AndroidHealthClinic

Vipex’s (video) progress log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben helemaal kapot gegaan vandaag. @wovano, gaat dit schema ooit wennen?
Als je te snel gewend bent push je jezelf niet hard genoeg:p
 
Hoppake, training 3 van de week vandaag meteen erachteraan geknald. Had hiervoor wel een blik monster nodig. :pepsi:Want was toen ik thuis kwam vanmiddag niet vooruit te branden, eenmaal in de sportschool ging het wel. Schouders trainen voelde vandaag wel pittiger. Desondanks toch weer wat kilo's toegevoegd aan de seated dumbbell press. Dus ben tevreden.

Upperbody 2:

Seated dumbbell press
F: 2x10x24kg (+2kg) (-4 reps)
F: 1x13x20kg (80%) (+2kg) (+2 reps)

Machine shoulder press (clusterset)
F: 1x12x35kg
F: 1x6x35kg
F: 1x4x35kg (+3x 1/3 reps)

Cable lateral raises
1x18x6,8kg
1x16x6,8kg
1x15x6,8kg

T-bar row
1x14x35kg
1x11x35kg
1x15x30kg (80%)

Latt pulldown
2x10x52kg
1x12x41,3kg (80%)

Face pulls
3x15x36kg

Triceps extensions
1x15x24kg
1x14x24kg
1x12x24kg
1x11x24kg

Ez-bar curl
1x11x35kg
3x8x35kg

PS: Wat vinden jullie van de uitvoering van de Ez-bar curls, ben ik hier teveel aan het liften met een ''swing'' of gaat het? Ben namelijk aan het twijfelen over de vorm. Dus ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Voor nu geldt, twee dagen rust en dan zaterdag de laatste lowerbody van de week.
 
Hoppake, training 3 van de week vandaag meteen erachteraan geknald. Had hiervoor wel een blik monster nodig. :pepsi:Want was toen ik thuis kwam vanmiddag niet vooruit te branden, eenmaal in de sportschool ging het wel. Schouders trainen voelde vandaag wel pittiger. Desondanks toch weer wat kilo's toegevoegd aan de seated dumbbell press. Dus ben tevreden.

Upperbody 2:

Seated dumbbell press
F: 2x10x24kg (+2kg) (-4 reps)
F: 1x13x20kg (80%) (+2kg) (+2 reps)

Machine shoulder press (clusterset)
F: 1x12x35kg
F: 1x6x35kg
F: 1x4x35kg (+3x 1/3 reps)

Cable lateral raises
1x18x6,8kg
1x16x6,8kg
1x15x6,8kg

T-bar row
1x14x35kg
1x11x35kg
1x15x30kg (80%)

Latt pulldown
2x10x52kg
1x12x41,3kg (80%)

Face pulls
3x15x36kg

Triceps extensions
1x15x24kg
1x14x24kg
1x12x24kg
1x11x24kg

Ez-bar curl
1x11x35kg
3x8x35kg

PS: Wat vinden jullie van de uitvoering van de Ez-bar curls, ben ik hier teveel aan het liften met een ''swing'' of gaat het? Ben namelijk aan het twijfelen over de vorm. Dus ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Voor nu geldt, twee dagen rust en dan zaterdag de laatste lowerbody van de week.
Ik persoonlijk zou hem dus never nooit zo doen, veels te veel momentum al vanaf rep 1. Ego thuis laten en er 10kg vanaf halen.
Probeer anders je rug/boven arm tegen een muur/bankje te doen en dan hetzelfde gewicht kijken of het lukt.
Of koop een bicep blaster, nooit meer swingen 💁‍♂
 
PS: Wat vinden jullie van de uitvoering van de Ez-bar curls, ben ik hier teveel aan het liften met een ''swing'' of gaat het? Ben namelijk aan het twijfelen over de vorm. Dus ben wel benieuwd naar jullie meningen.
Zorgen dat je bovenarmen in dezelfde positie blijven met je ellebogen niet recht naar beneden maar iets naar voren gericht. Dit is wat teveel swing inderdaad.
 
Ik persoonlijk zou hem dus never nooit zo doen, veels te veel momentum al vanaf rep 1. Ego thuis laten en er 10kg vanaf halen.
Probeer anders je rug/boven arm tegen een muur/bankje te doen en dan hetzelfde gewicht kijken of het lukt.
Of koop een bicep blaster, nooit meer swingen 💁‍♂
Zorgen dat je bovenarmen in dezelfde positie blijven met je ellebogen niet recht naar beneden maar iets naar voren gericht. Dit is wat teveel swing inderdaad.
Volgende week gewicht eraf en dan meer focus op techniek. Thanks heren! 💪
 
Vipex je kan bijvoorbeeld seated preacher db curl doen en daar zwaar op gaan als je dan je herhaling niet meer haalt kun je met je andere arm ietsje meehelpen (forced reps) dit heeft voor mij het meeste spiermassa opgeleverd.
 
Zorgen dat je bovenarmen in dezelfde positie blijven met je ellebogen niet recht naar beneden maar iets naar voren gericht. Dit is wat teveel swing inderdaad.
De biceps heeft twee functies: flexie elleboog en anteflexie ( het naar voren brengen van de arm t.o.v. de schouder). Dit betekent dat als je in een oefening de biceps in zijn volledige functies wilt trainen, je de bovenarm ook naar voren toe moet bewegen, zoals in deze uitvoering. Je hoeft dus zeker niet bij elke biceps oefening je bovenarm stil te houden.
 
Laatste training van de week zit erop, ben wel echt helemaal kapot. Dus blij met dat het weekend is en dat ik morgen niets op de planning heb staan.

Lowerbody 2

Romanian deadlift
F: 2x10x90kg
F: 1x11x70kg (80%)



Hacksquat
2x12x50kg
1x12x40kg (80%)


Lying leg curl
3x15x60kg
1x15x50kg (80%)


Bulgarian splitsquat
3x15x22kg dumbbell

Leg extension (clusterset)
1x15x60kg
2x10x60kg


Seated calve raises
1x18x30kg
4x17x30kg

Rope crunches & legraises voor de abs.

Fijn weekend mede-forumleden!
 
Goedemorgen

Afgelopen week mijn start gemaakt met het clean bulken. Deze week (5 dagen) wel echt een aantal keren goed over de 3300 calorieën heen gegaan, maar daarvan is weinig te merken in mijn gewicht. Gemiddelde ben ik 0,2 kilo aangekomen (vergeleken met het gemiddelde van voor de bulk). Dit op een gemiddelde van 3600 calorieën deze week. Waarschijnlijk ligt mijn maintance dus toch wat hoger. Ik kijk het sowieso nog even een week aan en ga dan kijken met hoeveel ik kan verhogen. Wat is jullie kijk hierop?

bulk.png
 
Goedemorgen

Afgelopen week mijn start gemaakt met het clean bulken. Deze week (5 dagen) wel echt een aantal keren goed over de 3300 calorieën heen gegaan, maar daarvan is weinig te merken in mijn gewicht. Gemiddelde ben ik 0,2 kilo aangekomen (vergeleken met het gemiddelde van voor de bulk). Dit op een gemiddelde van 3600 calorieën deze week. Waarschijnlijk ligt mijn maintance dus toch wat hoger. Ik kijk het sowieso nog even een week aan en ga dan kijken met hoeveel ik kan verhogen. Wat is jullie kijk hierop?

Bekijk bijlage 537639
Zolang je compounds omhoog gaan qua reps/gewichten in een bulk en je bw stijgt minimaal zou ik niets doen.
0.2kg/0.5kg de week gewichtstoename is mijn aim voor wekelijkse gains in de bulk icm compounds die MOETEN stijgen.
 
Zolang je compounds omhoog gaan qua reps/gewichten in een bulk en je bw stijgt minimaal zou ik niets doen.
0.2kg/0.5kg de week gewichtstoename is mijn aim voor wekelijkse gains in de bulk icm compounds die MOETEN stijgen.
Yes, ik ga inderdaad ook tussen de 0,2/0,5 aimen. Wil niet te snel in vet aankomen, aangezien mijn doel is om even wat een langere tijd te leanbulken. Zal hoogstwaarschijnlijk mijn calorieën eerst ook op 3,3k laten.
 
Yes, ik ga inderdaad ook tussen de 0,2/0,5 aimen. Wil niet te snel in vet aankomen, aangezien mijn doel is om even wat een langere tijd te leanbulken. Zal hoogstwaarschijnlijk mijn calorieën eerst ook op 3,3k laten.
Begin mijn bulk binnenkort op 3500 kcal met 86kg bw. Heb wel een fysieke baan, maar met 3500 gain ik gewicht.
 
Begin mijn bulk binnenkort op 3500 kcal met 86kg bw. Heb wel een fysieke baan, maar met 3500 gain ik gewicht.
Dat is 200/300 kcal boven je maintance ook? Heb zelf ook aardig wat beweging op een (werk)dag. Was vorige week extreem, waarschijnlijk dat ik daarom ook rond de 3600 kcal gemiddeld kon eten i.p.v. 3300.
 
Dat is 200/300 kcal boven je maintance ook? Heb zelf ook aardig wat beweging op een (werk)dag. Was vorige week extreem, waarschijnlijk dat ik daarom ook rond de 3600 kcal gemiddeld kon eten i.p.v. 3300.
500 boven onderhoud pak ik, maar wel elke dag 3500 geen dagen meer of minder.
 
Vroege ochtend workout, normaal gesproken deed ik dit altijd. Maar merk nu na een aantal keren op de namiddag te hebben gesport ik dan toch iets meer kracht heb. Zal te maken hebben met mijn voeding inname denk ik. Tevens toch een prima training weten neer te zetten.

Upperbody 1:

Dumbbell bench press
F: 1x10x40 kg (~)
F: 1x5x40kg (-1 rep)
F: 1x12x32kg (80%) (+1 rep)

Incline machine press (clusterset)
1x15x60kg
1x8x60kg
1x5x60kg (+ 3x 1/3 rep)

Seated cable flyes
3x15x14kg

Pull ups
9 x bodyweight
7 x bodyweight
4 x bodyweight
5 x bodyweight
5 x bodyweight

Machine rows
2x15x27,5kg
1x15x22,5kg (80%)

Close grip pulldown
3x12x43,6kg

V-bar pushdown

4x15x45kg

Hammercurl

4x15x16kg

Aangezien het lekker rustig was in de sportschool even de oefeningen gefilmd. Hier een kleine recab van gemaakt:

:flexbiceps: :wave:
 
Vroege ochtend workout, normaal gesproken deed ik dit altijd. Maar merk nu na een aantal keren op de namiddag te hebben gesport ik dan toch iets meer kracht heb. Zal te maken hebben met mijn voeding inname denk ik. Tevens toch een prima training weten neer te zetten.

Upperbody 1:

Dumbbell bench press
F: 1x10x40 kg (~)
F: 1x5x40kg (-1 rep)
F: 1x12x32kg (80%) (+1 rep)

Incline machine press (clusterset)
1x15x60kg
1x8x60kg
1x5x60kg (+ 3x 1/3 rep)

Seated cable flyes
3x15x14kg

Pull ups
9 x bodyweight
7 x bodyweight
4 x bodyweight
5 x bodyweight
5 x bodyweight

Machine rows
2x15x27,5kg
1x15x22,5kg (80%)

Close grip pulldown
3x12x43,6kg

V-bar pushdown
4x15x45kg

Hammercurl
4x15x16kg

Aangezien het lekker rustig was in de sportschool even de oefeningen gefilmd. Hier een kleine recab van gemaakt:

:flexbiceps: :wave:
Netjes, vind de houding ook erg strak ✌️
 
Eigenlijk vandaag een rustdag, maar doordat ik eerder klaar was met school toch maar een training meegepakt. Komt ook beter uit, aangezien we dit weekend een weekendje weg gaan naar Breda. Hier gaat mijn vriendin mee doen met haar eerste ''instap'' powerlift wedstrijd. Toevallig meer die aanwezig zijn?
Dat was die mock meet bij Alpha Breda of niet? Vriend van mij is een coach en was daar wel aanwezig
 
Back
Naar boven