het begin ook alleen maar cardio gedaan en erna pas begonnen met kracht eigenlijk.

Anyway, hier komt week 3 van de log te staan
28 september tot 4 oktober.

28 september:
Gewicht - 97.2kg / 5.4kg eraf.

Rust.

Avondeten - 250g bami, 70g sate, eitje.

29 september:
Gewicht 97.1kg / 5.5kg eraf.

Cardio woop woop 11km. New record.

Avondeten - maaltijdsalade kip ketjap

Cheat: kermis Weert. Churros met Nutella. Aardbeien met chocolade 🍓 🍫. Ennnn... Nootjes. Amandelen en suiker nootjes. Oops ...

30 september:
Gewicht 97.0kg / 5.6kg eraf.

Rust.

Avondeten 200g filetlapje 150g aardappels 200g wokgroenten.

1 oktober:
Gewicht 96.9kg / 5.7kg eraf.

Cardio - bam! 1 uur. 11km, 663kcal, 1,9km bergop.

Avondeten 200g varkenshaasje 30ml peperroomsaus 150g aardappelgratin 200g groene asperges.

2 oktober:
 
Laatst bewerkt:
I'm back!
Helaas is het de vorige keer om verschillende redenen toch fout gegaan...
Verhuizen... andere functie.. (meetkamer dus écht alleen maar nog zitten), druk, druk druk.. But no more f*cking excuses!
We gaan weer zoveel mogelijk proberen te loggen. Dit helpt mij wel écht.

24 mei weer het eerste bezoek aan de sportschool gebracht (sinds 1 oktober vorig jaar) ^ zie bovenstaand bericht.
Startgewicht hier = 103.5kg...

Ik houd alles nauwkeurig bij op myfitnesspal. Graag wil ik iets onder mijn onderhoud zitten. En ik doe hier minimaal 4x per week cardio bij.
Inmiddels (vandaag) zat ik op 35 minuten cardio. Het is weer opbouwen. 35 minuten crosstrainer 372 kcal op niveau 6 - 10km/h
Voor de rest doe ik nog wat kracht erbij. Maar de eerste focus is op flink afvallen, en flink cardio te doen.

We gaan weer verder zoals eerst en per week loggen, met het gewicht in het begin en aan het einde van de week.
24 mei tot 29 mei:
Hier een voorbeeld van dag 1 uitgebreid: (de andere dagen post ik alleen de kcal e/k/v) ~ 103.5kg

uitgebreid kcal 1ste dag.png



Was erg weinig qua kcal. Nu een stukje meer.

Training weer opbouwen na een halfjaar niks doen:

15 min crosstrainer 160 kcal niveau 6
Pulldown rug 3x15x20kg
Chestpress machine 3x15x15kg
Shoulder press machine 1x15x12.5kg heftige pijn toen 1x15x10kg ook zwaar
Triceps press machine 3x15x25kg triceps verzuurd
Biceps aan kabel met bar 1x15x8.75kg
Toen met normale gewichten zittend 2x10x6kg
Abdominal abs apparaat 3x15x20kg


25 mei:
25 mei eten ekv.png


Rust.

26 mei:
26 mei eten ekv.png


Training:
25 min crosstrainer 265 kcal niveau 6
Low cable rug 3x15x9.5kg
Pectorial fly machine 3x15x20kg
Biceps curl staand 2x12x6kg Biceps verzuurd

27 mei niet getrackt. Veel geslapen. En rust.

28 mei:
28 mei eten ekv.png

Training:
30 min crosstrainer 319 kcal niveau 6


29 mei:
29 mei eten ekv.png


Training:
35 min crosstrainer 372 kcal niveau 6
Pulldown rug macjine 3x12x27.5kg
Incline chest press machine 3x12x20kg
Shoulder press machine 1x12x12.5kg
Voel deze in mijn traps/nek wat niet de bedoeling is had vorige keer ook pijn aan me nek dag erna.
Eventjes form laten checke.
Volgende keer sowieso DB shoulder press eens proberen. Kijken of die beter gaat.
Heeft hier nog iemand last van bij shoulder press machine?

Triceps rope pulldown 3x12x11.25kg (+0.625kg)
Voelde echt al bij de 2e set verzuring opkomen. Laatste set was 10x laatste 2 was fail....... verzuring/kramp.
Is dit teveel 3x12 voor triceps? Beter 3x8 of gewoon doorzetten is pas me 3e krachttraining.
Biceps machine 3x12x10kg (dubbele arm) dus 5kg per arm.
Abdominal abs apparaat 3x15x22.5kg

30 mei ~ 101,0kg ~ 2.5kg eraf.
 
Laatst bewerkt:
Succes, hopelijk ga je nu wel tot je doel ;)
 
Welkom terug!! :)
Maat 1500-2000 kcal op 100 kg. :eek:
Is dat niet erg weinig? Ook al ben je aan t cutten?
 
Succes, hopelijk ga je nu wel tot je doel ;)

Yes dat gaat helemaal goedkomen! Sta er echt weer in net als in 2017! Heb er echt zin in. En het voelt het ook weer zó goed als ik gesport heb.

Welkom terug!! :)
Maat 1500-2000 kcal op 100 kg. :eek:
Is dat niet erg weinig? Ook al ben je aan t cutten?
Ja het is inderdaag écht weinig. Was vanmorgen ook al 2kg kwijt, in dus 5 dagen... Eventjes aankijken 1 á 2 weken. Anders verhogen we het wat. Want zit nu ook al op 35 min cardio, en over 2 weken dus weer op het uur cardio, dat is dan 600-650 kcal wat ik verbrand bij 60 minuten crosstrainer.

Wel moet ik erbij zeggen: 25 en 26 mei heb ik nachtdienst gehad. En tussen de nachtdiensten in slaap ik lang (lees tot 16.00u) dan is mijn ontbijt het avondeten en 's nachts leef ik dan op boterhammen en kwark.
Dus die 26 mei is wel vertekend die 1.443 kcal.
 
2 od, 2 md, 2nd? Schema?
Misschien in de nachtdienst je avondmaal wat rijker maken?
Of beleg op je boterhammen wat voller? Handje noten door de kwark?
Mijn ervaring is dat zwaar eten met nachtdienst vaak niet fijn voelt. Maar hoger eiwit/vet beter. Maar kan persoonlijk zijn.
 
2 od, 2 md, 2nd? Schema?
Misschien in de nachtdienst je avondmaal wat rijker maken?
Of beleg op je boterhammen wat voller? Handje noten door de kwark?
Mijn ervaring is dat zwaar eten met nachtdienst vaak niet fijn voelt. Maar hoger eiwit/vet beter. Maar kan persoonlijk zijn.

Inderdaad ja 2 ochtenden, 2 middagdiensten, 2 nachtdiensten en 4 dagen vrij.

Dan ga ik liever voor één boterham extra en dan met pindakaas, omdat ik weinig vetten binnen krijg.
Past qua kh en vetten in mijn benodigdheden. Dankjewel voor het meedenken.
Oh en dan denk ik tevens aan de verzadigingsfactor. Handje noten doet voor mij veel minder dan pindakaas.
En ga dit ook doen, toch in de nachtdiensten íets meer eten. Ook doordat er eigenlijk iedere nachtdienst frikandellen, kroketten etc zijn. En ik hier dus eerst altijd aan mee at.
Om de verleiding te verstaan moet ik dan toch geen hongergevoel hebben, dus die extra boterham met pindakaas kan er wel in. :)

Verder zit de eerste 7 dagen alweer erop van het trainen ~ 2.5kg van het startgewicht verloren.

Ga vanaf nu 2 dagen loggen per bericht, om het wat overzichtelijker te houden voor als mensen reageren, maar ook voor het totaal overzicht.

30 mei:
Gewicht: ~ 101.0kg ~ -2.5kg

Training:
40 min crosstrainer 417 kcal niveau 6

Het doel is trouwens opbouwen tot 60 minuten crosstrainer niveau 6 en dan niet langer maar een hoger niveau. Denk tot en met 12 dan opbouwen.

30 mei eten ekv.png


al met al beter dan verwacht. Had 's avonds nog een 10km wandeling. Tussendoor wel 3 wijntjes en 150g gefrituurde kip. Maar nog goed uitgekomen met kcal.

31 mei:
Gewicht: ~ 100.8kg ~ -2.7kg

Cardio:
45 min crosstrainer 470 kcal niveau 6 wel werd ik echt licht in me hoofd na 40 minuten...
Overmorgen weer krachttraining erbij.

31 mei eten ekv.png


Natrium komt door de behoorlijke viskruiden over de tilapia.
 
Laatst bewerkt:
Hij is 1.70m

De Judas Succes :thumb:
Thanks ! En inderdaad ik ben bijna een midget haha. :eek:

1 juni:
Gewicht: ~ 100.6kg ~ -2.9kg

Ochtend flinke spek & ei gehad op het werk, omdat iemand te laat was. Dus eventjes goed op de macro's letten.

Zal morgen als ik tijd heb ook even mijn beginpost editten voor mensen die later in het log bijspringen.

1654104482263.png



Toch nog iets te hoog uitgekomen met me Kcal.. ondanks dat ik wist dat vanmorgen het ontbijt al stevig was. En dus maar 2x heb gegeten vandaag hierna.

2 juni:
Gewicht: ~ 100.5kg ~ -3.0kg

Dadelijk nog even cardio eventueel beetje kracht.

Cardio: 60 min crosstrainer 625 kcal niveau 6

Boem! Het ging echt lekker na 45 minuten nog steeds. En toen dacht ik de 60 komt wel heel dichtbij, laten we het gewoon proberen.. en we did it. 57 minuten en 3 minuten cooldown.

Wel echt geen energie meer om kracht te doen hierna.

Net even meal geprept voor vanavond op middagdienst.
135g kip, 300g italiaanse wokgroenten, 75g zilvervliesrijst. (Sodeknetter wat krimpen die groenten, volgende keer dus gewoon de zak van 400g maken)
Kip en groenten bereid met XXL Nutrition cooking spray.
Edit: komt nog 20g amandelen bij

2 juni eten ekv.png

Nu na de middagdienst heb ik er wel echt moeite mee om geen speciaalbiertje te pakken.
 
Laatst bewerkt:
(dag 11) 3 juni:
Gewicht: ~ 100.1kg ~ -3,4kg

Vandaag maybe rust, maybe toch sporten... Middagdienst vandaag nog. Morgen me 2 nachten.

Toch nog gegaan (weinig kracht ivm tijd):
Training:
60 min crosstrainer 627 kcal niveau 6
Rug pulldown apparaat 3x12x30kg (+2.5kg)
Plate loaded
Chest incline press 3x12x20kg
Biceps ez bar (wide) 2x10x20kg
1x7x20kg

Was eigenlijk helemaal dood na 60 min cardio.. echter moeten we maar wat kracht erbij doen.

'S avonds na de middagdienst 2 zware bieren, in myfitnesspal staan maar een paar biertjes dus de Gulden Draak Brewmaster edition gebruikt als vergelijking..
Toch echt zonde als je alles trackt.. het zijn dus gewoon 330 kcal per biertje. 12%ige stouts..
Gelukkig overdag redelijk weinig gegeten

Uitgebreide kcal e-k-v

3 juni eten ekv.png


(dag 12) 4 juni:
Gewicht: ~ 99.8kg ~ -3,7kg
Straks toch maar weer cardio in plaats van rustdag, want morgen is mah birthday!
Dus dan gaan we echt niet letten op de kCal en gewoon genieten. En dan de dag erna weer fully focus. Eigenlijk overmorgen, want dan vier ik de verjaardag. :1e:
Vannacht op nachtdienst neem ik vlaai mee. Daar pak ik misschien een stukje van. En dan overmorgen verjaardag vieren is met speciaalbiertjes en eten. 😇

Training:
63 min crosstrainer 653 kcal niveau 6
60 min 10.6km/h. 3 min cooldown
Volgende keer gaan we op niveau 7 proberen. En zo opbouwen. Wekelijks 1 niveau erbij.
 
Laatst bewerkt:
Omdat we nu elke 2 dagen in 1 bericht loggen hier 5 juni & 6 juni.
Dit zal niet veel speciaals worden. Becuz it's mah birthday!

(dag 13) 5 juni:
Gewicht: ~ 99.5kg ~ -4,0kg

En deze 2 dagen komt die 4,0kg weer erbij door me verjaardag.
Oke nee nee.. ik ga me toch lichtelijk inhouden. Wat speciaalbiertjes en wat eten. Maar niet trainen, dus dat pakken we de 7e weer op.

(dag 14) 6 juni:
Gewicht: ~ 99.5kg ~ -4,0kg

Valt me nog mee.. 5 zware speciaalbiertjes gisteren en een dikke steak met friet.

Dadelijk lunchen en dan verjaardag voor de fam, vanavond nog met vrienden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ak
Omdat we nu elke 2 dagen in 1 bericht loggen hier 5 juni & 6 juni.
Dit zal niet veel speciaals worden. Becuz it's mah birthday!

(dag 13) 5 juni:
Gewicht: ~ 99.5kg ~ -4,0kg

En deze 2 dagen komt die 4,0kg weer erbij door me verjaardag.
Oke nee nee.. ik ga me toch lichtelijk inhouden. Wat speciaalbiertjes en wat eten. Maar niet trainen, dus dat pakken we de 7e weer op.
Gefeliciteerd man!

Op je verjaardag gewoon yolo gaan en als je jezelf schuldig voelt de dagen erna gewoon 4 dagen elke dag 250 kcal minder eten heb je die 1000 extra kcal ook ingehaald van je verjaardag.
 
(dag 15) 7 juni:
Gewicht: ~ 100,5kg ~ -3,0kg (+1,0)

Dacht het 7 juni weer op te pakken (na verjaardag 5 en 6 juni), echter had de vriendin me een dagje weggenomen nog voor de verjaardag + uiteten en de hele shizzle..
Pluspunt is een samsung smart watch voor de verjaardag. Meer tracken vanaf morgen.

(dag 16) 8 juni:
Gewicht: ~ 101.0kg ~ -2,5kg (+ 1,5)

Vandaag gaan we het weer volle bak oppakken. Die 3 dagen hebben het dus echt zwaar gef*cked...
Hopelijk is het veel vocht, en is het zo eraf.

Training:
63 min crosstrainer 675 (+22kcal) niveau 7 (+1)
60 min 10.7km/h 3 min cooldown

8 juni eten ekv.png
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven