AndroidHealthClinic

Onderzoek - wat doe jij om het optimale resultaat te bereiken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lisanne Balk

Novice
Lid geworden
27 sep 2021
Berichten
12
Waardering
3
Vanuit het Mulier Instituut doen we onderzoek naar het gebruik van prestatiebevorderende middelen (zoals supplementen, maar ook anabole steroïden) in de fitness. We willen beter begrijpen waarom fitnessers bepaalde middelen wel of juist niet gebruiken en daarom willen we graag in gesprek met fanatieke sporters zoals jij.

Doe jij fanatiek aan fitness of bodybuilding en train je minimaal vier keer per week? En doe je dit recreatief (dus geen wedstrijden)? Dan zijn we benieuwd naar jouw mening en willen we je uitnodigen voor een eenmalig interview.

Het interview kan face-to-face of digitaal plaatsvinden, duurt maximaal een uur en wordt gepland op een moment dat het jou uitkomt. Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld en je blijft anoniem.

Interesse in deelname of heb je een vraag over het onderzoek? Kijk voor meer informatie op de website of stuur een privé bericht.

groet,
Lisanne
 
Ik begrijp dat het Ministerie van VWS jullie opdrachtgever is? En is het rapport bedoeld om beleidsadviezen te verlenen? Zo ja, zou je hier wat meer informatie over kunnen geven?
 
Klopt, VWS ondersteunt het onderzoek maar ze zijn verder niet betrokken bij de uitvoering, die ligt volledig bij ons.
 
De resultaten van het onderzoek worden uiteindelijk in een rapport beschreven dat met VWS gedeeld wordt en wat daarna ook openbaar zal zijn. Maar uiteraard is in zo'n rapport geen enkele deelnemer te herleiden is alles volledig anoniem.
 
Ik vind het maar vaag. De beweegredenen van dit onderzoek worden niet genoemd, ik vermoed dat het weer negatief tintje gaat krijgen.

Mocht dit duidelijk niet het geval zijn wil ik best meewerken, maar dan zul je toch eerst met een duidelijk verhaal moeten komen én wil ik dit ondertekend zwart op wit hebben alvorens ik een gesprek in ga.

Ik adviseer dit overigens aan iedere gebruiker hier op het forum die evt mee zou willen werken.
 
Hoi Camelus, dat begrijp ik helemaal. De insteek van het onderzoek is zeker niet om de sport in een kwaad daglicht te stellen, juist niet. We proberen beter te begrijpen waarom mensen bepaalde middelen gebruiken of juist niet en welke factoren daarbij een rol spelen. We zullen niemand advies geven over wat te doen, maar proberen de sport veiliger te maken en mogelijke risico's zo klein mogelijk te maken. Als iemand wil meedoen staat dit inderdaad zwart op wit, net als de garantie op anonimiteit. Als je het ok vindt kan ik je een privébericht sturen met extra informatie?
groet,
Lisanne
 
Hoi Camelus, dat begrijp ik helemaal. De insteek van het onderzoek is zeker niet om de sport in een kwaad daglicht te stellen, juist niet. We proberen beter te begrijpen waarom mensen bepaalde middelen gebruiken of juist niet en welke factoren daarbij een rol spelen. We zullen niemand advies geven over wat te doen, maar proberen de sport veiliger te maken en mogelijke risico's zo klein mogelijk te maken. Als iemand wil meedoen staat dit inderdaad zwart op wit, net als de garantie op anonimiteit. Als je het ok vindt kan ik je een privébericht sturen met extra informatie?
groet,
Lisanne

Ja prima.
 
Hoi Camelus, dat begrijp ik helemaal. De insteek van het onderzoek is zeker niet om de sport in een kwaad daglicht te stellen, juist niet. We proberen beter te begrijpen waarom mensen bepaalde middelen gebruiken of juist niet en welke factoren daarbij een rol spelen. We zullen niemand advies geven over wat te doen, maar proberen de sport veiliger te maken en mogelijke risico's zo klein mogelijk te maken. Als iemand wil meedoen staat dit inderdaad zwart op wit, net als de garantie op anonimiteit. Als je het ok vindt kan ik je een privébericht sturen met extra informatie?
groet,
Lisanne
Betekent dat mogelijk strengere regels op het gebruik of bezit van deze middelen?
 
Betekent dat mogelijk strengere regels op het gebruik of bezit van deze middelen?
Ik snap de reactie, maar dat is echt niet de insteek van het onderzoek. Strengere regelen zullen voor velen waarschijnlijk helemaal geen verschil maken. Betere voorlichting en vooral goede informatievoorziening kunnen mogelijk wel helpen bij het verkleinen van risico's op bijwerkingen.
 
tfoe zomaar in mijn mailbox

Screenshot_20211010-203050_Outlook.jpg
 
Ik heb ‘m ook gehad lol. Kan me niet herinneren dat ik iemand mijn emailadres heb gegeven, maar goed…
 
Back
Naar boven